1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581068 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21

« · 2450370 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Gratismatch men inga gratispoäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Hoppas verkligen att laget tar sig samman och faktiskt krigar för en seger idag.

Oskarshamn är trots allt, tillsammans med Brynäs, Malmö & Linköping ett lag som man förväntar sig 3 poäng mot. Vi har heller inte råd att förlora och riskera att åka ner på en tiondeplats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
vonDöbeln: Ser att HV har en hängmatch på övriga lag framför, en 3a där och det är 10 poäng ner till kval. 10 poäng är inte mycket. Vårat försprång på IKO, LHC och LIF var väl ungefär 10 poäng? Ett avstånd vi nyss tappat, på 5-6 omgångar. Vikten av 3 poäng idag är sanslöst viktiga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kattan: Att vi ens hamnat i den här jävla sitsen gör mig så jävla irriterad att jag helst bara vill skita att se denna jävla match. Luleå skulle vi haft poäng mot, sen kommer Claesson och lajvar nazityskland-rättskipare vilket förmodligen traumatiserade laget så pass att vi blev hockeyinvalida mot Rögle och SAIK och skämde ut oss. Vi har en gyllene möjlighet till upprättelse mot ÖHK hemma, men då står vi för ett taktiskt självmord som gör att vi tappar matchen de sista 5 minuterna. Fy jävla apkuk vad jag föraktar hockey just nu.

Men givetvis ska jag se matchen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Gameday 💥
alla till ladan
alla med biljetter som inte kan gå
ge bort dom till någon annan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: Fruktansvärt svagt av laget om det är just domarinsatser från en match som dpkat nu i 6(?) matcher va? Riktigt jävla bananpsyke isåfall och då blir jag gravt orolig om dom här nervvraken ska spela kval. Lex djurgården 2022
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: Kommer inte se matchen ikväll, tänker bespara HS min frustration och besvikelse över ännu en förlust 👌
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
SebastianH: Tveksamt om det är den matchen som spökar. Hört inofficiella rykten om att vissa spelare dock var tagna flera dagar efter. Inte så konstigt, det är en domarinsats utan motstycke för många på absolut högsta hockeynivå. Tror man måste förstå att det inte bara var något dåligt ingripande, det var en domarinsats som upprepade gånger, stundom helt utan grund vände på en hel matchbild över ett längre förlopp. Inte bara en incident. Är faktiskt väldigt besviken att fler inte förstår allvaret i detta. Återigen, det är inte bara något felaktigt beslut som några tjurar över.

Med det sagt tror jag våra botteninsatser ligger helt på oss själva. Skador+stukat självförtroende+taktiskt dåliga matcher. Spelarna har nog skakat av sig Claessons rättshaveri. (Vi har spelat 3 matcher efter efter Färjestad f.ö. Inte 6st).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Idag luktar det inte förlust, det stinker.
Haveriet dom två sista perioderna mot Öret har gjort mig livrädd inför fortsättningen. Trodde verkligen man hade tagit sig samman efter förstaperren, sen går man ut och fegar bort matchen. Obegripligt.

Har man någon rest kvar av samma mindset blir det dyngtorsk ikväll. Aldrig att Timrå lyckas stänga ner Oskars offensiv till den nivå som krävs för att de chanser som ett defensivängsligt Timrå skapar ska räcka till poäng.

Timrå måste skapa fler målchanser än Oskars. Deras förstakedja utklassar vår vad gäller effektivitet. Den måste man ligga tätt på som fan, och checka smart på. I egen zon är dom inte alls lika bekväma som när dom kommit över offensiva blå. Men Timrå måste hålla sig kompakta mot dom, inte alibichecka och bli långa. Då lär det sköljas över och smälla.

Sen måste det gå fortare i omställningarna. Oskars anfaller med full kraft och på bred front. Hängslen och livrem existerar inte. Ett smart, arbetsvilligt och rejält Timrå kan profitera på det.

JJ måste givetvis vinna målvaktsmatchen, och det kommer han bara göra om vi spelar tufft framför honom, och att forwards ligger tätt-tätt-tätt på Suomela, Karlkvist & gänget.

Men som sagt, fan trot. Lär räcka med att se laguppställningen för att se vart det barkar. Förmodligen fortsätter man med Hanzl-EP-Jonte, och Halloran som 13e. Då tror jag dom redan på förhand minimala chanserna reduceras till mikronivå.
Alltså: jag tycker att det i grunden är rätt att bänka Halloran, eftersom han riskerar mer bakåt än vad han bidrar framåt. Men: kör man ett defensivt tänk som är i närheten av öret-matchen m å s t e han spela. Någon i dom där 3, tunga, långsamma och defensivinriktade kedjorna måste ha förmåga och speed att kontra.

Brrrr. Jag ser fram emot nedsläpp lika mycket som jag ser framemot att pröjsa elräkningen. Hualigen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
snushane: jag tänkte säga att det är läge för en av dina berömda anti-jinx inlägg men hela forumet är ju ett enda stort jävla anti-jinx idag. Och med tanke på våran form VS OINKs form så känns det som ett jävligt läskigt läge att möta dem just nu. Det gäller nog att vi får utdelning tidigt (som mot Öret) och att vi inte slutar spela hockey efter det (absolut inte som mot Öret)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger:

Fantastiskt bra text som vanligt, men har ändå lite problem att förstå varför detta O-hamn plötsligt framstår som närmast oövervinnerliga för oss. I våra tidigare möten under säsongen har vi manövrerat ut dem tämligen enkelt (3-0 och 5-1) och lagen ser väl i princip likadana ut på papperet idag. Visst att vi befinner oss i en avgrundsdjup svacka och till synes kan tendera att vara som paralyserade under långa perioder under matcher, men vad har hänt med O-hamn sedan förra gången det begav sig? Förutom att de har vunnit en jävla massa matcher på sistone. Men hur kommer det sig egentligen? Har de förstärkt laget på något vis? Hittat nya guldkorn? Har inte tid att hålla koll på sånt. Tänker bara att det är rätt märkligt att de skulle vara favoriter idag när vi slagit dem så lätt för inte så länge sedan…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Dä lukt lik mycke torsk som dä gjord i smörullas lårvik imorse 😫
Ja hopp ja ha fel…
Annars fall vi nog ner i bottenträske snart…
Nåt jävla ångestfyllt kval ork ja int mot Malmoe!
Då få en bo i Christiania när matcherna ä dä!!
Nä….skärpning nu för fan rabbuslingar!!
Ge oss frid Å vinn ikväll!!!
Låt dä rinna lätt….🎊🎉🥳
Halleluja 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: efter att ha sansat sig lite efter Örebro så har jag landat i att ante nog tog rätt beslut i tredje perioden ändå. Fram till tredje hade vi hållit Örebro på utsidan rätt bra och dom fick inget längre tryck i vår zon. Samtidigt har vi stjärnspelare som senaste 5-6 matcherna inte bara svikit i målproduktionen utan även i det defensiva spelet. Att i det läget gå ut inför tredje och säga ”vi kör full fart framåt, anfall är bästa försvar” det hade varit dåligt. Vilket anfall?

Sen att en enmålsledning är skört att spela på, det är en annan sak. Tycker inte ante hade några andra alternativ. Eller ja han valde det minst dåliga av två alternativ. Det höll inte, surt. Ut och leverera Dahlén, Hanzl, Lander, EP osv. så försätter vi oss inte i såna situationer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: har tappat antijinx känslan. Det mycket energi av mig att ta fram den. Men ska försöka för allas frid skull.
Idag blir vi förnedrade igen på hemmaplan. Ännu en sugande jävligt irriterande förlust. Matchen kommer va jämn och vi missar flera öppna lägen, men OINK kommer sno alla poängen. Ante står efter matchen i intervjun och skyller på domarna och är nöjd med spelet i stort men att vi inte har medstuds just nu.
Torsklördag!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
SMÅLAND:

På sätt och vis vore ett ångestfyllt kval mot just Malmö det bästa som kunde hända (just mig). Fler chanser till att se mitt älskade Timrå IK live. Riktigt nerviga och spännande tillställningar i Hyllie. Precis som man vill ha det. Hinner inte med några svängar till ”Chris” i så fall, men vi kan ju mötas upp på bortasektionen. Hoppas fan att det blir så istället för någon menlös elfte- eller tolfteplats. Vi kan ju börja (eller snarare fortsätta) med att torska för ännu en gång i raden idag. Tack för att du fick upp ögonen för mig gällande detta med att en kvalplats kanske inte är så himla tokigt ändå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
DJ Hemp: skulle säga att Oskars är ungefär vi där vi befann oss i slutet av november, och vi är Oskars då.
Skillnaden är att dom konsekvent gnuggat på med sin spelidé och aldrig tummat på sin offensiva grundinställning. Man tar helt enkelt mål i röven och plattmatcher utan att falla ihop och panikändra spelsystem eller formationer.
Dom har vuxit successivt, och just nu spelar dom en riktigt bra hockey, med en offensiv som skapar målchanser mot vilket motstånd som helst. Från annandagen till nu har dom tagit 19 poäng på åtta matcher, och endast blivit poängnollade i en. Dom är delad etta i gjorda mål.
Timrå har under samma period tagit 10 poäng på 9 matcher, varav 5 matcher slutat med 0 poäng. Dessutom har man gjort hälften så många mål på dessa 9 matcher som Oskars gjort på 8.

Det är således ett Oskars i toppform som kommer hit, och med ett sannolikt gott självförtroende. Har sett dom en del på slutet, och hela laget verkar tycka att det är rätt kul med hockey just nu.
I kontrast till Timrå då, där axlarna är nersjunkna och ingen jävel ser ut att njuta ö h t. Offensiven verkar ligga nerpressad mot golvet av Ante, som med handen på anfallsstrupen väser "positionering! Defensiven först!".

Skulle Timrå resa sig idag, göra en kanonmatch och ta tre poäng kommer jag förmodligen spräcka aortan i ren chock.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger: Alla platser till hallen var slut efter någon timme, igår släppte man några till som försvann på en gång. Helt plötsligt dyker det upp folk på FB som har "överblivna" biljetter som de ger bort. Varför bokar man biljetter som man inte behöver?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Villervalla: för att folk är dumma i huvudet. Det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger:

Tack för en rimlig förklaring. Kan bara hoppas att vi är Oskars nu om en månad och vice versa. Har ju hänt att saker går i rätt riktning ibland också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
snushane: Funderar i samma banor, att inte se matchen för hälsans skull. Jädra influensan som man hade för 2-3 veckor sedan vill inte gå ur kroppen helt utan hänger kvar så där lagom retligt. Och efter varje match som man kikat på så har den där lågintensiva lättfebern gjort sig påmind. Hade jag varit min egen läkare hade jag avrått från att utsätta kroppen för match nu ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
snushane: bra jobbat men jag tror fan halva forumet över trumfar dig med ännu värre anti-jinx.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger: Hockey idag igen? Dalle mot Karla. Vem hittar Kryllan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
När Bragd-Birger dessutom backar upp sin anti-jinx med kirurg precision så känns det bra jävla svårt. Om vi säger så här... jag kräver inte 3 poäng idag i a f.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH: Jag kräver underhållning!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
JanneH:

Jag kräver alltid tre poäng och känner att man borde ta chansen att se matchen idag, då man inte jobbar. Har ju missat större delen av säsongen på grund av detta och därför inte kunnat delta i några diskussioner. Handlar bara om att lyckas ta sig ut ur bostaden innan någon slags distraktion inträffar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
3.15 i odds på Oskarshamn är taget och bara spika på Power Play så får man en liten tröst efter ännu en torsk. Har svårt att se att vi kan stå i mot Suomela Karlkvist Smejkal Zohorna Quennville Brace mfl offensiva hot. De måste ha en Jävla bra sportchef som hittar så många guldkorn vår chans är möjligen att Johanson blir en vägg och att Oskars kan bli för offensiva så vi får snabba spel vändningar på de borde passa Halloran om han får spela
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Modano: Ytterligare en självplågarmatch. Jag har väldigt låga förväntningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Modano: fast om våra stjärnor är dåliga i defensiven så är Oskarshamns stjärnor rent usla i egen zon. I två matcher har vi förlagt mycket spel i deras zon så deras stjärnor inte fått utrymme att briljera. Gör vi det igen idag så vinner vi. Får vi domare Claesson och en massa utvisningar så torskar vi med 0-22
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle: Jag hoppas du har rätt, jag är fortfarande rätt irriterad över planen sista 30 min. Sen ser jag inte på speciellt mycket gällande Timrå nyktert nu tror jag, så man ska ta mig med en nypa salt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
empa11: jag har totalt avgrundstänk för resten av säsongen. Försöker bara övertala mig själv att det finns några enskilda ljusglimtar och förmildrande omständigheter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Olle:

Samma här. Enskilda ljusglimtar kan därför vara några kvalmatcher i Malmö. Där kommer vi i alla fall att vinna. Sedan satsar vi på guldet 23/24!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Nu jävlar vill jag se fart och fläkt så in i helvete in i kaklet och böka och stöka och trilla nåra jävla puckar för helvete. Visa vad ni går för Timrå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kattan: Ja, dagens match är enormt viktig. Ännu viktigare än den mot Örebro. Om vi blir nollade även ikväll och får 6 raka förluster så kommer ångesten att vara ännu större med 10p eller mindre ner till kval. Vill inte uppleva det kom igen nu Timrå visa att ni kan göra mål och vinna! Visa vilja!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Idag blir det förlust igen. Tyvärr. Ser inte hur vi ska kunna vinna mer än 2-3 matcher framöver.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21 Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Villervalla: Såg laguppställningen nyss och tycker det är fel att fortsätta med Dahlen Hanzl EP. De är för veka allihop och vi kommer inte att få tryck. Det är upp till Lander Hartmann och Mieho att skapa tryck som det ser ut eller andra femmor. Hoppas vi får nåt PP så vi kan göra mål.

Ser att Lyytinen spelar med Eronen iaf enligt uppställningen.

Det luktar storstryk som sagt. Men vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
DJ Hemp: Ett kvar vore en katastrof och tidernas genomklappning. Från topp 3-5 ner till kval isf. Hoppas att inte spelarna tänker på det och är rädda utan bara kör på. Ingen timråit vill se ett kval. Även om det är mot Malmö som inte varit starkt i år kan allt hända och det kan bli allsvenskan igen. Får bara inte hända.

En vinst ikväll skulle ge ett andrum och vända trenden. Enormt viktig match! Karlqvist får inte göra mål ikväll.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Ja jag har samma uppfattning som dig angående Dahlén - Hanzl - EP men jag hoppas de kan bevisa att vi har fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Modano: Jag tänker lova att göra saker jag aldrig gjort tidigare. Springa naken nere i centrum ikväll om Timrå vinner idag. Kan lova fler saker också, men det är inte rumsrent att skriva här.

Vinn!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Dagens uppställning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: ja, väldigt märkligt. Ante måste ha någon förhoppning och tro på något vi andra inte ser.
Men men. Då hoppas vi på att den kedjan exploderar i kreativitet, fart och effektivitet ikväll.
Så här på förhud känns det jättetroligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Villervalla: Lyytinen är tillbaka!!! Det finns hopp...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75: Jag tror de löftena är inget du behöver vara rädd att få göra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Känns väl sådär när Ante säger att ' plötsligt tappar vi matchen å dom gör 2 mål i slutet ' . Fakta är ju att Timrå backade hem halva matchen . Forza ska det va
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Zäta75:

Vill bara försöka hitta något positivt med en eventuell genomklappning med kval som följd. Skulle naturligtvis vara en personlig hockeyfest i Malmö om så nu blir fallet. Har ju sett min sista Timrå-match annars, då Malmö lär åka ur oavsett vilket. Sedan verkar Malmö inte särskilt intresserade av att göra något åt situationen heller, så de kommer antagligen inte tillbaka på överskådlig framtid. Malmö har inte direkt varit genomusla, men saknar vinnarmentalitet å det grövsta. Nej, jag skulle knappast vara lugn, men det ska vara nerver i sportens värld. Vinna eller försvinna. Ingen mellanmjölk här inte. Då blir det lätt ointressant.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Andersson: Eller hur, jag funderar på vad ser som inte han ser, kommer ut i andra och försöker spela på en 2-0 ledning med 40 kvar, det är ju upplagt för förlust.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Villervalla: Vad ser man i Meiho som gör att han får spela i mer offensiva kedjor? Walli? Hallå? Hur länge ska vi fortsätta med Halloran utanför? Har varit väldigt kritisk mot honom men vill vi spela på snabba spelvändningar så kanske det är läge att försöka få igång honom igen?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Har 2 sittplats över. Skicka meddelande med epostadress så kan jag vidarebefordra dem ifall nån är på
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kattan: Förövrigt blir jag gråhårig när jag kollar på hur forwarsidan ser ut.

Pääjärvi, Boyce, Lundin, Andersson, Alvarez. Meiho. 6st alibi-spelare på 4 kedjor. Hjälp mig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
kattan: Meiho borde väl få visa upp sig nån match till innan storsågen plockas fram men att han ska ta plats i 2a kedjan med Lander på Wallis bekostnad känns fel. Mkt som känns fel just nu så varför skulle de vara rätt ute på den detaljen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-01-21
Bragd-Birger: Får vi ut lika lite av Dalle-Hanzl-EP i denna match så får Ante finna sig i att bli sågad.
Kanske Ante tänker att Oskars försvar kommer bjussa på mer ytor en Öret?
Vågar inte hoppas på mer än "Torskarshamn" i afton.

Har nu full fokus på att HV, Lulä eller Brynäs kommer förlora oss kvar på rätt sida kvalstrecket.
Låst ämne

« · 2450370