Knass: Vad som är pinsamt på riktigt är om en högavlönad idrottsledare sitter med armarna i kors när verksamheten han är ansvarig för havererar fullständigt. Det är fakta att Nubben har oerhört svårt att agera när förutsättningarna förändras. Han "sätter" ett lag och sedan får det bära eller brista. Bär det är han Gud, bär det inte så är han inte lika mycket Gud. Påfallande ofta bär hans verk inte på den här nivån och lika påfallande ofta är hans reaktion på det att stoppa huvudet i sanden och vänta ut skiten. Han är helt enkelt rätt jävla dålig på att agera i stunden. Jag hoppas på riktigt att det här är Nubbens sista år som SC i Timrå IK
Knass: Absolut behöver man viss tid att växa in i det, men när det är uppenbart att vidsa spelare trots tid på sig inte håller på denna nivå, så måste de skickas omedelbart. Djurgården har ett gäng skador på viktiga spelare sen skall en toppback i Gragnani n på det. Frågan är då vilka lag vi kommer ha bakom oss utan att Nubben agerar på spelarmarknaden?
Bragd-Birger: Bland det märkligaste nubben gjort måste vara att toppa tränartrojkan med Molinder? En totalt helt oerfaren man för jobbet. Även under kanske det viktigaste året på mycket länge, jag ställer mig helt oförstående till det.
Nä ...gubbar...ses här på tisdag igen va? Så vi får fortsätta spy ut vår ångest...tur att Ni finns allihopa så man slipper kämpa själv....Trevlig kväll på Er !
danne80: jag tror det är så enkelt som att vissa dominanta spelare i laget har inget förtroende för Freddan. Och det smittar av sig i gruppen. Det handlar om psykologi lika mycket som fysik. Nä. Det bästa är att Freddan avgår nu..ta mittbenan med sig och Ramselesonen. In med nytt tänk.. en ny röst..! Nollställ laget och gör om..gör rätt.
FH - avdammad: det enda jag tänker är ”rädda klubben för helvete”. Låt inte det här spektaklet fortsätta, agera nu medan det fortfarande finns en chans. Just nu är vi ett Mora eller ett Södertälje, inte ett Leksand eller Växjö. Man agerar som ett ständigt allsvenskt lag, inte som en klubb som vill husera i högsta ligan.
Knass: Haha eller så läser man vad Jennifer från ST skriver på Twitter och förstår att det inte ser bra ut .
"En eloge till Timråpubliken som fortsätter ösa på och heja på sitt lag när det ser så jävla dåligt ut som det gör. Helt otroligt att de orkar faktiskt. #timraik"
cloon: man sitter inte och garvar när man ligger under i en total plattmatch. Man står upp för sin målvakt när motståndare är framme och hugger. Man ger 100% oavsett om man vinner eller ej. Dom enda som ger 100% just nu är klacken.
Timråspelarna behöver inte överprestera, dom behöver bara ge 100% så vinner man en sån här match utan problem.
Söderöver: Läser du alla kommentarer så förstår du vad jag menar med pinsamt. Håller med dig förövrigt men sen måste man ge dom tid o spela ihop sig också
{297}: klart de bryr sig . Fel analys av dig . Men tänkte som dig först i affekt . Dock har det nog satt sig i skallarna rejält på dem . Inte bra med tanke på att detta är killar som måste överprestera..
Olli Nomadinen : Nä, detta faller tungt ner på Nubben och också Freddan. Framförallt Nubben naturligtvis. Han har felaktigt valt att ha kvar Freddan ett år till. Han har underskattar SHL Han har felaktigt valt att tro på fjolårets spelares utveckling. Han har värvat 2 bra spelare, Rattie och Rajja. Zajac och Laleggia offensivt ja