1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581613 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

1464338 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Dunc:Du har ett stort fel ang Vår gamla tränare NC han valde att inte förlänga sitt kontrakt utan gick till FBK med en sista hälsning till Brynäs , ( Det känns skönt att stå framför ett lag som kan vinna sm-guld , Gissa om vi Brynäsare gottar oss i att han fick foten långt upp i röven av Fbk ,
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

yngwie: Jag skulle säga att Hallin är ungefär lika bra nu som när han försvann från Timrå.

Men laget runt omkring är så pass mkt sämre att han ser ut som en stjärna i det här gänget! Det säger mkt om vad som hänt med detta lag de senaste 3-4 åren.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Dunc: Nja . Angående brynäs så är jag inte så säker på de där med sm guld . De finns inga såna där klockrena guld kandidater . Brynäs kan nog fan va med och kriga om de
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

ÖstrandsNisse: Problemet Nisse är så enkelt som det kan bli. Det finns inte en Timråspelare i laget. I alla år i ES har det minst funnits en Timråkille. Nu finns inte någon. När klubben gick upp i ES så drällde det av kultur i laget. Man hade hur mycket fighter-hjärta som hellst. Nu är det bara en massa värvade grabbar. Det närmaste Timrå du kan komma är Per Hallin o då är han inte från orten. "Nubben" o dom i styrelsen har också ett Timråhjärta men dom kan ju inte använda det på plan. Där har du största problemet.

Har en känsla av att även de styrande insett detta men på tok för sent. Resutaten som J18-laget visar upp är glädjande men glappet till A-laget är för stort.

Om, jag säger om, laget mot alla odds, skulle klara sig kvar via kvalserien så är det ett måste att satsa ändå mycket mer på juniorlagen. Ett lysande bra exempel på det jag skrivit finns i Brynäs. Efter att man klarat kvalserien för några år sedan jobbade man stenhårt på att utveckla junishockeyn så att man kunde hämta drösvis med lovande junisar till A-laget. Sedan var man också konsekvent med A-laget så att de lärde sig försvasspel. Därav Chenetzsky eller hur han stavar namnet. Han fick sedan gå när laget hade fått grunderna i försvarspel. Resultatet syns nu i tabellen även om jag vet att laget Brynäs inte på långa vägar är färdigt för SM-guld.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

ÖstrandsNisse: Vi har så Jä-la dåligt rykte att vi inte ens kan låna spelare,

Heder till alla spelare som vill vara kvar i denna klubb eller MÅSTE.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Frella: Jag har också uttryckt mig i positiva termer kring Nollan, men det är bara en känsla jag har. Fel har jag haft tidigare då jag var överlycklig när Perra presenterades som huvudtränare. Maken till fel jag hade...
Jag har ställt mig skapligt positiv till Tommy Andersson också men jag är nog redan nu benägen att delvis ändra uppfattning kring det. Jag tycker vi tappat det lilla vi hade byggt upp under de få matcher som Ante coachade laget och igår blev jag väldigt orolig när jag studerade båset och såg att det kändes likgiltigt när Tommy dikterade villkoren, spelarna var inte där, var känslan.

Men sett till yrkesroll känns Nollan bra. Tror att allt börjar med en chef som är omtyckt bland sina medarbetare och som personalchef för en stor samling människor känns rekryteringen på förhand som ett klokt val. Det enda lilla orosmolnet är väl att det tydligen inte kan rekryteras någon utifrån som inte varit inom föreningen tidigare. Det fortsätter att "sitta i väggarna".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

ÖstrandsNisse: Nollan har gett ett hoppfullt intryck i de intervjuer som varit. Främst gillar jag att han verkar vara en bra personalchef och vill förändra rollen till att vara mer marknadsinriktad motför ekonomiskt inriktad som nu. Det som oroar är väl att han verkat i föreningen under hela sin livstid och kan vara mer än lovligt påverkad av tidigare synsätt.

Hursomhelst känns det bra med en rejäl nystart from nästa säsong oavsett serietillhörighet

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Kattgubben: Alltså hela föreningen känns, ursäkta uttrycket, som ett enda stort skämt. Det finns inget som fungerar väl längre. Det är visionslöst och utan människor som brinner för sin uppgift, i alla fall utåt sett. Det mesta ser panikartat ut, inte bara bland hockeyspelarna utan hela organisationen ser ut som ett konkursbo där endast skräpet finns kvar.
För att få ordning på föreningen måste man börja någonstans, det jobbet är ingen riktigt beredd att ta i för tillfället. Förhoppningsvis med Nollan vid rodret har vi en person som känner orken att börja nysta upp detta trassel på ett systematiskt och noggrant sätt. Just noggranheten tycker jag att föreningen slarvat med alltsedan dagen då Jan Söderström lämnade över taktpinnen. För var det något som han var duktig på så var det att jobba med detaljerna, på alla plan.

Jag tror, handen på hjärtat, att det har gått för långt redan. Jag tror inte att det går att rädda det här. Föreningen har inte nycklarna för att lösa detta akuta problem. Det har eskalerat under en rad av år och nu briserar det. Tyvärr.

Det är lätt att utse syndabockar i det här läget. spelare, Nubben, TJ, tränare o.s.v. Men för att föreningen ska fungera så måste alla delar i klubben fungera. Det gör det inte. Det är nästan inget som fungerar. Titta bara när pucken skulle levereras igår. Inte ens det funkade. En Frölunda-spelare fick trycka till bilen för att den överhuvudtaget skulle komma bort från plan. En skitsak i sammanhanget med synonymt för föreningen.

Vad händer om vi torskar de två inledande kvalseriematcherna? Huga, hemska tanke.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Hahl Bundy:Många spelare är dessvärre helt initiativlösa och "livegna" som du säger. Det finns för sjutton färska exempel på individer som inte kan låta sin dagliga kosthållning chansera totalt om de inte har en bildlig pistolmynning riktad mot tinningen. Storvuxna curlingbäbisar är vad de är, varken mer eller mindre!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
ÖstrandsNisse: Omedvetet men det blev bättre. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Hahl Bundy: hehe, kubbledning. Medvetet eller omedvetet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Tränare hit o tränare dit.
Vad har spelarna för ansvar? Dom är är väl inte livegna?
Dom har spelat hockey hela sitt liv, Dom borde väl veta hur man gör om det går tungt?
Dom kan väl inte för sjutton hakar skylla på tränaren att dom inte kan slå en passning på bladet i fart? Dom kan väl inte skylla på tränaren när dom gång på gång på gång går bort sig i banan osv osv?

Nä nu skiter jag i det här.
Timrå åker ur o Ingen bryr sig mer än fansen.
Det är vår värld som rasar.

Skit ner er era värdelösa sopor till spelare o kubbledning!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Nybbe: Undra om ett derby ens drar folk längre?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Knylan: Tänk när MODO kommer ner!!! men 200 fans ,och vi med en publik på ca:2000st .
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
diffe: jo men var ganska väntat, spelar ingen roll vem som tränar laget så är dom endå lika kass
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Tvåtallar: Det låter inte bra! Men någon Andersson effekt har jag nog heller alldrig trott på.

Med andra ord så är det skit där med, nu igen.!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Perra lyckades på ett fantastiskt sätt bluffa in sig i elithockeyn på ett anmärkningsvärt sätt, han kommer bli en Kevin Hodson-figur med tiden. Mytomspunnen. Det kommer skrivas böcker om den mannen. Folk kommer minnas tillbaks och fråga sig vad fan som hände egentligen.

Frågan är ju dock om inte myten om Tommy Andersson kommer bli minst en minst lika stor kioskvältare. Vad är det vi har i båset nu egentligen? Hinner vi stanna upp och reflektera? Jag lägger nödvändigtvis inga värderingar i det hela åt något håll eftersom jag har för dålig insyn i laget (jag vet inte mer än det Tvåtallar skriver) men frågorna cirkulerar ständigt i huvudet. Hur det än går så kommer han bli en klassiker. Mannen som i princip kommer från gatan, så känns det. Han skulle kunna vara en stammis på Nubbens spelbutik som glider in och lämnar in travet vid samma tidpunkt varje vecka, köper båda kvällstidningarna, en Guldnougat och några cigariller. Slänger lite käft i en kvart med Nubben som han känt sedan länge. Tackar nej till kvitto men blir elitserietränare i förbifarten. Och här är vi nu.

Vi kommer garva åt detta i framtiden. Hela den här säsongen kommer bli en anekdot man kommer skarva hit och dit i evigheter. Att vi sedan har en tvåmetersman på backlinjen är en krydda bara det. Skulle kunna bli en fabel. Fabeln om Timrå IK 2011/2012.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
ÖstrandsNisse: Ja Gerhardsson  Lindh Zäta tjobba ahl vilka legender kriga kriga hela vägen . Nu bara fjoller och penga kåta divor glömer ALDRIG 99-2000 som att vinna SM guld
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Berglund: Kika in honom nu, trodde deffinitivt att han var mer än 35 pannor. Känns som han har varit med väldigt länge. Ja, skulle ta honom otränad istället för Linkan, Hagos, Molinder 8 dagar i veckan. Trots att de inte spelar på samma position. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Smokey: tyvärr så är det saningen men de borde gå att rätta till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
fredriko74: Jadu fan vet om jag inte skulle kunna tänka mig Mathiasson fortfarande :-P Han vet vart målet är beläget iaf.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Berglund: Oja, det hade man redan ställt sig in på. Kassan tom=inget att presentera. 

Ska vara några backar öl då som åker fram efter säsongens slut. Det har man täckning för. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Inget hände på nyförvärvsfronten sista timmarna heller precis som väntat.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

ÖstrandsNisse: Korrekt, får nog backa ytterligare ett par år då, 98-99´s laguppställning kanske går mer att jämföra med årets upplaga. 

Gerhardsson som man tog från AIK var en liten personlig favorit. Lång och rivig. Sen skada de inte att han tog hit snygga cheersleeders från Stockholm heller som sprang runt i arenan och försökte liva upp publiken. Mattiasson kom väl från Uppsala 99 har jag för mig också, även han var rivig och duktig på den tiden. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
fredriko74: Vi hade matchvinnare då, Bosse FenomenAhl, Peter Gerhardsson, Oh ah Micke Lind och Zetterberg bl.a.
Sedan hade vi krigare också, Styf, Cassel, Carlsson, Huss.

Tycker det laget känns bra mycket mer upphetsande än det lag vi förfogar över i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Vart söker jag mig för att få det starkaste av starka medikamenten utskrivet lagom till kvalserien. Kommer bli så sjukt ångestladdat detta, men likt förbannat måste jag haka på när supporterbussen går till de Örebro och andra destinationer, sitta hemma och se på tvn skulle jag dö av. Fan jag lider av att se hur pass dåligt lagbygget har blivit iår, sämsta laget TIK har haft på banan på flera flera år. Måste ha varit möjligvis när man jobbade för att komma upp i ES 2000-2001 man hade ett likvärdigt lag. Alltså inte riktigt ES klass. Huga huga orkar inte mer! 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Timrå Icon: Den frågan har ett alldeles självklart svar. Därför att vi som alltid har följt laget också har allt att förlora på hela den här soppan som aldrig verkar hitta nåt slut. Både vad gäller sportslig motgång men även ekonomin.
Exakt vad är det som händer i den klubb man älskar och som man håller varmt om hjärtat? Hade samtliga spelare haft samma attityd som Per Hallin hade jag inte ens varit orolig. Nu är det dock inte alls på det viset och det är förstås riktigt skrämmande.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Tvåtallar: Det du skriver är jobbigt att läsa, men ligger det sanning i det, då kan det mycket väl förklara kvällens märkligheter på is och i bås. Detta blir bara sjukare och sjukare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Timrå Icon: Även late night hockey har slutat bry sig, nu är det bara en massa niklas-petter-trams-flams. Sussie skulle behöva sitta naken där för att man skulle lyfta på ögonbrynen. Nu hör man ju knappt vad hon säger vilket är rejält avtändande så nakenheten skulle nog ändå inte hjälpa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Timrå Icon: Både du och jag vet att nästa gång pucken släpps så sitter vi där och letar tecken på att vi kan klara de . Här skits inte i nåt . KÄMPA
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Nu skiter jag i det här. Om inte ens spelarna bryr sig varför ska då vi?

Over & out
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Anonymous: Det måste ju bara vara medvetet de slår sådana skitpass som ikväll. Inte ens med förbundna ögon slår exempelvis en sån som Bremberg sånt skit till pass ens bakfull i vanliga fall.
Det smärtar att se att de pissar på klubbmärket
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
haggen: Frågan är om det e läge att köra ner Aleksis självförtroende i botten inför kvalserien? Även om han spelar bättre än Jocke så kan han ju räkna med 0 hjälp från backarna och att släppa minst 3-4 per match ändå. Kanske bättre att matcha in han försiktigt med några sporadiska tills det e 5 omgångar kvar å låta han stå alla 5 sista för att känna han e förste in i KS.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Timrå Icon: Grattis ändå till Frölunda som vinner här för första gången på tre år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
superfalle: Mjo, var det inte då han missa markering om jag mins rätt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
ÖstrandsNisse: Pisslaget blev till och med utbuat efter slutsignal. Det var det bästa med matchen.
Det var inget att applådera åt heller.
Sedan måste man ju undra vad fasen det är med SOPAN Bremberg!
Även om vi nu då i värsta fall släpar med någon lön så borde han leva gott på den månadslön han fått om det så nu även bara är EN!!
Den månadslönen är högre än vad 90% av Timrås befolkning tjänar på ett ÅR! Jädra lallare!
Nubben har misslyckats. Men det kanske är det uppdraget han har.
Vi är sämre nu än vi varit på hela säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Den stora gåtan är Nubben, här värvar man Bremberg som man sedan inte har råd att betala lön till, klart att han hänger med huvudet. Murley hade man chans att bli av med för att kunna värva en center, en nordamerikan dessutom, men icke, han ska vi ha kvar. Dessutom litade han på Perraz i ur o skur.

Molinder, Robin...Nubben har inte spelat sina kort rätt sedan han kom tillbaka. Dock sade han ju i dagens tidning att han värvat bredd för att täcka ev. skador i en KS så då är väl allt frid och fröjd då.

Framöver tycker jag man ska prova Alexis i målet, känns inte som backarna idag riktigt litar på Lundström. Kan Alexis gå in och spika igen kanske det blir ett annat lungt i defensiven. Lundström har lika kroppsspråk vid hållen nolla som när han släppt fem och det är inte positivt.  

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
BlackBay: Det ligger väldigt mycket i det där tillsammans med för dåliga spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Skarin: Tycker det känns mest skrämmande att gå in i KS med ett lag där endast 2-3 st har hjärta för laget o där resten tänker "-skit samma hur det går, åker vi ur byter jag ju bara klubb nästa säsong ändå"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

diffe: Det sorgliga är att en del verkar tro att dom två tidigare hemma matcherna va nå så sorts Tommy Andersson effekt.

Detta är ett stort skämt, vad vi såg var en effekt av de arbete Ante lagt ner på laget.

Sedan sätter man in en tränare till för att Ante inte ska behöva bära hudhuvudet vid en ev nergradering.

Man sätter dit ett skämt som får börja styra och ställa.

 Jag vet med säkrhet att det är så: Ingen och då menar jag ingen varken förstår vad Tommy säger eller vad han menar när han ritar för spelarna obebegripliga tecken på tavlan. Det är virrigare än nångonsin

Jag säger bara stackars stackars Ante Karlsson. En tränare killarna verkligen vill ge allt för.

 Det är stor frustration i laget ang detta. De här är inget jag hittar på utan hört det av två av spelarna i laget. Men väljer att gå ut med de för jag tycker vår situvation är så allvarlig. 

NUBBEN GÖR OM GÖR RÄTT

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31

Per Hallín kör på Forsbergs stil:

Jag hoppas folk här minns mig som den som alltid gav allting. Jag bryr mig inte om de tyckte att jag var bra eller inte, men jag hoppas de lämnade rinken den dagen och sa att jag gav allting.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Hantverkaren: Välkommen hit. Jag håller med.

Om åtminstone över hälften av alla spelare i Timjå IK jobbar lika stenhårt som Pelle Hallin alltid gör, så kommer det ändå INTE att räcka. På sin höjd blir vi då trea i kvalserien. Och dä ä sant dä!

Därför tror jag fortfarande på att vi kommer åka ur. Ganska så enkelt tyvärr.

Det snackas om att de allsvenska lagen är sämre. Jag håller inte riktigt med. Till att börja med tycker jag TIK hållit allsvensk klass i stort sett hela säsongen men också under merparten av förra säsongen. Då hade vi en förbaskat tur. Sedan hade vi så klart Anton Lander också.

Jag kan inte se någonting som talar för att TIK kommer svara för kanoninsatser i kvalserien. Kan inte se att vi kommer ha marginalerna med oss heller. Flytet är över nu.

Hade vi haft en fungerande förstafemma skulle jag inte varit lika orolig. Men något sådant har vi inte haft på bra länge nu.

Jag tror inte vi blir bättre än fyra i kvalet.

Hoppas jag hinner ändra mig och att TIK får ihop ett någorlunda vägvinnande spel där ett enormt hårt jobb blir främsta vapen lagom till att dödens serie tar sin början.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Sen måste jag hålla med Ove, Hallin visar vilja och hjärta. Tänk om alla andra i Timrå va som han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
yngwie: Må maskar äta upp er invärtes. Grattis.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
yngwie: Jasså, Bjästa gick o vann, grattis!
Kommentera


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Jag har blivit tung som en svart sten, ödelagd, dränerad på allting,

Jag sörjer Timrå IK... kort sagt. Redan nu.

Timrå spelar som en bakterie.
Det finns ingen själ, inget hjärta, ingen blödande passion.

Allt har dött.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Ni verkar inte ha nämt något, ni brukar vara så snabba annars när era grannar spelar. Så då kan jag berätta att Modo vann ikväll.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Inte ens en lite gnutta tro på att detta kommer sluta med att Timrå är kvar i Elitserien nästa år. Fy fan vad uddlösa dom är, både bakåt och framåt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2012-01-31
Modano: Stoppa undan de slantar som finns kvar. Vad är meningen med att sälja spelare av allsvensk klass för att sedan köpa spelare av allsvensk klass. Nollspel av Nubben. Eller får vi månne ett lika "slagkraftig" för en billigare penning? Kan det vara så att vi, som en säkerhetsåtgärd, anpassar oss för AS? Så att vi inte behöver konka dagen efter en avslutat KS med negativ utgång.
Kommentera

1464338 · »