1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581064 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2009-11-01

1196980 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Kongo: 4k hoppas inte det fortsätter så för då ryker nog egna kapitalet i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
"Det var inte mer än drygt 4000 personer på läktaren, men det var en publik med hjärtan som klappar för Timrå. Hårt. Även i motgång. Och naturligtvis i medgång. Jublet efter slutsignalen ville aldrig ta slut."

Välformulerat av Andreas Ignell i ST. Man blir rörd när man läser ovanstående rader.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Man får lite PRO-vibbar, minst sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Jag skrattade när jag såg dig på Tv-sändningen.
Skönt med lite "kreativitet" för att vända trenden, tack för den !
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Uno Gordon:

Japp, det blev ännu en svart fotbollssöndag denna höst. Som Hammarby-sympatisör kunde det fan inte bli värre. Bajen åkte ur, Skansen klarar sig antagligen via kval och Gnaget vann SM-guld. Ärligt talat så var det nu inte helt oförtjänt med tanke på deras starka andra halvlek och det faktum att AIK har besegrat Blåvitt i årets båda möten. Och visst var det väl grymt för den gamle trotjänaren Daniel Tjernström att få avgöra. Men detta gör ju varken dig eller mig gladare. Nu blir det nästan lite skönt att slippa svensk fotboll ett tag, för denna höst var som sagt rent överjävlig (med undantag av IFK Sundsvall).

Desto roligare var att Timrå IK bröt den sju matcher långa förlustsviten. Jag tillhör inte den kategori fans som vill ha "Challe" entledigad, så för min del emottogs kvällens vinst enbart med en skön lättnad. Trevligt också att det äntligen har lossnat lite för en sådan som Hynning! Dock är jag alltjämt mentalt inställd på kvalserien, det är la lika bra det liksom...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Skön idé, undrar vad Granath tänkte?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Lysande. Mina två halsdukar framför datorn och toabesök i varje kritiskt läge är bleka i jämförelse...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: haha klockrent ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Blizzard: Hehe... Det var en sak jag hade sagt inför veckan, vinner inte Timrå någon av matcherna mot Modo, Luleå och Djurgården skulle jag ta på mig Leksandströja i matchen mot Frölunda... För att då måste man testa de mest okulta sakerna i livet-... ;P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Varför hade du LIF tröja idag för :'P ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
En liten film från gårdagen... :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Fan vilken skön seger! Inte bara segern i sig, utan hur det gick till. Äntligen kunnde vi känna igen Timrå IK igen. Det är ju så här vi ska spela. Det är ju det vi alla har vetat hela tiden.
Fattar bara inte hur det kunde ta så lång tid för Challe att inse det också.

Åkerlund måste utses till förstemålis. Lindbäck imponerade sanerligen inte idag heller.

Tyvärr innebär med all sannorlighet dagens vinst att Challe sitter säkert ett tag till. Vår ledning är garanterat för feg för att sparka honom efter en seger.
Men jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att behålla honom om vi bara fortsätter spela på det här viset, OCH om vi istället använder pengarna det skulle ha kostat att lösa honom till att värva en sniper under uppehållet, som Nygårds talade om.

Måste säga att jag börjar gilla fransmannen skarpt. Han har jobbat kopiöst i de senaste matcherna.

Hoppas nu att M Karlsson och Anger blir kuranta till efter uppehållet och hittar formen, det tillsammans med ett nyförvärv och gamal hederlig Timrå hockey kan leda till slutspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Olle: Var det där verkligen Challe?!?! Helt annan person, vad lugnt och försiktigt han pratade, gulligt :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Jag älskar min fina Leksandströja!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Olle: Det var ju tydligen uppgjort på förhand att dom skulle stå en match var. Man kan tycka vad man vill om det, men just den grejen har jag svårt att hetsa upp mig över.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Frella: Korrigering, 4 poäng ytterliggare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad: Har egentligen inget emot att Challe sitter kvar ett tag till så länge man släpper den grundtaktik man haft fram till idag. Med hög forechecking som idag fick vi helt plötsligt fart även i egen zon även om det stundtals ser virrigt ut. Fan Styf såg ju nästan ut som en ES-back igen och var först på många puckar helt plötsligt.

Hade vi spelat denna hockey mot t ex Modo hade vi haft sex poäng ytterliggare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Bragd-Birger: Challe tar en del märkliga beslut och det jag absolut inte kan förstå, en dag som denna, är hur han väljer att ställa Lindbäck i målet. Nu kan det ju vara av orsaker som inte allmänheten vet om men bortsett från det så är det snudd på tjänstefel.

Däremot gillar jag eftersnacket skarpt, han är lite mer ödmjuk, känns lite mer målinriktad och har en och annan poäng också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Bragd-Birger: Precis, Timrå IK ska spela Timrå-hockey! Punkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Simmalugnt:

Säger som Mikenomad.

Och såklart bytte de. För en minut sedan så var det FBK guldlöp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Trots att jag faktiskt, på fullt allvar, hoppades på en förlust innan match satt man där i tredje och bet ner nagelbanden.
Skön seger, även om jag tyvärr tror att det ger Challe respit under galgen.

En kovändande Challe, ska tilläggas. För nog fan hade han ändrat direktiven inför match. Om vi undantar boxplay (herregud Challe, hur mycket har du sabbat spelarna egentligen i den här spelformen?) var det som påpekats tidigare lite av timråhockeyns återkomst.
Och man kan ju tycka att det är hur ironiskt som helst, egentligen. När laget sladdar och Challe hänger löst tvingas han retirera från sin vision av 'supereffektiv hockey' och spela så som Timrå alltid har gjort. Dvs avchallefiera laget. Då kommer resultaten, och då får han behålla jobbet.

Nej, jag vill fortfarande se en ny tränare. Enda som skulle rädda honom i mina ögon är om han gör en gigantisk pudel och förklarar vilken idiot han har varit, och att han aldrig mer ska försöka införa något av sin filosofi på det här laget igen. Då kan han få vara kvar som någon form av tränarmaskot.

Anser också att fack fick rikligt med vatten på min Meunier-kvarn. Ser ni hur skön snubben är, egentligen? Man måste veta hur han ska spelas bara.
Rätt hanterad är en ett jävligt skönt inslag i den här truppen.

Nu blir det jävligt skönt med ett uppehåll. Dessutom med ordningen återställd vad gäller sistaplatsen. Det får bli hur mycket kvalserie det vill, efter Framstjärten ska vi fanimej inte ligga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad:

Det måste vara kaos på redaktionen. De kan inte hålla isär sporterna här heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Laken:
1) Ja, Åke är självklar etta.
2) Men han har inte övertygat riktigt han heller.
3) För närvarande är vi svagare på måvaktssidan jmft med i fjol och då ska man betänka att det inte var jättebrå då heller direkt.
4) Du gillar poängbedömningar, uppställningar och rankingar va?
5) ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad: Och då hade dom naturligtvis plockat bort bilden. Var en bild på AIK:s guldjubel i kombination med texten till Timrås seger...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Tycho: Jag känner lättnad över den här segern. Men några större glädjeyttringar tänker jag ändå inte ägna mig åt. Söndagen går som helhet i väldigt dystra färger efter Blåvitts tillkortakommande mot Gnaget. Det känns helt enkelt förjävligt rent utsagt. Men segern för Timrå lindrar smärtan med 25% i vartfall.

Det kommer bli en blytung vandring året ut och långt fram till vårkanten för min del i allafall. Omgivningen och den statliga televisionen kommer gång på gång att köra kniven i ryggen på mig.

Hur reser man sig ur en sådan här misär? STÄNDIGT DETTA JÄVLA AIK!

Huvaligen vad bittert!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad:

1) Man bör ha en uttalad förstemålvakt.
2) Enligt mig bör det vara Åkerlund.

En ny tränare och en backförstärkning under uppehållet så är jag nöjd!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
liston: han höll i klubban och armen så han inte kunde röra sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad: Håller med, men Åke med fullt uttalat förtroende som 1:e målis kan nog bli bra, men visst skulle det smaka mumma med en målvakt med fint CV.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
RED DEVILS: Målvaktssidan är ju halvviktig den också och där ser det fanimej inte bra ut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Skarin: Jag vill gärna ta med Björn Svensson också...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Laken: Makaronborraren var riktigt bra idag, men jag ställer kanske förhöga krav på en första center.

Nu tar vi dom. Hoppas nu att Hynning för fortsatt förtreonde med sonnenberg och makaronborraren.

En ny coach och en riktig målskytt är fortfarnde prio ett från min sida.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Raggaren Putte: "Att det skulle vara så svårt att fatta hur vi ska spela. Nu spelade vi med press på motståndarnas backar istället för att backa ner i mittzon och bara låta dem passera oss."

Precis, vi är sååååååå överens! ;-)

Challes pisstaktik vill jag aldrig se igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Beröm till spelarna som Skarin räknade upp. Med tillägg för Pääjärvi.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Jävligt skönt med en seger.

Det jobbiga är att ljuset i tunneln fortfarande kan vara ett tåg, e
ett tåg som redan har lämnat stationen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Laken:
Corso har farten så när det börja stämma för honom så månde motståndarna darra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
lu93rowa:
Inte värre än vanligt framför mål, så inga 2min där inte
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Laken: Jag vet inte om jag läst att nån vill bli av med honom (fast jag kan ju ha missat det) däremot att vissa förväntat sig mer. Poängmässigt är dock jag nöjd med honom so far...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
liston: det undrar jag också man såg att de va en spark men han var Även hårt fasthållen så de skulle va 2 min
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
lu93rowa:

Myndig kille det här!!!

Vet inte vad som sagt om detta tidigare och orkar inte leta, men varför i helsefyr skulle det behövas 5min. för att ubderkänna ett sparkmål?

Jag blev övertygad om att när det inträffade så skulle mannen med pipan döma mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Och Corso fortsätter producera (=göra poäng)...

Hur vissa kan vilja bli av med honom övergår mitt förstånd.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
250kg kärlek: Hoppas de är med på fler matcher så kanske vi vinner.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
RED DEVILS: Att det skulle vara så svårt att fatta hur vi ska spela. Nu spelade vi med press på motståndarnas backar istället för att backa ner i mittzon och bara låta dem passera oss. Syntes tydligt att Frölunda blev störda och hade vi bara varit lite skarpare i friläge så hade vi fått mål från det spelet också.

Sedan Caslava, vilken underbar back. Samtidigt inser man ju allvaret i felet som ledningen gjorde när de bestämde att han skulle ansluta först nu. SM-final 7, jo tjena!

En liten detalj som säger mycket om den killens spelsinne var när vi i slutet av ett PP hade bra tryck framåt men fick press på oss vilket ledde till att pucken åkte ut ner mot utvisningsbåsdörren där spelaren just skulle komma in. Då stod Caslava redan där nere och väntade, osynligt nedsmugen under de sista sekunderna från sin backposition för att täcka upp kontringsläget som kunde blivit. Så spelar en som har koll och tänker på banan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Anonymous: för det första Pebben spelade inte och för de andra så var de timrå klacken som sa fula saker. omoget
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Rooster23:
Det med, men jag kan för mitt liv inte begripa vad Challe ser i karln eftersom han är på isen varje BP.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Skarin: Timo slet som ett djur och var en "pain in the ass" på Frölunda-spelarna varje jäkla byte. Underbart!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
mikenomad: Bara konstatera att du har haft rätt angående Lindbäck. Han var nära att ta död på mig ikväll. Herregud vilken målvakt.

Men nu blev det seger ändå. En välförtjänt sådan dessutom. Det såg bra ut ikväll.

Tycker att Caslava, Granath, Timo, Hynning, Sonnie, Lander och Måns förtjänar extra mycket beröm ikväll. Det var längesen jag såg Timo så här het. Fortsätter han i den här stilen kommer han bli guld värd.

Vi lever.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
liston: Tyvärr tror jag inte problemen i bp är Skogs fel. Vi är på tok för passiva. SOm lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2009-11-01
Liket lever. Challe fick respit. Vet inte om detta var bäst för TIK på lång sikt, men det var förbannat skönt med 3 poäng igen!

Caslava är dominant. Timo gör en riktigt bra kämpainsats. Pääjärvi plus Lander riktigt bra.


Det kändes som laget bara gick ut och körde idag, tänkte inte så himla mycket på taktik.


Samtidigt var Frölunda väldigt blek i 2 perioder.
Kommentera

1196980 · »