1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

Timrå IK - FBK 2008-10-11

Sv: Timrå IK - FBK 2008-10-11
spud:
Vem är Nyman? En fantasifigur?

Snoop: Ja otroligt att dom orkar stå kvar !!!! Bara att buga .........

Kongo: Nygårds menade jag.

dr-nix: Och så jävla dåliga som vi har varit i de senaste matcherna är vi inte. Jag vägrar iaf att tro det. Se bara på Rögle, Skellefteå mfl... De ska inte vara ett dugg bättre än vad vi är, men där finns hjärta, engagemang och lidelse. Det finns ju för fan inte en enda spelare i Rögle, förutom KJ då, som normalt skulle platsa i TIK...

Näe, nu är det dags för "namnen" att kliva fram och visa sitt kunnande, men allra helst så måste spelare som Sundh, Axelsson och Mäkiaho vara obekväma och de två förstnämnda måste höja sig och vara bättre än under sina rookie-år i klubben.

dr-nix: Som det ser ut i dagsläget behöver nr 8 o nr 3 ersättas snarast.
EN föste center och en riktigt kvalite forward för Timo. två ut ,fyra in.
Totalt 4 nyförvärv av klass.

Centerspelet är en av orsakerna att det ser ut som det gör i egenzon.

Ambroo:Nr:16 i Rögle hadde ju lekstuga med hela Timrå när han var här spelade mot Timrå IK...Var det inte han som spelade i div 1 bara nå veckor före!

Föresten vad har Åkerlund på sin mask? mumintroll och ett ansikte av någon? vem föreställer det?

fan att inte den satt

spud: Givetvis så är det så att Challe o Nygge kan ha några spelare dom rekomenderat för Linkan men i slutändan är det ju sportchefen som värvar det han känner är rätt... är ju inte tränarna som bestämmer vad som ska värvas men dom kan ju ge en hint till sportchefen..

Kan de vända detta ? hoppas oppas

DÄR SATT DEN!

tror på mirakel... 5-3=)

jonmannen: Ska dom göra det som sverige gjorde mot finnarna???:D

Bigthelin: vände vi inte en match i tredje för nåt års sen när warg lirade med oss mot hv? eller nån..

Yellowcard: Lugn o fin nu,men det skulle vara roligt om dom kan putsa
siffrorna lite.

Yellowcard: en sån där sjuk vändning dvs.

Yellowcard: Jo det gjorde vi! då stog det 5-1 tror jag inför 3e

Jävlar vilket tryck det är på läktaren!

fighter: druckit en öl nu och börjar känna mig lugn och fin=) känner mig förövrigt som en riktig datanörd.. ser på fotbollen på tv, ser timrå på laptop och snackar hockeysnack på laptop #2

Yellowcard: haha:) hur ser fotbollen ut då?

Bigthelin: ser riktigt bra ut måste jag säga.. elmander/zlatan på topp och dom har skapat massor=) men kollar mest på timrå nu dock!

men varför kan inte timrå spela så här hela matcherna??? dominerar ju nu

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGT! JOBBA JOBBA JOBBA!

men varför kan inte timrå spela så här hela matcherna??? dominerar ju nu

Bigthelin: Nu jäklar snackar vi!!! vänd dettanu !!!!

NU JÄVLAR VÄNDER VI!!!!

Vad har hänt med Mäkiaho? Han var ju riktigt bra de första matcherna, tacklade, fintade, sköt etc. De senaste matcherna har han varit helt osynlig och inte alls spelat rejält på nått sätt!! Var mkt besviken på honom efter DIF o SSK matcherna. Jag kallar honom numera Mjäkiaho pga sin veka spelstil för tillfället. Finlands mest utvisade? Pffff....

Challe borde istället matcha Pääjärvi o Lander mer. De enda, nästan iaf...., som varit bra på sista tiden. Märkligt att de inte får mer speltid i PP.
Jag vill se mer galler!!!!

jonmannen: "Lugn o fin nu,men det skulle vara roligt om dom kan putsa
siffrorna lite." lol=)

Jävlar vad härligt!!!! även om dom nu inte lyckas vända detta så kommer jag känna mig lite lugn till nästa match. nu har dom hittat spelet. dom har hittat självförtroendet! Men nu sätter vi 2 baljor till!;)

Yellowcard: Oki jag har inte druckit nån öl idag,det gjorde jag igår så det
räcker och blir över.

2datorer minst 1 för mycket,hur håller du fokus på allt.

Bigthelin: skulle lida så fruktansvärt om dom inte får med sig 1 p iaf.. det förtjänar dom, det märks att dom tänds av publiken.

det är ju bara att konstatera att vi just nu varken har målvakt eller backar som duger i elitserien.

Manderville: jodå Åkerlund håller NHL-klass!

Manderville: Ligger en del i det tyvärr.... När Dennis Persson är ordinare PP back så är det illa. Ratad av DIF. Hmmmm.

Manderville: Fast vem vet. Om Åkerlund kanske får stå nästa match för att Backlund ska få rensa skallen lite. han kanske har hårdtränat nu med målvaktstränare och allt. Kanske är han en liten oslipad diamant;)

Yellowcard: i damligan möjligtvis.

fighter: Jag hoppas verkligen Timrå kniper 1 poäng. Det vill jag att dom unnar sig nu:)

fighter: mm.. men tror på honom dock

Fan vad synd.... nu hoppas jag dom fortsätter såhär nästa match. Jävla bra slut. Och Åkerlund fortsätter stå hoppas jag verkligen.

Trots förlusten kan Timrå vara stolta över sin prestation i andra halvan av matchen. En stor eloge går även till klacken, ni var suveräna ikväll.

dr-nix: ja fy fan vilken klack, man blir salig.

dr-nix:
Klacken ska ha 10 poäng av 10 möjliga.

dr-nix: Ja verkligen, och inte bara klacken. HELA PUBLIKEN. Grymt gjort av dom att inte sluta heja. Man blir stolt... Virus och den andra grabben berömde dom inte bara en gång heller. Nu hoppas jag fan vi rycker upp oss och spelar hockey i 60 minuter nästa match.

VI GER ALDRIG UPP!

Bigthelin: Jo låt Åkerlund stå nästa match, han hade väl knappast mycket att göra men han såg bra ut (imho)

Ja det känns ju inte direkt som Backlund gör något extra och vinner matcher åt oss.
Låt åkerlund stå nu och fixa hit 2 backar som inte skiter på sig när de blir pressade, samt en center som kan hålla i pucken.

nu känner man sig lite stolt över Timrå för första gången på 5 matcher. Vilken vilja och glöd i de sista 30 minuterna. jävligt synd att det inte räckte hela vägen bara. Nä glöm bort de första 30 och ta med de sista 30 till nästa match. Lethonen, Tenkrat osv på detta spel så kan det bli någonting av detta. Man kanske inte ska dra allt för stora växlar på dessa 30 minuter, men jag fick i alla fall ett litet bevis på att Timrå-andan finns där.

nectis: jag är övertygad om att klacken var en av anledningarna till att laget orkade spela på det sättet dom gjorde. Tyvärr gick luften lite ur som när TIK gjorde 4-5 konstigt nog.

dr-nix: som == dom (spelarna dvs). Man slappnade kanske av någon procentdel?!

Också hoppas jag att Åkerlund får chansen nu. Backlund behöver nog få vila lite och försöka förtränga alla insläppta mål. Jag tyckte dessutom Åkerlund gjorde det väldigt bra det han fick stå. han gick ju ut och förhindrade ett 3 mot 1 läge eller vad det nu än var.

Jag menar det också. Killen är 22 år. Det finns mycket kvar att klämma ur honom.

Njae nöjd kan man inte vara efter en förlust,vi släpper in för många mål
ok vi gör många ochså,nu måste vi få tillbaka skadade spelare ochså.
det räcker med 5raka i röven nu.

« · 1073514 · »