1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580101 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28

1763917 · » Till forumet


Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
JanneH: Hade de inte schabblat framför egen kazze mot Pantern i PP så hade Mattsson haft tre nollor på kontot...😣
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Rent spelmässigt så kan jag hålla med om att jag vill se mer av Lööke, men samtidigt så ligger han på delad förstaplats i interna poängligan. Fortsätter poängen att trilla in så kommer det så småningom att "synas" ute på isen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
El Maco: Ja nu jävlar får jag gnugga mig hårt i ögonen när Modano börjar gilla Lill Berglund. Själv är jag nog mest förtjust i unge herr Mattsson. 96,8 i räddnings % och redan 2 hållna nollor efter bara 6 matcher. Ljusaste hösten i manna-minne!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Molle imponerade stort på mig igår som back. Tycker absolut att han ska stanna på den positionen, nytändning?
Kommentera


Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Woody: Stor, röd maskin.
Lämnar på läppen ett flin.
Pettersson en, Westin två och så trean av Wedin.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
hubbenorlen: Det har bara spelats fem matcher och han har inte alls varit osynlig. Det kommer, det kommer.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
El Maco: Det känns lite som att han hade utvecklats mer om han hade stannat hos oss.
Men vad förväntade vi oss av honom egentligen?
Det finns mer att ta av.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
En grej jag funderar på som bara sett några få minuter av matcherna totalt: Hur klarar sig Ludde Nilsson? Jag hade stora förväntningar på honom inför säsongn. Han dominerar ju inte i protokollen eller referaten i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Modano: nu blommar löken...
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Så jäkla stabilt och ändå finns mera att få ut till och med lill Berglund impa på mig mer o mer och Mattsson va ska man säga hög SHL klass löven lär ångra att de släppte han haha
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Den stora skillnaden i år är vi har bredden och att Mattsson har tagit ännu ett kliv i sin karriär..
Kan vi bara få igång PP så kan vi vara en stor kandidat till att ta en utav platserna till SHL nästa säsong... Boxplay är vi fortfarande bra i..jag andas optimism som tusan i år...botten upp ikväll och hatten av för Timrå IK.. 🍻🎉👊👌💪👏🍺🍹🍷😎
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Stabil insats igen, försvarspelet imponerar verkligen. Tycker dock det finns en hel del att jobba på i uppspelen genom mittzon. Blir ofta en långpass eller ett soloförsök. Vill se att vi kommer mera samlat med snabbare passningar. När vi väl kommer in i zon så är det helt ok. PP kan också blir bättre, för långsamt pucktempo och för fantasilöst. Platsbytet med forwards i högra tekningscirkeln har inte varit någon succé. Använd backarna mer! Men annars en riktigt bra insats. Bredden imponerar, kommer bli bra det här.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Mattsson är 96.8% den ni!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
söder över: Håller med. Det är på den nivån att det knappt går att se skillnad på vilken formation som är inne heller. Dahlén och Persson syns med sina lite mer speciella åkstilar men i övrigt så har vi ett enormt jämnt lag där alla jobbar i stort sett lika hårt. Då stoltserar vi ändå med en kedja där det finns väldigt mycket mer att få ut, Stenes. Trots det så gör de ett mål idag direkt i inledningen och direkt sätter IKO i en väldigt tuff sits.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nectis: Jag jämför med säsongerna innan senaste avancemanget. Det var sällan över 3000 i mindre viktiga matcher. Ibland till och med runt 1200 i möten med Crif och liknande. Jag tror att vi är i samma läge nu. Folk avvaktar ordentlig och ihållande framgång. När den kommer ökar publiken. Börjar vi nosa på kval på allvar blir det fullt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Vågen går i det birgerska pörte efter den här insatsen. Magnifikt! Stabil laginsats!
Bäst av allt 1: Johan Mattssons hysteriska form. Bäst av allt 2: att det fortfarande finns outnyttjad potential i truppen.

Nu blir det faen en liten seger-lagga på det här.
Respect Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nectis: nej man vill ju inte splittra fungerande kedjor heller och som det ser ut nu så tycker jag att varje kedja verkar kugga i bra och kan inte riktigt hittan ånstans att placera in molinder. Sen får ju Mattson se till att stå så många matcher han bara orkar.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nila: Absolut! så jävla kul att se dom här grabbarna så :)

Sputnik: Exakt, han kan gott spela back. Framåt gör han ingen nytta.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nectis: ja det får man verkligen hoppas! Nu när det går bra igen gäller det att passa på! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nectis: Jaha vad säger vi om Molinder då? Han övertygade ju inte som center senaste matchen. Vi har ju också vunnit alla matcher då han spelat back(än så länge) kanske dags för en helomskolning till back för hans del.;)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nila: Övertygad om att det blir över 3000 igen på fredag. Många som "står över" idag förmodligen.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Woody: Haha! Och där kom utdelningen. Skönt att bli sannspådd!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Heisenberg: Jaaa! Wedin vilken klippa!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Timrå IK - IK Oskarshamn 3-0
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Men oklar domare,helt utan känsla för spelet
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
nila: Ja man tycker ju det, läste att det uppskattades vara drygt 2000 på plats idag. Även att Oskarshamn inte är något lag som lockar publik så tycker man väl att publiken borde stötta ett lag som nuförtiden bjuder på fin och frejdig hockey.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Sputnik: dags att publiken kommer också, det de presterar för tillfället förtjänar större uppmärksamhet! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Bragd-Birger: Härligt med fint hemmaspel än så länge också. Nu börjar det kännas lite som gamla goda tider då bortalaget fick hålla i hatten de första minuterna. Lite exempel, mål efter drygt 30 sekunder mot mora, dryga minuten mot Pantern och idag efter typ 50 sekunder. Effektiviteten på hemmaplan går ju inte att klaga på i allafall. ;) Matsson verkar ju också visa vem som skall ha förstaspaden som sagt.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Jag tror inte att det är särskilt roligt att spela mot Timrå IK...

Bredden är lite otäck...

Det går aldrig att sänka garden då alla formationer gärna visar kreativt anfallspel...
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Grym match av Timrå så här långt. Äntligen har man rejäla, genomtänkta uppspel. Bra forechecking, gött driv mot kassen. Fresh!

Sen måste man ju fetplussa Mattsson också. Hyfsad start på säsongen!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Knylan: John Westin gjorde 4 mål på 47 matcher förra året. Nu har han gjort 3 mål på 6 matcher. Det ser lovande ut! :)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Smokey: ..ja men då säger vi så..?
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Knylan: Han blommar sent. Sätter knasmycket deg på att Lööke avgör mot Leksand i vår:)
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Knylan: Jag blir väldigt imponerad av Timrå IK i den här matchen. Väldigt stabilt och energifullt spel.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Woody: Nu har drygt halva matchen gått och Oskarshamn har inte haft etablerat spel i Timrås zon en endaste gång. Det om något är ett bra betyg. Bra fart under rören!!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Woody: Johan Mattson! Johan Mattson!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
kulltorp: Ja, ska man hitta någon som skänker lite dåliga vibbar så är det faktiskt Lööke. Jag vet inte riktigt vad hans styrkor är, förutom bra fart på rören och högerfattning. Ser lite vilsen ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Haha, John Westins inledning bådar riktigt jävla gott alltså. Jag förväntade mig INGENTING utöver bra jobb i år med tanke på hur uddlös han var förra året. Men det är så tydligt att han behöver "komma in i zonen" som klyschan heter. Förra året gick de där avsluten över ribban.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Knylan: Jag tror det börjar lossna för John Westin också. Tre mål nu, väl? En annan som gör mycket bra med hög fart och som det borde lossna för är Anton Wedin!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Timrå IK - IK Oskarshamn 2-0
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Knylan: Man får lite Jeremy Boyce känsla på Lökke...talang men sen är det stopp. Hoppas jag har fel.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Björkungs skridskoåkning är något jag hoppas att vi får ännu bättre nytta av framöver. Inte sett något liknande, åtminstone på backsidan, sedan Mat Robinsons dagar.

Fortsatt mycket imponerad av hur snabbt vi kan ställa om och hur pass kreativa vi kan vara i högt tempo. Det är i de här mer klassiskt mer stillastående momenten vi inte kommer till, som PP. Det finns fortfarande oceaner av tid att jobba igång ett mördande PP också, så länge vi klarar av att komma till så många chanser enbart genom att ligga på rulle så klarar jag mig utan svårare ångest.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Löven fortsätter falla, underläge med 2 puckar hemma mot Västervik
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
I svensk hockey blir det utvisning om man bryter in på mål. Så tråkigt att det blir så bara för att en spelare vågar bryta in sådär! Bra gjort av Berglund ändå.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Timrå IK - IK Oskarshamn 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Woody: Smakstart! Fortsätter de så här vinner vi med 60-0.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Hahahahahahah!!!!! Vilket jävla mål!!!!!

Elias P!

Framspelningen var lite smyg-brembergig!
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Webmaster: Snabba mål verkar vara melodin i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK – IK Oskarshamn 2016-09-28
Timrå IK - IK Oskarshamn 0-0
Kommentera

1763917 · »