1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582163 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Frölunda 2010-01-26

1232538 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
MPS vs FHC:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Fick inte sonnenberg en ass på 1-1 målet? såg ju klart och tydligt att han spelade fran pucken till Corso, för han fick bara ett P enligt stats.swehockey
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
250kg kärlek: Ja det kan du nog ha rätt om TJ.

Jag är insnöad bokstavligt talat. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Än så länge är den här säsongen mörkbrun i nivå med Ranelids solariebränna och därför är livet jobbigt som faen. Nu har vi ett gäng bortamatcher ahead, kan matchcoachen räva hem några bortatreor som han brukar måntro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Hahl Bundy: Jag tycker inte att Johansson nödvändigtvis ska lämna föreningen, vad jag däremot TROR är att någon annan person ska sitta som klubbordförande. Tomas enorma jobb för den här föreningen skall man ha full respekt för. Utan Jannes och Tomas jobb/engagemang för att ta tillbaka Timrå till elitserien har det sannolikt blivit väldigt svårt. Dock tror jag att Johansson lämpar sig bättre som en renodlad ekonomi-ansvarig än att inneha posten som klubbdirektör.

När det sedan gäller Lehtonen så fanns inga konflikter mellan honom och någon annan i Vf. Det som gjorde att Lehtonen valde att flytta hem igen ligger på det personliga planet. Den som vet Lehtonens skäl vet också att det är stort av Lehtonen att göra som han gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RED DEVILS: Om man inte visste bättre skulle man nästan tro att lite positiva tongångar provocerar dig. Var lugn. Det blir nog ordning på torpet härinne igen. En förlust mot Brynäs, och du kan läsa utan att bli arg.

Annars: hoppas för din skull att Timrå gör alla dom förändringarna som du vill se. Då återkommer du...säsongen 11/12?
Go get them!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Är det porslins-dockor eller hockeyspelare som vi har i vår trupp, börjar bli trött på alla dessa förbannade skador på "sköra" figurer hela tiden. "Skulle tackla Kallio, men han hade visst en alldeles för hård skinka" Resultat: Mattias Karlsson borta några veckor, man tror man drömmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Du måste vara berusad av senaste vinsten, och några till med dig... Jag säger avgå challe, nygge, linkan och TJ. Ni som tror på slutspel, tror ni på tomten också? Årets lag är det sämsta jag har sett på jag vet inte när. Och nubara för att dom vinner en match så verkar du vara helt nöjd med allt... Kanske jag ställer för höga krav, men en sak är säkert nästa år blir det 0kr i sponsring och inga säsongsbiljetter heller inköpta. Jag tycker hela soppan Timrå ik sköts på ett otroligt dåligt sätt, allt från inställningen på spelarna till tränare, sportchefer och tränare. Vart tog Robban vägen, skulle inte han hjälpa linkan eller var det bara under en begränsad tid? Jag tycker timrå borde värvs Jimmie Lindström som assisterande tränare snarast och sätta in en ny huvud coach snarast... Och nr10 kan få åka hem till franrike.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RocknRolf2: Förra året hade vi 3-1 i matcher mot HV och var en skridskoskena från semi.
Brunhetsnivå: bebisgult.

I år har vi inte facit. Det kan bli kvalserien (brunhetsnivå: Nubbens kallingar efter slutsignal i går kväll), ingenmansland (brunhetsnivå: framtänderna på Öviks Lucia 2010) eller slutspel (brunhetsnivå: elfenben i solljus).

Härda ut, för faen. Låtsas inte som att livet är jobbigare än vad det är.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
sargad: Senaste två åren är Linkan enda förändringen. Första Challesäsongen var vi ju faktiskt, hur svårt det än är att fatta, ett stabilt slutspelslag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Hahl Bundy m fl: Jag har också hört via de vanliga kanalerna att styrelsen med T.J. gör ett riktigt bra jobb, inte minst utifrån omständigheterna.

RR2: Linkan är väl inte den enda förändringen senaste åren. Tränarduon bör väl räknas in i detta resonemang.


För övrigt så ska man ju vara observant och kritisk till information som serveras, enligt det gamla ordstävet att "en lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler" :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Svänger? Jag tycker snarare att Timrå med Linkan har varit en one way road mot det bruna. Med ökad acceleration. Men visst, lagen har sina konjunkturer och det går upp och ner nästan som naturkrafterna i näringslivet... Ibland blir det sämre och ibland blir det bättre. Det svänger i finanser, det svänger i sport, det svänger överallt så orka kritisera någon överhuvudtaget liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Det är ytterst sällan det blir som man tänkt sig
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Nybbe: Jo, om GK nu ändå blev förpassad till 4;de linan. Å andra sidan gjorde han ett lysande jobb där igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Nu är det Linkans skyldighet att värva en klass back,för vi behöver alla spelare där de skall vara ( G karlsson), kanske inte en klass back men iallafall en bra back.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RocknRolf2: Nä. Det är jobbigt hur det svänger i sport. Ibland blir det bättre än väntat, ibland blir det sämre. Jävligt tråkigt.
Hockeyligan borde införa några slags normer om det där, så man får vad man betalar för och förväntar sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Inte semi, men definitivt inte bottenstrid heller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RocknRolf2: Jo, men var 'semifinallaget' en spegling av var det här laget bör ligga i serien? Alltså att Timrå, med sin arena och ekonomi, bör ligga topp4?
Var jävligt glad för den period vi hade. Förhoppningsvis får vi uppleva fler, och gärna ett eller fler pinnhåll bättre än så. Men tro för faen inte att det är ett normaltillstånd som du har rätt att kräva av föreningen, annars är det ett misslyckande som tarvar avgå(!!1)ngar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Det beror på vad man ställer för krav. Så länge man inte är en nykomling är det, i alla fall för mig, alltid att misslyckas kapitalt när man är inblandad i yttersta bottenstriden. Andra lag med liknande ställning har lyckats klart bättre. Linkan kanske lär sig och är på väg åt rätt håll, men tråkigt nog så är ju tendensen för laget precis tvärtom. Linkans intåg är väl den enda stora förändring som har skett organisationsmässigt de senaste åren och vad ser vi - Jo, semifinallaget och det stabila slutspelslaget är nu ett bottenlag. Allt tack vare 3 miljoner mindre i lönebudget? (det intressanta hade varit att jämföra med vad andra lag hostar upp).

Ett bra slutspel så kan vi börja snacka men just nu är Linkan på floppnivå med Nubben och Freddan. Smickrande.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Hahl Bundy: Håller med dig ang. Linkan , han måste få fler chanser men både du och andra vet att det inte bara är Linkan som styr värvningarna utan T.J. lägger sig i här också och därför blir det fel. När vi talar om sportchefer och att Nubben fick fram bra spelare från Finland så ska ni veta att han fick STOR hjälp av Juha Hautamaa som hade och har stora kontakter i Finland. Låt Linkan få lugn och ro samt värva tillsammans med tränaren så kommer allt bli bra. Under TIK;s senaste framgångar vad har det berott på ? Joo , finlänska spelare , hur många finns i dagens upplaga , 1 st. och det är Pärsinen och vad går han ut och säger i media? " Det är ensamt här på Örnen " Leta efter fler finnar är nog det rätta, för de finnar som varit i TIK har älskat TIK ......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Hahl Bundy: Mycket kan jag beskyllas för, men knappast journalist. Man kan ha ordbajsargener ändå.

Vad gäller TJ har jag också hört en del. Men, som jag var inne på: en del i det är skitsnack. Detta därför att en del 'tvärsäkra uppgifter' står i direkt motsatsförhållande till varandra. Av det jag hört, alltså.
Dessutom är det ju så att skit fäster som snö. Har man väl fått rull på sin snö-/bajsboll krävs det inte många varv innan den ökat med 500%.

Jag säger inte att det är fel att kräva TJ:s avgång, eller att jag själv vill att han ska stanna kvar. Men jag tror att det är viktigt att i a f vara medveten om detta fenomen. Ogillar man någon är det väldigt lätt att hitta klandervärda vinklingar i allt den personen säger eller gör. På samma sätt som att det är jävligt lätt att vifta bort felsteg när dom begås av någon man har förtroende och respekt för.

Oavsett vad som är fel i Timrås organisation ska man inte lösa dom i affekt och med struphuvudet i uppressat läge efter en förlust.
TJ:s ev avgång är knappast något att lägga energi på nu. Vill man förändra får man väl se till att organisera medlemmarna och sätta ner foten på årsmötet. Eller hur det nu funkar i föreningslivet.

Slutligen: Linkan har fått oförtjänt mycket kritik här inne. Han har mycket kvar att lära, men att han skulle ha misslyckats så kapitalt som vissa härinne gör gällande är löjligt. Basta!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Skön seger igår men jag var för bajsnödig för att vare sig se eller höra matchen. Jag såg sista 40 sek. det räckte, sen blev det reprisen.

Jag är för luttrad vid det här laget för att jag återigen ska gå i fällan, att hoppas, på ordet jag inte mer ska säga förrän serien är färdigspelad.
Jag hoppas inte längre på det utan hoppas fortfarande att vi undviker KS, det är Prio 1 för mig!

Bragd-Birger: "Give me sugar" sa du igår.
Jag gör inte det för vad jag än säger så är det brun socker i dina ögon. :) Sen vet jag inte men det känns som du är nån sorts journalist efetrsom du är så duktig med orden :)

Jag håller med dig i ditt inlägg igår att det skriks för mycket härinne vid förluster o allt avgå!!1! snack om allt o alla.

Själv kräver jag inte Linkans avgång heller.
Challe för mig ska det inte förlängas med o inte heller i dina ögon.
Då har vi TJ kvar o där är jag inte förhandlingsbar längre utan där vill jag ha bort TJ.
Han har gjort sitt o jag är naturligtvis tacksam för det han har gjort tidigare för Timrå IK men nu är det dags att avgå eller bli avsatt.
In med Söderström eller nån annan.
Varför? Det är det några som vet härinne men som jag inte tänker behandla offentligt på HS.
Men att det inte står bra till kommer från andra inom TIK:s organisation, familjemedlemmar o från sponsorer. Det är mycket som missköts.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
I Dagbladet kan man läsa om Timrås slutspelsdrömmar. Och visst, endast tre poäng skiljer ju med hela tolv omgångar kvar. Men för min del tänker jag sedan länge enbart på att undvika kvalserien, till vilket sträck samma poängavstånd råder. Ingenmansland, det räcker för mig...

Enligt samma tidning:

"Det är lite speciellt att spela mot Frölunda", erkänner matchhjälten Pääjärvi-Svensson apropå att FHC försökte värva honom inför säsongen...

"I värsta fall är det en skada på inre ledbandet", säger läkaren Örjan Fröjd angående Mattias Karlssons avträde från isen. I så fall skulle Karlsson bli borta i tre till sex veckor. Vårt vanliga missflyt...

Fem "hammaren och skäran" till MPS! "18-åringen var fenomenal. Tvåmålsskytt och glödhet matchen igenom". DJ Hemp håller fullständigt med. Fy satan i helvete vad bra han var! Definitivt matchens allra största behållning...

Sedan skriver dessutom den eminente krönikören Fredrik Söderberg att "Lindbäcks stabila spel kan ta TIK till slutspel". Men det är väl mer eller mindre hans plikt som Pravdas sportkrönikör att haussa upp våra drömmar om en fantastisk vår...

Men ligg för fan lågt, säger DJ Hemp. Jag är jävligt nöjd om vi slutar på tionde plats och slipper kvala för vår existens. Visst är vi bra nog för att nå en slutspelsplats - egentligen - men samtidigt är vi sämst av alla på att ta de poäng vi förtjänar. Det är en dålig egenskap. Förnyat kontrakt duger därmed. Häng kvar, för fan! Det är allt jag begär...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Noterade att Challe har "slutspelsfinnar" i pannan på presskonferensen :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
GävleLasse: Ja, ni gjorde väl t o m mål i samma sekvens.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
T T: Spela roll matchen vann ändå vill jag minnas ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26

Sonnys miss var nog t o m lite vassare än Dixons mot Modo.

Kan inte låta bli att fundera på hur det hade låtit här om det hade varit Hynning. Oj, oj, oj...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
dr-nix: Nu har jag också tragglat mig igenom hela presskonferensen. Jisses, hade de inte blivit avbrutna så hade de väl surrat fortfarande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
DJ Hemp: Kul att läsa det du skriver, trots att du är Timråfan. Håller med om det mesta, Brynäs är en klassisk förening med mycket framgångar bakom sig. De senaste åren har det ju dock gått väldigt tungt och vi har varit ner i kvalserien ett par gånger. Likt förbannat är Brynäs tillsammans med FBK (Om jag minns rätt) enda lagen som aldrig åkt ut ur elitserien.

Samtidigt gäller det att att leva i nuet och inte försöka leva på gamla meriter, då klarar man sig inte långt.

Traditionen är viktig och ger en viss trygghet i föreningen, men det går inte att leva på den helt och hållet. Långt ifrån!


Jag tror absolut inte Timrå åker ur även om ni råkar trilla ner i kvalserien, det skulle göra mig väldigt förvånad. Ni är bättre än så..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger: Här sitter man hemkommen från EON och firar att Nubbens gäng fick däng igen.
Årgångswhiskyn får vila. I kväll duger endast en gammal Grönstedts XO tillverkad där man visste hur man bar sig åt, i Skönsberg naturligtvis.
Inget grodlårslarv här inte.  Kupa XXL nummer 2 och allt känns bara så skönt.

Kan vi mobilisera samma glöd på torsdag får Brun-assarna passa sig noga. Pääjärvi, säger bara Pääjärvi vilken Junis (c:
Lindbäck du får Markström att ta mark..

Nu djävlar ska Brun-assar trenden brytas och det med besked. Hårt desperat arbete. Giv oss 3 sköna poäng och med lite flyt delad plats med MoDolid-styggelsen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
MarcusElving:

Brynäs ÄR hockey för mig. Jag växte upp med Gävle-grannar. Alltid detta hockeysnack. Jag som helst ville syssla med fotboll. Men Brynäs är en stabil förening. Har alltid haft en stabil organisation. Även efter de gyllene åren har ni vunnit SM ungefär vart tionde år. Och SÅ jävla nära att åka ur har ni egentligen aldrig varit, trots en och annan kvalseriesession. Brynäs kommer för alltid att spela i elitserien. Ingen anledning till oro för dig och ingen sensation för mig om BIF vinner SM i år...

I Timrå råder... instabilitet. Vi var utanför elitserien i 18(!) år. Vad ska det föreställa? Detta kan dessvärre inträffa igen. Just därför blir man så outsägligt överlycklig för en trepoängare som den i afton. Och av samma anledning vill man suga på segerkaramellen åtminstone tills nu i helgen...

Torsdagsmatchen i Gävle existerar inte för mig. Noll poäng för oss. Dock en knapp förlust. Som vanligt...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
DJ Hemp: Haha, lugna dig nu! SM-guld skulle jag aldrig våga tänka på.. Vi Brynäsare är ju rädda för att hamna i kvalserien trots tabellpositionen just nu. Man har blivit lite skadad på senare år.

Går vi till slutspel kan såklart allt hända, det gäller ju alla lag. Men SM-guld tror jag knappast att Brynäs skulle kunna klara av, det skulle vara en supersensation utan dess like.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
MarcusElving:

Helt allvarligt betraktar jag Brynäs som en SM-guldkandidat. Vem hade t ex räknat med BIF 1999? Ett gäng trötta gamla gubbar... Markström kan fan i mig ta er hela vägen. Varför inte? LHC är mitt förhandstips (allt sedan några år tillbaka), men Brynäs blir en farlig outsider. Ni har traditionen, den sitter i väggarna, jag tror på er!

Utan att för den skull hålla det minsta på BIF ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger:

Man kastar in handduken inför Brünass-matchen helt enkelt. Den existerar inte. Noll säkra poäng. Aftonens karamell ska sugas på fram till helgen. För en gångs skull tänker jag kosta på mig att njuta av en positiv händelse i mer än bara ett par dagar.

Japp, hockey är en underbar sport! "I dag ja", som närkingen säger...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Bragd-Birger:

"Fruktansvärd match på torsdag. Hur i helvete bemästrar man mongo-Brynäs i sin äckelarena och i sin obegripliga form?"

Det går inte, lika bra att ni stannar hemma och lämnar WO. Fokusera på nästa match istället. Skämt åsido, jag tror det kommer bli en riktigt jämn match. Timrå är jag livrädd för om jag ska vara ärlig. Vi har en bra trend, men trender är ju till för att brytas. Dock hoppas jag att det låter vänta på sig några matcher till..

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Själv missade man matchen p g a illa tajmade sociala event. Börjar bli en mästare på att ta mig genom dylika med en liten hörsnäcka och sms-under-bordet, PG-style. Fick täta rapporter från arenan och svettades som en modolid.

Grymt starkt att knäppa the Assholes. Tre 6-poängare de senaste fyra och 8/9 i facit. Säga vad man vill om Charles-Linkan, den satt som en fläskläpp.

Fruktansvärd match på torsdag. Hur i helvete bemästrar man mongo-Brynäs i sin äckelarena och i sin obegripliga form?
En styggelse. Eller tre: Brynäs, Modo och SSK. Där har vi trenne avarter som Gud genast bör korrigera.

Men, trots allt: hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Länge sedan man kostade på sig en så fin sittplats som i kväll, men denna var värd varenda krona. Skillnad som natt och dag jämfört med ståplats, då man får en så djävulskt mycket bättre koll från långsidorna. Synd att man inte är ekonomiskt oberoende, för då skulle jag se varenda match från denna fantastiska sektion.

Själva matchen var ju som en grymt välregisserad saga dessutom. Först var Lander och Sonnenberg värsta syndabockarna efter första perioden och själv kände man sig i vanlig ordning som den hårt prövade cyniker man allt som oftast är. Jag räknade med noll poäng före matchen och inte kändes det bättre inför andra perioden.

Men så vände allt. Pääjärvi fick välförtjänt bli matchhjälte, kämpainsatsen av hela laget var något utöver det vanliga, Lindbäck var prickfri och Frölunda tämligen uddlöst (visst, pucken som gled längs mållinjen kändes väl hyfsat svettig, men i övrigt?!).

Underbart! Rättvist som fan! Här ska firas med procenthaltiga drycker! Man måste ju passa på när tillfälle ges. Årets skönaste seger... hittills.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Pätr: Åtta dagar i veckan ;=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
lincoln: Grymt skön seger. Det räcker så, just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Laken: He he he...vad är dom här presskonferenserna för skämt egentligen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Laken: kollade på presskonferensen tidigare, en av dom längsta jag sett. Var tvungen att pausa mitt i för att ta fikapaus.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Såg lite läskigt ut när Corso dråsade in head-first in i sargen också . Men inga skador där på honom hoppas jag....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
För övrigt tycker jag Starkov såg pigg ut idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Presskonferensen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Ambroo:

Pärra saknar nog sin finska kompisar,pyrjolöken spelar inte i Phillis, ta hen han så blir det ordning på honom också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
liston: Jag, men det är mest för att Börje och Pärra har varit så fruktansvärt bleka tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
Laken:
Nån som saknar Hynning?

Inet jag iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
liston: eller någon annan serie
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RocknRolf2:
För mig får dom ha 10 mille om dom vill, men hockey kan dom fan inte spela.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda 2010-01-26
RocknRolf2:

Men visst fan var han nyrakad ikväll?
Kommentera

1232538 · »