1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577975 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03

1702240 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Nej men precis. Med tanke på att J20-laget var uppe i norr hela helgen så är det inga konstigheter med att ingen junior fick ta Alexander Lindgrens plats utan att Brynis istället fick kliva upp och vikariera som ytterforward.

Däremot när det gäller bortamatchen mot Pantern så undrar jag varför man inte flög ner två juniorer så att vi åtminstone fick ihop fullt lag? Naturligtvis otur att J20 spelade hemmamatch mot Modo samtidigt. Men A-laget är väl trots allt det som ska prioriteras i första hand. Det bör väl finnas spelare i J-18 laget som är på gränsen till spel med J20 och som står och knackar på dörren. Så det hade nog inte gått någon nöd på J20 samt att det hade varit ett utmärkt tillfälle för två spelare att få chansen att visa upp sig.

Ingen jättestor sak egentligen. När det endast rör sig om en match så ska vi såklart ändå kunna genomföra den trots att det som sagt hade varit skönast att spela med 4 femmor samt 6 backar och dessutom låta två juniorer få chansen att visa upp sig.

Såg att Marcus Sirén har haft en bra helg där uppe. 1 mål och 4 assist på dom tre matcherna som har spelats. Så nästa gång det saknas spelare och vi behöver plocka upp någon från J20 så bör det vara Siréns tur att få prova på Allsvenskt spel. Högerfattad också vilket är ett stort plus. Är det någon som vet hur det ser ut för Lindgren? Redo för att spela igen mot AIK? Om inte så bör Sirén få sin chans redan i nästa match.

Har tyvärr inte haft möjlighet att se dom två senaste matcherna. Hur var Wibergs insats nere i Tingsryd? Om jag förstår saken rätt så var Ohres insats mot Vita Hästen inte speciellt bra? Trist i så fall. Dags för Mattsson att få chansen mellan stolparna igen mot AIK kanske?

Så får vi se hur det går. Det är åtminstone väldigt kul att Ohre har fått chansen i tre raka matcher så att vi har haft lite kontinuitet. Var ett tag orolig att Forsberg skulle köra på något slags system med att låta dom stå varannan match. Oavsett hur deras insats i kassen har varit.

Annars håller jag fullständigt med om att vårat powerplay är alldeles för dåligt. Som många har varit inne på så går det oftast alldeles för sakta. Få igång lite tempo i passningsspelet istället för att åka omkring och smådribbla i ett par sekunder innan ni lägger passningen!

Med tanke på att vi satsar på att åka väldigt mycket skridskor samt att dom flesta forwards faktiskt är snabba på rören så kommer vi naturligtvis att få spela en hel del PP under säsongen. Så om vi inte börjar få ordning på spelet samt blir bättre på att förvalta dom lägen vi får så kommer vi naturligtvis att gå miste om många mål samt dyrbara poäng i serien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
hondaxr400: Alldeles för långtifrån i första. Sen kom man nog på sig själva och justerade till mellanläge till starten av andra, dvs som det har sett ut tidigare,
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
JobbaPuck: Hur var filmningen? Sitter själv i Malmö och har noll koll, ska jag tolka ditt inlägg som att det endast fotades med en kamera och därmed inga närbilder?
Karl B.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
TRL: Ja, j@#*. Nu tajtar'e till sig i botten. ST-hockey rullar där nere.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Hahl Bundy: Ja, precis det undrar jag också? Om det är ett fenomen i Timrå att det inte skjuts när det skall ska jag låta vara osagt... men varför kan man då inte kontakta någon som varit expert inom detta område och få lite tips hur man skall göra när man inte klarar av det.. kontakta Tom Bissett som var i Brynäs på 90 talet.. där va det inget funderande, utan kom pucken i närheten av hans klubba då jävlar small det direkt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Det här med direktskott... PANG!... utan dutt kladd o lägga till rätta... är det en utdöende konstart?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Abron: PP är ju skrattretande. Varje spelare håller i pucken minst 5 sek innan den spelas vidare, hur svårt är det för boxen att flytta efter då? Som sagt, Tempo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Allting går för långsamt idag . Får spelarna ett kanonläge så måste dom flytta skridskorna 3 cm åt höger o vinkla klubban lite innan dom skjuter . Å då blir det ju ingenting
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
palleparling: Det är väl egentligen enda dåliga matchen ohre gör det här ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
erathoo:

Visst det behövs nog lite förstärkning, men först kanske det krävs lite enat tänk i egen zon. Vet inte hur många gånger som backarna i första läget blockerar puck vid sarg i egen zon när man har både ett å två möjligheter att spela up pucken inom laget. Hur svårt är det att forchecka mot ett sånt försvar, bus enkelt.
Finns kanske mer att fundera över men dax att skapa bättre trygghet i egen zon först.
En sak till, PP spelet måste ge bättre utdelning, måste bli enklare och snabbare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Tycker vi kör utan målvakt sista 3 min så går vi all in vi fyller alla fält på roulett så går vi all in grattis
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
JobbaPuck: jo, det stämmer nog, en målvakt och en sniper....hur många år har vi tjatat efter det?
Sen Lindbäck och pyrret va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
adam ohre idag: han gör årets sämsta match, utan tvekan. timrå gjorde 2 mål, men fler behövs som sagt.. nästa match står mattsson!! det är bra med lite variation...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
erathoo: Vi kommer att ha svårt mot alla med den här trubbiga offensiven. När vi nu dessutom är tillbaka på ruta ett på målvaktssidan så blir det bottenfajt att vänta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Fy fan, jag skäms att vara TIK fan ikväll! Bra spel bitvis, men man märker klart och tydligt hur ineffektiva man är, man måste få in spets! Sen ser man klart och tydligt att Ohre inte håller för flera matchet på raken. Sedan tycker jag även att Mattson inte håller rätt klass heller
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Hahl Bundy: vi har erkänt svårt mot gäng som spelar tight i mitten ...och där vi måste föra spelet...
Nya tag mot topplagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Hahl Bundy: Nu är det hästpungtungt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Vi är sämst på att göra mål! Bottenträsket here we come!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Sådärja, nu lossnar det......kanske...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
JobbaPuck: verrkligen, man blir vansinnig snart
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Det börjar bli ett jävla sattyg detta med att dominera spelmässigt, men inte kunna omsätta det i kvalificerade chanser/mål. Förr eller senare tappar spelarna glöden om det här fortsätter och då väntar garanterat en dipp, toppat med bottenstrid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Är det nån som har ett förstorningsglas? Kollar stream. Zoom existerar inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Sputnik: oops!! hängde sig när jag skrev så trodde inte först inlägget blev skickat. Sen tycker jag ju klart att vi satsar på unga spelare, men hur många junisarhar fått chansen i A Laget förutom dom vi skrev kontrakt med inför säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
jå1: Jo fast kag läste ju redan igår om att det inte såg ljust ut med Lindgren så helt omöjligt borde det väl inte varit att fixa in en junis. Kanske jag som är ute och cyklar..??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
jå1: jo men jag läste ju redan igår om att Lindgren såg ut att inte kunna vara med så helt omöjlig kan det väl inte ha varit att fixa in en junior? Kanske jag som är ute och cyklar..??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
cally47: Som sagt, j20 lirar idag. Sen visar väl Timrå att de satsar på unga spelare!?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Sputnik: Just idag så är det kanske inte så konstigt att de inte flyttar upp någon junior då j20 befinner sig i Luleå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
cally47: håller med, nån hyffsad junior borde väl få känna på hetluften lite eller? Tycker det sänder konstiga signaler till grabbarna i juniorlagen. Om det är så här tunt på A lagets bänk och man väljer att sätta upp en back som forward istället för att ta en junis som är naturlig forward. Vad krävs det då för att få testa på spel i Allsvenskan och vad gör Timrå till en så bra klubb för unga spelare att gå till om man knappt får chansen i allafall? Plus sen att man lånar in en del bleka killar ifrån modo(bortsett från djuse) istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Poängstarkaste backen Bryhnisveen uppsatt som forward idag... Gillar inte alla ändringarna i laguppställningen, ta upp en junior istället och visa att vi är en förening som satsar på unga spelare!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Milda makter, Nico uppsatt som forward i förstalinan idag. Nu försöker Roger vaska om rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
lungan: Yes. Och hästen har inte vunnit borta denna säsong, hoppas den trenden håller i sig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
jå1: Är han? Då känns det bättre inför dagens match.

Mot 3 starka!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
lungan: Han är väl skadad?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Axel Brage i vita hästen, hur får Timrå hål på honom? Ligger två i målvaktsligan efter Tingsryds keeper!
Kommentera

Timrå IK - HC Vita Hästen 2015-10-03
Lätt att glömma av detta när inläggsfrekvensen överlag är hög.

Lindgren eventuellt borta enligt gårdagens ST. Ohre bör få fortsatt förtroende om jag får bestämma, det känns dock som att de ger Mattsson chansen idag. Den ständiga känslan är fortfarande att vi har betydligt större chans till poäng med Ohre i kassen.
Kommentera

1702240 · »