1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13

2631062 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Woody: EP är inte back
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Woody: Men nu blev det ett konstigt domslut i Nybro, Nybro spelare blev fälld framför mål, Nybro gjorde mål sekunden efteråt, Löven spelaren åkte ut ändå???
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Puckat: Är det någon förkylning som bara sätter sig på backar? Så märkligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Puckat:
Dom spelar väl hemma på torsdag och borta på lördag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zäta75: Det kan absolut vända i ett slutspel. Så fungerar ju ofta psykologi i idrott. Jag tror det fixar sig ur svackan snart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
bar mofftak: Coviden ger sej inte än, endast foliehattar klarar sej undan, ty dom tillber Guden Trump

vi andra snörvlar och mår kass några dagar/veckor
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
bar mofftak: har också haft den där skiten! Tog drygt en vecka innan jag var någorlunda!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Puckat: Om det är den "förkylning" med hosta och feber som går nu i regionen så kommer fler bli smittade, de lär inte upptäcka det förrän om 2-3 dagar.

Det är inte mycket som går vår väg nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Sjukar dom sig från jobbet nu eller finns det förmildrande omständigheter kring lagets ork?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Lyytinen och Edfeldt på skadelistan, Rindell, Svensson och Erixon sjuka nu också. Det är fanimej helt otroligt vilket oflyt vi har. Hoppas någon hinner tillfriskna tills imorgon när bussen går ner. Annars blir det tunga minuter på en match-otränad Strömberg och Forsmark/Eronen vilket i sin tur kan leda till fler skador/slitningar i framtiden. Näe, att gå in i säsongen med såhär få backar var vågat och har straffat oss
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Gorkyman: fel sv mig , läste Timrå som Tingsryd i statistiken.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: precis, om man betänker resekaoset plus att domaren tippade över litegrann till bortalagets fördel, så vill jag säga att det var det som fällde avgörandet i en i övrigt jämn match!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nisse på Mon or: Olofsson är slut. Kanske kan spela i Hudik om dom går upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nisse på Mon or: Nu har ju inte Dennis varit hela säsongen i TAIF. Han har spelat i vart fall de flesta sedan han kom dit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Villervalla: Mycket trevligt..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Bee: Absolut. Förlusten satt inte i en svag laginsats. Jag är helt benägen att lägga en stor del av orsaken på "domarinsatsen". Nej, det finns inget som säger att jag har rätt, men två i mina ögon (och jag vet väldigt många fler än så) fullständigt klara high stick-utvisningar som man bara väljer att blunda för. Lägger du till trippingen på Per Svensson (som man igen inte blåser för) och 3-1 i just den sekvensen, ja, då tar väl all eventuell energi på att försöka hämta igen bara slut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Wärmhed i Tingsryd. 12 matcher 1+3. 19 matcher ej med i truppen och en på bänken. På tal om att ge juniorer+ speltid. Vad ger det Wärmhed och Timrå att inte spela? HA måste ju vara för hög nivå?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: Får väl ändå säga att jag tycker att arbetsinsatsen steppades upp mot FBK. I alla fall i första halvan av matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nisse på Mon or: 2-0 nu, hejjjjaaaaa, Röven 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Synct: 😎 ok. Poängmässigt går det inget vidare.
1+4 på 32 matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Tror du fått upp både storseglet och gennakern. Ja ganska lätt att se vilka som vill något och svårt att undvika att se de som ser ut som att de sålt smöret och tappat pengarna. Svagt ledarskap av Ante? Ja kanske.. Uselt beteende av dom som vart av med smöret? Absolut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nisse på Mon or: Han jobbar med alla linor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Nybro-Löven redan 1-0. J.Olofsson i 4e. Är han sidsteppad?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: Kul att vi båda är med i SHL-tabellen i alla fall. Allt kan hända..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
kulltorp: Enligt Jonathan Dahlén hade man väl ett sånt möte i samband med resekaoset nere i Ängelholm i fredags. Så det sitter nog inte riktigt där är jag rädd.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
kulltorp: Vet hur drygt det är när bra spelare står där på isen och allt blir ändå skit. Det kan vända snabbt, så ha tålamod ett tag till..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Costanza: Känns som att det snacket borde ha varit genomfört för länge sen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
kulltorp: Lugn. Laget måste ju ta ett rejält snack och sen blir det bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zäta75: Tror inte jag orkar se ngr matcher på ett tag om jag ska vara ärlig. Det gör för ont att se Timrå IK just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zäta75: Såklart man tröttnar när man första halvan av säsongen är överlägsna i spel och skottstatistik men aldrig lyckas få in pucken, sedan hamnar i ett skönt interludium där man lyckas spela lite tråkigare och säkrare men samtidigt lyckas vara vassa framåt och vinna flera matcher i rad, bara för att något senare tappa både offensiv och defensiv. Tröttheten och uppgivenheten brukar dock inte vara längre än någon timme, för nästa match sitter man där igen. Det var lite det jag menade med det jag skrev tidigare. Det är inte direkt vad jag skulle kalla en medgångssupporter, det är att verkligen bry sig i vått och torrt. Är det bara en formsvacka lär vi snart vara på banan igen. Är orsaken konflikter och olika grupperingar som står mot varandra kan det bli knepigare. Riktigt less blir man egentligen bara när det ser ut som de inte ens försöker, eller när domaren ser ut som assistenter till ena laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Zäta75: Kötta vidare. Klubben får väl lösa skiten. Vi MoDoiter har varit med förr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
tjobba: Tror tyvärr inte att det går att lösa om inte vissa personer försvinner. Problemen är på ett djupare plan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Jag börjar också att tröttna lite på hockey och Timrå IK. Älskar Timrå, men laget kan så mycket bättre med rätt förutsättningar. Blir så less att man kastar bort denna säsong. Långt till nästa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
kulltorp: Korrekt, det har småputtrat snett sen ett tag tillbaka, av olika anledningar. Spelarrådet gick till KK i höst och ville ha bort AK, så ingen förlängning där. Fullt förståeligt att det blir grupperingar och kanske att vi ser en nersida av att ha tränare/lagkapten i samma lag här.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: SHL är en liga som suger musten ur spelare och fans. Alldeles för jämna matcher. Man får ju aldrig vila här. TIK har för bra lirare för att hamna i problem i vår, så mycket kan vi säga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Tror att du ligger riktigt bra till i dina killgissningar faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Ni ligger bra till, men jag fattar tröttheten när det strular på hög nivå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Costanza: Nä, känner att jag börjar ruttna rätt rejält på hockey och Timrå IK just nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Borde gå att lösa med ett rejält snack. Kanske gått för långt nu och att personer grävt ner sig och har svårt för att vilja lösa skiten. Inte lätt för Kapanen och Ante här. Lander hamnar i ett trängt läge också. Gillar inte sånt här även om jag är konkurrent..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
JanneH: Ryktena säger att det skurit sig el grande mellan Ante och ledande spelare och att det här i sin tur skapar grupperingar i laget. Vilka kan man ju bara gissa sig till, do the math liksom. Oavsett skuldfråga här så, om det nu är så jävla illa som det framställs, så ser jag ingen annan utväg än att skilja Ante från laget.

Vem ska ersätta? Ja jag kan föreställa mig att det kan lösas internt i värsta fall om det nu är sopslut på stålars. Att vad som helst är bättre än ett lag där stora delar gör nåt som liknar myteri mot ledaren. Sen kan man ju tycka vad man vill om det, jävla snorungar t.ex. Men här och nu behöver nåt ske.

Eller så är jag helt ute och sneseglar, laget har haft ett snack och allt är frid och fröjd. Poängleverans med start på torsdag. Ja fan vet och slutklämmen får bli att inte ett skit mer än att stå bredvid och se vad som händer kan jag göra. Och det känns rätt skönt faktiskt.

Nu har jag lite killgissningar att fila på, hörs
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
JanneH: Du har dock inte ett antal tusen på läktaren som du sviker genom att sura ihop och sluta prestera. Dom som ser till att du tjänar fina pengar dessutom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
tjobba: Fast så enkelt är det inte... jag har jobbat 22 år på samma företag och nu har vi fått in en jävla idiot till konsult som projektledare och om nån skulle komma och föreslå "lös det för företagetsskull" så skulle han inte få mkt gehör, innan de tar bort idiot konsulten. Identifiera det största problemet och se till att få bort det. Om det är Ante som är största problemet så måste han entledigas, om det är några spelare som sprider dålig stämning så be dem söka sig vidare men steg ett är att identifiera det största problemet. Innan man gjort det kommer det inte komma några bra lösningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
tjobba: We shall overcome..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
tjobba: Mycket bra kommentar, även om jag fattar läget och att detta inte är enkelt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Barkborren: Ja han skulle behöva vara lite mer fysisk i närkamperna. Samt att han måste träna upp snabbheten. I kappåkning blir han uppäten varje gång
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Barkborren: Tror inte heller att värvningar kommer lösa nåt. Ekonomiskt kommer det inte funka att entlediga Ante och ta in en ny för några månader heller.
Nej, om det nu är osämja – ser för fan till att lösa det. Knyt nävarna, red ut problemen, kom ut starka och avsluta säsongen starkt.
Hur är det meningen går i Timråhymnen... "Vi samlas alla, för Timrås skull".
Dags att alla reder ut sina eventuella problem med varandra – för Timrås skull.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Olle: Tror inte på att värvningar kommer lösa nåt.
Om man tar hemvändarna som ett exempel som det finns missnöje mot så tror jag ju inte att allihopa kollektivt går och blir klappkassa på 1 säsong samtidigt.
Det finns en knut på det hela och den knuten heter Ante, han får helt enkelt inte ut max av spelarna.

Ang det ständiga ämnet Dahlen så skulle han aldrig åkt till NHL och åkt på där skadorna. Han har ju blivit rädd för närkamper sen han kom tillbaka. Kommer inte ihåg om det var hjärnskakning han åkte på nån av gångerna, men kan ju vara så att det satt sig psykiskt??
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Rip Kirby: Jag förstår din tanke. Problemet är att jag inte tror många av oss härinne har insyn i hur exakt kontrakten ser ut. Det vi vet är att budgeten för spelare är på bristningsgränsen. Om vi haft pengar över i överflöd kan jag garantera att vi skulle skrika högt om varför vi inte värvar när vi har pengar. Så det är en svår balansgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
mikenomad: Jag håller naturligtvis med. Jag ifrågasätter självklart inte alls själva strategin. Däremot kanske vän av ordning i balans med ekonomi borde hissat varningsflagg för hur kontrakten blev skrivna. Timrå har ju nästan sitt eget Core-four (på samma sätt som Toronto I NHL), vilket verkligen är både på gott och ont.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2024-01-13
Otto1: Om det innebär att den som gapar om allas avgång och demonstrerar sitt missnöje med att inte gå på matcherna längre inte är en medgångare, så håller jag nog inte med.

I min bok är det en klockren medgångssupporter.
Låst ämne

2631062 · »