1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582941 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09

« · 2612798 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
cloon: "Framåt Timrå - Heja röd-vitt!"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09 Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Dundee: Nu känner jag mig konstig men jag håller med en modoit :D
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Timrågogogo: Gillar hur Aagard i Modo slänger sig framför FBK-målet och stirrar ut domaren som står bredvid. #viharsettdenförut 🤭😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Förstår inte vad ni klagar på era backar för? Edfeldt och Forsmark spelar på en riktigt fin nivå som dom aldrig gjort annat. Var rädd om era produkter, våga satsa på egna det har man igen i längden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Timrågogogo: Synd att vi inte körde den kombon i torsdags bara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: kör det enkelt på läktaren. Tänk om vi kunde få hela hallen att köra” Frammåt Timrå heja de röda ” typ såhär. www.google.com/gasearch?q=hata%20g%C3%B6tet%20hata%20alla&tbm=&shem=rime&source=sh/x/gs/m2/5#fpstate=ive&vld=cid:96458269,vid:fFh_Wn8MVVw,st:0
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Timråvinst o m0d0-smisk. Skön lördag! Skål!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: sist vi var i Karlstad så pissade vi på Färjestad. Idag har dom lekstuga med kvallaget Modo. Jag tycker vi kan enas i den glädjen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: 5-1 FBK. Nu rasar det totalt....🫵🤭😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Tänker att majoriteten här inne har förstått att vi inte har råd med tanke på att Kapanen ville ha kvar Julle men det räckte ju inte degen till. Vi får hoppas att det blir en stabilare backsida nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Hört på läktaren i Rögle:

"Hata Leksand, jävla bonnjävlar"

Oj..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
jå1: fast det här forumet är ett jäkla dragspel. Tabellen är snorjämn, förlorar vi två så är vi nere på kval och vinner vi två är vi topp 3. På samma sätt ändras attityden här inne. Vi spelar bra och ligger i toppen NU men kör vi vidare på 6 backar där 1 inte är tänkt att spela och 1 var 7:e back från start så nöter man på kropparna och det skapar en problematik på längre sikt. Lite som när löven skulle spela slutspel mot HV71 eller mot oss, det nöter ner ett lag över en längre serie matcher. Klart som fan en ny back in som tuggar 20 min/match gör skillnad. Det är ett ”Numbers game” alltihop.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Känns som om vi pratat och gnällt på våran backsida i ett halvår snart, ändå är vi bland dom sex i tabellen med alla backskador, Vilken styrka tycker jag att laget visar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: Mm.. ju längre matchen gått tar såväl ork som bättre skills ut sin rätt 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: det är kattens lek med råttan!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Jag har noterat din åsikt, den respekterar jag. Men jag tycker ändå vi måste kunna diskutera om förstärkningar, det är ju vad diskussionsforum handlar om. Det behöver inte bli katastrof hit och svikare dit och allt vad det är.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Målen rullar. 4-1 FBK.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Vi spelar bra och ligger i toppen nu så det borde väl isf ha varit mer. Tror inte en ny back hade gjort någon större skillnad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Du får dividera på ditt sätt, jag har bara sagt min ståndpunkt i det hela.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Jag vet inte vad som finns i börsen. Spelade Juolevi för kapsyler eller? Jag föreslår inte att vi ska ruinera klubben genom att värva huvudlöst men jag tycker att när vi har en topplacering inom räckhåll så ska man ha respekt för vad en kontinuitet av hög nivå på hockeyn kan ge. Hade vi 4000 på läktarna idag? En lördag? När vi vunnit 5 av senaste 6 matcherna? Spelar vi bra så drar vi folk och folk drar pengar. Man kan inte spara sig till bättre placeringar, man måste investera för att växa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Synct: Måste ändå betalas. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Mamma sa alltid: Har du inte råd så handla med Klarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Ja och i det läget vi är i just nu så är det ju inget tal om nått negativt kval eller liknande. Så vi får hålla tummarna att skadeläget inte blir värre än så här och hoppas på slutspel framåt vårkanten.

Det är klart att det inte är läge att satsa huvudlöst för nått guld eller liknande, det gäller att bygga långsiktigt och vi måste klara licensen till nästa säsong som sagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Mamma sa alltid: Finns det inget eller lite i börsen då ska man inte handla. Alternativet för att få det man vill ha är att spara.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: Jag har faktiskt en känsla av att det är planen, att signa Juolevi till nästa säsong. Lite osäker själv om jag tycker det är rätt. Det beror väl lite på löneanspråket i så fall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: nä Juolevi var en flopp men det var helt rätt att ta in honom, det var min poäng. Om det var rätt att in honom då så är det rätt att ta in nån annan idag, i min mening.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Jäkla vad skönt att Modo gick upp till SHL, då har man 13 lag att hålla på, Timrå och alla som möter Modo.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: Finns inga garantier oavsett vad som händer och sker. Men det man kan påverka är viktigt för klubbens existens.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rip Kirby: sen så kan det vara bra att ta in Joulevi till nästa säsong. Och ge honom tid att komma in i spelet! För han gjorde definitivt inte bort sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: Nej, nu har jag förvisso inte tänkt nån spränga banken värvning heller, utan bara om att skadebekymren fortsätter på backsidan framöver så kommer vi nog behöva en kropp. Det kan gå snabbt med mer skador på backar som får gå väldigt hårt.

Skillnaden ekonomiskt på att hamna play in och topp 6 kan ju göra väldigt stor skillnad med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Sett till vad vi i #bangforthebuck inte på något sätt fick i Juolevi så var den väl inte helt lyckad. Eller ser du på saken på ett annat sätt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: Håller med fullständigt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Det var bra att inte förlänga, fullständigt nöjd med vad föreningen gör nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
UbbeNils: när du skriver ”klara oss” menar du ”klara kontraktet” då? Man klarar inte en hel (halv) säsong på juniorbackar. Var det fel att värva Juolevi i din mening?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: och det är väl det som är tanken, att utveckla egna produkter. Killar som brinner för klubben, istället för att köpa in dyra legoknektar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 😎🥳😎🥳😎
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Oerhört less jag är på detta tjat om våra backar! Det vi har ska räcka säsongen ut, Kapanen ska inte ödsla några pengar inte heller sponsorerna.
Har vi klarat oss så här långt med alla skador då klarar vi säsongen ut!
Vi måste spara, och låta sponsorerna lägga pengarna på nått annat i framtiden. Att det ska vara så svårt att fatta! Det finns ett liv efter denna säsong också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Ja som dom spelar nu så går båda före Didde alla dagar i veckan. Forsmark är självklar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: vi ligger i toppen trots att en jäkla massa pusselbitar inte fallit på plats. Lytinen ,Lander Hartman osv och skador på massa backar. Toppar vi formen och få mer att klaffa i slutspelet slåss vi om guldet utan att förstärka.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: Absolut och det är en fröjd att se Edfeldt och Forsmark även om dom inte gör allt rätt. Dom är påläggskalvar och gör det riktigt bra. När hade vi senast två unga backar som aspirerar på en permanent plats i laget? Det är ett friskhetstecken. Men vi har ingen ”top dollar”-back. Vi har ingen Caslava, Kokko eller Strålman (d.y.) som riktigt dominerar isen. I en drömvärld hade vi fått in en allround-back som är defensivt lagd och sen en riktig stjärnback.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Timrågogogo: Mordor är rejält i gungning
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
cloon: kanske tänker på deras 3-2, men känns mer som det är en kombination med Rindell som är orsaken till den blundern. Sånt som händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: nej vinner Luleå så går vi om LHC, så vi ligger 6a efter denna omgång oavsett hur den matchen slutar. LHC på övertid vore väl bäst för oss kanske
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
FBK går på halvfart och har 3-1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: Ja, det gäller verkligen att Kapanen träffar rätt på backsidan med de kulor vi har kvar. Eronen är väl egentligen som det ser ut nu ett felval att förlänga. Där tror jag vi kunnat hitta mer kvalite för samma peng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: man skulle kunna säga att vi är ICA Maxi på forwardssidan men Lidl på backsidan. Som du varit inne på tidigare så måste vår backsida byggas om för att på riktigt hota i toppen och det stavas enbart ”pengar”. Vi har lagt allt krut offensivt men kollar man på backar som pudas osv. (Hatar den gnällkärringen på ett emotionellt plan) så finns det mycket att hämta av att lägga krut på backsidan. Sen är Kapanen helt rätt man för att ta obekväma beslut, sen om han är rätt man för att bygga ett guldlag, det låter jag vara osagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: Nej det är något som är positivt i det hela. Även om Forsmark inte alls skall spela nått PP.
Han har inte skottet för det. Rindell och Eronen bör gå före.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Tom Topp: ja sättet Forsmark och Edfeldt getts chansen beror ju på skadorna men de har ju verkligen tagit för sig långt över mina förväntningar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Olle: men om vi inte hade haft så mycket strul på backsidan så hade inte Forsmark och Edfeldt fått så mycket istid! Och då hade vi troligtvis behövt ersätta minst en utav dom nästa säsong. Vilket hade kostat stora pengar!
Låst ämne

« · 2612798 · »