tjobba: Det har ju dock varit en hel del matcher där sittplats är med från start senaste åren. Är bara att blicka tillbaka till kvalen mot Karlskrona och Oskarshamn. Skulle inte säga att det är någon nämnvärd skillnad faktiskt. Kika några sekunder innan nedsläpp på detta klipp exempelvis youtu.be/5NjIxgiS3ww
Sen kan man absolut testa köra ”hela hallen kom igen Timrå” från start, det skulle nog kunna ge extra energi till spelarna.
{7043}: Absolut. Det finns några ramsor som får med sittplats, sedan var det en galen dignitet på den där matchen så då tror jag att publiken levde upp oavsett :D Just nu tycker jag att det bara är ”hela hallen kom igen Timrå”. Sittplats tänder till direkt då, och spelarnas intensitet ökar alltid omgående. Den kombon från första nedsläpp vore trevlig att se. Tror det kan resultera i mål och då skulle publiken kunna få en assistpoäng ;)
roger_sundsvall: Information angående Paigin tack. När blir han spelklar? Vill han spela här nu när hans klubb i khl får en friplats i slutspelet? Vad säger du Nubben???
Nisse1: Det sista som sagts från hans håll är att de hoppas på i morgon men allra senast på tisdag. Nubben har garanterat häcken full med den här frågan f.n. Vi supportrar får nog vackert vänta och se, jag kan i det här fallet ha ganska stort överseende med att prio 1 hos Nubben inte är att hålla oss uppdaterade med varenda steg som tas i frågan
Nisse1: Handlar inte om hans vilja utan hur hans kontrakt med Timrå är utformat. Kan inte tänka mig att det finns några klausuler i hans kontrakt som ger honom rätten att lämna hur som helst. Varför skulle det? De missade ju slutspelet, därför han kom hit. Sen kan han ju blåvägra att spela, det är ju en annan sak.
Dr.Krykov: Men sen har jag svårt att se att KHL kommer genomföra sitt slutspel. Kan tänka mig att ingen utlänning är speciellt sugen på att befinna sig i landet.
Dr.Krykov: Jag får känslan att Paigin vill spela med Timrå faktiskt. Varför skulle en ryss helt avsluta ett 2 års kontrakt för att gå till Sverige och spela med gamla lagkamrater?
Dr.Krykov: Skulle Putins liga avsluta säsongen? Låter osannolikt. Om något kommer den att användas, igen, för att framhäva rysslands suveränitet och framgång.
Ja herreguu! Än än uddmålförlust å Malmoe stack ifrån! Bitterheten komm ifatt igen å dä va ledsna miner i hemmabaren inatt!!! Fan dä had va bättre om vi ställt Oksa i måle ikväll! Hann va het imot Lulä! Hann känns änglsli i måle JJ! Å Ryssen komm hann? Vill hann komm å skämm för Puttin?? Nä Skelleftä imorrn i EON å taktikplaner sprids i hemmabaren redan nu!! Vi måst vinn!!! ” sanningen ögonblick ” nästa vecka med 4 matcher somm avgör hel vår ES existens!!! Nu tömm å glömm vi!!! Vi ä Timrå IK å vi älskar Lönnå å Explorer å vi ge fan ALLRI UPP!!!!🙏🥳
Blir det så att Ryssen drar hem då blir det svårt att hänga kvar har bara de 6 backar nu som spela igår. Back sidan är redan jävligt svag nu och nån fler skada där det törs man inte tänka på då måste man kasta in en oprövad junior aj aj
Modano: Noel Edfelt var ändå helt okej på försäsongen tyckte jag. Varför man inte väljer att matcha han nån gång vet jag inte. Timrå har varit väldigt dålig på att låta juniorer få speltid denna säsong. Är det något som kan fungera så är det ju juniorer som får sitt livs största händelse i form av en chans i A-lagsmatch. Kommer ihåg Sebastian Erixons första match då han gled förbi alla motståndare gång på gång och var superduktig.
OlliJanne: svarar min egen fråga: "Antingen kommer ett annat lag ersätta Jokerit, troligtvis Torpedo Nizhni-Novgorod som var det lag som var närmast att ta sig till slutspelet. Det andra alternativet är att bara 15 lag deltar i KHL-slutspelet. Ett officiellt besked väntas under fredagen."
Vi får nog aldrig se röken av vår ryske frälsare...
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.