1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599169 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2007-10-25
Hahl Bundy: Förlåt upplösningen ska det vara. Men nästan samma sak.

Hahl Bundy: dom fick betala för det här, men vha fan skit samma! www.aftonbladet.se/sportbladet/article1097062.ab

Ja nu har vi ännu mer spets!! Nu vill jag jä...ar se ett backarna står på blå och tacklar sönder Brynäsarna......

adde_1337:
Undrar vad detta kostade, och om Tenkrat själv bidrog ekonomiskt.

superfalle:
Nej någon jäkla spets vill vi inte ha, han får stanna i BIF
;-)

TIKbiff: var nog en hääärlig slant tyvär :/

Ja då ska jag banne mig beställa hem matchen idag. Jag kom precis hem och har sagt till mig att om Tenkrat spelar så betsäller jag matchen annars skulle jag i ren protest inte göra detta, frågan är dock om jag skulle kunna hålla mig ändå :)

JAG ÄR LYCKLIG TACK NUBBEN FÖR ATT DU RÄDDADE MIN KVÄLL; VÄLKOMMEN TILL TIMRÅ TENKRAT, HOPPAS DU KOMMER ATT TRIVAS

adde_1337: Å andra sidan kan jag tänka mig att hans agent kan ha bidragit lite. Hur pinsamt är det inte att inte ha koll på vilka kontrakt som gäller för sin klient..?

lungan: Har du lust att länka i så fall? :) Jag kan inte beställa för att min dator säger ifrån =/

Finner inga ord över det här. Jag är bara så jävla glad!!!!!!!!!!!

Come on!!!

AM: Skrattar mig harmynt

Ah. Ett njutningens lugn infinner sig. Har precis pyntat in för aftonens drabbning, medelst leende på läpparna. Ljuvligt! Nubben lever.
Nu är det bara att låta matchpulsen stiga och timmarna snigla sig framåt.
I väntat på matchstart kan man alltid roa sig med den anstormning av 'hallå!! är det nån som streeeamar i kväll elleh??1!?' som snart kommer.

Bragd-Birger: Haha Du är ljuvlig!

Grattis till det jag kallar ett av ES vassaste nyförvärv, En sniper av gudsnåde ska bli kul att se han oavsett klubbfärg man håller på!

Underbart! Tack alla ansvariga för att ni fixade det här. Nu rann massor med ilska ut genom kroppen

Bragd-Birger: går inte att köpa matchen på webtv ikväll,jag har nyss kollat.

fighter: Det går visst. Varför skulle det inte gå? För mig så fanns den med och gick nog att beställa.

Så jävla skönt!!!!!!!!!!!!
Nu vill jag inte veta av några sågningar om killen inte gör 2-3mål ikväll,han måste få chansen att komma in i spelet/laget. Jag tror han hänger 2 kassar i första matchen ändå för jag är optimist.

fighter: Det gör det visst

AndersN: Vad tycker du om folket som streamar och tjuvlyssnar på din röst?

fighter: VRF SKULLE DET INTE GÅ? alla matcher går att köpa ju :P O.o

Vilken lättnad. Men i kväll nöjer jag mig med ytterligare en målsnål deppseger.

AndersN: det är roligt att vara optimist, spec när de blir bra utfall på saker och ting ;)

actionleif: lyssnar på min röst???

matchen går att beställa har nyss kollat

AndersN: Äh, så mycket besvär vi har haft med denna killen så kräver jag att han gör minst tre mål samt räddar ett gäng frilägen och en straff..!

fighter: Matchen finns visst på ppv, precis kollat

adde_1337: inte på webtv va,det är väl bara vanliga tv och då måste man ha ett svindyrt digitaltv abonemang.jag kollar på canalplus webtv och kan man köpa 2matcher fbk-fröl.och mora

fighter: vad svamlar du i, gå och kolla på webtv så finns TIK-Brynäs där och du scrollar lite till höger.

fighter: klicka vidare så kommer timråmatchen upp

dr-nix: om du scrollar lite till höger.

dr-nix: Man kan inte scrolla, men det finns en liten knapp som kommer upp i mitten av skärmen längst till höger om du för musen till höger, klicka på den några gånger så hittar du den ;)

fighter: blev tvungen och kolla nu bara för du säger så här, men nu när jag kollat så är dom två försa man ser just dom lag du nämde, men går du mer till höger kommer också timrå-brynäs ;)

Någon som vet vad beskedet var för Riku Hahl gällande hans handled? Skulle inte han magnetrönkas under onsdagen. Vilar han till nästa vecka eller lirar han ikväll med, om man följer försnacket på hockeyligan så står bara hynning som skadad?

lungan: Det jag menar är att idag har det gåt en vecka, va det den veckan de pratade om att han skulle vila eller en vecka från magnetrönken vilket då skulle bli att han lirar nästa torsdag typ.

adde_1337: vaddå till höger jag kan varken gå till höger eller vänster nu blir jag irriterad jag fick just ett mail från canalplus dom bjuder på en match,snälla hjälp mig.

adde_1337: jag har fått ordning på grejorna nu,så nu kan jag se kvällens match gratis,hoppas nu bara att det blir en bättre match än i lördags.

adde_1337: "pilarna"

fighter: streamar du ;)?

adde_1337: vad är det där som du har länkat nu adde

Dags att logga ut från Streamsnack.

Gladh: haha jadu fråga mig inte, ett tapert försök att visa att timrå matchen fanns, men till ingen nytta haha. skulle du streama fighter

Uno Gordon: Jag tycker allt du får höja perspektivet en aning när du rabblar "bästa nyförvärv" till klubben genom alla tider. Du glömmer den störste spelare som klubben haft - Lennart "lill-strimma" Svedberg -  och återkomsten för denne inför säsongen 1969/70 får väl ses som en av de vassare (den vassaste?) värvningar klubben gjort.

Flyttar vi fram på tidsramen en aning vill jag minnas att man närapå grät av glädje då klubben inför säsongen 1989/90 lyckades snyta Thomas Åhman framför näsan på bl.a konkursboet Örebro IK. Minnet av det kanske har bleknat med tiden, men jag tycker ändå att man måste sätta ner foten i och kring varje tidsepok för att om möjligt fånga känslan som fanns där och då. Bullas återkomst från HV71 är en sån grej, liksom värvningen av Thommy Abrahamsson direkt från NHL. Fatta att han bröt ett femårskontrakt med Buffalo enbart för att hitta tryggheten för familjen i Sverige och Timrå, då. En "Jonte Hedström", fast 25 år tidigare, ungefär.

vilken kedja tror ni tenkrat spelar i? jag hoppas han spelar med pärssinen och pyörälä

AndersN: verkade som det inför matchen mot luleå iallafall. eftersom han lirade i samma kedja som pyrret i kärpät och varit lagkamrat med pärsinnen tidigare också

adde_1337: svar nej.vill man se matchen får betala vad det kostar,en liten slant går till timråik.

Dream Team: Nu var ju det hela en högst subjektiv bedömning ifrån min sida. Och det är svårt att sätta fingret på spelare som Åhman, Strimma, Bulla och Abrahamsson. För mig är de bara trevliga myter jag fått läsa om i efterhand. Med all respekt för historien och vad som utspelades då. men för mig är värvningarna utav Hedström, Tenkrat, Pyörälä, Manderville och Micke Lind betydligt större sett till offensiva värvningar.

Sedan finns det mycket sentimentalitet bakom värvningar utav Robban Carlsson, Kyösti Karjalainen, Peter Toresson, Anders Huss, Fredrik Wallberg och Daniel Casselståhl.

Otroligt härliga människor som verkligen färgade in på olika vis. Jag förstår din upphetsning och de äldres resonemang kring stora spelare från förr men för egen del är det bara en grå massa. Jag har inte sett dem och kan inte heller relatera till dem mer än i skrift.

Då får tycka att jag är aningen onyanserad i mina analyser, men jag måste utgå ifrån mig själv. Däremot läser jag med glädje dina anekdoter ifrån förr och minnen du upplevt.

Dream Team: Ska jag vara ärlig ang bästa nyförvärv i modern tid så anser jag att Manderville leder den tätt tätt följd av Riku halh.
Tror Riku är en spelare Timrå kommer att försöka behålla/bygga runt en lång tid framöver.
Han kommer att bli grym om han får vara skadefri, anser att han är ES klart bästa center i nuläget.

« · 930965 · »