1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581423 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14

2565946 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Nån mer än jag som förundrades av den sk. visitationen inför match ? Ingen visitation och ingen koll av biljett på mig. Märkligt. Vakten tittade pä mig och vinkade in mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
empa11: Drog den till [email protected]
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Ja men så där då!

Curlat av en till premiär!

En seger i premiären…

Det syns tydligt att laget är intakt!

Nu ska man vara som sämst.
Innan känslan hos spelarna blir vassare.
Och det ser i det stora stadigt och fint ut!
Inga jävla skador och elände nu utan arbetsro och lagmoral på isen så blir det mumma det här!

Mina mindre trevliga iakttagelser:
Eronen kändes spänd och som om han inte var inspelad i laget. Torskade massor av närkamper och hade ett sopigt passningsspel på hälarna på lagkamraterna. Grymt fint att han fick balja i pp ändå! Hoppas han kommer in i det ordentligt och sänker ner sina axlar och bara kör ist framöver!

Frw hade särskilt i andra perioden hittat tillbaka till sin ovana att lämna backarna i omöjliga situationer när dom vinner puck i egen zon och det inte finns en tillstymmelse till lagkamrat att bolla med.

DHL + Hartmann… ja minus Lander för den jävla stjärnan måste vara det jämnaste och stabilaste spelarmaterial som stått på isen i SHL. Match in och match ut så är han fan konsekvent bra! Men kedjan hade svårt att komma loss.
Det blev kantigt och komplicerat. På tal om kantigt.
Har Hartmann problem med nerverna? För där var du inga silkes handleder precis…

Tror alla utom Lander behöver blunda, andas och njuta lite och lita på förmågan för det här blev inge bra när man åkte in och krympte ytor för varandra.

Det trevligare iakttagelserna:
Det är tryggt att se Timrå nu alltså! Maler och maler som Färjestad för i tiden! Man är med utan att bli ägda hela tiden och så fort man gör en tömmernes och drar en chansning så smäller i rövva!

Hanzl! Professorn lirkar igång 2023/2024! Smörpass, brytningar vunna tek och kliniska avslut! Välkommen tillbaka skäggtjeck nr 1!

OJ’s kedja kaxigt och satan vilken fart han har Johansson då!

Hållander spöade inte Tömmernes och Timrå vann inte med 4:1 men 4:2 och Lundin… ja han strippa Tömmernes brutalt bakom Dichov! Hanzl… ägde Tömmernes på årets första boxplay balja!

Jag är helt helt nöjd!

Premiären gjord nu maler tåget på! En match i taget! Låt västra stå KOKA!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Jugge: fast alla man träffar gillar Götet så jag undrar vem som har fel? Du kanske är en hyvens kille men sluta kalla lag för nidnamn!! Frölunda är Frölunda och Brynäs är Brynäs! Sov gött! Skål!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Greven: Oskar och Ecke var två klart positiva överraskningar för mig i afton.
Lundin helt Ok också.
Bra med sådan bredd vilket gör att vi inte står och faller med förstakedjan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Herminator: Hittade mailadressen.
Var inte lika hård som jag initialt tänkte. Men ändå!
Uppladdat:

450x300-img6049.pngimg6049.png

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rulltårtan : Frölunda har flest fans i Sverige, buhu… På Sveriges baksida kanske, där du borde hålla dig…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Hahl Bundy 2.0: Ajjemen! Tiden med en halvdöd hemmaklack är för länge sedan över som tur är. Ståplats (=klackplats) är billigare av en anledning: man förväntas bidra. För egen del går det i regel naturligt då det är en del av mitt sätt att leva mig in i matchen men kände du att det blev jobbigt så är nog sitt bättre men sörj icke detta! Vi behöver nämligen sittplatsare som kan hjälpa till att dra igång även dom där, kanske kan du bli den? ;)
Jävla go seger ikväll gubbar och käringar, nu tar vi resten av bara farten!
Framåt Timrå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Jugge: Fiskrens är för sd-apor och nollor vilket iofs är samma sak men Frölunda har flest fans i Sverige så kryp tillbaka under din lilla sten!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Greven: Ja, men nu var det fortfarande Mike som började snacka om Omark och den andra killen vem det nu var.

Mike🤓 : ”Men ni har ju Linus FUCKING Omark. Kan man förlora med Linus FUCKING Omark? Hur många mål gjorde Linus FUCKING Omark ikväll? Har jag missat nåt?”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
empa11: Nog är han lite bitter ändå den gode Rönnlundarn. =)

KÅT lever kvar på det svartvita 60-talet med Västra Frölunda och det slänger sig R såklart över.

Se, lyssna och njut...

Sicken trevlig premiär och sviten utan förlust mot topptippade VHC förlängdes.

Tack TIMRÅ IK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Hahl Bundy 2.0: DHL -2 idag. Tror tre grabbar är jävligt revanschsugna till nästa match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: Kanske, kanske inte. Vilken spelare som kommer vara säsongens bästa är trots allt ganska ointressant eftersom hockey är ett lagspel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Perreman: Vilken Mail använde du? Tänker också skriva, men betydligt mycket mer otrevligt än vad du gjorde. Ja, jag tycker det är förtjänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Lite reflektioner:
Var på Västra Stå för första gången på många år. Jag brukar sitta nuförtiden. Jag tror att jag sitter hädanefter också. Det var ett väldans hålligång. Värsta aerobicspasset. Man skulle hoppa, skrika o klappa händerna på samma gång. Jag var slut efter 5 min. Skulle inte ha strukit kallingar o resten av kläderna. Jag skulle ha haft trikåer, shorts o pannband… och handduk.

Matchen då?
Jodå 1 perioden gick inte av för hackor. Sen var det lite si o så.
DHL kedjan levererade inte. Jag tror att dom körde lite vilse. Vilket sparkapital!
Däremot R.E.M kedjan… där var det ljuv musik! Underbart.

Mieho! Där har vi vår ärkegris! Älskar hur han fick Folin helt ur balans!
O.J otroligt bra ikväll.

Nä det var stabilt överlag.
Jag är nöjd. Fortsätt så här nu o levla… då blir det här en rolig säsong.
Nu måste jag stretcha annars kommer jag inte upp ur sängen imorgon!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Greven: Det är klart. Men nu snackade ju denna Mike om Omark som spelare endast. Inte Luleå som lag. Luleå som lag tror jag inte på, 8-10 plats. Men Omark kommer fortfarande vara bästa spelaren i ligan i slutet av säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
mikenomad: Vi får se. Men det tror jag verkligen inte.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: Tre Timråess är fler än ett Luleåess.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rulltårtan : Lägg till en fiskrens logga på ditt nick då så man vet vilket lag du håller på. Eller är det så att det inte finns några fiskrens supportrar på HS? Dom är lika ovanliga som jedis i Star Wars… Förstått!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: Exakt. Omark kommer sitta i en TV-studio då och vara med och utse nån av de tre övriga
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Spanskaryttarn: Ni kommer märka i slutet av säsongen vem som är bäst Dahlén, Hållander, Lander eller Omark
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Ja den var mycket bättre nyanserad. Bra där!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: Tycker Omark ser tjock ut. Lite som en marschmallows. Favorit till säsongens mest överskattade spelare
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: omark tillbaka i en liga som är väldigt annorlunda jämfört med hur det var för 3 år sedan. Han har mycket att bevisa. Han är såklart duktig men tror inte han är kommer göra lika mycket avtryck som han gjorde senast han spela i SHL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Tom Topp: Ja verkligen. Rubriken är ju lite missvisande bara!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: det var en riktigt bra artikel utav Abris!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Jag lessnade på Hockeykväll och skickade in ett klagomål till SVT. Det är väl ändå dags nu med tanke på hur dåliga de är på att prata om Timrå i positiva ordalag.

"Hej!

Satt och kollade Hockeykväll och blev aningen besviken över hur matchen Timrå-Frölunda hanterades. Nu är jag visserligen Timråsupporter, men det var inte mycket om Timrå i den diskussionen. Väldigt mycket handlade om Frölunda, att de är guldkandidater och att de kan studsa tillbaka eftersom det endast är en match än så länge. Inte en kommentar om att Timrå spelade bra hockey, om att de t.ex. vann skotten med 37-16 (!) eller hur deras förstakedja var bland de sämsta på isen. Det fanns mycket uppsida hos Timrå men ändå rum för förbättring med tanke på förstakedjans insats, men det berördes aldrig.

Skärpning Hockeykväll."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
mikenomad: okej?

Han tar det alltid lugnt första 10 omgångarna sen kommer han igång och blir ligans bästa spelare. År efter år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Greven: Fast denna tycker jag gav en nyanserad bild, både frågetecken kring Frölunda MEN mycket positivt om Timrå på samma gång!

"Om det var okej i anfallszonen var det raka motsatsen i den egna zonen där det kändes vidöppet.

Och det gör man inte ostraffat mot den här upplagan av Timrå. För jösses så obehagligt det här laget måste vara att möta när de ha pucken. Den flyttas både djupt och brett och med stor precision."


"Hur bra är egentligen den här upplagan av Timrå? Ja, 51 omgångar och ett slutspel återstår innan vi har det slutgiltiga svaret. Men redan nu kan vi slå fast att de har tagit sitt spel ytterligare en nivå från förra säsongen.

Sättet de flyttade puck och involverade backarna imponerade.

Till tonerna av Metallica följt av ståplats allsång till ”Timrå Hej” gjorde hemmalaget entré.

Sedan prisades Jeremy Boyce för smått osannolika 700 matcher i Timråtröjan. Osannolika för att Boyce är rena pojkspolingen, fyllde 30 år för bara några månader sedan.

Det var så mycket som var vackert med Timrå den här kvällen.

Frölunda har däremot en del att skruva på om de tänker vara ett topplag."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Elliot12: Men ni har ju Linus FUCKING Omark. Kan man förlora med Linus FUCKING Omark? Hur många mål gjorde Linus FUCKING Omark ikväll? Har jag missat nåt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Greven: Tyckte också att OJ imponerade idag. Kändes ordentlig och jävligt påslagen.

Nu ska jag ta en stor rom, dra igång matchen igen och njuta av att vi fick bästa möjliga start på säsongen.

Skl!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Det är samma med Aftonhoran och Expressen, bara fokus på att det är Frölunda som förlorade i rubriksättning och innehåll. Men låt dom foka på "storlagen". Timråstormen kommer drabba alla.

Egen konklusion efter matchen. Så här övertygande seger trots att DHL-kedjan haltar. Normalt sett 1-2 mål där i en normal match. Vad månde bliva...

Tycker OJ visar framfötterna. Stark, snabb och rivig. Mieho konstant småelak och in your face på motståndarna. EA och Bojan käkar rejält med puck. MPS och Hanzl, bärande
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Olle: Haha jo sant. Känner mest att Virus Lindbergs ande verkar ha tagit över Hockeykväll..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Va heter programledaren på hockeykväll?
han är ju klapp Kass🥾
skön seger, nu sover man gott
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Sputnik: Aja men låt göteborgarna få den mediabevakningen så tar vi poängen istället. Att få lovord från Wikegård och Sanny är ju inget som krävs för att klättra i tabellen. Fortsätter vi att spela bra så kommer dom behöva förhålla sig till Timrå förr eller senare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Woody: Vi vinner premiären mot Frölunda, egentligen slaktar dem om man ska väga in skottstatistik. Och har ändå sparkapital i likhet med Apple-aktier förvärvade på 80-talet.

Ja, det känns helt ok just nu!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
roger_sundsvall: Haha jag gav det en chans. Men Hockeykväll är lika kasst som vanligt. Tror inte jag hörde mycket uppfyftande om Timrå förra säsongen heller ärligt talat.

-Frölunda har ingen offensiv
-Frölunda slarvar
Bla bla bla.

Inte ett enda ord om Timrå och vad de gjorde det bra?
Bara som att det var Frölunda som var kassa och att Timrå inte är värd att nämna som att man gjorde dom dåliga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
roger_sundsvall: så är det, om det tänkta topplaget vinner, pratas det bara om hur bra dom var och hur alla viktiga spelare klev fram,vice versa om dom förlorar, men snacket är likadant , fast tvärtom
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
innekillenskomp: ja just det Blåvitt var ju dock hela Sveriges lag 4 Glenns i samma lag :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
roger_sundsvall: Vilket jäkla skitprogram hockeykväll är, vi spöar skiten ur ett av deras favoritlag och då fokuserar de på fiskrenset, "puke"!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rulltårtan : //Glenn
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
kulltorp: jag har verkligen inget emot Timrå men jag håller på ett lag och inte flera! Folk som är inne och grattar er hatar ju er nästa dag så…. Falska människor!! Om du fattar! Göteborg är Håkans stad och här e de gött å bara va! Ha de gött!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Patetiskt
Bara surr om frölunda,hockeykväll
Lägg ner
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
empa11: Det här är styrka! Vår eminenta förstakedja gör ingen succématch, men då kliver Hanzl, EA och OJ fram, för att inte tala om Pääjärvi! DET är ett styrkebesked. Förstakedjan är man inte orolig för, det kommer, men om EA och Pääjärvi tänker ligga på den här nivån har vi fler än två nyförvärv. Grym känsla och serieledning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rip Kirby: ... vi möter naturligtvis Modo på lördag nästa vecka 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rip Kirby: jag tycker det var bra att de snodde en pinne av en förmodad konkurrent i toppen... där vi hör hemma 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rulltårtan : Pilutta dig
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
BobbyG: Du förpestar inte. Ofta saklig och trevlig. Inte ditt fel att så många med samma lagtillhörighet är totalt dumma i huvudet 😏

Hoppas du haft en rolig Hockeykväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
Rip Kirby: Hartmann är ok; några stygn på hälen vad jag förstått
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2023-09-14
kulltorp: Jag fortsätter gärna gratulera Modos supportrar till förluster man är nöjda med..? 🤭😉
Ja, jag fattar. Poäng i första matchen är mer än godkänt. Nu har jag följaktligen inte sett matchen, men nypa en pinne mot SAIK på bortais är mer än godkänt.

Välkommen till Timrå nästa torsdag!
Låst ämne

2565946 · »