1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596715 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
sargad: Ingen aning alls. Dom har väl snuvat någon av sina farmarklubbar, typ Orsa BK eller nåt, på någon fjunis medan fanny slickar sina sår

sargad: Över huvud taget är denna uppställning inte något som man blir vettskrämd av eller...
12. HOLTET, Marius 51. WALLIN, Rickard 18. STERNER, Robin
4th Line 7. KLEFBOM, Oscar
--------------------------------------------------------------------------------
22. ÅSLUND, Per 20. BASTIANSEN, Anders 71. BERGLUND, Christian
3rd Line 73. GRUNDEL, Anton 16. BERGLUND, Kristofer
--------------------------------------------------------------------------------
30. PAULSSON, Marcus 11. SJÖGREN, Mattias 31. AXELSSON, Dick
2nd Line 32. NYGREN, Magnus 55. SEVC, Martin
10. PRESTBERG, Pelle 85. JOHANSSON, Mikael 79. LUNDH, Patrik
1st Line 25. BRODIN, Jonas 24. FRÖGREN, Jonas

Olle: Det finns 3-4 namn i FBKs backuppsättning som jag aldrig hört talas om. Är det "Jesper Dahlrotar" eller är det typ gamla Boforsare?

Raggaren Putte: Nej men fram till nu så stod jag ut med att han agerade back i egen zon iaf...så varsam som han är med pucken så skulle man ju kunna tro att det var en av hans testiklar han spelade med.

Men det där på offensiv blå är så jävla dåligt att jag inte vet vars jag ska ta vägen.

pefr: Det finns ju inga ersättare att stoppa in på hans plats ändå så det är bara att ogilla läget. Någon offensiv back är han då inte iaf.

Olle: Hade inte Murley gift sig med pucken bakom mål i pp hade vi haft 1-0 nu :-(

Olle: Så du har alltså haft förtroende kvar för honom ända tills nu?

Annars en helt ok period tycker jag. Bra inställning och driv. Men Färjestad känns ganska bra också, så det blir nog riktigt tufft att vinna.

Olle: frågan är bara nära pärra tappat förtroendet för honom...

pefr: Alltså exakt NU i detta ögonblick så tappade jag allt förtroende för kolan...man spelar runt 4-5 pass för att dra ner forwards och när sedan sjätte passet kommer till kolan som står MITT på blå, ingen markering, gott om folk framför mål och vad gör snubben? Han utnyttjar sina 2 sekunder som kamraterna skapat åt honom och drar iväg ett jävla dragskott...

jag blir så förbannad på den där karln. förbannade jävla dragskott, förbannade jävla drällande på blålinjen

där var sevc kvick...

Timrå Icon: Nu då! PP!

pefr: Usch det ser lite ut att kunna bli en 0-2 match av det här. FBK är ruggigt samlade vid alla våra kontringar...

Granath ser till att publiken får lite valuta för pengarna :)

RocknRolf2: Tur där Granath!

Tråkigt att sebbe är borta då Skogs har börjat totalt under isen. Inte bra, inte bra.

ChriZt3r: Håller fullständigt med! Det tråkigaste är att jag ser 3 platser tomma där jag har kunnat suttit ikväll. Men med sjuka barn får man snällt stanna hemma å se matchen på TV istället :-/
Kämpa Timrå!

Sanslös filmning av Johansson. 2 min highstick, självklart men det borde vara en automatisk tvåa för diving när man slänger sig som Willem Dafoe gör på omslaget till "plutonen"....

Irriterande att se en massa tomma stolar fast det är fullsatt.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Glöm inte Kuben.....

RocknRolf2: Ja, det vore väldigt timråistiskt med ett rejält antiklimax i afton. Det ger feta neggovibbar. Positivt är väl lagets form, målvaktsspelet och att Timrå har matchtempo.
Sjukt nog känns Pikkens frånvaro inte jobbigt alls. Däremot misstänker jag att Sebbe kommer att saknas.

Jaja! Som du & jag brukar säga: Linkans gäng - tre poäng !!!

Ikväll går det garanterat åt helvete. Dels för att det äntligen ser lite ljusare ut tabellmässigt (det går inte) och dels för att jag förpassas till webbradio första halvan av matchen (radiolyssning = garanterad skitmatch).

Tips: 2-4

bisterfinnen: Var det inte Houkko på den där bilden...?

Dream Team:

"Just nu ligger det röda och vita pappersark på varje sittplats-stol som ska bilda en mäktig mosaik om alla är med.

torsdag 17 februari, 2011 5:53
5:54 [Kommentar från JojjeJojje: ]
Fy fan vad nice, kan du se om det bildar nåt?

torsdag 17 februari, 2011 5:54 Jojje
5:55 Joije: Det bildar TIK på båda sidor. På södra sidan är det röda bokstäver med vit bakgrund och på norra är det vita bokstäver med röd bakgrund."

Hoppas någon kan filma, då Canalplus brukar suga på att visa läktar stämning i introt förutom när djurgården lirara, dom drar alltid paus när spelarna åker ut på isen. hopaps någon är sådär härligt olaglig och filmar skiten =)

timraw: Pikkarainen saknas p.g.a magsjuka. Allt enligt Jimmy i livebloggen.

superfalle:

Ohyeah!

timraw: han har säkert brutit handleden efter att Lander kasta en brödbit åt honom på lunchen, när han senare skulle plocka upp brödet som ramla ur handen så fick han ryggskott och föll av stolen så han krossa 4revben mot bordskanten.

varför spelar inte Pikkarainen idag?

T T: "vem är egentligen i bäst form" "Det är många men Jokela är jätte seriös i allt han gör, han är i jätte bra form"

Min fråga är då, hur fan skulle en otränad Jokela se ut i matchtempo, kan han ens stå på ett par skridskor då....

bisterfinnen: pegging . på fanny.

Olle: Ääääh du ska inte tro allt du läser. Jag ska tydligen ha en flagga som klär sig själv jag med

bisterfinnen: Jo men det kan ju hon hjälpa till med :-).

Ja av detta lärde man sig att inte göra inlägg efter fyra öl...

Redigerad kommentar

Johnny Bravo:
Förmodligen ingenting, han saknar stake.

Timrå Icon:

Jag tycker uttrycket att "panga på" Fanny var rätt graverande också om frugan nu är inne och läser :-)

Olle:
Har en stå över !!

Efter att ha läst här idag så kan man konstatera att ganska precis hälften av vår backbesättning inte skulle platsa i en korpliga...och vissa tror på slutspel? Nä det blir utan tvekan kvalserien!

(anti-jinxar SMÅLANDs senaste superjinx)

Två nya inslag:

Nä om man skulle ta o åka ner o göra av med lite stålar på arenan innan match??

Ha det!
Landers gäng 3 poäng!

Kortet enligt nedan är nu utlånat.

T T: En sak kan man konstatera redan nu. Det blir inte riktigt fullsatt med tanke på hur många biljetter som finns ute till försäljning.:)

Johnny Bravo: Kortet gäller även för pensionärer ser jag nu.   ;)

Paddan: Syftningsfel.....blev så till mig att jag sladdade på tangentbordet haha!

T T: Vad synd då kan ingen äldre komma in trots att det är gratis.:)

Har en ståplats ungdom över. Bubbla vid intresse.

Paddan: ...och flaggan har klätt sig själv också. Inte illa ;-)

Ni vet mellan avblåsningar eller när något lag målvaktar vid ett byte, där det blir otroligt tryck från hela hallen då alla klappar med? tänk er att publiken kunde hålla upp klappningen under spel under längre tid/hel period(!) man markerar så enormt att Timrå för matchen och det är motståndarna som måste prestera.

Blir lite irriterad när hela sittplats inte kan klappa OCH följa matchen :/ !

Paddan: haha du han visst före ;-)

Timrå Icon: Har du en rödklädd Timråflagga?

Nån som känner till vem signaturen Manderville är? Han blev ju utan biljett och jag har en plats att låna ut. Just nu är han offline. Någon som snabbt kan förmedla kontakt. Jag har bubblat honom men eftersom han inte är inloggad så lyckas jag inte få nån respons. Tiden börjar ju bli knapp nu.

Timrå Icon: O vad säger frun om det då?

« · 1349448 · »