1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582092 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09

« · 2611967 Till forumet


Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Avdelning vansklig match. Tidig matchstart mot ett riktigt rövgäng. Tre pinnar är ett krav och kommer knappt krusa ytan om vi lyckas med det, samtidigt som en torsk skulle rasera en ännu större del av ens lördag än en sen matchstart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Knylan: Giv oss frid, vinn!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Sputnik: Jag har betat er så ni vinner
Ni och skaik får öka på kassan denna dag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Mindre än 3 poäng ikväll innebär allas avgång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: Vi kan nog förutsätta att Timrå IK kommer att sakna tränare, sportchef, forwards, backar och tandläkare imorgon. Möjligtvis har vi också sparkat hela domarkåren.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Knylan: ja här tror jag tidig ledning kan vara avgörande. Kan vi rycka åt oss 2-0 i 1a perren tror jag inte Oskarshamn gör "en LHC" men så länge de är med i matchen kommer de kriga på. I ärlighetens namn så ska våra grabbar bara vinna hemma mot en helt avsågad jumbo. Punkt fucking slut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
JanneH: Just därför känns det märkligt osäkert. Vi har aldrig varit ett lag som bara städat undan matcher som vi ska vinna. Istället är man van vid att andra vänt sina negativa matchserier mot just oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
För övrigt är uppehållet för långt (igen ) En vecka till hade man kunnat spela
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Andersson: jag tycker snarare att uppehållet känns alldeles utomordentligt lagom, med tanke på statusen på vår backuppsättning. Vi behöver vila och få tebaks folk. Utgår från att Kapanen jobbar stenhårt på att få in ytterligare en kropp också.

Av denna anledning har jag svårt att ställa krav!!!1 på tre poäng idag. Det krävs att Lytet tillfrisknar/helas mirakulöst (en skugga av sig själv i torsdags), och att Forsmark, Edfeldt m fl maxpresterar.
Att forwards skärper till sig och hjälper till mer defensivt, jobbar klart i egen zon samt ger fan i att duttspela sig till livsfarliga kontringar räknar jag med. Räcker det?

Och: fortsätter Julle i mål? Känns som att det är en match JJ borde få, om inte får man nog betrakta honom som tydlig 2a atm.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Bragd-Birger: Instämmer. Vinst är inget krav, man är ju snarare inställd på att det blir en torsk idag. Den tunna backsidan börjar ta ut sin rätt litegrann. Speciellt när det utöver skadorna florerar sjukdom i laget.

Känner man som en annan som ligger hemma och känner sig överkörd av en ångvält av förkylning, så fårstår man att prestationen på isen inte är den bästa oavsett hur många tabletter man stoppar sig.

Kapanen kommer behöva agera med "en till kropp" framöver, speciellt om vi tänkt vara med och leka i nått slutspel framöver. Vi kan inte fortsätta sitta och längta till alla landslagsuppehåll för att vi har så skadedrabbat lag.

Förhoppningsvis så försöker Kapanen bara vänta ut så länge som möjligt för att spara in nån månadslön om det kommer in nån till back.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Nu vände ju OINK sin negativa trend redan mot Örebro senast.
Så vi får hoppas det inte finns något att bryta i eftermiddag.
Kom ihåg: Våga + Ödmjuk = Vinn.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Herminator: Samtidigt hade dom 15 skott på mål och en skotteffektivitet på 33% förra matchen, sånt kommer aldrig hålla i längden! Samt att Örebro är seriens klart formsvagaste lag dom 10 senaste omgångarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Otto1:

Samtidigt har väl Lodin gått tungt på slutet så han lär väl hänga 3 idag.
Avdelning släkten är värst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Bragd-Birger: Johansson har ju varit sjuk. Vi får se om han hunnit tillfrisknat tillräckligt mycket. Hård målvaktskamp nu. Om Johansson kommer in och gör en mindte bra prestation så ligger Juel närmare 1a målvaktsplatsen.

Som många har sagt allt annat än 3p är dåligt idag. Måstematcher brukar inte vara lätta och Oink kommer in med självförtroende. Att vara i Oskarshamns zon så mycket som möjligt är ett bra recept för seger. Vi bör nog inte gå tillbaka till ett mer passivt spel i denna match som när vi tog 4a raka segrar nyligen. Vi spelar hemma och ska vara offensiva och ta initiativet. Om vi sätter chanserna vi får vinner vi.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
LAGUPPSTÄLLNING: TIMRÅ IK - IK OSKARSHAMN
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Zäta75: justja, förträngde att JJ varit sjuk.

Att vara mer noggranna defensivt har ingenting med initiativ att göra. Man kan ha tålamod i offensiven, inte chansa längs linjerna osv utan att bli passivt menlösa.
Om Timrå fortsätter med raggarhockeyn som jag tyckte man föll in i mot modo kommer man få problem mot Oskars. I a f med den backsida vi nu mönstrar.

Timrå ska ligga på, checka och möta Oskars i mittzonen. Vara lite kyliga och tålmodiga, men aggressiva i rätt lägen. Det kommer att ge utdelning i form av kontringar och lägen.
Vi ska i n t e tumma på hemjobbet, chansspela pucken bakåt i banan när forwards ligger djupt, pincha som back om man inte är 100% övertygad om att bryta, osv.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
The great one: kom dom igår så hann han väl en sväng på krogen igår kväll!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
En som sumpat många målchanser är Wedin. Nu får han se till att sätta sina chanser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Hahl Bundy 2.0: ändå har Vedin bästa och hårdaste skottet behöver inte stå i målgården
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Dubbeld: skönt att Juel står , i kväll är det vinst
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Bragd-Birger: Det var det jag menade. Att välja lägen. Inte rusa bort sig. Oskarshamn vill spela raggarhockey det ska vi passa oss för
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Zäta75: Nu hoppas Lilla farbrorn att alla trevliga timråiter o vänner härinne har slipat tänderna och är laddade
till tusen FÖR NUU BLIRE RÖD O VIT HOCKEYDYNAMIT!!!!!!💪💪🥳🇺🇿🇺🇿 (OBS! LADDA MED EN GOD ÖLE)🍺🍺
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Bara hos mig som TV4 Play inte fungerar?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Bara jag som önskar att dom haft kvar Cmore istället ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
JonteD: bra chans att studsa tillbaka efter debaclet i torsdags. Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Dra ur strömkabeln o nollställ 🇺🇿
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Zäta75: ser att Emil Kruse stått flera matcher på sistone och att Oskarshamn släppt in färre mål på slutet..... hoppas han inte blir en världsmålvakt ikväll
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
BP direkt då
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Svajig start, vi ska inte hålla på och byta chanser med OINK. Ingen anledning att spela på chans mot ett bottenlag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Det här förlorar vi...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Bee: Ajaj, 3 mot 5 nu.
OINKs känns livsfarliga i sitt PP.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Ingen pessimism nu!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
JUEL
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
jävla helvetes
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Dubbeld: Juel. Vi har vår förstamålis i allafall.

Efit:1-0 nu, men inte mycket att göra på det målet.

Tyvärr en start av matchen jag befarat, ett OIK med lite vind i seglet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Gör alla jobbet med ödmjukhet kan vi lugga OIK på en pinne..

TV4 visar tyvärr syntetiskt derby, Öret Plast mot Plastlakejerna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
P E N I S!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Undrar hur många chanser EP och AL ska bränna i kväll då.
8 var kanske
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Tack Erixon
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Otroligt märkligt val av ramsa från ståplats att köra "kom igen" efter att ha släppt in mål i 5-3 (jag vet att mange hann ut)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Så ja, tackar tackar
Skönt o slippa se skiten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Zzzz
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: nu hade den kanske passat bättre. Då kör vi en annan istället!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Peacedog: Faaan Lodin såg snöig ut kring näbben????😷🤣🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Intern böteslapp på Erixons utvisning. Kanske dags för timeout för att lugna ner? Nej just ja, Ante spenderar 1 av 10 timeouts han har till förfogande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Ser inte bra ut nu i början
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Rico01: Dags att börja A G E R A lite, för bövelen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
JonteD: Vi kan inte hålla på att spela hawaii-hockey mot Oskars.
Då är vi rökta.
Spela samlat försvar och kontra.
Inte en puck på bladet just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
vonDöbeln: Gällande ramsor har vi aldrig haft hög klass..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
Per HApps: Två frågor till ante Karlsson. Hur kommer det sig att vi spelar så energilöst på hemmaplan så ofta? Och hur kommer det sig att försvarsspelet håller så fruktansvärt ojämn nivå? Ena dagen är det igenspikat, andra dagen är det helt öppna spjäll. Måste vara en inställningsfråga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2023-12-09
roger_sundsvall: Haha, typiskt med lite trendbrott.
Javisst att Oskarshamn vann senast.
Men jag tror inte de mött många lag som gjort dom så här bra. Inte ett skott på mål av Timrå än. 🙈
Låst ämne

« · 2611967