Woody Jokinen: Nu ska vi fan inte röra Lundins omgivning! Han är svinbra när han trivs och det verkar han göra nu. Alvarez och Hartmann verkar rätt nöjda också så ändra inget där Ante!
Woody Jokinen: ja han var bra! Just närkamperna tycker jag Lundin ofta utmärker sig med. Han är en riktigt frän spelare. Han kan vara lite väl frän i onödiga lägen ibland men ikväll var han 100. Han störde väl en passning till Lundqvist i anfallszon med vilket kan vara avgörande till vad han lyckas med för avslut.
Hans formation kändes ruskigt destruktiva för motståndaren idag!
sargad: Normalt sett är det ju positivt med en domare som inte blåser på nästan något alls men ikväll vet jag inte. Vi hade några solklar hakningar i andra där vi skulle åkt på utvisning och i tredje i sekvensen när Alvarez blir trippad, alltså man kan inte ignorera solklara utvisningar. Tacklingen på Erixon är jag kluven på. Å ena sidan vänder Erixon i sista stund men å andra sidan så trycker ju Lundqvist till extra med armarna, det är inte bara kropp där. Skitdomare, skitmatch men alltjämnt 3 blytunga poäng, det är taget.
Mycket riktigt två duktiga Johansson mellan stolparna. Viktigast var att vår J drog det längsta strået till slut. Denna match fick mig att må ganska bra för en liten tid framåt. 🥂
söder över: Sicken skön osnygg arbetsseger. När Wall-E dessutom sätter sista innebar det att liret Timrå +1,5 satt som en smäck. Nu blir det att ta fram några ipas och ales och sakta lulla till framemot midnatt med ett leende på läpparna.
Zäta75: Tycker man borde prova Dahlén med Palola och flytta ner EP. Förstafemman behöver någon som är lite mer distinkt i de lägen man ändå vaskar fram hyfsat ofta, och Palle Kuling kan ju skjuta har vi ju märkt.
söder över: Jag vill lyfta Lundin också i kväll. Han var överallt och vann en massa närkamper. Jag tror Ante har haft kvartssamtal med honom. Lite samma på Stenqvist också faktiskt. Grymt skön seger!
Sputnik: mmm men senast mot HÅVEskjutersnett så skapade de båda mer utrymme på isen och krigade på bra.
Efter 3-1 mot FHC hemma tycker inte jag att vi behöver bygga om.
Jag håller med om att det blev anonymt ikväll och mmm Palola nätar på en kontring.
Men här har pratats gott om kemin mellan Pettersson Dahlén och Lander tidigare och Palola Hanzl Mieho kommer leverera trots att Mieho är en ganska begränsad spelare.
Jag gillar hellre att man låter Pettersson och Dahlén sitta något byte här och där när dom glider för mycket och låter Hartmann eller Walli ta dennes plats något byte. Det skickar signal och validerar spelare längre ner i uppställningen om att dom är bra och är sedda av tränare.
Labban: Ja, bara 1p upp till både Frölunda och Örebro nu. Frölunda dessutom 1 match mer spelad. Det blir sannolikt en kamp mellan 4 lag om 3 topp 6 platser. Örebro, Frölunda, Timrå och Leksand.
Jaji, blir en djävulsk abstinens nu i tio dagar och sedan vet vi ju hur det brukar se ut efter ett uppehåll. Huga. Men ikväll gäller bara ”Skål kamrater!”. Tar särskilt med mig Palolas matchavgörande ”slaggis”. Snacka om ett snyggt sätt att vända på steken!
Dubbeld: Å andra sidan har vi nu chans att knipa tredjeplatsen även om Leksand närmar sig. Både Frölunda och Färjestad har varit svajiga på slutet och Örebro tappar poäng. yolo