1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2008-01-12

966425 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
ChriZt3r: det var inte nr 71 jag syftade på i inlägget nedan. Men som jag skrev förut blev det en satans fart på Tenkrat när robban kom in. inga poäng men ett jäkla tramp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
ChriZt3r: nål ska ju givetvis vara mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Kan inte hålla med om att spelet blev speciellt bättre för (eller när) att Hedström utgick. Vi hade redan total kontroll på matchen och spelade bra. Att Hedström gjorde 2-0 målet ungefär 3 minuter innan han blev skadad bevisar väll att det gick ganska bra för den kedjan då . Hur många nål gjorde dom efter det?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
T T:Nej jag noterade inte hans omplåstring Live. Men jag såg att spelet blev betydligt bättre.
Vem pissade först i periodpausen? jag noterade inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Det brukar ju vara ett ruskigt läckande runt laget vad det än gäller. Snart har säkert någon lagt in Jontes röntgenbilder i filarkivet eller nåt så du kan dreggla över dem. Var inte orolig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
friskan: Jaha där kom det första svaret i kategorin "avslöja inte mer än nödvändigt" och då han jag knappt posta det inlägget...

Om jag inte vill vara det då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo:
Du får vara nöjd med "ont i knä".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
actionleif: Men om man ska var en aning seriös då...

Det ligger i ALLAS intresse att veta hur det ligger till med skadan, men likförbannat så väljer exempelvis TIK:s läkare att stänga av mobilen... Nu kommer säkert nån att skriva att det ju faktiskt är lagets "grej" att göra så och att inte avslöja mer än nödvändigt är det enda rätta. I detta fall så känns det dock mer än motiverat att lägga korten på bordet, och man har även tummat lite på den policyn tidigare den här säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
actionleif: Du är en svårt störd individ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Min mormor satt på sjukan när jonte kom in och hon sa att det var något med knät
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Är det förresten nån som sitter inne med nån form av utförlig info gällande just Hedströms skada? Bespara mig gissningar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Sir Charles angående Jontes skada (som stoppar honom imorgon till att börja med):

"– Vi behöver allt folk vi har. Vi vill spela på fyra kedjor och sedan tidigare är redan Timo Pärssinen (rygg) och Fredrik Hynning (ljumskar) skadade."

Ja men ge mig Erik Andersson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: "En back bänkades till förmån för en annan"

Robin fick en ansiktsskada omsedd, därför spelade Moe ett par byten. Men man ser väl det man vill se...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Tvåtallar:

V et inte om någon skrivit om det än orkar heller inte titta efter, men jonte är enligt mina uppgifter ledbands skadad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Skönt att Björn nätade igår, nu väntar vi bara på islossning för Tenkrat, sundh och Regin.

Tycker även Tenkrat och Andersson blev ännu bättre med Robban vid sin sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
actionleif: Kom inte ismaskinen ut bredvid bortalaget "Förr i tiden".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Nej så var inte fallet. blev bara lite förvånade att du tyckte rätt back spelade i sista.
Men vi vann och då spelar det mesta ingen roll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
actionleif: Det blir han garanterat, men när det gäller en knäskada rätar de nog inte ut kroppen på personen för att undvika mer skador.

De kanske kunde ha spänt fast honom fast han låg krokigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Jag ser väl egentligen inget hinder med att använda utgången där ismaskinen kommer in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
jZo: Känns som att personen kan bli ännu mer skadad om han ramlar av båren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Visst får du tycka som du vill men det var ju du som vinklade det som att mina åsikter bara var till för att försvara Timrå för att jag inte tyckte som dig.

Jag kan väl säga att jag ville också se Moe från start igår men att jag samtidigt förstår och köper tanken att han var sjunde back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Tycho: Att han kan mera hochey än dig och mig är jag tämligen övertygad om. Själv harvade man som bäst i gamla div1 och hur bra/dålig du var vet jag inget om.
Ska ärligt säga att jag tycker han varit betydligt sämre efter Jul och aldrig så bra han skulle spelat på 6 backar.

Jag kan sträck mig att hålla med dig på punkt 2 och 3 ang Moe. Men Tempot där har du fel.
Men karln är ju hästlängder bättre på punkt 1 och 2 jämfört med nr4.

Nu skall jag inte kommenter backspelet mer idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Krångligt menade jag inte, men att man kan skada personen mer om man gör det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Det kan vara så att det är lite krångligt att spänna fast en person som har en knäskada? Kan det stämma tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Nej precis, om en spelare är skadad och har ont så bör man kunna offra några extra minuter för spelarens egen säkerhet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
MEEKAHL:
Spänn ALLTID fast den som ligger på båren. Svårare än så är det inte,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Det var inget fel på Timrås spel överhuvudtaget igår förutom då 10 sista i första.
Som jag skrev tidigare var jag mkt nöjd över Tiks backspel hela matchen förutom en av dem.
Snudd på varje byte han gjorde igår blev det oroligt i Tiks zon.
Andra perioden var en av de bättre jag sett Tik spela på mkt länge och det finns flera olika orsaker till det, och en av dem var att en back blev bänkad till förmån för en annan.
Du får tycka att det är hur tragist som helst att vissa av oss inte ser saker och ting som du eller många andra.
Men idagsläget finns det inte en punkt Moe är sämre på än den tidigare nämde. Enligt mitt synsätt.

En annan spelare som visade hur bra han verkligen är var Robert Carlsson, bara han får förtroende och speltid. Tror detsamma om Moe och Erixon.
Tack för ordet.
Forza Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
jZo: Ja, han blev väldigt väl omhändertagen. Kanske personerna som sköter detta tolkar skador olika och tänker att nack- och huvudskador förtjänar bättre säkerhet. Jag antar det iallafall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
GävleLasse:
Men varför inte då parkera ambulansen på baksidan då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
MEEKAHL: Ja, det stämmer, han vart ordentligt fastspänd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps:"
1. Varför finns det ingen öppning i sargen för att kunna få ut en bår?"

Hur får man då in ismaskinen...Lite bökigt att lyfta in den... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Går det inte att ta ut de via ismaskinsinsläppet, eller något sånt. Det var ju likadant när Tommy Wargh fick bäras ut på bår, då ska man lyfta bår och allt över sargen. Mycket märkligt förfarande
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Per HApps: Hur gick det till när Tommy Wargh bars ut på bår? Han blev väl fastspänd då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
h o c k e y : hehe, den spelar ingen roll... Ett sånt skitlag kan stavas hur som helst.

Däremot så har du fel om backe...

I räddningsprocent ligger han på 13:e plats, 15:e egentligen men jag har räknat bort två målvakter som inte stått 10 matcher.

I GAA ligger Backe på 4:e plats med ett målsnitt på 2.37
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH:

Två saker angående jontes skada.

1. Varför finns det ingen öppning i sargen för att kunna få ut en bår?

2. Är inte ambulanspersonalen informerade om behovet att spänna fast patienten på båren? Han höll ju på att ramla av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Det tror jag också, men det syndes även nån gång i JVM och tidigare när han spelat i ES att han ibland kommer på mellis när han gör sina brytningar i mittzon(som för övrigt är helt underbara när de lyckas).
Där behöver han nog lite mer ordinarie spel så kommer det att ordna sig.

Jag tyckte också att han i var lite svag framför mål i JVM, det måste jag säga att jag inte noterat direkt i ES, så det kanske var en liten slamkrypare från min sida.

Men klart är att han har möjligheten att bli en riktigt bra back, hoppas han får chansen snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Tycho: Jag tycker nog att Moe har både tempot (tillräckligt iaf) och styrkan i kroppen. Nu kom han in lite snett i första bytet då han blev oförberett inkastad och kall som Ambroo uttryckte det. Det är inte en rättvis examination av hans hela kunnande.

Men han kan såklart bli bättre i alla detaljer och jobbar förmodligen på det också. Han kommer närmare ordinarie för varje dag som går.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Jag tror det är du som har filter på ögonen, för efter jul har RJ varit en av de bästa backarna. Det han saknar är uppspelen, men om han inte har den egenskapen kanske tränaren inte ska ha han som uppspelare?
Men att beskylla han för målen mot Modo och LHC tex är bara om man vill att han ska få skit för det.
Jag håller med om at han inte var bra under hösten, men då hade de inte heller kunnat spela Moe då han var skadad.

Det är som vissa personer inte kan se förbi namnet utan bara för att spelaren ska vara dålig så bli han det oavsätt vad han gör på banan. RJ gö väldigt mycket i det tysta som gagnar laget. Till och med Calle J ansåg han som en bra och stabil back. Tror han kan mer hockey än både dig och mig.

Det Moe har problem med i ES(även om jag också tycker han är bra) är:
1. Tempot(vilket syndes när han köpte korv första bytet)
2. Markeringsspelet i egen zon där han ibland blir på fel sida och inte har koll på "sin" spelare
3. Styrkan i kroppen

Enligt mig så är de tre bästa backarna just nu(om man ser till matcherna efter jul.
Sanny, Styf, Kokko, RJ, Lotvonen och Moe.
Dock måste sägas att Kosken var bättre igår än han har vart tidigare efter juluppehållet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Vad var det för fel på Timrås tredje perioden igår? Kände du att det någon gång var nära att Djurgården skulle vända? Jag tyckte att det var hur lungt som helst.

Det finns i övrigt ingen nyans i det du skriver. Vaddå ansvarig för 25 mål bakåt? Varför inte använda riktiga siffror? Vill du överhuvudtaget bli tagen seriöst?

Han har varit inne på 15 mål i fem mot fem bakåt på hela säsongen, 12 framåt. Hur många av dem han är direkt ansvarig för vet inte jag. Jag är hur som helst inte nöjd med Robin Jonssons säsong. Jag trodde att han skulle vara mycket bättre än vad han varit, men det är inte katastrof varje gång han är inne. Att det skulle vara det är ju en överdrift som knappt är värd att kommentera.

Du borde se Sundsvall Hockeys matcher. Senast i fredags så kan jag säga att Jonssons föregångare i skylla-allt-på-backen Johan Svedberg uppträdde både tryggare och stabilare än vad Moe och Erixon gjorde. Jag gnäller inte om Moe och Erixon spelar i Timrå, jag tycker att det är häftigt med tanke på deras ålder, speciellt om de gör bra i från sig men nog har jag tillräcklig hockeykunskap att kunna förstå att det är tryggare att använda en rutinerad back som har defensiven som starkare än offensiven än en orutinerad ung back som är mer offensivt lagd då du vill stänga en match.

Bergius: Ja så är det. Nubben kom fram och sa: Kan du inte försvara Challe på hockeysnack, det är så mycket skit där. Du kan få en korv i varje paus för besväret, men ingen ketchup.

Nej jag tycker det är tragiskt hur så otroligt många det är som inte kan se nyanserat på saker och ting. Att använda hockeysnack till att gnälla av sig... Det borde ju kunna gå att åtminstone ha lite tanke bakom åsikterna och använda riktiga fakta. Eller är det för högt ställda krav?

Skärpning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
diffe: Tveksamt att man bänkar honom hela matcher med tanke på att han är en bra defensiv spelare. Men helt klart tycker jag att Moe ska matchas mer, gärna i PP också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Synd om Jonte men han kommer säkert igen, igen har sannerligen Tenkrat gjort helt klart den bästa liraren igår en klass spelare, det gäller att ha tålamod vilket andra har svårt att fatta, Robin blir en klippa sak samma som Tenkrat. Hynning däremot har långt kvar att ta en plats som det ser ut nu i allafall
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
diffe: OM det nu skulle bli så att RJ bänkas så råder det inga tvivel om vem som tar hans plats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Jensen_12: Jag tycker att det vore bra om RJ fick sitta på bänken några matcher för att fundera lite..... Vem som får ta hans plats återstå att se, men vi har Moe som kan gå in och spela
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
godmorgon "geeks" ser på många inlägg att det är folk som är upprörda för jimmy kritiserade klacken. Och svaret från tik bäbisarna kom fort som fan, här får ni sitta o klaga som fan så fort laget förlorar en match men så fort nån riktar kritik mot er kräsna idioter som troligtvis och förhoppningsvis inte är så många så åker galgen fram direkt och repet förbereds. Lär av dom äldre tik supportrarna och stötta laget till 100% och inte 50/50 som ni kör nu
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Bergius: Alla tycker olika. Jag kan tycka det var bra om RJ får spela sista på ett sätt: Om man vill spela säkert och ta 3 poäng. Då är nog RJ bättre då kan är kanske något bättre än Moe i defensiven. Jag skulle ändå inte ha något emot om Moe fick spela sista heller, då skulle ju laget kanske gå framåt mer med honom på plan och vi kanske skulle göra fler mål. Men jag tycker som sagt att det inte spelat någon roll i mina ögon, beroende på hur man ville avsluta matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Mina misstänkar börjar också växa. Kan det vara så att Jimmy får pröjs av klubben för att försvara den i all kritik på HS?? Eller får han kanske gå gratis på matcherna? En korv i pausen? Frågorna är många.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Är du allvarlig att du tycker RJ var bra sista perioden. Tycker du som "Hockeyexpert" att det inte finns något fel när RJ "Katastof hela året" får chans på chans och Moe som återigen går in och gör bra ifrån sig spelar sporadiskt.

Du sjönk avsevärt hos mig om du tyckte det var rätt att RJ spelade sista istället för Moe.

Jag studerade backarna igår. Jag var nöjd med samtliga utom en som återigen var klart sämst på plan. Kolla han uppspel, han har ingen aning vad han skall göra av med pucken,markeringsspelet vet han inte vad det är, det är utvisningsarisk varje gång han är inne. Karl har producerat 2 mål och 25 insläppta kan han ditrekt anklagas för.

Jag får en uppfattning att ALLT Timrå ik gör ,tycker du är RÄTT.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Måste bara säga att Björn Svensson har vikarierat riktigt bra nu när Timo varit skadad och verkligen tagit chansen och visa att han är en bra spelare, och han är ju riktigt snabb och checkar bra så han förtjänar beröm. (Y)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Men nu är vi ju nästan överens och det efter ett, tja, riktigt nyanserat inlägg från din sida (därmed inte sagt att locket är tillräckligt hårt åtskruvat i ämnet så att det inte ska kunna lossna igen...).

God natt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Moe gör väl egentligen inte så mycket fel, han gör det väldigt bra och han har väldigt många talanger som gör att han är en back som kan komma att bli riktigt stor.

Men backspelet är mer komplicerat än anfallsspelet och det är svårt att gå in som ung och verkligen kunna dominera, det tar tid. Det gör det för alla backtalanger. Inte ens Nicklas Lidström var väl helt ordinarie i den åldern tror jag. Men han har nog inte fått sin sista chans den där här säsongen, Moe alltså. Sedan om dialogen utanför är dålig, så är väl det tråkigt men det har ju inte så mycket med hans speltid att göra, den byggs ju efter hans prestation på träning och i Sundsvall och det han får i A-laget. Moe lät nöjd med klubben i ST-TV i alla fall.

Det är ju en lite knepig fråga det där med varför det inte kommit fram så många tidigare som kunnat konkurrera om A-lagsplatser. Hur som helst så satsas det väl mer på gymnasiet och juniorlagen nu. Men jag följer ju inte spelarna förrän de kommer upp i J18-laget och när du väl är där så beror det i stor del mycket på spelarens egna vilja och talang. Klubbens utbildning måste ju samtidigt också hålla bra kvalité såklart men ja jag vet inte jag. Det här med just ordet "guldkorn" kanske vi ser annorlunda på.
Kommentera

966425 · »