1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581754 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Djurgården 2008-01-12

« · 966204 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Njae, du tolkar det så ja, men det är inte enbart hans "fel" att situationen är som den är. Det brister om inte annat i tydlighet, och dialogen är, vad det verkar, nästan obefintlig. Det finns dock som sagt saker som inte bör skrivas härinne och det kan man ju visserligen tolka hur man vill...

Men sluta nu! Så du menar alltså på fullaste allvar att klubben i stort sett inte har misslyckats med att förvalta talanger från den egna leden? Jag är övertygad över att de inte sitter speciellt nöjda och jag VET att det finns personer inom föreningen som skruvar på sig lite (mycket...) besvärat när den frågan kommer upp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Nja, jag tycker nog du diskuterar som om det är Timrås fel att Moe inte får mer speltid snarare än hans eget nuvarande kunnande.

Äh har man det mesta så klarar man att vända motgångar i karriären också. Visst har jag sett talanger i 15-17 års ålder som varit spännande men som inte senare lyckats men jag vet inte om jag någonsin skulle ha skyllt det på klubben.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Läs inte in allt så ordagrant och allvarligt...

Jag förklarade väl varför jag använde mig av det ordet eller hur? Och det var ju just det vad han ska behöva bevisa. Det jag däremot forfarande inte skrivit något om är det faktum att de skulle motarbeta honom på något vis, men det verkar ju du hänga upp dig hyfsat vid trots att det var dina ord som du försökte göra till mina.

Och med guldkorn så menar jag killar som har haft det mesta, men som inte givits möjligheten att bli något, och inte färdiga guldklimpar som skeppats i väg. Det är många kullar och enskilda talanger som "misshandlats" genom åren. Det vet jag att även du håller med om för det har vi diskuterat "live"...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Nu var det ju typ då...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Sista raden 01:07 var nog det mest dräpande jag läst på länge.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
El Maco: Men vem har gjort det då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Peter Smedberg. Eller hur det nu gick till för trettio år sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: "Hade Moe hetat Larsson och kommit från Gäddede så hade han fått hur mycket istid som helst, typ..."

Men sluuuta. Helg Ernest varning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Ja det var ett bra läge men vad som hade hänt om han varit svettigare är ju såklart svårt att veta.

Ja du nästan undrade först om de ville honom illa och sedan skrev du något i stil med att jag undrar vad han ska behöva bevisa för att få spela egentligen.

Timrå har mig veterligen inte missat något guldkorn. Någon ung junior som blivit ratad här och sedan blivit ruskigt bra någon annanstans, vill säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Minns jag rätt spelade inte ens zäta nonstop i allsvenskan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: Där skrev du något, men det är ju det här med killar från egna leden. Det är det klassiska Timråsyndromet. Hade Moe hetat Larsson och kommit från Gäddede så hade han fått hur mycket istid som helst, typ...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Fast å andra sidan har Timrå också haft förmågan att vaska fram guldkorn där övriga hockeysverige endast sett damm och gammla stenbitar.

Det går på ett ut. Jag tror att Moe får sin chans vad det lider. Och han lär lyckas. Det såg vi om inte annat i JVM.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: 5400 av 6000 möjliga !!!!!vartfan var vi?
Löjligt"!!!!! men det var motprestationen i första också!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Har man svettat ner grejerna och fått känna på saken så är sannolikheten faktiskt rätt stor att man lyckas i ett sånt läge som han har där. Och det borde väl du som har ett par supp-matcher i benen ändå veta?

"Jag kan inte hitta en enda vettig anledning varför Challe, Nubben med flera inte skulle vilja att han blev så bra så att han skulle kunna vara helt ordinarie. Det är extremt sällsynt att hockeyledare överhuvudtaget vill missa talanger."

Har jag sagt det? Däremot så har TIK bevisligen haft en förmåga att tappa bort ett och annat guldkorn genom åren och silar man för mycket även denna gång så är risken överhängande att det kan ske igen. Sen kanske inte tränare och sportchef har samma åsikter alla gånger. Helt säkert är iaf att det finns saker som inte passar sig att skriva här...

Robin håller inte måttet. Varför? Därför!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: "säkerligen hade satt om han varit varm" Hehe.

Den dagen han totalt sett är bättre än de sex backarna vi har nu så kommer han ju självklart att få spela på heltid. Förhoppningsvis så dröjer inte det särskilt länge till. Jag kan inte hitta en enda vettig anledning varför Challe, Nubben med flera inte skulle vilja att han blev så bra så att han skulle kunna vara helt ordinarie. Det är extremt sällsynt att hockeyledare överhuvudtaget vill missa talanger.

Robin Jonsson började lite tveksam i den första perioden men nog gjorde han sitt jobb väl både i period två och tre. Både försvarsspelet och anfallspelet i allmänhet fanns det inte mycket att gnälla över vare sig i period två eller tre. Tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: ang, Moe tycker jag det är väldans kjonstigt att han inte får mer tid, det var åtminsonde 2 backar som skulle kunna nöta bänk och fundera lite på framtiden.... Men är det Challe som tar ut backarna ??? Om inte det är han så blir jag inte förvånad över att Moe får sitta på bänken, men det luktar riktigt illa tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
JimmyH: Du har en åsikt och jag en annan.

Sen var det väl just det här med att slänga in honom och hans "belöning" som var den stora grejen.

Om jag ska svara på det du skrev då... Tar i och tar i... Han hade ett skott från blå och ett kanonläge i slottet som han säkerligen hade satt om han varit varm. Att han vid målet slår en tvåmetare till Jonte är väl inte så imponerande i största allmänhet, men i det här laget så är det en bedrift att nån lyckas göra det vid blå. Sen hade vi väl exempelvis ett PP direkt efter, men då spelade man med Kokko och Jonsson.

Att jag skriver som jag gör när jag använder ordet "ogillar" är kort och gott för att man undrar vad han ska göra för att få starta. Han behöver nödvändigtvis inte göra det på Jonssons bekostnad, men inte fan var han bra i någon period idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: "efter ett lysande PP" och "börjar undra om de ogillar honom."

Du tar då i så du spricker i alla fall. Han sköt ett skott som täcktes sedan slog han en enkel passning på max två meter till Jonte som själv drev till skottläge och satte pucken. Sedan var PP:t över.

I den tredje perioden så hade vi ett powerplay och då kom han inte in. Hade det blivit fler så hade han kanske fått spela. Han har nog inte försämrat sina chanser framöver i alla fall.

Jag tycker dessutom att Robin Jonsson var bra i den tredje perioden så jag ser inget fel med matchandet i sak även om det är lite speciellt att få se våra egna juniorer i hetluften och jag blir alltid glad då jag ser dem inne.

Fantastiskt genomåkning av Pääjärvi för övrigt. Lysande rent av.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Hockeypuls från st, se länken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: Det mest anmärkningsvärda är ändå att man slänger in Eric, helt iskall, i två byten när en kille (Jonsson) står över för omplåstring. Det vanliga scenariot i en sån situation är ju annars att man låter någon dubbla. Att han sen inte får mer istid efter ett lysande PP där han gör poäng måste kännas tacksamt för pojken. Det är nästan så att man börjar undra om de ogillar honom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Det enda jag hinner skriva just nu är att jag är väldigt nöjd med dagens match. Mycket bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Uno Gordon: angånde Slettvoll så har han sagt att det här blir hans sista år som trännare. Sen efter den här säsongen går han i pension.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
ajon: Instämmer! Kan ju säga att bortsett mina sympatier för Timrå så ligger känslorna närmare Luleå än Skellefteå. Det är inget jag hymlar med. Och Renberg gjorde ett aktivt val. Jag har spytt tillräckligt med galla på karln och stökat över det där nu. Ni gnuggar på och gör det förbannat bra. Men mycket skall nog också tillskrivas Perra Johnson. Ni kan näppeligen hitta en bättre tränare för ett lag av eran kaliber. Han krämar max ur varje individ och jag har svårt att se att ni skall kunna något likvärdigt inför nästa säsong. Men om jag får leverera ett tips i all välmening utan att vara ironisk och om vi tänker bort rivaliteten, så tycker jag ni borde bearbeta John Slettvoll (förutsatt att han nu inte blir kvar i Lugano efter denna säsong).

Han har uttryckligen sagt att han inte vill leva något kappsäcksliv och pendla i någon större utsträckning om han någonsin skall träna ett svenskt elitlag igen med ambitioner. Slå honom en signal!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Uno Gordon: Håller med. Man känner sig aldrig så manlig som när man släpp till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
65selander: Att vara manlig är att ha feminismen inom sig och att släppa till då och då. Och har du sett en aggressiv varghona någon gång? Det är ingenting man leker med!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Uno Gordon: måste hålla med dej där hånet mot Jonte börja att bli överdrivet nu. Och samma sak när det gäller Renberg att Luleåklacken står och hånar han varje match här upp bli man också så less på. Men åh andra sidan står ju bara fjotisar i Luleå klacken nu för tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Uno Gordon: Rimmar bra på att vara manlig...

Bara tejpa stenhårt och Jonte kliver ut som en aggresiv varghona i Skellefte Kraft på måndagkväll.

Läppstiftet och handväskan överlåter vi till någon annan!

HÅNA HONOM OM NI VILL! MANLIGARE ÄN JONTE KAN MAN FAN INTE VÁ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
ajon: Det såg lugnt ut enligt TV-bilderna messade en polare till mig. Jonte linkade runt med en isblåsa i omklädningsrummet men så ut att kunna gå för egen maskin och flinade brett mellan smärtkramperna!

Bara tejpa stenhårt och Jonte kliver ut som en aggresiv varghona i Skellefte Kraft på måndagkväll.

Läppstiftet och handväskan överlåter vi till någon annan!

HÅNA HONOM OM NI VILL! MANLIGARE ÄN JONTE KAN MAN FAN INTE VÁ!

Att kunna gråta, skratta, bita ifrån, bjuda till, tjafsa, kaxa, göra snöänglar, åka rutschkana, simma i bollhav och stänka in handledare ifrån offensiva blå och leka med lokomotiv är en konst signifikativt för den moderna mannen!

HEJA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: vad är senaste nytt om jontes skda?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Miaumix: Näe, visst är det så. Hela situationen är märklig. Men uppenbarligen ser Challe något som vi inte ser. Vi ser matcherna. Ser hur Jonsson gör enkla misstag, ser hur Koskinen är långsam och ser hur Styf slänger bort enkla passningar. Men något är det ju som gör det hela. Vi kanske har för liten tillit till de backar som spelar, eller överdriven tilltro till Moe. Vad vet jag? Jag skulle hemskt gärna se honom som ordinarie. Helt klart. Men det är ju inte jag som bestämmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
jens_88: Länken. Min poäng är då att det är fullkomligt meningslöst att lägga ner kraft och irritation på yttringar från supportrar, vi är inte där för att vara sportsliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: jag undrar bara...? Moes backkompis Motin som i princip "bänkades" under JVM, spelar för fullt under pågående match mellan FBK och HV........inte har väl FBK mindre meriterade spelare än Timrå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ni får ursäkta men jag måste säga vilka jävla svin Djurgården supportrar är, höll på att få ett psykbryt på dom när dom hånar en spelare som ligger för att sedan blir utburen på en bår.. Totallt jävla respektlöst Stockholms fjollor..

Grymt bra match av Tenkrat... Men finns nog ingen han kan spela med i detta lag som kan hålla samma fart som honom in i zonen, Jonte är defenetivt inte personen för han göra några mysko bandy saker när han bågar precis innan offensiva blå
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
ST-tv har lagt ut kvällens Hockeypuls nu.
Intressant att höra Pär Styf snacka slagsmål - och backa upp Djurgårdens snack om att låta grabbarna "go at it".
Hör gärna av er med förslag på förhandsinslag ni vill se i ST-tv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Miaumix: Matchas in långsamt? Kanske först nästa år som han på allvar ska vara med och konkurera om platserna? Skillnad mellan JVM och ES. Vad vet jag. Men jag tror att det ligger något i det förstnämnda. Jag tror att Moe förväntas axla ett stort ansvar kommande säsong. Därav tar man det lite lugnare i år. Skulle inte förvåna mig om det blir ungefär samma situation för S. Erixon nästa år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Kerstin_k: Klart att han producerar....han fick ju spela med Robban! En forward som jobbar stenhårt och skapar ytor åt herr T. Låt dessa herrar få fortsatt speltid ihop. Jag undrar varför inte Moe får mer speltid? Två byten får han göra....och poäng i det ena! Såg inte Challe J-VM????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Personligen tycket jag att det var lite förlösande att se Herr Tenkrat spela hockey idag. Hoppas att det här är hans matchform från och med nu. Då behöver man inte oroa sig vidare mkt för att produktionen kommer igång.

Suveränt bra spel idag från honom. Målen kommer. Han skapade oerhört mycket idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
El Maco: Maybe....fast jag tycker inte det vore någon större överraskning om de undviker kvalserien, tycker de har kapacitet för en placering 8-10. Lite av den gamla TIK-känslan i laget, inga stjärnor men kompetenta ES-spelare och mkt j-a anamma. Men visst, de är kanske rätt nöjda med vad de presterat hittills.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
mikenomad: Det fina i kråksången är att det genom åren ofta visat sig lyckosammast i ett kommande slutspel att ha tillbringat större delen av grundserien i kategori två....dvs haft sina ups and downs under 55 omg. för att sedan få det att funka lagom till ett slutspel. Det är sällan laget som gått som tåget i serien som dominerar då.

Frågan är väl bara om det är just TIK som får igång maskineriet. I nuläget ställer jag mig tveksam till det, laget känns för tok på obalanserat. Bristen på ödmjukhet och bra inställning i vissa matcher tror jag går till sig, där stavas medicinen "slutspel". Det bör räcka som motivation.

Däremot är laget snedbyggt som jag ser det. I sina bästa stunder (eller iaf om man ser till spelarmaterialet "på papperet") ohyggligt grymt framåt men som alla antagligen håller med om, klart bristfälligt bakåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
mikenomad: skulle uppgradera nykomlingen SSK
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Lag som kan känna sig nöjda hittills: HV, SAIK, DIF. Lag som inte behöver känna krisrubrikerna flåsa i nacken men som heller inte bör vara helt tillfreds med tillvaron: TIK, FBK, LHC, Modo, SSK. Lag som underpresterat och är farligt nära fiaskostämpeln: BIF, VF. Lag som är riktigt illa ute: MIK, LHF
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Jag ropar absolut inte hej. Lika lite som något annat lag gör det. En dålig räcka matcher räcker för Situation Brun.
Men, återigen. Jag har svårt att se varför Timrå skulle falla ner i en sån svacka. Man kan vinna fast man spelar uselt. Man kan spela fantastiskt bra. Båda dessa faktorer har ett empiriskt övertag på såväl 'spela bra med torska' som 'spela uselt och torska'. Därför skulle ett ras förvåna mig mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Bragd-Birger: Kanske, kanske inte. Jag tycker helt enkelt att det är för ostabilt för att ropa hej än. Och av allt att döma, genom uttalanden av både ledare och spelare, så är man heller inte helt nöjd själv. Å andra sidan så är det väl kanske bara ett lag, HV, som kan känna sig tillfreds över vad man presterat hittills, möjligen även Tälje.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
El Maco: Det där var fullkomligt obegripligt Maco. Jag tror jag vill säga att det är svårt att vara bra i 55 omgångar. Viktigt att vara det i bäst av sju. Det ser tillräckligt bra ur när det ser bra ut för att jag ska vara optimistisk i ett slutspel. Det ser å andra sidan tillräckligt illa ut ibland för att jag ska vara bekymrad också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Apselut. Och för att eka lite, inget lag i den här serien är någon big red machine, eller maskin i någon annan färg för den delen. Gärna ett par, tre raka segrar för all del. Det blir såna där små marginaler framåt vårdagjämningen, ta fyra av sju.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
RTS: Nepp, och det är dagens sanning det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Ålrajt. Så om man fortsätter på samma vis, dvs 'vinner ett par och förlorar ett par' så kommer det inte, till skillnad från spelade 36 omgångar, innebära topp4? Fair enough.
Jag tror tvärtom. Jag tror att man, om man fortsätter som man gjort, kommer uppfylla sin målsättning.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: Man dödar inga matcher åt rätt håll genom att matcha nr 4.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
El Maco: Jo men det handlar som sagt, återigen, om att hitta tryggheten och jämnheten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Djurgården 2008-01-12
Ambroo: EN match och likförbannat är vi trea. Inte första gången laget spelat bra (sägs det, såg inte matchen) och vi vet att de kommer att vara dåliga fler gånger i år.
Kommentera

« · 966204 · »