1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582377 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21

« · 2451027 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: Löven?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kulltorp: Kontrakt över nästa säsong också ja. Ingen rör vår Lyytinen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: Om det ska rekryteras mer hoppas jag att Kapanen pratar med Ante först. Det finns ingen mening att vi rekryterar en Laleggia om vi bara vill kontra och inte etablera och behålla spel i offensiv zon.
In i den här säsongen så fick vi spelarmaterial för offensivt spel medans det spel vår tränare vill spela är ett extremt defensivt spel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Jag kan stå för Silly season snacket. Ni vet ju att jag brinner för detta. 🥸

Bragd birger har ju magi när det gäller att skriva poesi så han han få läsa upp lite vackra dikter han knåpat hop till varje podd avsnitt.

Smokey kan få dra lite sköna anekdoter.

SMÅLAND kan få dra lite månadens tips och göra reklam för alkoholhaltiga drycker.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Jag är lite av åsikten att det vi saknat är backar som kan göra bra uppspel och ta sig ur egen zon. Att det varit en akilleshäl för oss. Lyytinen kan det men hade inte varit dumt med en till sån back. Det tar emot att säga det men Svensson saknades inte ikväll. Antingen det eller en riktig jäkla sniper som har 30% i skotteffektivitet. Vi har fått in Mieho nu som är bra breddforward sen kan man fylla på med juniorer typ Värmhed imo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Dubbeld: Tyvärr besitter Halloran LaLeggias fysik och aggressivetet, men saknar LaLeggias spelsinne och smartness istället.
Nej jag gråter verkligen inga floder över att Halloran drar.
Beroende på om Kapanen kommer plocka in annat alltså, annars blir det rätt tunnt på forwardssidan.
Visst Värmdhed går ju plocka in, men jag tror inte på den som helhetslösning över tid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
ÖIK får punga upp nu så kan Halloran skjuta kvar dom i HA!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: Boyce gör kanske inte 30 poäng per säsong men han har varit med sedan Hedenhös dagar, gör alltid sitt jobb, klagar ALDRIG... vi har kanske inte råd med en 4-5 spelare av Boyce kaliber men vi har satan i mig råd med en. Ni kan rata alla de andra men "rör inte min Boyce"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Hallo går till ssk. Skulle vara grym i allsvenskan övertygad. Den hockeyn passar honom bättre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Ok. Ja men tänker att han har klagat även innan på situationen och "hans roll", därav att det blivit som det blivit. Sen hade nog ingen spelare varit nöjd med att vara petad, men har det skurit sig med tränarna så kan det bli marigt att lösa. Krävs en del tålamod och självinsikt i ett sånt läge och det verkar han sakna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
falconuggla: Nej jag tror nog Kapanen inte gråter floder över att Halloran inte blir kvar eftersom man läst i tråden i ST redan innan att det hintats i att han inte lär räknas till nästa säsong.

Kapanen kommer nog inte göra sig omöjlig här utan tar nog emot de pemgarna som frigörs av kontraktet med öppna armar.
Det gör att jag tror att det lär gå att lösa rätt smidigt att låta han gå.
Kanske typ MIF eller liknande kommer ta över lönen? Luleå kanske till och med? Även om det inte skriker Bulanhockey om Halloran..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Håller med. Visst har han kontrakt över nästa år också?
Typisk spelare som Färjestad kommer att dra i.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: Som jag tänker: Han har fått flera chanser, kanske som du säger, inte håller med, eller egotrippad att ingen ska säga hur jag ska spela. En professionell avlönad hockeyspelare borde kunna underkasta sig systemet och göra vad dom kan för att hjälpa laget. Har egentligen ingen aning, bara funderar lite.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: De Halloran har som ingen annat laget har är fart, kan vi få in en likadan pjäs som även är bra defensivt så är det redan en uppgradering
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: in Lyytinen we trust!!! Och om Malmö mot all förmodan tar poäng ikväll är vi fan i mig topp 6 igen i tabellen. Det går fort i hockey!

Viktigaste var nog ändå att vi bröt trenden
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Nä exakt, inte så jag menade att Timrå ska stå för någon lön. Mer att klubben som vill ha honom tar över kontraktet rakt av eller som du säger skriver ett nytt med lägre lön. Inte att dom köper ut honom från Timrå för en slant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
mikenomad: håller med. De borde få betala biljetterna ifall de inte kommer på matchen. Så tråkigt när många efterlyste biljetter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban:

"Enligt uppgifter till Sundsvalls Tidning är han och Timråledningen inte överens om forwardens roll och hans spel – och Halloran är samtidigt missnöjd med situationen där han petats från toppkedjorna."

Vi båda har ju indirekt rätt så att säga. 😁
Halloran klagar över att ha petats ur topp 6.
Stämmer detta så skall han helt klart inte få vara kvar.
Petas man ner så får man bevisa att man har i topp 6 att göra, även om Emil.P är osynlig i det offensiva så tar han ju ändå ansvar i det defensiva på ett annat sätt än Halloran med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
falconuggla: Med köpa ut menade jag att ta över hans kontrakt. Är väl det som är hållhaken tänker jag, ja lite samma sak som med Alvarez förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Kerstin_k: Det fina med Boyce är ju att han är med och bidrar varenda sekund han får på isen. Hans riv och slit borde fler ta efter även om ovanligt många gjorde en riktigt bra match ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Kerstin_k: Monumental var ordet! Lyytinen är kung bäst av våra backar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
falconuggla: Jag kan inte tolka annat än att Halloran är villig att riva sitt kontrakt helt. Han kan ju säkert till och med vara beredd att gå ner i lön hos annat lag för att få flytta.
Är det spelaren själv som vill dra kan jag inte se logiken i att klubben kommer behöva stå för nån lön alls då det är spelaren själv i fråga som vill riva kontrakt som sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: ja nu blir det blir lite brådis om han ska hitta ersättare..
Vad är oddsen i såfall på att det blir en finne? 🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Hur vet vi att Halloran klagat på bänkningen? I ST artikeln lät det som om han klagade på sin roll långt innan det och att han som en konsekvens av det blivit bänkad. Eller rättare sagt att ledarstaben velat att han anpassar sitt spel lite, men att han inte håller med, typ. Så han blir bänkad därav.

Oavsett känns det lite som han har kass attityd. Han känns rätt divig i sitt sätt. Så good riddance isåfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: Att Halloran klagar snabbt över lite bänkning tycker jag visar hans karaktär ändå. Säkert något mer bakomliggande med som gör att det gnisslar.
Bra att det kommer ut redan nu då så att Kapanen hinner agera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Kerstin_k: Absolut, blev nästan Timrås räddning när han dök upp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: Handlar väl inte om att "köpa ut" honom. Att ta över hans kontrakt rakt av är väl det som gäller. Känns som dåligt tålamod/karaktär hos Halloran, är de 2 matcher han varit 13onde? Efter Wedins skada har det börjat dala med speltid. Innan det var han ju given i toppkedja? Gäller ju att göra jobbet lika åt båda håll och visa att man vill spela. Senaste matcherna har det varit mycket pucktapp och hängande huvud det lilla han fått spela. Bort så fort som nån klubb är beredd att plocka honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: HV71 är väl en lågoddsare på att köpa ut honom? 😁
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Tom Topp: Riktigt ruttet att inte försöka gå ut med att man inte kommer ut yttja alla biljetter då så att de kan frigöras till andra som verkligen ville gå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
UbbeNils: Apropå Boyce: han har varit bänkad i 90% av matcherna. Inte gnällt ett piss. Tagit det på rätt sätt. Äkta hjärta.

Halloran bänkad i, typ, två matcher: missnöjd. Vill bort. Noll hjärta. Noll inställning.

Hallorans verktygslåda är extremt begränsad. Han är duktig på att åka snabbt som fan till offensiv blå. Där slutar det. Det är vad han kan. Det och drälla med pucken innanför linjen vill säga. Att han vill bort ser jag som något positivt.

Lyytinens betydelse för Timrå IK, skulle jag vilja säga, är monumental. Det blir verkligen en helt ny dimension i försvaret med honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
mikenomad: det är nog många företag som går in och laddar till sina anställda. Men visst fan är det tråkigt, jag och frugan tänkte gå men hann inte med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: bottenklubbarna i Liiga brukar ju släppa sin högst lönade spelare under denna period. Det var ju så Halloran kom till öret han spelade ju i Saipa förra säsongen. Kan säkert dyka upp något intressant från öst på marknaden i sluttampen av fönstret.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: spot on! Utan Wedda blev Hallonet mindre lyckad. Tråkigt att det blev som det blev men sett med Timrå ögon är det nog det enda rätta om vi går skillda vägar och Kapanen får visa transferfönsterfingersputzgefühl. F ö sveriges nya längsta ord, innan var det realisationsvinstbeskattning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: ok men tycker det är lite konstigt då många har underpresterat men det är ändå Halloran som fått mindre och mindre speltid för att nu nöta bänk. Kan ju vara så att man inte tycker han passar in i spelsystemet men man kan ju hoppas att kapanen ändå har nåt ess i rockärmen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Frågan är vilket lag som vill köpa ut honom? Inte stora pengar, men är ju inte heller gratis. Inget lag i HA kan väl punga ut dom pengarna hur som helst? Ska väl vara DIF då. Annars andas det väldigt mycket Björklöven om en sån värvning. I SHL känns det väl tveksamt om något lag är intresserat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
mikenomad: ja det är riktigt illa, kan bara hålla med!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Alla lata jävla snåljudas "gratis är gott så jag tar några biljetter utifallatt" men sen stannar hemma...

Skäms. Skäms så in i helvete parasitjävlar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
roger_sundsvall: Får vi en mer tyngd i en sk sniper som är storväxt kan vi utmana på riktigt i slutspelet.Det är det vi saknar. Jobba Kapanen och co!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: Eftersom Halloran själv vill dra så lär ju hela hans lön frigöras? Det vill säga 140-150k+ ökningen på värdet av dollarn. Hoppas Kapanen har nått på kroken!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
nila: Jag såg Halloran lite som en chansing av Nubben. Inte alls samma grej som förra säsongen med Rattie som man redan visste skulle vara den ledande spelaren. Så för mig har han överraskat positivt. Sen att det slutar som det gör är givetvis tråkigt, men laget går före jaget. När Wedin försvann blev allt pannkaka för Halloran.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
mm håller helt med
didde,lyytinen blir de tyngd
spännande o se va kapanen hittar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: Det finns ändå 25 dagar till deadline. Litar på att Kapanen och hans erfarna scout hittar något bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: tycker dock han sällan lyckas bryta mönstret i positiv mening, tappar oftast pucken enkelt direkt när han kommer in i offensiv zon eller till och med innan. Har ändå producerat helt ok utifrån hur många matcher han spelat osv, men när det går bra har ju poängen ramlat in på många håll. Hade rätt stora förhoppningar på honom men har han svårt att anpassa sig till spelsystem och roll i laget är det väl lika bra att han lämnar...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: det fanns väl någon gammal skyttekung i Helsingfors som var nere i en svacka, ungefär som Lyytinen. Men jag litar på att Kapanen har koll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Labban: Indirekt så blir det ju så, alla vill ju spela, förutom Boyce, han är den perfekte med sitt tålamod. Så kul för Boyce att han får spela, och gör det bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: så vad fan ska vi andra göra? Sitta och fantisera ihop EP värvningar och bygga fantasi kedjekombinationer? 🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: På Kapanen låter det ju inte direkt som att det är han som drivit detta utan att det kommit ifrån Halloran själv? Blir brådis för Kapanen nu med denna sits, hoppas han kan hitta en ersättare innan deadline.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Modano: mäktig anti-jinx deluxe där, keep up the good work!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Sputnik: Då Halloran ändå är en spelare som bidrar i det offensiva spelet och kan bryta mönster i en match så tolkar jag det som att kapanen har fått hugg på annan spelare. Hur ser det ut i Finland, när börjar man sälja ut spelare från lag som missat slutspel?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Förbereder mig inför det utlovade nakenbadet ikväll.

Jag vill att vi yar in en målskytt sk sniper istället för Halloran, gärna stor och tung som Pikkarainen. Finns det några på marknaden är frågan. En bättre back kan vi satsa på nästa säsong. Tycker försvarsspelet funkar bra nu med Didde och Lytet tillbaka och vi har många backar att tillgå
Låst ämne

« · 2451027 · »