1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581445 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17

« · 1348870 Till forumet


Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Finns det nån rackare där ute som fick med sig en eller annan biljett för mycket till torsdagens match?

Ett blödande intresse finns för minst en biljett om så är fallet!

Jag har dock INTE för avsikt att betala. Av uppenbara skäl så ska det givetvis vara lika gratis för mig som det är för er.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Sitter och funderar om du ska få ta mina biljetter, du får 1000 spänn om du tar emot dom. Ska fundera vidare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Rådepp: Bara för att det är du så ska du få en byxvarm Calvados!

Egentligen så ångrar jag att jag lade till de sista raderna. De tog liksom bort möjligheten till att be nån sniken jävel dra åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Är det så att nån freeloader har begärt pengar för en överbliven biljett? :D Det är isf vansinnigt komiskt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Rådepp: Lägger väl till att jag kan betala för biljetter, antal spelar ingen roll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Du får väl köa som vi andra :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Hockey är bäst vid TV:n! Därefter radiosporten, swehockey, texttv. Live känns väldigt...-99. Våga basement-dwella!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Såklart man ska få ta betalt för biljetten om man slösat 1-1½ timme av sin fritid på att åka ut och hämta och köa plus ev bensinpengar, inte kan man sitta på HS 2 dagar innan match och ragga gratisbiljetter eller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Blizzard: Det där inlägget var gulligt...

Jag var på hallen vid elva men då var de slut. Jag trodde faktiskt att det skulle vara lugnt fram till lunch och det hade säket funnits kvar biljetter om man inte delat ut innan tio på vissa ställen och hållit sig till två per person på andra håll.

Jag tycker det är skamligt om man tar fler än man behöver bara för att kunna tjäna sig några kronor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Jo såg senare att det stod "en eller annan biljett för mycket till torsdagens match?"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: I Härnta började dom prick 10.
En kille från Timrå IK kom o delade ut. Han hade 200 sitt o 100 stå.
Dom var slut vid 11,tror jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Damn! 300 Härnta-bor!! Tänk vilket sjuhelsikes tryck det lär bli i hallen! Var är Härnta förresten.....?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Timrå Icon: Norr om Timrå. Fiendeland.
Det är bara dom riktigt tuffa som frivilligt bosätter sig i de trakterna.
Man får vara på sin vakt hela tiden o vi sover i pass om 2 timmar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Hur blir det för dom som har säsongskort på stå? Har vi kvar våran "plats" eller måste vi ha biljett?

Ursäkta om jag låter dum...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Aha där! När jag var liten sa alltid föräldrarna åt oss ungar att låsa bildörrarna då vi passerade. Men har för mig att fördelningen av Tirmåiter och MoDoiter är ungefär 50/50.
Dock är det väldigt få Färjestadare där ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Cartman: Du har din plats liksom alla säsongsnissar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Timrå Icon: Ja vi har börjat genetiskt utjämna populationen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Bravo! =)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: men en KS resa iår, då är slutet nära ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Jag vet att de började tidigare på annat håll och att man i stort sett kunde roffa åt sig hur många som helst bara man ställde sig sist i kön igen. Iofs kanske inget fel i det sista om de förbrukas och definitivt inte säljs. Törs man gissa hur många stolar som kommer att stå tomma?

Överlägset att mitt inlägg har en tummer ner!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Hehehe! Ja men om jag minns rätt så behövs inga armbindlar precis för att skilja dem åt ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Så gjorde jag eftersom jag behövde till de som gick i skolan.
Man fick bara 2 st. sen var det att ställa sig sist igen o hoppas att det fanns några biljetter kvar, vilket det gjorde.

Men det biljetterna ska ju användas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Ja det är väl som sagt inget fel med det egentligen. Bara det görs med en mening och inte för profiten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Jo absolut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Helt rätt!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Ambroo: Jag fick tag på 12st, då jag skicka bägge brorsorna och vi lyckades alla 3 ta 2ggr. Har 10 över så säljer dom för 200kr styck.

OBS, skämt :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Haha, I ånge var det en kö på max 10-15 stycken i taget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Jag tog två och vaskade en på navet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Anonymous: Jag har fyra platser i rad. Jag ska ta med en kudde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
T T: Sektion J, rad 8. Den är min....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Vet inte om det nämnts här innan.. men såg iaf att några från klacken skrivit på facebook.

Dags för ett riktigt halsdukstifo på torsdag! Alla på ståplats som äger en rödvit halsduk, glöm den för fan inte hemma! Supporterklubben säljer även halsdukar på matchen. Ta med pengar och köp en halsduk för nu måste det här styras upp! Upp med halsdukarna och sjung som aldrig förr på torsdag! Kopiera detta till din status och sprid!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Så blev man utan biljetter.
Hade tingat 2 sedan i fredags på jobbet och hämtat ut dom då chefen helt plötsligt ringer och säger att han har gett bort dom till en kompis och måste ha tillbaka dom. :(
Helvetesdjävlaskiiiiit.
Är det någon som har 2 över och inte ska gå, hör av er här!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Manderville: Det är då man säger upp sig och startar ett eget företag som sedan köper upp hans företag och river hela skiten till grunden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Blizzard: kör en trippel när jag endå är igång.
Clabbe inför matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Blizzard: sorry, var inte meningen att spräcka hat tricket.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Manderville: Sånt trodde jag bara händer i Seinfeld?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Tar vi en poäng mer än SSK imorgon kan de bara gå ikapp oss på målskillnad om de vinner lika mycket som oss i fortsättningen (5 mål att hämta in). Tar vi två poäng mer än SSK har vi allt i egna händer. Det är väl smörläge om något...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Kattgubben: Drömläge för totalgenomklappning av TIK då mao...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
mikenomad: hehe... mja, fast det känns väl lite mer som Giffarna? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Manderville: Jobbar du åt TJ....? :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Timrå Icon: haha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Kattgubben: Det bästa är att vinna varenda match som är kvar. Helst under ordinarie tid. Då går vi till slutspel till 100%.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Johnny Bravo: Ah för vi möter SSK, smart du ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Inför imorgon känner jag redan ett hat mot bollklubbens ständigt girnande lagkapten. Samt clownen i målet.
Jag minns hur less jag vart på hans ständiga trams med remarna i benskydden så fort Timrå fick lite press förra matchen.
Jag stod bakom honom och såg hur han låssade remmarna för att sedan spänna fast dom exakt lika två gånger med spelavbrott som följd.
Allt för att störa motståndarna. Det verkar sitta i blodet på alla tjeckiska målvakter. Man minns ju en viss modo målvakts döende svanen för några år sen.
Börjar han med nåt liknade denna match hoppas jag publiken/klacken reagerar starkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Manderville: schysst chef...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Timrå Icon: Fattar inte vitsen, men det kanske är för att jag är på dåligt humör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
KORITFW: Chefen är faktisk superbra, men han borde sagt till tidigare så man haft chans att skaffa "egna" biljetter i måndags.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Manderville: Att det var en snål jäkel ;-). Nä jag var långsökt. Håller med. Tyckte bara synd om dig :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
I ST-länken nedan kan man läsa om att Wallin är osäker i FBK. Sedan tidigare saknas Fanny och Junland:

Edit: Kikade in på Färjestads hemsida och där stod det att Dick Axenlsson inte tränade igår pga sjukdom, men att man hoppas på att få med honom upp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Huvudvärken börjar komma i lagomt lång tid innan match så att man hinner dricka kaffe o käka Ipren.

Kylan tränger på som ångest inför ett straffavgörande.
Snön står still i sitt fall.
Världen som en dörr som inte går att öppna.
Tillvaron som en sorts paus, en kram som aldrig blev, en tår som aldrig föll, en ursäkt som aldrig hann komma ut.
Livet som att vakna med snorren i brevlådan.

Jag har handtvättat Timrå-tröjorna. Går nu runt och hänger upp dem på galgar.
Husets höga fönster är som sjöar ut mot den där världen där ute där folk trängs och stressar, skyndar handlar, googlar, jobbar och längtar.
Jag rörde mig som hastigast där ute tidigare idag, som ett streck i marginalen, en avbytare som kommer in med tjugo sekunder kvar av matchen...
Livet som en blyertsskiss i en oljemålning.
Tränade med att skotta hela gården.

Ikväll hoppas jag inte att sagan om Perra får ett hack.
Som förr när man spillde vinylskivor över golvet och dagen efter klibbade öl och salt från chipsen på de fina skivorna som man försökte städa med disktrasa.
En del av sönderfallet är märkligt nog ordning. Man har pennorna i halsbrytande ordning på skrivbordet medan livet som man känner det håller på att ryckas undan som en gammal matta.
Man småvisslar medan världen rasar omkring oss.

Jag tror på kärleken. Det är inget logiskt eller ens särskilt smart val. Det är som det är. Jag är drabbad av den här tron på kärleken.
Den leder mig garanterat vilse och ibland får jag trottoaren i ansiktet utan att ens ha en chans att värja mig.
Likadant är det med Perra. Jag tror på honom i vredesmod.
Jag biter ihop käkarna när jag säger hans namn. Jag tror mot min egen vilja.
Det låter som en åttaåring med ny tandställning; Pella Jonsson...

F.ö så drömde jag att vi vann ikväll dessutom har jag en annan ståpäls dagdröm inför kvällen.
Jag hoppas jag får uppleva det jag tänkte skriva imorgon nämligen:

”Fantastiskt att se och höra Timrå publiken! Man sjunger innan match.
Som om man vunnit serien.
Människor ser ut att älska varenda sekund. Man står stolta med sina flaggor trots att man kämpar om att slippa sista platsen o ta sig upp på slutspelsplats.
Fantastiskt. Är man i minoritet söker man likasinnade.
Jag brukar snegla efter halsdukar, tröjor, något i blicken, vad som helst som kan skvallra om en passion för Timrå IK.
Det var många halsdukar igår. ”


Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
Sv: Timrå IK - Färjestads BK 2011-02-17
I ST-länken nedan kan man läsa om att Wallin är osäker i FBK. Sedan tidigare saknas Fanny och Junland:

Edit: Kikade in på Färjestads hemsida och där stod det att Dick Axenlsson inte tränade igår pga sjukdom, men att man hoppas på att få med honom upp.
Redigerad kommentar


Ambroo: Har vi extra tur kanske Kolan också är borta ikväll,febersjuk igår, då finns det stor chans till 3p.

Annars är jag imponerad över poängen vi tagit på slutet,

Kom igen Timrå.
Kommentera

« · 1348870