1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580077 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16

1791120 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Smokey: Njaaa jag vet inte ja. Tycker nog mer det borde vara den här jämnförelsen om man ska köra lika som bär med Perra.
Uppladdat:

450x300-fgelholk.jpgfgelholk.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Kongo: Japp så är det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
JanneH: Googla på Ingmar Bergmans stordåd om döden och filmen Sjunde inseglet.

Ironi eller lika som bär. Svårt det där;)
Uppladdat:

450x300-img_6485.jpgimg_6485.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Smokey: Uppenbarligen är jag tydligen jävligt dålig på det här med ironi. Perra må vara en gud i Leksandsögon men här i Timrå är han mer ansedd som en jävla fågelholk och när jag säger att vi ska köpa Perra är jag såklart starkt ironisk
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
JanneH: Köpa Perra? Det finns betydligt billigare minst lika bra prylar om man är ute efter dessa egenskaper....

Men jag står fast att något är fel inom laget. Sparka tränare är inget krav. Men en boost måste till.
Uppladdat:

450x300-img_6483.jpgimg_6483.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Vi har 19 poäng ner till negativt kval och 8 lag bakom oss, så division 1-tanken kan ni släppa. 😊
Mitt fokus är på topp 8 och jag tror vi fixar det. Snart är väl EP tillbaka också?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
JanneH: Timrå hade ju en målsättning för denna säsong. Kommer inte ihåg, men var det topp 5? Leder man då serien efter 15? omgångar, resonerar man ju knappast som våra vänner Thomas och Christer...vi leder ju i alla fall serien ...så nu kan vi luta oss tillbaka. Man måste ju vara beredd på skador mm. Sen rasade formen på hela laget santidigt...jävligt märkligt. Förändringar får ju inte resultat omedelbart, och därför borde man redan innan Jvm, gjort en del justeringar både i truppen och på ledarsidan. Borde ju vara självklarheter. Jag vet fortfarande att ekonomin är minst sagt ansträngd, men vad är alternativet? Nu har Mora tagit 8 raka 3poängare, och Timrå ligger 15? poäng efter. Jag säger inte att jag är besviken att Timrå inte ligger topp 2, men raset måste vara extremt, och så länge ingen har en vettig förklaring, och Timrå låtsas som det regnar, kommer kritik och spekulationer att fortsätta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Smokey: Ja men våra problem är väl förhoppningsvis inte större än att vi kan lösa dem genom att köpa Perra av Leksand va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
jå1: Om du kollar den sekvensen så ser du att först backen lämnar mitten där en Hästen-spelare glider mot slottet, Ludde ligger nära honom men väljer plötsligt att glida iväg lite i ett tomrum, hur tänker han där?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
JanneH: Chansen är nog större att Charlie Chaplin vaknar och tar sig till SHL. Det är inte i EN match det här laget yrat runt och flaxat med sig någon poäng...

Vi har ett systemfel som måste fixas till. Oddsen för SHL och en division ner känns even. Bör rättas till en aning i min bok.

Älska Timrå IK!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Nisse på Mon: Ja alla som skriker efter förändring på ledarsidan lär nog bli hesa så länge vi ligger 6a eller bättre. Två raka segrar och en 6e plats i tabellen men fansen kräver tränarens huvud på ett fat - när faan blev vi Malmö FF helt plötsligt?
Jag brukar vara en av de mest negativa här inne och håller med om att spelet funkar inte nu och har inte gjort på två månader (kanske inte ens gjorde det när det gick som bäst) men nån måtta får det väl vara på gnällandet? Två raka segrar på övertid tyder ju i a f på att laget besitter lite vinnarskalle samt att vi har turen med oss. Låt oss göra en Leksand och snubbla oss vidare till SHL!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Kongo: Bra.. då vet vi förutsättningarna. Naturligtvis är man fullt nedveten om problemen. Men att agera på nåt sätt är bättre än nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
+ulfberth+: Kunde David slå Goliat. Då kan Timrå IK;)

Problemet är att laget tappat glädjen och därmed framgången man hade i början av säsongen.

Vad beror det på?

Den frågan måste rätas ut först.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Smokey: det pissiga är att det tar ca 15 år innan en Jämte fattar att det är allvar.! Karl helvete har ju ingen motstrategi!! Låt juniortränaren ta över. Va fan som helst, bara det blåser liv i spelarna! Nu går vi i dödsskuggans dal och väntar på att nån annan ska göra grisgörat, och va har vi att sätta emot då medelvikten ligger på 45 kilo typ
.en flugfjärt och dom viker ner sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
+ulfberth+: Du är nog nära sanningen. Att vara hockeytränare och general för den här typen av lag kräver lika mycket psykologi (om inte mer) än rena hockeykunskaper.

Vi har nu set hur många matcher som helst där spelarna i Timrå IK kör fast i uppspel, snurrar i hörnen, petar i pp, undviker uppoffrande fysisk kontakt, lägger minut efter minut till jävla burskyddshelvete och konstant undviker den jobbiga ytan framför mål vid anfallen.

Inför matchen i går hörde vi Forsbergs vanliga mantra typ:

"Vi ska spela raka och snabba uppspel och vara nogranna bakåt".

Jo tjena!

Både en blind och döv ser att detta inte fungerar hos spelarna han leder just nu.

Jag tror att den här "surjämten" inte riktigt ger laget gnista just nu.

Vad göra?

Vi har inte råd att sparka tränare som det ser ut. Då är alternativet att Forsberg helt stolt och enkelt säger typ:

- Vi har ett väldigt spännande ungt och dynamiskt lag här i Timrå. Det är många ungdomar och ibland kör man helt enkelt fast. Det känner säkert flera föräldrar till. Därför plockar vi nu in några hjälpande krafter som under en period tillsammans med grabbarna försöker plocka fram och lotsa oss fram till vinnarhålet och glädjen igen!

Sätt ihop en grupp frivilliga hockey och ledar überjävlar som redan i dag står nära laget, kanske hyra in någon smart jävel?, som sätter sig ner med Forsberg och lagkaptenen för att rensa luften. Med ett enda mål. Hur får vi glädje och framgång med Timrå IK igen?

Kan vara en strategi.

Men att inte göra något alls, det kan vara den största strutsprylen i modern tid
Uppladdat:

450x300-img_0027.jpgimg_0027.jpg

Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Nisse på Mon: Som jag har förstått det arbetar Nubben mer än heltid och i princip ideellt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Efter att ha sett highlights från matchen tycker jag åtminstone att det ser ut som om vi har fått lite mer fart på spelet, det få andra som såg hela matchen gärna förtydliga om det är rätt eller fel. Sen är det en helt annan femma att sätta chanserna, det är vi hyfsat usla på.
Noterade lite saker:
1. 1-0 kommer med skymd sikt för Jidskog. Boyce verkar vara den som vågar ta skit framför motståndarkassen, bara att fortsätta på det sättet och lära ut åt flera.

2. 1-2 kommer efter fina dubbelräddnignar av Mattsson, men vi är ju förbannat dåliga på att rensa undan. Det måste jobbas mer på att rensa undan.

3. Det viktiga 3-3 kommer efter en "crash the net" av Molinder. Undrar hur mycket den kom ur ren frustration? Hur som så behövs det mer av sånt, motståndarmålvakterna ska inte känna sig helt trygga mot oss. Kanske inleda matcherna med lite mer sånt, så har vi förhoppningsvis en motståndarmålis som blir lite skakig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Nisse på Mon: dagens Timrå IK, ett gäng bortskämda tunnisar som grinar. Jag lägger ner den här skiten så länge RF håller i pekpinnen. Antingen har dom inte Forsbergs förtroende eller så ligger det på nåt annat skit. Så här total jävla dåligt kan ett lag inte bli bara utan anledning. Vart är spelglädjen? Totalt sönderlästa av övriga lag. Ta fram en ny strstegi RF? Eller är du tom på ideer? Nää, det behövs en ny General i båset!!!! Som kan blåsa liv i dessa veka bortskämda fjunisar. Jaget går aldrig före laget!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
lungan: Precis. Och om inte tränarteamet klarar av detta, faller ansvaret på Nubben. Har han tid med TIK, eller tar hotellet för mycket tid? En ny röst måste till, men det lär inte hända denna säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Vi ska vara glada för fyra poäng.

Nånting är kraftigt fel i laget. Reagerade också idag på att Dahlén såg allmänt nonchalant ut när han klev av för att byta. Det verkar vara en stor frustation i gruppen, där det för mig verkar som om man hellre letar fel hos lagkompisen istället för att peppa och stötta varandra.

Individerna behöver få lysa och få sin uppmärksamhet, vägledning och Coaching.

Teamkänslan sett från sida verkar inte finnas där och det håller jag ledningen helt ansvarig för och våra lagkaptener.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: Vem f#% är Peter Fredriksson. Snubben vann Järringpriset. Då kan väl Timrå klara topp 8 i allsvenskan?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Jari Kapanen: Någonstans är det ju ändå en styrka att knipa de 2 senaste matcherna efter berg-o-dalbana utvecklingar.
Nu biter vi i från.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Woody: VEM FAN E MODOANO????😵😵😵
Jag är mej själv...
Tittar på hannbollen nu...herregud...
Mer närkontakt där än vad Timrå mäkta me...
Och som SMOKKY sa idag..
Inte fan skrämdes vi i sarghörnen idag heller...
Och vilka jävla bjudmål vi bjöd på ikväll...
Skrattmatch blev det....
Hade sett fram mot Allsvenska Finalen i vår...
Börja spåna på Drinko inköp...
Bussresor...
Fest 🎉 som fan....
Men jag vet i fan va som hände??
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
4 poäng på 2 matcher, bra!

Det som oroar är att det är tack vare individuella prestationer o en del tur. Vi kunde lika gärna haft noll poäng.

Spelet hackar det grövsta och på bänken verkar man ha noll koll, ingen tajming och saknar handlingskraft. Vi har inget grundspel, uselt PP, och i försvaret är det vissa delar av matcher kaos och man bara älskar sitt burskydd.

Det har gått ett 10-15 tal matcher nu sen vår svacka, och det är svårt att se nån ändring i spelet från tränarhåll. Eller är det bara det att spelarna inte fattar eller klarar av det tränaren begär?

Vita hästen idag var bedrövliga, säger en del om vår egen insats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Laken:

Jag vet inte, det känns för bekvämt. Känns inte som vi är ett lag faktiskt. Hör aldrig någon nämna att det är bra stämning osv. Finns nog flera orsaker att det ser ut som det gör.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Det känns så j-vla bajsnödigt! Jag vet inte varför men det är precis som att spelarna inte vågar släppa lös.

Sedan är våra uppspel för omständiga (går för sakta) och vi har inget samlat anfallsspel.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Woody: de kanske borde döpa om sig till bleka ponnyn?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Två poäng, borde varit tre.
Har hittat en ny kille som tappat formen, Dahlén.
Riktigt svag och ointresserad i 55 minuter tycker jag, glider till bytena. Inte likt honom:(

Likt förbannat avgör han matchen..
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: HAR DU SMITTATS AV MODANO?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Bragd-Birger: Det är väl en lämplig etikett...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Vilken sjuk matchjävel! Vete faen vad mer man kan säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Timrå IK - HC Vita Hästen 4-3
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
2 usla poäng. Bara att konstatera.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: vi raglar vidare med tvåpoängare! Lall on lall on...
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Modano: mitt i allt detta moras är jag trots allt ganska nöjd med 2 poäng. Punkt
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
DE KAN DRA ÅT HELVETE HELA STABEN!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Woody: Ganska elegant att slå av klubban när man avgör matchen. Två poäng. Med ett nödrop. Vi har faktiskt två raka nu, Alltid något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Andersson: Det här var, mycket riktigt, en sexpoängsmatch (som blev en fyrapoängsmatch). Har ni inte koll på tabellen? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Ha ha klubban rök....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Tänk om J.P kunde sättit ett av sina 3 giva målchanser.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Woody: För övrigt är hela serien ganska märklig. Vi förlorar mot SSK som förlorar med 7-0 mot Mora. Hästen kör över Karlskoga och i dag är de helt bleka.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Å löven har tappat 3-0....
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Olle: Haha ja då hade det blivit livat. Straffar alltså, kan Mattsson rädda någon tro?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Modano: 'Pisslaget' Hästen var väl bara några poäng bakom inför kvällens omgång ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Olle: Inget av lagen imponerar. Många pass på skridskor och ganska ogenomtänkt spel. Talang hos spelarna finns det gott om. Känns lite som ett visst ansvar faller på vår tränare ändå. Jag vill inte lägga all skuld på honom, men det är ändå svårt att komma ifrån.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
The great one: Nåja, det hade kunnat vara värre. Man hade kunnat vara Björklöven och tappa en 0-3 ledning till 4-3 i sista perioden. Den här boken hade fysiskt gått sönder om samma sak hänt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: Spelar ingen roll om man vinner i förlängningen det är så jävla dåligt tappa poäng mot SSK och ett piss lag som HÄSTEN FORSBERG SKA BORT
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
Modano:

Ja, du har rätt. Spelarna kan ta av sig skydden till nästa match för dom behövs ej, liknar innebandy detta. Synonymt attvi avslutar matchen med ett 9 sekunders burskydd. Avgå alla!
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: Motståndarna har inte en halvchans på 40 hela minuter. Sen gör dom tre mål i tredje. Underkänt så in åt helvete.
Kommentera

Sv: Timrå IK - HC Vita Hästen 2017-01-16
SMÅLAND: Hoppas det. En liten poäng lyckades vi skrapa ihop åtminstone.
Kommentera

1791120 · »