1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578032 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25

932678 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
John K:

Ha...ha...kul kille.

Tycker i allafall att det är ett j-a lyxgnällande när man klagar som i helgen då laget faktiskt vann. Man kan ha synpunkter, visst. Att vinna med 1-0 i ishockey imponerar inte, det håller jag med om. Men gnället härinne tog sig orimliga proptioner...De vann ju faktiskt. Defensiven funkade och Backe höll nollan. 1-0 var frukten av ett imponerande pp. Så det FANNS glädjeämnen. Värre då de två senaste matcherna....de har gjort även mig ohyggligt besviken på hur spelarna uppträtt, ja inte bara besviken utan riktigt j-a orolig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
mikenomad: Lyxgnäll & Lyxgnäll.
Hör här; nu har det framkommit att Challe beställt krokar att montera på insidan sargen i Tik-båset. Anledningen är att spelarna måste ha nåt att hänga handväskorna på, innan dom går in på isen.
Tips; Ta med en krokramp till bortarinkana också.

Nu upphör kärringliret på måndag. Vi spöar skiten ur dalmasarna! Metod: Låt daladansen bli vår och lura upp masarna på läktarn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uno Gordon:

Jag finner inga ord...mästerligt tamejfan! Huvvet på spiken.

Amen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Riku Hahl spelklar till på måndag. Saxat ur Dagbladet.nu:

"– Det är en lindrigare ledbandsskada och inte den gamla. Riku planerar nu att spela på måndag, säger Timrås läkare Johnny Karlsson, och Riku bekräftar att han vill spela mot Mora.
– Jag ska spela på måndag. Det känns skönt att vara tillbaka och kunna spela igen, säger han."

Det känns förstås skönt att det inte är den gamla skadan som fortsätter att spöka. Det bästa hade förstås varit om det inte varit någon skada alls och att det ändå är något som inte är helt 100 känns inte helt ok. Risken att det är något han tvingas dras med en längre tid och att det förvärrras under resans gång finns ju där. Men det är väl bara att hoppas på det bästa men tänka sig det värsta. Ja, det är ju Timrå IK vi pratar om..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Knylan: Vi skulle delat ut instruktionsvideos till alla handklappare.
Mer sång, mindre skrik, och för fan... håll upp halsdukarna istället för att klappa så slipper vi det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
mikenomad: Det finns ju förluster och så finns det ju förluster, så att säga. Att förlora tillhör spelets regler det med. Men man kan ju åtminstone förlora med värdighet och uppföra sig någorlunda klanderfritt. Det är uppträdandet jag inte blir riktigt klok på alltså. Vi verkar inte vilja stämpla in på kontoret och göra grovjobbet mer än i högst en period. Det fungerar inte på denna nivå.

Vart f-n tog Robin Jonsson vägen? Någon som sett honom? Har vänt hem till Karlstad igen? Jag skymtade en fyra igår men var det verkligen Robin? Så bedrövligt jävla dålig han är nu alltså. Karln skall ju vara landslagsmässig i mina ögon! Nu får han tamefan börja betala tillbaks, det här duger inte, inte på långa vägar ens gång.

Kan någon tala om för de nya killarna att Timrå är en arbetarkommun, där man sliter sitt anletes svett! I samma stund som de svänger ut på E4:an i sina flashiga vrålåk till bilar och har studsat för Birsta och gasat in i kommunen så är regeltolkningen en helt annan än i Sundsvall. Inget dammvippandet, inget plyschkrams som attiraljer, inget läppstift, ingen naggellack eller primadonna-fasoner är acceptabelt.

Sitt på Trädgårdsgatan, Storgatan, Majorsgatan and what ever you name it med högtburna huvuden och vifta med sedelbuntarna eller American Express Card i nävarna och känn er lika stolta som borgerliga moderata kapitalister. I Timrå gör ni er icke något besvär med det tänkandet.

TA ERT ANSVAR! TA ER SAMMAN!

GIV OSS FRID. VINN.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
diffe: Jodå, har sett alla årets matcher (förra årets och året dessförinnan) och delar uppfattningen att Riku är klippan. Jag känner däremot ingen oro för grundserien detta år, svackorna kommer att vara kortare, skadorna färre, rehabtiden kortare, spelsystemet (nya) klarnar för spelarna. Min analys är att det möjligen hittills gått för lätt att få med sig 2 -3 P. Det tyder på klass, viljan har inte behövts hittills egentligen. Det kommer laget att förstå, ta till sig och anamma, nästa, eller om några omgångar. Det är ordentlig skillnad mellan årets lag och förra årets (bättre). Det enda jag tror som kan påverka min tes negativt är om det blir nåt bråk mellan spelare, tränere, osv. de är svårare att hantera. Nåt sånt kan jag inte se nu. (jmfr. brynäs, boork, Brendl mfl.)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uno Gordon:
Ord och inga visor men sant varenda stavelse! Plyschhockey..mmm..me like! Det satte ungefärord på eländet som den gångna veckan bjudit på. Två som det känns fruktansvärt onödiga förluster. I skenet av dessa ter sig förra helgens gnäll härinne efter SEGERmatchen mot Luleå som ett förbannat lyxgnäll om man frågar mig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Icing-Ove: Jag ligger knappast sömnlös om nätterna över Timrås spel. Däremot påverkar det min vardag. Eftersom vart man än kommer, så snackas det hockey. Det är oundvikligt och eftersom alla vet vilken lidelse jag har för sporten så vill ju naturligtvis även de genuint ointresserade lägga sig i debatten när det går dåligt för Timrå och komma drällandes med standardfrågan, hur går det för Timrå? Ni förlorade visst mot Brynäs.

Sådan skit äcklar mig, men det är en del utav vardagen, allt tack vare våran förbannade plyschhockey!

Om grabbarna insåg vilket hell det utsätter en annan stackare för genom att inte ta kampen.

Det är grisigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
htikare: Klart att det är Riku som är klippan i Tik, både offensivt men kanske mest defensift hur många ggr har jag sett han vara före backarna hem på en kontring........ Och det är klart att dom har det lätt när han är på plan, nu har han varit borta några matcher och vad händer? Nu beror inte det enbart på att Hahl är borta men säkert en hel del. Jag är riktigt orolig för kommande matcher för det ser riktigt illa ut.
Matchen mot brynäs kunde man se en liten tendens till att backarne stod upp vid blå (en liten) i tredje perioden..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Icing-Ove: Det är bara att se sanningen i vitögat o försöka acceptera faktum, men inte ligger då jag sömnlös för det heller. Ödmjuk som man är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
El Aka Ali:
Ni har ju haft ett mer vinnande spel än oss i år ialla fall, kanske inte på slutet, men totalt sett, så vad fan är problemet med att förlora några matcher. Dra ner på era komplex så sover ni bättre.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Icing-Ove: Man skall vara glad för det lilla. Ödmjuk som alltid, eller...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Fan, vad ni gnäller... Tänk på oss som tuggar på en guldnougat men ändå ligger 9:a.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Springsteen: Men snälla nån, alla målvakter kan ha en dålig dag. Många tycks ha glömt Backes tavlor. Visst fan är han en bättre målvakt än Åke Lund i dagsläget, men vad fan, vore ju märkligt om det inte vore så! Det stavas rutin, Backe har lirat ES-hockey i Leksand och blivit utsatt för hårda prövningar under sin karriär. Åke Lund är lite kantig och ringrostig, men knäck inte karln nu för gårdagen. Tro mig, även jag var besviken. Men Backe var ung och grön en gång i tiden han också. Tarvainen putsar till Åke lagom till jul.

Var snälla nu, ta en pepparkaka eller bärs, typ.

Kram.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T: Visst överarbetar han i vissa situationer, men mycket av det ligger väl i att han vill mycket, för mycket. Flippar konstigt? Jag tycker att han är en av få som klarar av att slå ett riktigt stenhårt pass direkt på bladet och det även i fart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uddan: En ny målvakt är definitivt inte vad vi behöver.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Springsteen: Har sedan försäsongen sagt att jag blir bajsis så fort Åke Lund ska stå i mål, då var han för fladdrig, det har försvunnit nu.. men han är inte bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
actionleif: Ärligt talat Åkerlund håller inte måttet ! Inget att hymla om
bara för Norberg att börja leta en ny om vi ska vara med när det drar ihop sig till våren !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Uddan: Eller en frisk Backlund med lite självförtroende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
En ny målvakt är vad vi behöver...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Kerstin_k:
Varför har han pekfingret på hakan? Är det för att dölja en finne, eller kan det vara för att försöka se klok ut?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hälge: Precis, allt handklappande är även det en faktor till att tempot dras upp. Ta tex "Kom igen Timrå - Kom igen Timrå", den ska egentligen (om man går efter "originalet" AIK) gå i långsam takt, med en liten paus mellan varje varv så att säga. Inte en handklapp överhuvudtaget. Folk klappar tvunget till precis varenda ramsa, vilket kväver mycket av sången och drar upp tempot till oerhörda nivåer. Sen måste folk som startar ramsor tänka på att börja långsamt.

Samt! Man ska sjunga INTE skrika. Kommer man hem och är hes så har man misslyckats. Det viktigaste är nästan att folk sjunger och att allt hålls på en rimlig nivå. Vi måste minska beroendet av att jag hela tiden ska behöva vara delaktig i ramsorna. Egentligen så ska trumman bara vara till för att hålla en takt för klacken och resterande publik. Att den tar större plats än så är väl egentligen kanske mitt och tidigare Skarins fel eftersom båda kört lite mer avancerade grejer än just enbart en jämn takt.

Vi behöver en klackledare.
Kommentera


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T: När det gäller ramsorna (som kanske ska behandlas i någon annan tråd), så är det tråkigaste att Knylan nästan alltid måste dra ned på tempot med hjälp av trumman. De flesta ramsorna går ju i 110.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
När däremot "Forza Timrå, in med pucken" fick den rätta, långsamma, rytmen blev det mål direkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
I går kom första "Kom igen Timrå"-ramsan efter sju minuter. Den var, om möjligt, ännu mer speedad än tidigare. Fantastiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Robban74:  Skaplig analys för att komma ifrån dig :)

Nu var det bara 1 person som skrev att Hahl skulle spela och det där med bentacklingen är rent nonsens MEN ödmjukheten hos spelarna var har den tagit vägen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Eftersom vi Brynäsare har haft en tung period (har t.o.m) så är det ju lite halvkul att läsa här vad som skrivs efter gårdagens match.

Många skriver att "Vill Hahl spela så ska han få spela - Det ska inte Challe bestämma" - Nehej? Vem ska då bestämma det? Ska spelarna själva bestämma när de kan/vill/ska spela? Nej det är ju tränarens sak att avgöra.

Om nu Brynäs var så jävla dåligt och "ett sopgäng som skulle kunna spela i Allsvenskan" (som någon annan skrev) så borde väl ni vunnit ÄVEN om Hahl inte var med, eller? Tenkrat gjorde sin första match igår, så se honom som Hahls ersättare igår så kvarstår fakta. Ni krigade inte tillräckligt. Men lugn... ni vinner mot Mora istället.

Dessutom fick Sanny igen för bentacklingen på Brendl. Två mål i arschlet och de hoppas jag känns skönt för Brendl. För den ödmjuke Sanny med, som inte tycker det är så mörkt i Luleå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
RocknRolf2: Det spelar ingen roll vilken tränare du har i båset om spelarna skiter i uppgjorda matchplaner och tummar på de grundläggande reglerna inom hockey. Eller menar du att Challe skall snöra på sig skridskorna också och visa de djävlarna hur ett uppspel fungerar. Det är väl ändå vuxna individer vi snackar om? Som har ett eget ansvar över uppträdandet. Challe har skällt och timeoutat i tid och otid men det verkar inte bita på dem. Är de tröga i huvudet eller vad fan är det frågan om? Jag kan också stå där i båsewt och gapa och skälla hejvilt omkring men finns inte ödmjukheten inför uppgiften eller respekten där inför ledarskapet så går det åt helvete hur du än vrider och vänder på det hela.

Vi kan ta ett lysande exempel vad beträffar mitt egna coachande utav supporterlaget. Första året jag stod i båset lyssnade inte en djävel på mina direktiv, man skrattade bakom ryggen på mig och ifrågasatte mitt kunnande när jag ville toppa laget och hur slutade matchen? Vi åkte på dyngstryk med 13-7!

För 2 år sedan då? Grabbarna var tamejfan exemplariska i den sista perioden. Man lyssnade på mina order och direktiv och lät mig få lägga upp taktiken och para ihop femmorna och det slutade med en sensationell straffseger på Gärdehov med 8-7 efter straffar!

Då kände jag mig varm inombords och en enorm stolthet! Inte bara för att jag lyckats coacha hem en seger utan för att laget lyssnade och spelade symetriskt och vackert! Man slet för varandra och visade hjärta och en stolthet inför färgerna och klubbmärket på tröjorna!

Det var alla för en, en för alla! Då var inte tårarna långt borta!

Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
TIKbiff: Men beror den där istiden på honom själv eller Challe? Jag tror att det är Jontes egna avvägningar som gör att han oftast är sist att byta. Han vill väldigt mycket men borde kanske ransonera sina krafter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Tja, men fram till igår har väl Brendl uppträtt mera stekt än stekhett.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Ambroo: Jag anser mig kunna en del hockeyJA och Man måste ha "råd" att ha med en spelare som Brendl.Oduglig i egen Zon men stekhet i anfallszon
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T/Ambroo:
Personligen tycker jag inte dte är konstigt om jonte
ser lite "loj" ut i mellanåt.
Han är den spelare enligt statistik som spelar nästmest per match.
Bara Jan Sandström i LHF spelar mer och han är ju back.
Sandström spelar 24.07 per match och Jonte 23.58
Av dom 17 spelare med mest istid per match finns det en forward och resten backar, tro f-n att man inte alltid ser speeden hos nr 71.
Bland dom 27 första finns det 3 stycken forwards varav två är ifrån Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Ambroo: Jag tycker att Jonte ofta spelar med alldeles för små marginaler. Jag stör mig också på hans passningsteknik. Han har ett sätt att flippa iväg puckarna som gör det svårt för mottagaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T: Det gör väl varken från eller till vid en toppning. Det som stör är helhetsintrycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T: Han har delvis rätt. Visst är Jonte en annan spelare idag, men det är väl ingen nyhet. Personligen så tycker jag att han utvecklats till det bättre sen han kom tillbaka. Jag saknar visserligen lite aggresivitet mellan varven men det lär komma och då har vi i mina ögon en komplett spelare där. Hahl är Hahl och han är nyttig som få fast samtidigt så ska vi inte stå och falla med honom med tanke på det forwardsmaterial vi har. "Abris" borde ha lagt krutet på att analysera backarna och hur de används. Vi har bevisligen inte den uppsättning som krävs för att spela det spel vi gör idag, men det är ju heller ingen nyhet iofs...

Man kommer långt med en offensiv - Längst med en defensiv
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
T T: Jag vet att Buffalo spelar PP med fem forwards på banan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Kan det någonsin ha hänt tidigare att ett lag inte har haft en enda duglig back att ställa på blå vid en toppning med sex utespelare?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Realist: Jag skulle ärligt talat inte ens byta Brendl mot Björn Svensson. Det gäller att se helheten och det borde du väl kunna göra med tanke på att du sett hockey sen 80-talet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
lungan: Jag hoppas du skämtade med tanke på vad du skrev.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Robban74: Och jag menar just att svaret MÅSTE vara självklart och att det lika självklart ska vara mål i sådana lägen, förstår du nu? Mitt svar krävde tolkning och det gör även ämnet i sig, då jag sett fler än ett mål godkännas vid liknande situationer. Hur som helst så bör regeln ses över eftersom det bevisligen lönar sig att flytta den egna buren när motståndarna är på väg att göra mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Domarna får använda den målkamera som sitter i taket ovanför målburarna och bedöma tre situationer:

- Pucken över mållinjen
- Flyttad målbur
- Tiden ute (20 min)

Alltid bra att veta vad som gäller...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
htikare: Han har rätt, Jonte ska inte åka runt och försöka vara Zäta. Och vi tycks vara mer beroende av Hahl än vad som är nyttigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Närndet gäller forwards så måstejagb hålla med han som leder sighten Hockeysverige att Jonte o Regin tar ut varandra speciellt Jonte håller i pucken så länge att de övriga blir villrådiga o stillastående dom kanske skulle separeras i två olika kedjor...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
lungan: Naturligtvis vill Challe att Riku skall spela..men inte så tidigt att inte skadan hunnit läka o förvärras igen,,, helt logiskt vil ofta spelarna in o hjäpa till i laget så tidigt som möjligt men det är mer än 40 omg. kvar.

Men visst är Riku klippan i laget helt klart jämnast av alla..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Pucken: Man måste ju tänka på att vissa spelare rekryteras för vissa uppgifter. Sanny har en viktig roll i laget, Koskinen en annan. Vad vi behöver är ett par backar som producerar offensivt, om Martinnen är anställd för detta ändamål det kan jag inte svara på men jag ser iaf på honom som en stor besvikelse med nedåtpekande formkurva.

Generellt sett så är defensiven stundtals bra och framförallt i bp men det är ju individuella, riktigt pinsamma, misstag som ofta ställer till oreda. Det är nog inte bara att säga till spelarna att skärpa sig, kompetensen finns nog helt enkelt inte där hos vissa.

Jag hade inte möjlighet att se hela matchen men om Sanny var inne på 4 bakåt är det självklart riktigt dåligt. Om han nu brister i defensiven lite så väger det ju upp iom att han i princip är den enda spelaren i TIK som är kapabel att mosa någon och ingjuta lite respekt. Vad än Martinnen rekryterades för att prestera så har han inte åstakommit detta på långa vägar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Olle: Sanny ska knioa käft om andra spelare i laget till media.Han var väl inne på dom 4 förta målen.Var det någon som var dålig var det väl han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Olle: Det beror väl på vad man tycker är en bra back.Är det att transportera pucken över mittlinjen och sen slå ner den planlöst för att det inte ska bli icing,ja då är Sanny och Styf bra backar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Återigen viker vi ner oss i en match där vi bara ska vinna.
Jag höll på att skriva måstematch men riktigt så illa är det inte än.
Nu vet jag inte hur mycket Nubben fick lägga upp för att lösa Tenkrat men det känns som att Backe och Åkerlund måste höja sig bra många snäpp annars får Nubben fanimej ta och börja blicka österut. Men det är inte bara målvaktssidan som oroar mig, det är inställningen. Var finns det go och jävlaranamma. De borde ha varit toktaggade efter Luleåmatchen men ändå så förlorar de en match där de har ledningen flera gånger. Det finns en ängslighet som jag inte riktigt kan definiera. Det är klart att en osäker sista utpost sprider osäkerhet men backsidan ser ängsliga ut mest hela tiden, Sanny är en skugga, Marttinen spelar han överhuvudtaget i TIK? Samma med RJ, totalt osynlig, I vissa fall så kan ju detta vara positivt med spelare som gör sitt i det tysta men inte alla samtidigt. Den som har överraskat mest positivt på mig är Kalle K som jag och många andra ställde sig frågande till när han fick sitt kontrakt förlängt, men han har gått från klarhet till klarhet. Läste att Bartecko hade rutit i åt lagkamraterna mellan perioderna i matchen mot TIK.

Vem ska våga ryta i hos Timrå?
Kommentera

932678 · »