1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581384 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07

2489742 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND + Lakesi + DJ Hemp:
Skåltamjefan! Lillörta och allt🍻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Lakesi: Inte en till... Men klart de rinner lätt i strupusligen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DJ Hemp: Koreckt Kompisch 🥳
Dä rinn som Indalsälven ikväll 🎉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND + Lakesi:

Precis som alla kvällar mina kära vänner 🍻
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Dä rinn lätt ikv 🍺
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
josha840: C More Hockey eller Sportkanalen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rallarn: var hittar man superlive?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JonteD: Ska väl sägas att VVIK checkat ut den här säsongen. Kan nog bli tvåsiffrigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rallarn: Jacob Olofsson har gjort två baljor mot Vvik!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Axle San: Ja broder det var en fin gest 🙏
Jag vore lessen om ni åk ut! 😢
Malmoe vill ja också ha kvar men…
Nytta mä nöje som dä heter!
HV71 ville ja ha ut…
Men då hade ja tyckt synn om Nubben!
Kämpa 💪🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Andersson: Fan va Rock n roll med superlive, körde man inte ett liknande koncept i Elitserien för ett gäng år sedan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Andersson: Apropå svänga .... Matchen i Norrköping .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Tom Topp: Han får nog besöka Specsavers!
Han verka int ha rätt styrka på glase i hjälmen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DJ Hemp: Men ... Kappwänderholm skrev ju för bara nån månad sen att modo hade löjligt stor serieledning som inte gick att tappa ??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Andersson:

Svaret just nu är ännu mer Löven som serieledare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Dubbeld: ersättare till Stenqvist. Sedan en som ersätter Eronen som ska vara ett topp topp 2-vägs back.
Det skulle jag ta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Just nu är de serieledarbyte i allsvenskan , å tälje har päpä . Hur ska detta gå ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Timrå4ever: Aldrig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Vad skulle ni tycka om att kinnvall kommer tbx om Brynäs åker då?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Erixon måste ha fått nått brytningsfel när han fick den där telefonkiosken på huvve!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Ja ikväll blir dä hockeyonsdag ’ superlive ’
I hemmabaren!
Ja önsk att Eronen bli lit mer stabil.
Blev så besviken i Oskarshamn i lördags vid bjudningen 0-1 och när han försvann vid 1-3…
Ja tyck Tim sett lite vilsen ut på slute…
Ska bli spännande å se hur allt blir framöver 💪👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Villervalla: Ja den serien och framför allt han är helt fantastisk 😂
Känner mig lite som han inblann!😇
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Gewe: Utan att vara taskig, kan tänka mig att TD har dyslexi. Detta är absolut inte för att nedvärdera någon. Utan snarare ett konstaterande och skulle ge en viss förståelse.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
DJ Hemp: Tänk att du minns dä 😳
Ja dä va en bra match men tyvärr prata ja genom mig själv i Explorern 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Gewe: kommentera Janne H Angående Dahlens och Lander succé i tre kronor. De jag ju outstanding denna säsongen lätt och lyckas i ett stjärgång typ A Peterson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Det där är ju min idol Onslow från bästa serien Skenet bedrar. En riktig hjälte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Smokey: HS har vari en stor del av mitt liv….
När ja gick mä så fick en sitta på en stol å titta i flera timmar i dumburken!!Många fruntimmer ha försakats genom åren pga HS!!
Nu kan en ha HS överallt i hannen…skithuset å krogen å i sängen å Bolage!!
Tiderna förändras…
Ja Benny Hill 😂
Själv titt ja på Pang i Bygge å dä kom ju snart igen mä Cleese å syrgas å rullstol!!
Å Frräck Freda va toppen!!
Vem fan ä Lodin?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Ett tidigt minne av SMÅLAND är från OS 2002, då Sverige lekte med Kanada i gruppspelet och vann lätt med 5-2. Grym entusiasm vid samtliga mål och massvis av utropstecken m m. Har ännu inte glömt det. 21 år sedan alltså. Detta var strax innan Tommy Salo genomgick sin metamorfos från nationalidol till riksclown. Men under matchen mot Kanada var det bara OS-guld som gällde och den gången dominerade SMÅLAND forumet totalt (det var på natten och just ingen annan skrev). OS-guldet togs fyra år senare istället, men vid det tillfället hängde jag inte här. Just det ja, på den tiden satt man vid datorn istället för vid mobilen och följde forumet. En jävla skillnad…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Kinnvall kan bli historisk om Brynäs åker ur. Han har även åkt ur med oss och HV.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Icing-Ove: Finns det underbara klippet kvar på de gröna djävlarna? Länka gärna isf.
Växel"sång" när det är som bäst ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
TD: Snälla läs igenom innan du postar, man begriper inte vad du säger människa.:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
TD: Ja men du glömmer ju hur framtungt Timrå är ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Ja nä ja började så va dä uterink å ibland frös man ballan av sä nä dä var - 30…Iblann såg mann int i snöröken!!!
Då bar blås mann i tomma intet!😳
Ja Börje Johansson va min Domarcoach en gång i tin å dä sej de mesta 👍💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Naturligt spelar med ett stjärnspäckat tre kronor tre kronor har ju haft ett riktigt bra lag nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Ja känns som att både Dahlén och Lander gör mer poäng %-uellt sett, när de spelar Eurohockey tour än de gör i serielunken i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Kan fortfarande tycka att Rindell skall spela i första PP. Han har en förmåga av att lyckas få igenom skotten, plus han har en sån kyla på blå.
Där har vi redan en "LaLeggia light"

Vidhåller att Eronens skridksoåkning ligger honom i fatet för att färga helt i SHL.
Visst han producerar i Landslaget säger vissa då.
Värt att tänka på är att SHLr den bästa ligan i Europa nu i princip när KHL inte är med i leken och flera spelare har själv sagt att tempot i de olika landslagturmeringarna har varit lägre än i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
bar mofftak: Det kan ju vara omvänt också, Stenqvist kanske ville stanna men Kapanen har andra planer.
Det är ju inte bara alltid åt ett håll så att säga.

Sen finns det ju hur många exempel som helst på spelare som gör aitt yttersta för sitt lag trots att man har signat för annat säsongen efter.
Kolla bara när vi gick upp "första" gången i modern tid.
Vi hade underläge 3-1 mot Karlskrona men alla gav verkligen allt de hade för att vända, fast de hade andra lag till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Rico01: Fan jag får lite Kimmu Lotvonen vibbar över Eronen. Inte storleksmässigt eller så utan mer att det är spelare som inte direkt gör något avtryck varken som bra eller dålig. Kanske är hälsosamt om man spelar i 3e backpar men spelar man i 1a eller 2a backpar och dessutom står som point i PP så BÖR man nog faan sticka ut lite mer än vad Eronen gjort. Nästan så man föredrar en LaLeggia typ i den rollen. Ja fast som LaLeggia var i kvalet då när han polerade bort misstagen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Som jag skrivit förr så är Stenqvist bara 24, han har tiden framför sig. Jag kommer ihåg när Harde var valp och alla skällde på honom, även Kinnvall fick väl sina fiskar varma.

Nä lugn i båten angående Stenqvist och ge honom en sässe till så dömmer vi honom efter det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
JanneH: Helt enig med dig där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Nisse på Mon or: Ja Både Eronen och Stenqvist har ju lyft sig rejält på slutet. I Stenqvist fall tror jag det handlar om att han fått tillbaka tryggheten i en Didde som mer börjar hitta sin form efter skadorna. När Didde spelar bättre så vågar Stenqvist ta mer initiativ offensivt men ska man döma efter prestation under 51 omgångar så känns det som att både Eronen och Stenqvist är ersättningsbara. Jag kommer inte att hytta med näven åt Kapanen om de blir kvar men jag kommer inte sörja om de inte blir det heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
mikenomad: det bästa med Småland är att han inte bryr sig. Kollar man hur han skrev för 15 år jämfört med idag så har ju mycket förändrats. Men han är tamejfan den enda som är positiv för de mesta, och de har han nästan alltid varit. Jämfört med vissa andra här som lägger på ett positivt inlägg framför 10 negativa. Och där har även jag mycket att rannsaka. Sluta aldrig vara du Småland, du är grym!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Det är väl säkert som du säger. Jag tvivlar inte på att alla spelare i laget gör sitt bästa även om de skrivit på för någon annan, alla på den här nivån hatar att förlora.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Jag är glad att du finns. En ledstjärna i god smak och kloka tankar. Bra att du trycker till och tycker till om skribenter som SMÅLAND. Jag följde hans irrvarr med styrka på läsglasögonen under några år och resultatet blev en dyr rehabilitering från överkonsumtion av Explorer och annat starkt. Det är lätt att trilla dit.

Nu trillar även polletten ner över den ständiga frågeställningen i varför jag maniskt plöjer gamla VHS med Benny Hill, förutom tidiga timråmatcher, mellan varven. Jävla Småland!

Och kan vi ha en förklaring i alla konstiga domares DNA? DOM JÄVLARNA HAR HÄNGT MED SMÅLAND!?!?

HS borde givetvis ha ett etiskt råd av grågubbar som tycker till om vad och hur det skrivs här!

Nu googlar jag dessutom på Stefan och Krister... Hockeysnack borde fan ha varningstext som typ cigg.

Det här är fan ingen lek.

Skulle skriva något om Lodin, men glömde bort vad...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Nisse på Mon or: Lärde mig förra säsongen att det spelar ingen roll hur glad dom blir efter ett mål eller hur dom firar mot fansen.

Rattie är ett exempel, satans vad taggad man blev när han gjorde mål och gjorde gester men vi såg ju vars han stack :-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
mikenomad: Hur kommer du fira guldet? Tror faan att ni köttar in pucken mot FBK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
bar mofftak: Nu försöker väl Stenqvist vara så ärlig som möjligt utan floskler. Kapanen har nog tidigt varit rätt tydlig med att det inte är aktuellt med förlägning till nästa säsong. Att dra klassikern, "jag trivs väldigt bra i staden och med fansen och jag hade kunnat tänka mig att stanna" känns ju inte jätteaktuell då heller.

Förmodligen är det utomlands som gäller som han hintar om.

Sen tror jag Stenqvist kommer göra allt i sin makt och göra sitt bästa för att Timrå skall gå långt i slutspelet. Så pass proffsig är han givetvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Dubbeld: precis när jag tänkte att , fan han blir bättre och bättre. Eronen var väl lite samma, visste inget för nästa säsong. Han blev förresten ovanligt glad efter sitt mål. Men ok, då blir alla nöjda. Eronen och Stenqvist lämnar efter säsong. In med 2 bättre. Inget tjat på de som inte vill stanna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Simmalugnt: Du tror alltså att han svänger till stavning och formuleringar med flit? Tänk, jag har alltid trott att han stavar efter bästa förmåga 😳
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
SMÅLAND: Här får jag nog erkänna att jag har lite svårt att hänga med? Har din karriär som hockeydomare påverkat ditt sätt att skriva?

I så fall borde väl Sören Huring fått jobb på Fort Boyard…
Låst ämne

2489742 · »