1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582081 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13

« · 2630870 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rico01: Exakt. Den som hade motsatt sig nån av hemvändarna på förhand hade idiotförklarats i episka mått härinne
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: Nog för att du i sak säkert har rätt men det var ytterst få, om någon, som var negativ till att ta hem hemvändarna. Tvärtom var det ju rena hallelujah-stämningen här och överallt tack vare dem. Jag själv spred bilden som Lööke publicerade om JD som Jesus. Jag står fast vid det. Trots att JD den här säsongen inte gjort allt perfekt så ser jag honom som en mycket bra spelare som jag hoppas kan få en nytändning med en ny tränare.

Att ifrågasätta hemvändarstrategin är sunt, men jag tror faktiskt inte jag skulle önskat något annorlunda ens om jag fick chansen. Det är backsidan som är min stora stötesten och där har vi inte en enda återvändare. Visst, kanske finns ett samband men det finns andra saker jag hellre sett skulle ske. Tanken att EP skulle spela i Växjö gör mig illamående...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Strax över 6000:- insamlat. Tack alla!
Vi fortsätter att pusha tills vi nått vårat mål. Alla bidrag räknas.

Vi kommer även att utse en lycklig vinnare av alla som har swishat under denna insamling. Den personen kommer att få en signerad klubba av Emil Pettersson.

Swish: 0730586674
Plusgiro: 320281-9

Följ oss gärna på Facebook ”Västra stå tifo” och på twitter ”VSTIFO”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Hade inte Molinder kunnat vara intressant att ta över som huvudtränare för j20 till nästa säsong?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zoogin62: Nja, en medgångssupporter är ju en supporter som bara går när det går bra för laget och skiter i att gå när det svajar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Woody: Låter som en typisk medgångssupporter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zoogin62: Sen angående JD så var det ju ett massivt tryck från supportrar och inte minst härifrån!
Skulle tro att också det hade stor betydelse!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Leffe24: Nu är det så att vore det inte för våra "kära" hemvändare, så skulle vi med största säkerhet spela i HA nu!
Lite "pest eller kolera" om ni frågar mig!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: Dahlén är klart dyrast. Den är kimmos. Lander spelar på rabatt. EP och Wedin är väl de som kan diskuteras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Leffe24: Det stämmer! Jag tog för givet att Nubben låg bakom även Jontes påskrift 🫣😅

Men oavsett, att Jonte säkerligen ett saftigt kontrakt kan vi ta för givet. Men räknar du bort Jonathan Dahlén, flertalet hemvändare plockades väl in av Kent Norberg iallafall? Dom kostar knappast gratis heller, så jag vill ändå hävda Nubbens hemvändarstrategi som en stor del i varför den ekonomiska situationen ser ut som det gör.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: nej Dahlén skrev i juli/aug 2022 så hade kapanen varit på plats ett antal månader. Kapanen pratade i media hur man jobbade för att få hem jåntä.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Leffe24: Var det inte Nubben alltså?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Leffe24: Tar hellre Dahlén över legoknekten Rattie som är dyrare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: sen var de ju Kimmo som signade Dahlén för att kraftigt överbetalt kontrakt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Bucker: just nu är väl en hel del fwds "helusla" ?
Fattar i.o.f.s. hur man kunnat sätta sig i denna sits helt uran stålar. Obegripligt. Om det nu stämmer? Fattade jag rätt kunde man få dispens från licenskravet 1 gång på 5 år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Timrå4ever: I normala fall har Timrå dessa typen av pengar men framför allt vill man inte riskera licensen för det.
Om kravet på det egna kapitalet inte funnits så hade vi kunnat tagit in 2 toppbackar innan säsongen utan att riskera ekonomin.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nisse på Mon or: En halvusel "bottom six-forward" är väl som sagt det absolut sista vi behöver. Är ekonomin så känslig ska vi ju knappast börja ta in kroppar för saken skull.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: Man har ju ändå hopp om att de ska vända det här och bygga lite självförtroende, de borde ha vinnarskallar så det räcker för det i det här laget. Man svär att lägga ner säsongen efter ännu en förlust, men nästa gång sitter man där igen. Jag har nog inte gett upp än.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Chrille: Madhawk surrade om 70-80 papp i podden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Timrå4ever: Så du vet att det var 80k som gällde eller är det rykten?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Cobbel: klart det blir mycket mer, men fortfarande låg lön!
Det är Timrå som inte har pengarna.
Sedan ser man massor hör inne som tror vi har cash till att sparka Ante å in med ny.

80 i månaden för en shl spelare, är inte dyrt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
På tal om Robin Alvarez. Han har 21m.0 g 2 ass i Ilves så här långt. Borde vara billig. Kan han få nytändning i Timrå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: sett till Juolevis meriter var det en mer än rimlig kostnad men förhoppningsvis har de sparat pengarna till något bra innan transferfönstret stänger. Lite av en gambling att vi ska ha tillräckligt med poäng för att ta oss till slutspel och väl där vara ett starkt lag. Som det ser ut nu har jag för dålig fantasi för att tro på det men vi gjorde ju samma resa förra säsongen så hoppet har jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Cobbel: Så är det. Menade bara att om man inte har råd med den pengen lär det bli svårt att få hit någon öht som är nått att hänga i julgran.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: Tom peng pung från början så är förutsättningarna ganska givna vad gäller förstärkningar generellt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: Är helt med på vad du säger. Men i tider då Timrå har ett omsättningskrav att ta hänsyn till är det tyvärr rätt mkt pengar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Cobbel: Det blir mycket pengar. Men sett till vad man får betala för spelare så är det ju ingen superhög lön direkt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Cobbel: bil och boende dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Timrå4ever: och omvandlar man vad det är för en arbetsgivare så landar vi kring 130k i månaden. För bara lön + arbetsgivaravgifter:)

Sen ska det väl till lite bekvämligheter också för dem? Ev ngn bonus & så?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Olle: dyr? Han ville ha 80/månad men fanns inga pengar.

Angående skador, tror jag att dom får slita för hårt. Saknar bredd. Skada på en ja då belastas alla hårdare. Till följd av fler skador kommer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Signature: Nä du rabbusling...
Rinn lätt behåll vi själv..
Ni kann ta Timmy 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: Ni kan släppa Rindell till oss nästa år om ni behöver frigöra pengar ;)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
JanneH: Näe, men Kapanen verkade vilja ha kvar honom ändå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Kanske ska börja träna annorlunda ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Synct: Tycker inte heller Juolevi imponerade men en dyr back kan ju vara bättre än ingen back alls.

Sen angående skadorna, blir det inte samma diskussion varje år? Att vi har ”otur” med skadorna? Tycker frågan är om vi har tillräcklig bredd på backsidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Costanza: Jag skulle säga att det främst fortfarande är Kent Norberg som är boven i allt det här. Det var ju han som plockade in alla ex-timråiter och både saltade och strösslade gott i kontrakten så att det skulle vara svårt för att inte säga omöjligt för våra hemvändare att tacka nej. Det är ju därför vi sitter här, med helt bakbundna händer, där Kimmo Kapanen säkert skulle vilja agera och han har garanterat också en idé för hur HAN skulle bära sig åt. Men vi har ingen ekonomi som gör att vi klarar av att frigöra pengar som skulle kunna ge oss iallafall en möjlighet att förstärka på backsidan, där våra behov är som störst. Vi har ju heller inte råd att göra som t.ex Örebro gjorde alldeles nyss. Den klubben har i motsats till Timrå IK insett vad som är felet och man åtgärdar också problemet. Tro mig, det är bara en tidsfråga innan Niklas Erikssons återintåg i Örebro skapar de nödvändiga förändringarna som man eftersöker. Ett utdrag ur en intervju med honom i en Örebroblaska:

"– Jag har följt laget väldigt nära, så klart, och sett vissa saker som jag kanske inte riktigt tycker att vi nått fram med, som vi inte fått tillräckligt mycket utveckling kring. Man kan spekulera i saker och ting, med spelarmaterial och så, men jag tittar mer på vad vi har för daglig verksamhet och hur den har varit – och där har det inte riktigt varit som tidigare. Tidigare tycker jag att det varit vår framgångsfaktor, att vi hela tiden haft en tydlig plan och ett bra driv på daglig basis. För mig är matcherna avspegling av hur det ser ut på daglig basis."

Daglig verksamhet fastnade jag för. Tränarens roll och funktion i ett lag är förutom dom klara bitarna att lägga upp ett spelsystem och en idé med varför man håller på, men även att ge sina spelare energi genom sitt sätt att vara, hur man tränar, ger spelarna tillräcklig återhämtning, rätt kravställning, kort sagt hur du är som person. Det är här som den avgörande biten faller för Timrå IK. Och det T O T A L T! Ante Karlsson efter, ska vi kalla det uppsägningen, för det var ju vad det hela slutar i, bidrar med absolut noll energi till sina spelare. Noll!

Jag har ingen insyn i hur Timrå IK, läs: Ante Karlsson, bedriver sina träningar. Det kanske inte är nåt fel alls, åtminstone enligt honom själv. Men när t.ex Jonathan Dahlén tydligt visar på ett missnöje med vissa bitar, ja, då lär det iallafall inte vara helt taget ur luften. Det kan ju vara Jonte som är ute och cyklar också, det vet inte jag.
Men ett bra exempel på att något ändå inte alls står rätt till är ju det kompletta förfall som skett sedan det blev klart att Ante inte skulle bli kvar nästa säsong. Lagets f e m raka torsk på hemmaplansfördel visar väl på att något väldigtviktigt inte står rätt till.

Jag har inget ont alls mot Ante Karlsson. Jag älskar honom för allt vad han gjort för den här klubben, men allting har ett slut. Det slutet har redan passerats. Men klubben har tyvärr små möjligheter att komma ur den situation som man själv har skapat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
jå1: samtidigt gjorde väl inte Juolevi nån succé heller i de få matcher han spelade
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Synct: Kapanen ville ju förlänga men hade inte råd, även fast det inte var en speciellt hög lön han krävde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
JanneH: samtidigt om man kolla på vad Eronen gjorde emot Örebro va de en bra förlängning. Han har dock inte övertygat i år, samtidigt som backsidan varit extremt skadedrabbad

Erixon däremot, där är jag tveksam.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
JanneH: Didde gav en något starkare backsida ja. Han kommer att bli bättre och bättre men är inte stjärnback.

Hade hellre haft kvar Juolevi än Eronen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Olle: Jo men man tog väl inte med i beräkningarna och "mellanår" att vi skulle ha sån jäkla otur med backskador, även fast vi har en tunn backsida.

"Hade man behållit honom om det fanns pengar?"

Vettefan, jag tyckte inte han utmärkte sig speciellt mycket, han var okej. Men det kanske var en för dyr historia där helt enkelt kontra prestation? Han imponerade inte direkt om du frågar mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: ja förlängning av en dyr Eronen känns som en miss av Kapanen.
Var det bara jag som tyckte Didde såg pigg ut igår? Gick bort sig lite vid något enstaka tillfälle men spelade fysiskt och med en pondus vår backsida saknat sedan Lyytinen blev skadad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Synct: Backsidan är snarlik men jämför man med fjolåret så är det flera backar som spelar fler minuter än vad som måste ha varit tanken från början. Juolevi klev ju in och spelade 20 min/match direkt. Hade man behållit honom om det fanns pengar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Olle: Backsidan är ju så gott som samma som ifjol, varför skulle man gå in med inställningen att detta är ett mellanår då med förra säsongens resultat? Vore ju extremt knepigt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rallarn: Det kan ju vara så att ante, Kapanen, styrelsen och alla andra tidigt förstod att det här skulle bli ett ”mellanår” på grund av den misshandlade backsidan men det kan man ju inte gå ut och säga till fans och sponsorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Puckat: Är det rätt träningsupplägg i.s.f. med dessa kast i prestationerna. Ser vi samma berg och dalbanor i andra lag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rallarn: Kapanen är ju ansvarig för detta då. Ante måste alltså lira med junisar på backen för att Jonte inte ska vara sugen på utlandsäventyr. Därför jag vill ge Ante lite cred. Sen kan det säkert vara brister i spelsystem, ledarskap och annat. Har noll koll där. Vi har egna problem några mil norrut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
nila: Jag tror backsidan offrades för att Hållander ville flytta hem.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Saik-Småland: Jadå, vad dom skriver där betyder ingenting, man klagar på domaren istället för att se hur det egna laget presterar.

Detta ser jag i alla forum.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
de vänder på tors.mot frölunda
Låst ämne

« · 2630870 · »