1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16

524118 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
orion: Varför inte hålla på Greklands 3e största stad baserat på folkmängd.
Vore nästan kul att dessa underdoggs kunde skaka om det lite.
Men visst, VF är och förblir favoriter.
Sommar lov och snön står som regn i backen.
Eller var de, Lärkan slår sin sill i dyn.
Nä, det är en gravad hund här.

Nu har verkligen Silly startat.
Skit !
Vi får ta en rackabajsare på fredag natt och rannsaka oss själva vad vi kunnat gjort bättre ? Eller vad vi glömde eller ej.

Då blir det psykologi på hög nivå, älta, älta, älta och älta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
orion: Håller med....Frölunda spelar inte fulhockey, går inte in för att skada spelare...För mig gör de inte ett skit om Frölunda tar guld.....Dom e värd de, ett spelande lag...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Helg Ernest: "Vi har lov, hela sommaren, vi har lov hela sommaren..."
Fy för den lede fan!
Håller på Frölunda som spelar hockey i slutspelet!
Gonatt
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Messiah: Ja om funktionären var Stockholmare, men det är dom väl, va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Messiah: Dommar frågan kan jag hålla med om...

Inte bara igårdagens match utan överhuvud taget så måste vi kunna kräva bättre insatser från dessa zebra randiga odågor som glider omkring och tar lite utvisningar som dom själv tycker....

Fram med elitdomare nästa säsong...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
orion: Men du må väll ha insett att eftersom biljetterna var slut på en grisblink, måste du vara i tid. dvs när portarna öppnar. (Retas bara för att jag var det för en gångs skull)
Jag kan inte skylla på domaren heller, men bra var han inte.
Så fort dom blir stressad, så är det bara ös in puckarna i hörnen.
Mig veterligen står målet mitt i mellan dessa hörn.
Theodor höll ju tom. på att göra en Salo.
Man måste smälta allt detta, känner mig bara tom.
Jävligt tom.

Sen till den där Mora fjanten som inte Tål Jonte.
Till dig vill jag bara säga - LILJA for ever.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
orion: kändes lite som att kvällens match hade man lika gärna kunna tagit dit en funktionär som slagit med en tärning lite då och då och resultatet hade blivit detsamma...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
bra spelat idag!

tårkigt att ni inte kunde ta vara på chanserna ni hade idag, ni dominerade ju hela 2:a perioden, men så e det ibland.

Det brukar ju vara så att det laget som ligger och backar hem mest oftast får in eller en annan kontring och gör 1 mål, medans det laget som pressar på riktigt ordentligt inte gör målen.

självklart e ja riktigt glad efter som DIF gick vidare och hoppas på att DIF slår ut VF, me nd blir svårt.

Däremot så måste ja säga ändå att ja gillar Timrå som lag, ni spelar jävligt bra och har en bra moral i laget, credit för det!

Ses nästa säsong! Hoppas det blir lika rolig säsong som det har vart iår nästa säsong me.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Messiah: jepp, kvällens Zebra var en åsna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Sen vill jag återigen belysa en fråga vad det gäller yrkesdomare. Säger inte att det är domarens fel....Men tycker deras insatser har varit under all kritik under detta slutspel.

Fan ska väl till om det inte måste börjas ställas krav på yrkesdomare...när ska nån beslutande person fatta det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
RödVit: Själv hade jag tänkt stå i klacken idag, men 45 minuter före räckte inte för att ta sej dit.
Ståplats är felkonstruerad! Och i viss mån matchvärdarna!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
kungsbacka: Jag säger inte att kenta är en dålig coach jag säger bara att han mest troligt inte är elitseriens bästa. Tror du att det bara är lundhs förtjänst att Frölunda slutade på första plats i grundserien och mest troligt kommer ta hem SM-bucklan också eller kan det ha att göra med spelarna man ställer på isen och vilken inställning dom har?

Det finns faktiskt människor omkring kenta som också har en stor del i detta lagbygge.

Trots detta så tycker jag att faktumet att TIK inte klarar av att bevaka ledningar i grundspelet (dom matcherna jag hade möjlighet att se och följa) och i slutspelet, trots att man har betydligt bättre backar än DIF, som utan problem håller Timrå utanför i en hel period, när man ligger under, i säsongens kanske sista match. Någonting är jävligt fel och jag tycker inte att det är rättvist att kritiken haglar över spelare medan kenta ska vara imun mot kritik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Sen vill jag påminna alla om matchvärdarnas logik. Kom en kvart före matchstart, o trångt va de ju på stå....O va säger den fan då, Jo om alla kommer i tid så finns de plats...... Karn e ju nördig...Blir de liksom mindre folk om alla kommer i tid?? Eller mera plats???
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle: vad jag menar är att lillkenta har byggt upp timrå från ett bottenlag till ett topplag på kort tid det får du hålla med om sen har både hv-71 frölunda velat ha honom i sitt lagoch han tackade nej sen har han ju blitt vald till årets tränare i år räcker inte det så tycker jag att du ska ta och läsa på lite gonatt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
kungsbacka: Är lillkenta elitseriens bästa tränare? Var har du läst det och vad grundar du det på? Han lyckas trots allt med bedriften att bli utslagen av ett DIF som inte ens är i närheten av Timrå när man tittar på laguppställningen. Wikegård däremot är riktigt het och får t om med ett lag utan 4-5 ordinarie spelare att kämpa och slita som djur och vinna denna matchserie som inte borde ha varit längre än 4-5 matcher.

Hur förklarar du faktumet att DIF med spelare som inte lyckats lika bra som TIK's, ändå producerar mer, på så mycket färre chanser, än vad Timrå gör?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Herminator: där håller jag inte med att övriga lag har lyfts titta på hv o modo lule etc.mer att önska av många nhl killar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
ernst udet: vad är du för en jävla idiot kul när trekronor får stryk jävla landsförrädare är du inte svensk så åk hem för faan så blir det en mindre att försörja eller skulle man låta dig gå planka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Knappen: det handlar väl mycket om ekonomi=hjärta på mitt jobb införde individuell lön d.v.s lön efter prestation det lyfte många på jobbet det kunde väl vara nåt
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle: jag håller med dig att nhl killarna underpresterat förutom Z han har varit bra och det med hjärta håller jag med om men gnäll inte på lillkenta han e ändå elitseriens bästa tränare DET ÄR SPELARNA PÅ PLAN SOM SKA PRODUCERA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Knappen: Ja vi får väl inte glömma bort att övriga lag i slutspelet har lyfts av sina NHL-förvärv. Känns lite som strutsmentalitet....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Jag förstår och delar besvikelsen hos alla. Men det känns som att det letas syndbockar både här och där. Vad jag saknar är hjärta hos några lirare... offerviljan och glöden finns inte riktigt där. Kenta kan man kanske ifrågasätta men va fan ska man som tränare göra när man dominerar en match som den här men puckfan vägrar gå in. Bränner man sådär många chanser så vinner man inte. Man får inte bränna dom där lägena i en sådan match.

Jag är ledsen Modin men va fan gör du? Brinner du inte för Timrå så bänka dig själv...jag vet inte vad det är men det funkar inte för dig och då bör du inte vara där...sorry. Gillar Modda skarpt men det går inte att bortse.. Men han är inte ensam.

Berg och Kipper är två mycket kompetenta spelare men det verkar inte finnas något hjärta. Man kan inte göra missar och sen stå där och rycka på axlarna som om det inte gjorde något.

Kenta det är inte förbjudet att bli förbannad ibland. även om det inte är din stil och jag inte vet hur det låter i omklädningsrummet men ibland så måste man plocka bort spelare som inte visar glöden. Gillar din ledarstil skarpt som fan. Men idag funkade den inte till 100%

Tack Timrå för denna gång. Tack ni som visade glöden (Manderville och Hedström bland andra).

Vi förlorade inte semiplatsen idag....det gjorde vi för några matcher sen.

Jag har inga problem med att förlora när man in i det sista ger allt för att inte göra det... Det här kvartsfinalserien så har några saknat glöden och viljan... det är därför enligt mig som säsongen är över.

Timrå föll på eget grepp...jag ser Timrå som ett lag och tycker därför att laget ska ta förlusten som ett lag... Det är sällan vi bara är en man på isen...

Sorg idag... Ny dag imorgon...
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Johan J: vad jag menar med hegerfors e att en kommentator ska va neutral DET E HAN INTE han får hålla på grisgården hur mycket han vill men i tv ska han faan i mig va neutral annars ska man ta in nån annan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Kerstin_k: Håller med Kerstin. Kenta ska inte lastas för den här förlusten på något sätt. Den grabben kan verkligen skapa en bra stämning i laget. Sedan är det spelarnas ansvar att göra sitt ute på planen. Kanske gick det lite för lätt fram till 2-0. Vem vet? Hade Magnus N eller Jonte satt någon av sina chanser fram till 3-1 tror jag att vi kunde ha stängt matchen.
Sluta yla åt enstaka spelare i fiaskotråden. Vi kom tillbaka till 3-3 i matcher som ett lag. Vi förlorade den här matchen med laget som helhet. Det lönar sig inte att hänga någon speciell, även om det för vissa kanske känns bättre med enkla förklaringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
gidgid: Lugna ner dig nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Herminator: Ja, varför inte? ok, drog bara till med nåt starkt;)
Duktiga då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
gidgid: Lite väl stora växlar va? Det är ju trots allt inte Kenta som ska hålla i klubban åt Hedström när han kommer fri, det är ju inte Kenta som ska lyfta plocken åt Kipprusoff. Det är spelarnas förtjänst att vi åkte ut ur slutspelet. Visst har väl Kenta kanske kunnat coacha annorlunda, men hur man än gör så är det spelarna som ska trycka in pucken.

Tycker att det ska bli skönt att NHL drar igång igen. På så sätt slipper vi som supportrar sätta vår tillit till spelare som endast ser detta som en betald semester och inte är villiga att offra sig minsta lilla. Zäta inte medräknad bland dessa spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Dawidovski: "Mäktiga"????
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle: vill fylla i att Berg även var riktigt usel i samband med DIFs tredje mål då han hade kunnat förhindra målet genom att slänga sig. Istället glider han fram och gör sig smal som en sticka. Det täcker man inga skott med. Pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Känns som Timrå var lite för heta på gröten med att förlänga Kent Johanssons kontrakt. Han har haft ett topplag i tre år egentligen och slutat bra i grundserien som 3-6-3, men ändå bara nått semifinal som längst och aldrig riktigt varit nära final och att med årets topptrupp göra ett sånt här fiasko mot ett gammalt och trött DIF är ju inte särskilt övertygande.

Nordgren är inte lika dominant längre. Robert Carlsson på väg ner. Hjärtat Matthiasson är inte kvar längre. Hedström är het på nordamerika. Om NHL börjar försvinner Z. Krykov försvinner. Hagos dominerar inte som man hoppats. Ja ni, det gäller minst sagt att Timrå hittar rätt på nyförvärven inför nästa säsong och att spelarna inte tröttnat på tränaren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle: Helt rätt...

TIMRÅ ALLTID!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Ett lag som bara förlitar sig på en spelare kan inte vinna i en kvartsfinal.
Z är för bra för Timrå. Han måste ha fler spelare med skalle omkring sig.
Hur många kanonpass måste han göra innan de blir mål?
Hedström o Hagos e kanonlirare dom me, men va fan ska dom göra allt själv!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Lider mer er, mer eller mindre överlägset men fantasiskt svårt att få in puckarna bakom Theodore. Hade gärna sett er i semin, nu blev det FBK(jävligt kul det med). Jaja Timrå brukar alltid resa sig så väl mött i Scaniarinken till hösten!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
grattis till förlusten,lika kul som när"3:-"fick stryk i vm-fin ifjol,båda lagen hade ju me den där"jonte"som jag hatar. ha,ha,ha,ha !
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Redheart: Självklart är det inte Modins fel att TIK åkte ur redan i kvarten mot ett lag som DIF men hans spel symboliserar nästan hela laget tycker jag. Dessutom så ÄR han en enkel måltavla just därför att han har spelat under all kritik. Alla som kan lite om hockey vet att det behövs mer än bara ett bra skott för att bli en bra spelare...problemet, som jag ser det, med Modin är att han har alla dom andra kvalitéerna, det är bara det att han verkar vara totalt oförmögen att plocka fram dom den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Kerstin_k: Det mest patetiska är ju att det är Marcus Kristoffersson som blir matchhjälte.
Fan, mannen fär ju Emil Kåberg att framstå som en finlirare...
Mats Lusth, har fått sin efterträdare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Redheart: Modin har ju inte gjort någonting på hela matchserien förutom mål i tom kasse. Berg har jag sågat flera ggr idag och tidigare inlägg.
Min synda bock är Kipprov om man ska ha någon. Det och att dom inte satte chanserna, men Kipprov får ta på sig 2-2 (plus Berg) och pga returen 2-3.

TIMRÅ ALLTID!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Kerstin_k: Jag har bara upplevt Semifinal i slutspelet och det känns förj*vligt att inte få spela vidare i år..
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Tack för en fin säsong av timrå, så jäkla synd att ni skulle åka ut mot piss nisses lag, nån som såg canal-plus sändningen? på slutet när dom intervjuade nisse, han fjollade sig som värsta kärringen hihihi...
Vi får väl försöka spela/kämpa bort SSK istället! fast det hade vart mycket roligare med Timrå IK. Deppa inte ihjäl er nu, ni gjorde ju trots allt en väldigt fin säsong, kom till och med före mäktiga Färjestad i tabellen:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Knappen: På nått absurt sätt känns det skönt att det är över. Jag hade mer än gärna gått på en och annan semifinal i år. Men det har varit ett konstigt år - med många mindre bra spelare. Förväntningarna har varit skyhöga tack vare namnkunniga spelare. Men många av dem har inte levererat, speciellt i slutspelet (Modin, Berg, Kipprusoff). Nej, det ska bli roligt att följa värvningarna inför nästa säsong. Då får vi ett eget Timrålag med hjärta igen, inte en massa spelare som är här på semester.

Forza Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle:

Kan bara hålla med....tycker bara att det känns som att Modin blir en enkel måltavla för många som måste ha någon att skylla på...vissa verkar tro att det räcker med att Modin skjuter för att TIK ska ta SM-guld men så blev det ju bevisligen inte....dessutom så gör han mycket som inte syns, för lagmoralen etc....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
LingaN: Hur fan tappar man 2-0 i sånt där spelövertag som man hade? Jag har sagt det förrut, och säger det igen. Varför saknar Kipprusoff vinnarskalle för? Jag kan inte säga att jag sett honom bättre än Kapanen i slutspelet, eller någonsin.. Vill inte skylla på enskild spelare, känns dock bittert.. Trodde man detta var klart efter 2 perioder.

Äsch, bit i hop och kom igen. Jag fortsätter med negativiteten och ser kvalserien framför mig nästa år. Oavsett lag. Det har ju funkat bäst hittintills i alla fall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Redheart: Håller med. Otur var det inte. Vi skulle ha avgjort i den andra perioden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Redheart: Hedström avgjorde nästan på egen hand förra matchen, Nordgren har varit genom-usel hela jävla slutspelet, robban har inte producerat men sammtidigt inte haft samma tryck på sig som Modin, Berg är helt enkelt en latjävel som tror att han är rätt placerad hela tiden (han och Kipprusoff får dela 50/50 på ansvaret för 2-2 målet) men Modin med sin längd och tyngd, med sitt skott och med sin förmåga att hålla bort spelare och ta sig förbi förtjänar en FET jävla känga för att han inte får något som hellst gjort under dessa 60 minuter...och det är inte den enda matchen han har floppat om man säger så.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Redheart: precis. Vaddå otur? Trenden med missade målchanser har vi sett sen innan jul. Hoppas bara nubben fattar detta nu när han värvar
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
LingaN:

Åter igen det är pinsamt att kalla det otur när de är så satans ineffektiva.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
HELVETET JÄVLA SKIT. Hur fan kunde dom förlora. Jävla otur så jävla otur asså. FAAAN
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
MB:

Åhhh va skönt att du kan ha Modin som syndabock.....hur bra var Hedström?? Nordgren....Magnus Nilsson.....Robban.....Pelle....eller ännu hellre Berg...


Nä, sätter man inte chanserna vinner man inte.....och man får fan inte tappa 2-0.

Timrå tappade denna kvarstfinalserie hemma i match 2....
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
SÅ DJÄVLA LÅNG TID TILL SEPTEMBER.. Men vi hörs nog då.... God natt
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
joakim:
Samtliga matcher Nilson varit borta har Timrå förlorat.
Fan att han inte spelade ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - DIF Kvartsfinal 7 2005-03-16
Olle: Håller med helt, va fan är det med Modin?? där kan vi snacka om att NHL spelare är överskattade och Kipprov..my god!!!

Tacka vet jag Kapanen, om han släppte i nåt mål var han galen antingen på sig själv eller på backarna, där kan man snacka om hjärta, Berg..no comments..inte värd det......

TIMRÅ ALLTID!!
Kommentera

524118 · »