1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580587 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04

2463327 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Tårtan: Rätt talande om man ser statistiken på förstakedjan och känslan i att det ikte riktigt kuggar där.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Sputnik: "I'll fuck you up" till Per Svensson. Inte en, inte två utan tre gånger sa han det dessutom. Mycket respektingivande. Verkligen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
empa11: och karln gjorde inte ett mål i Helsingfors innan han kom hit! Hur blir det när han får lite självförtroende!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
kulltorp: Köra över, visst det är klumpigt sagt men när började det klassas som döshot?

Johannes Larsson sa väl nått liknande under match när vi mötte Brynäs nån match denna säsong?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Been there… Done that!
Till slut gick det inte.
Nu har jag världens bästa kvinna… trodde inte att det fanns nån efter den förra då man var självskadebenägen och medberoende eftersom man var kvar.
Aldrig varit lyckligare än nu i livet. Vi har varit gifta nu i 10 år o varje dag är en lycka… t om Timrå vinner nuförtiden.

Nä det finns andra därute. Man ska bara inse det själv till slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Fy fan va gött med en 3a innan uppehållet. Hann bara se sista perren och början av matchen, tyckte vi stängde ner Frölunda rätt så snyggt sista perren.Man undrar hur långt det här kan räcka? Semi är det för mycket begärt🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Palolas strut bör ju vara en het kandidat till veckans mål. Han daskar iväg ett stenhårt slagga ovanför tekningscirklarna, rakt upp i klykan, när Lassepojk har helt fri sikt. Såna där grejer som endast de som hade snipermärket på NHL05 klarade av.

Men med SHL:s fetisch att välja vilket jävla mål som helst bara det föregås av en pass genom slottet så bör man kanske sänka förväntningarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Timråhej: Sylvegård sa efter HV matchen att han skulle köra över Andre om de möts i kvalet.
Därav rykten om dödshot.

F.ö. så vill jag hylla Lundin och hans femma idag. Detta var den första SHL match i år där Lundin såg redo ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Tårtan: ja rätt kul att vi efterlyste slagskott från forwards häromdagen och BAAAM så stänker Palola in den med ett fett jävla slagskott. Lasse Johansson lär ju få slänga de kallingarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Rip Kirby:

Bara därför att jag är så sjukt attraherad av henne. Vill aldrig ha någon annan. Samma sak med jobbet. Blir behandlad som skit där också. Men vill inte syssla med något annat.

Tackar Timrå IK för dagens vinst. Ett glädjeämne man tar med sig till morgondagens traditionsenliga ångestfyllda uppvaknande. Alltid något värt.

Ledsen över att detta forum fick ta del av min trista vardag 😔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Jag vill på inga sätt försöka agera nedvärderande eller dissande på något vis alls.
Men rent spontant väcks ju frågan, iallafall hos mig - varför är ni fortfarande gifta?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp:
Beklagar! Det där låter inte alls roligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Labban: Olas-Mattson
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Kerstin_k:

Hörruduru. Min fruga bryr sig inte ett piss om mig. Vad jag än gör för henne. Så det där är bara att glömma. Vill egentligen skoja lite tillbaka, men tyvärr är allting bara alldeles becksvart. Hon hatar mig mer än livet självt. Varför kommer jag aldrig att förstå. Efter snart fyra år det i alla fall bara att konstatera. Jag var allt annat än rationell i det valet av partner. Sopigt agerat av mig. Landskrona comments. 😵
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Synct:
Första PKn här: youtu.be/OPi36kdSzls

Alla som vet hur Roger var mot Bert känner till att han inte älskar alla. Finns här: youtu.be/vNeLJBgSHCU
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Bee:

Får väl hoppas på Löven för din skull. Gillar dem inte, men om deras eventuella uppflyttning kan gynna någon så är det okej. Ska bli spännande att följa HA denna säsong. Kommer att se MoDos matcher i första hand, men det där kan man ju styra efter vad som känns mest intressant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Ett annat tips - kan vara helt out in the blue - är ju att flytta hit upp. Då kan du se åtminstone drygt 20 matcher per säsong. Kan ju inte vara helt omöjligt att få med frugan på det! 😅

Angående presskonferensen: Roger kanske ser något vi missar? 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Pinaceae:

Har funderat på att flytta upp till Gbg av bland annat denna anledning, men det lär inte bli av. Orkar fan inte. Har inte riktigt gett upp hoppet om frugan till 100 % heller, bara till 99,9 %. Det där med tåget är för övrigt inte aktuellt. 😔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
josha840: Haha jag tänkte också på det, ironi kände jag först, sen kom jag att tänka på omgång 1 och den presskonf dom två emellan. Tror bara att Roger verkligen gillar Ante som person om något.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
josha840: Roger och Ante verkar känna varandra rätt väl. De betedde sig rätt likt i PK:n efter första mötet den här säsongen.

Så de skojar med varandra kollegor emellan. Det är därför Ante skrattar till också och inte blir svinsur istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Kerstin_k: jag kollade precis presskonferensen efter matchen. Är Rönnberg dryg, försöker skämta eller menar han det han säger om Ante och hans kompetens som tränare. Min första känsla var att han var dryg. Men jag vet allvarligt talat inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Kerstin_k:

Kommer att tappa den möjligheten. Är bara en av många naturlagar som ligger mig till belastning. Tro inget annat. Tänker att det inte är värt att sitta bakom galler igen för att stoppa det där, men aningen lockande känns det fan i mig. Förlorad arbetsinkomst talar dock emot, så nej tack ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Ähh, du kan alltid ta tåget till Göteborg. Bara 20 minuter till fots mellan tåget och hallen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Fattar precis. Hejar helt själviskt på att Löven ska gå upp av exakt samma anledning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Om Kindberg hade kommit och gjort sina insatser för Timrå IK så hade jag inte sett någon lycka i den guldvinsten.

Tyvärr för din argumentation är jag för lik Johan Cruijff, kan rekommendera When We Were Kings avsnitt om honom i fall du inte förstår vad jag menar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Rent geografiskt är det ju bara win win för oss här uppe - kortare och billigare resor för Timrå och supporterklubben. Men fattar att det känns ruttet att eventuellt tappa möjligheten att se Timrå live för din del.

Återstår att se om du tappar den eller inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Kerstin_k:

Just det ja. Men nu kommer Malmö inte att vara kvar. Min spåkula är väldigt tydlig i det fallet. Därmed går man miste om ett par trevliga upplevelser härnere kommande säsong. Fattar att ni andra inte kan inse vilket avbräck detta innebär, men så är det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Karlsson74: nä det har du alldeles rätt i! Det måste sitta i huvudet det där! För poäng kan han göra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Tårtan: I den bilden är han ju på väg över, såg reprisen, han är ju "mitt i rörelsen"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Sorry, tänker bara på Timrå och dagens match. Örebro och Leksand bryr jag mig inte så mycket om. Därav inlägget. Förlåt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Nä faktiskt en genuin fråga om en händelse i en annan match än Timrås...
Palolas kanon var magnifik, btw.!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Pinaceae:

Du hade väl knappast klagat om någon gjort samma sak med Timrå IK? Inte jag heller. Min högsta önskan är att få fira ett SM-guld som timråit och då bryr jag mig fan inte om hur det skulle gå till om vi bara fixar det. Bara löjligt att tänka på oss själva som det där fina icke-plastlaget som aldrig vinner någonting. Har vissa förhoppningar på SCA nu, men jag vill se resultat i form av ett SM-tecken. Annat räknas inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Tårtan: tror helt enkelt att det handlar om att han inte hinner få upp plocken och försöker använda sig av axeln för att täcka första krysset. Ganska vanligt när det går fort i sidled och skott högt på första.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Synct: Jo du har nog rätt. Men ser jag reprisen tycker jag det ser ut som att Enroth vet vad som ska komma och viker in plockhandsken mot magen istället för att täcka yta. Han bröstar ju upp överkroppen i tid. Rädd för att få ont?

Kolla bilden nedan vad gör plockhanden för nytta där?
Uppladdat:

450x300-release.pngrelease.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Nisse på Mon or: Ååååå Eriiiiik, guuuuldet bleeeev till saaaaand!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Svarade på detta

"Någon som kan något om målvaktsteknik och kan förklara för mig varför Enroth i Örebromålet inte försökte ta Leksands 3-3 mål med plocken?"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: "Leksands 3-3 mål"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: smaken är som baken så att säga. Även om jag inte har så mycket till övers för Malmö så finns det andra lag jag hellre ser åka ur.

Mest för att Malmö känns som en förening som inte gör särskilt många rätt. Det blir tacksamt att ha kvar dom med andra ord.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Synct:

Så jävla snyggt och dagens höjdpunkt därtill. Helt matchavgörande dessutom. Antar att du snackar om Palolas kanon?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp:
Tycker det var förkastligt att Percy kom från ingenstans och bara köpte ett par SM-guld så där.

Pratas ofta om plast i boken, Percys påhitt är helt klart uppslagsverkets svenska definition.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Hur är statusen på Erik Gustafsson i Lulä här i boken? Han gick ju till Lulä för att vinna något. Det gick ju sådär. Kan han vara på Kimmos radar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Menade sketen och inte sekten, men min godhjärtade mobil försöker alltid att välja de lite finare orden framför mina aningen fulare svordomar och liknande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Tårtan: Har varit innebandymålvakt, det säger nog ingenting, haha! men ja direktslagga 3 meter ifrån, han hinner knappt reagera, schtenhårt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Pinaceae:

Det där var 30 år sedan. Tycker det var beundransvärt att Malmö kom från till synes ingenstans och bara vann ett par SM-guld så där. Tack vare byggherren Percy har vi ju också en fantastiskt fin jävla arena i Malmö och inte bara en sekten ishall som t ex i Oskarshamn. Kiruna AIF vore också någonting, men då får de kravla sig upp ur gruvan till att börja med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Någon som kan något om målvaktsteknik och kan förklara för mig varför Enroth i Örebromålet inte försökte ta Leksands 3-3 mål med plocken?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp: Percy är ett ont mer än nog, att de sedan vann tack vare köpelagens köpelag gör dem än mindre beundransvärda.

Nä, ut med köpelaget och in med ett återuppstått Kiruna AIF. He vore något det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Pinaceae:

Något ont skrev jag ju för fan. Läs på lite bättre tack. Nej, det har de inte. Har inget ont att säga om Malmö Redhawks.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
DJ Hemp:
"Redhawks har väl inte gjort något gott?"

Menade du, helt säker på det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-02-04
Sputnik:

Betvivlar även jag att Modano skulle ha någon koll på det där med ”Sylvan”. Lär väl bli dödshotad för det, men bryr mig inte. Ju mer jag tänker på det, så tror jag allt mindre på att Kapanen skulle värva en sådan typ av spelare.
Låst ämne

2463327 · »