1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580089 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08

1718831 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Hälge: Dahlén gjorde 2 mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Corvo: Både han och Dahlén spelade med J20 idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Corvo: Jag håller med. Den där magiska touchen har avtagit lite. Sen ska han ha cred ändå för att han fortsätter att spela sitt spel, även om det ibland går fel. Som dragningarna på blå igår som föranledde Månssons friläge (såg lite ut som en hakning också?). Ytterst nära baklängesmål där.

Det är ett underbetyg till övriga laget att så mycket av vår offensiv ska vara i stort sett beroende av att han är i form. Det hade varit klädsamt att åtminstone kunna avlasta honom lite så att man kan ge honom tid. Nu är det ju återkommande hans kedja som inleder varje PP. Visserligen skapas ju i regel en riktig målchans per PP också, så jag förstår att det fortsätter gnuggas. Klart är dock att vi måste få in en förstecenter nästa år som håller hög nivå. Tror att Elias behöver få känna att han är den där jokern ett tag till. Även om han inte verkar förstå det själv som sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Tycker att Elias Pettersson har haft det ganska tungt i ett gäng matcher nu där han inte fått mycket i sitt spel att stämma.

Det är en otroligt stor skillnad nu mot för när han var ny i A-laget och skapade magi med pucken i så gott som varenda byte.

Jag minns inte exakt när det hela började men kan det ha varit ungefär samtidigt som han var iväg med U-18 landslaget?

Han kan ju självklart inte ha tappat allting bara sådär i 17 års ålder utan han kommer garanterat förr eller senare tillbaka till det spel som han visade upp i början när han kom upp till A-laget.

Jag är inte rätt person att svara på hur han hittar tillbaka dit. Om han ska fortsätta kriga på i A-laget i hopp om att det lossnar igen så snart som möjligt.

Ett annat alternativ skulle kanske kunna vara att han får spela 2-3 matcher med J20 och förhoppningsvis få tillbaka lite självförtroende samt hitta tillbaka till sitt otroligt magiska spel med pucken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Skönt med seger mot kissekatterna även fast jag tycker att vi borde ha vunnit över 60 minuter och tagit 3 poäng.

Tycker att båda målvakterna gjorde ett bra jobb i kassen men framförallt Olsson i Sundsvallskassen gjorde ett par svettiga räddningar och fixade nog faktiskt 1 poäng till kissekatterna.

Knockoutseger på läktaren för övrigt. Drar självklart inte alla i bortaklacken över en och samma kam men både komiskt och tragiskt att se hur en specifik person i bortaklacken försökte starta bråk med sittplatspubliken bredvid bortstå.

Men sure. Det är säkert inte lätt att vara 29 år och fortfarande bo hemma på pojkrummet hemma hos mamma och hålla på kissekatterna,
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Andersson: Ne det vore nice om Pelle fick stänga skiten!

han var bra idag!

kommer du ihåg den här?


det var lite på g där men så fick Boyce leta rätt på samma ställe som Westin hittade senast i fd proppskåpet.

www.youtube.com/watch?v=VW9d6hYjksk
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
För övrigt hade jag inte blivit lessen om Hallin hade satt sin chans i sudden , ca 45 sekunder innan Boyce .
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Jämtlandsfil: 2p är betydligt bättre än 0p som vi brukar säga 😀 Nu bör gossarna kunna spela lite mer avslappnat med lite luft nedåt i tabellen. Förutom de givna sorgebarnen avslut och i synnerhet päpä så var det ett beteende som fick mig att lätta ur TV-fåtöljen. En handfull gånger kladdades det med pucken vid egna tekningcirklar och precis runt egen blå. Lösa flipp-pass över motståndarklubbor eller mellan moståndarben i dessa situationer ser ju inte stabilt ut. Tur att vi hade Mattsson idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Samma problem som vanligt . Det solklara bottenlagets ANDREmålvakt har 93 % räddningar mot oss . Tur att Mattsson var vaken också . 8 dagar till nästa match av nån anledning . Träna avslut fram till dess
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Nyss hemkommen från ladan.
Tycker Timrå öppnade matchen helt ok ändå och vi får ju ett ledningsmål att gå på.

Sen stannar flowet av, i och med att vi får fem mot tre i nästan två minuter!!
Förklara det, den som begrip!?

IFSH kunde sedan odla på individuella, darriga uppspel/rensningar m.m från Timrå.

Elias P inte godkänd i min bok, att dribbla stillastående är ingen framgångsfaktor varken för honom eller laget. Han är lagets största talang dock, och man får inte kväva med för stora förväntningar.

Sett över säsongen tycker jag att Erik Lindhagen är en riktigt bra värvning. Säkert kostnadseffektiv, och är på jobbet varje dag.

Tack för ikväll, Mattson!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Simmalugnt: Precis.
Och med min logik så hade vi varit i SHL med Åke :-).
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Frella: Berglund var bra mot AIK med. Och Boyce är jag kär i.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Skönt med en seger även om det satt åt helvete för långt inne. Sundsvall är ett div 1-lag utan Åke Lund. Starkt att vinna läktarmatchen också mot 800 tillresta Sundsvallsfans.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
SMÅLAND: såg du ens matchen? Så jävla pinsamt dåliga som bobbarna var borde Mattsson ha hållit nollan ikväll. Jag var i a f på plats å även om det var skönt med en seger så var nog största behållningen ända Timrå Hej sången innan matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Frella: Japp, instämmer angående Berglund, idag såg han ut som förra säsongen, fortsätt så tjugotvå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
bobrov: ja the bobbers var pinsamma. Bara dump and chase å ryggsäckshockey. Det enda som var pinsammare var väl våra avslut! Grabbarna måste fan börja extra träna på avsluten annars blir detta ingen rolig vår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Timrå Icon: vinst räknas!

Sundsvall lär få problem, big trouble. Framtiden är inte ljus.

Som sagt en mellansäsong för Timrå IK.
En ryslig historia i många stycken, men konkurs är avvärjd.

Seger mot kissarna svänger ju alltid så skönt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Laken: Boyce ser trubbig ut i allt han gör men har åtminstone tre kvalificerade målchanser och sätter matchavgörande. Han är het framför kassen och bör återfå en plats i en offensiv formation bara därför. Marklund, Öhrn, Axelsson, Brynis och Tikkinen hade inte många rätt i min bok. Berglund gör en av sina bästa matcher denna säsong och förtjänar beröm då han vanligtvis sågas. Detsamma gäller för Fernholm som jag tycker kändes lugn och stabil.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Laken: Svårt att dissa en som hänger en avgörande ändå.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Bäst i Timrå: Johan Mattsson, Anton Wedin och Jens Westin.

Spelare som bör se sig i spegeln: Daniel Öhrn, Sam Marklund och Jeremy Boyce.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
SMÅLAND: Det var det minst dåliga laget som vann,detta var nog den sämsta matchen i Eon-arena på flera år !!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Modano: Ja lite lamt.
Men ändock vinst mot dränggänget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Hemma nu från dårhuset ala Nubbens idiot bygge undviks kval mot kovlands serie så får man vara jävligt nöjd. De här små lätta spyflugorna klarar ALDRIG ett kval de som bär laget är Dahlen, Elias, Mattson. säger allt om nivån på övriga fyllvärvningar från pajasen. Fortsätt bänka Wedin o Bryn dår tränare alla tre ni är. Inte en spelare som kan spela fysiskt som sanny sa såg inte en tackling trots ett derby SKANDAL
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Vinst men det är ändå så FÖRBANNAT J-VLA DÅLIGT!!

Powerplay är Sveriges sämsta.

Desperationen framför mål finns fortfarande inte där. Men en målvakt som släpper så många returer, hur kan man ungå att slå in någon? Fortfarande för lite desperation. Det är alldeles för blött och för snällt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över: har inte sett en sekund men känns ändå onödigt med bara två. Vi får börja en ny segersvit som förra vändan efter bobbarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Längesedan jag såg en sådan usel insats av Timrå IK på hemmaplan. Det var bedrövligt idag. Inte en 3 poängare på 3 derbyn. Nästan tränarbyte enbart pga det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
OCH JOHNS FRAMSPELNING VAR DET INGET FEL PÅ VI AVGÖRANDET!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Jävla skitmatch...men vi lyckades vinna.
Felpass. ..och uselt powerplay. ..men Mattsson var vår bästa spelare idag och räddade oss ifrån en förödande förlust!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
SAAAAAAAAAAATAAAAAANNN!!!!!


VA FINT AV BOYCE OCH JENS WESTIN!!!!!


1A KRYSSET!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
sargad: Hertsberg har sett bra ut.
Jihooooooo
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över:Hehehe praxis. Saknar mustiga skägg, hår på bröstet och 😈 anamma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Matchbollen...rann iväg!
Luktar Boobsseger idag igen tyvärr!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
ja men fan va i helvete nej inte ett pp!!!

nu är det kört!!!!


JOBBA IN PUCKEN!!!!


hur många bra instick har vi haft utan att någon dragit till framför sundsvalls mål?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
sargad: Haha mmm dom smyger på en dom där jävla Modanosarna...


När vi inte kör med fart är vi chanslösa...

fysiken matchar vi få lag på...


bra passningar och hög fart annars...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 1-1
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över: Cant shake that feeling... Juniorer, lättviktare et c. Jag märker att jag börjar få Modano-tendeser 😣
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Fy fan så uselt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Berglund har varit nyttig idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över: Se nätet inte målvakten.

Det är vad som behövs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
sargad: och så var det det där med avsluten... Molinder ÖPPEN kasse istortsett...


jag tycker att många saknar skärpan när det gäller måskyttet...

framför målet måste det sitta i ryggraden att hålla klubban på isen och skjuta på allt som ser svart ut...
Kommentera


Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över: Mattsson bästa Tikare so far med marginal.
Päpät.. suck. Till och med Wargen påpekar att det ser otränat ut och säger "dom måste snacka ihop sig".
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Matchens lirare än så länge är dock Johan Mattsson!

ikväll har han gjort match vinnande räddningar och därför bör laget vara tacksamma och ge tillbaka genom tät defensiv och vass offensiv!

hans räddning på Månssons friläge var en monster-räddning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Utan Mahtsson i kassen ikväll.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Jag tycker att vi gör en dålig match ikväll.

tyvärr

det är ganska ok i egen zon men sedan ärdet stopp.

jag ser inte riktigt samma hunger framåt.

Wedin tycker jag är dominant i sin arbetsinsats framåt medans Elias ser väldigt loj ut.

matchen är lite konstig det känns inte som om varken svall ell tik går för fullt...

ang brynisveen kan jag inte se några större förändringarn mot innan petningen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
Ingen vidare perre. Kedjan Marklund-Molly -Öhrn är goda kandidater till kvällens worst chemistry award.

Alltså, uppspelen. Timrå får det att se ut som det svåraste i världen att spela bort en forechecking och snabbt komma ur zon.

Likväl, det kan gå. Men snäppas upp måste det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
söder över: Timrå IK pp är inte fantastiskt precis...

Sundsvalls ko lugna bp behöver mötas med rörelse...

Våra spelare behöver hitta nya ytor och röra om lite... Vi har 5st spelare som står stilla frånsett puckhållaren som rör sig på en diameter av 3m.

Inte ok...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IF Sundsvall Hockey 2016-01-08
sargad:

Jag syftade på 5-3 som jag tycker vi kunde förvaltat bättre.
Men i sådana här matcher så måste man sätta sina chanser.
Kommentera

1718831 · »