1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580950 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06

1726239 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
JanneH: vi måste nog ta 14-15 poäng till av 18.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Johan Halfvars: Sorry my bad. AIK hemma känns faktiskt mkt mer överkomligt.
Ett redan klart Solna lag kanske inte tar i så det knackar i en bortamatch långt uppe i norrland? WE CAN DO IT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
JanneH: AIK är hemma! inte borta
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
JanneH: Vi har gnaget hemma. Säväl de som Tingsryd känns måttligt intresserade för tillfället. Ingen vild chansning heller att de stäppar upp i träningen inför HA-finalen. Tycker vårat schema ser jävligt bra ut. Är egentligen bara oskars borta som oroar mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Huge: Ooh.. aah.. Det var inte fy skam.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Rip Kirby: Om ni har dåligt med pengar och Zäta inte vill ställa upp med en hacka till sitt gamla lag, så kanske den här mannen är villig att bidra med en slant idag... ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Jag trodde jag kunde släppa det här med torsken mot PanterTanterna men så tittar jag på tabellen och inser att vid seger så hade vi haft samma poäng som nya form laget MoraHora och bara legat 3 pinnar efter Rosa Ponnyn och jag blir förbannad igen. Ponnyn har dessutom en match mer spelad än oss men vi har ju å andra sidan en match mer spelad än MIK, VIK å så just dessa jävla PanterTanter då.

Nu har vi sex matcher kvar att spela och de 3 första ser svåra ut minst sagt.
IKO borta, TAIF hemma och AIK borta. Realistiskt så tar vi max 3 poäng där.
Sedan har vi en något bättre avslutning med Bobbers borta, MIK hemma och Asparna borta. Bobbers och Asparna är ju redan avsågade och i mötena med Mora brukar laget med hemmaplan vinna så här skulle vi rent av kunna ta 9 poäng i dessa tre matcher men om man bäsar lite så borde vi ta 6 poäng.

Då slutar vi alltså på 72 poäng. Rosa Ponnyn har redan nu 69 och har 5 matcher på sig att skramla ihop minst 3 poäng (de har 9 plusmål på oss dessutom). Att vi ska gå förbi Ponnyn är således inte rimligt.

Mora verkar vara det lag som prickat in formen precis när serien ska avslutas men låt oss hoppas att de gör en TIK-uppladdning under uppehållet och kommer ut helt värdelösa efter det så kan det ju faktiskt gå...

VIK tog tydligen en tur seger mot Bobbers och några sådana bjuder inga andra lag på så dem tror jag vi tar.

PanterTanter känns som att man inte vet var man har men slutar vi efter dem i tabellen så kommer i a f jag att skrika på Nubbens och JensRogers avgång!

Sen har vi Björkröven men nu räcker det med svammel från min sida...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: Nä, de va kanske fånigt jag vet, men jag fick lite såna vibbar bara.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Rip Kirby: Varför skulle man inte kunna kritisera en annan förening med dålig ekonomi?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
SMÅLAND: Kanske läge och sluta dissa andra lag för att dom har kass ekonomi?

Just saying....
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Trist och se att AIK gav bort segern mot KonkaMora idag!!!! :-(
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: jag känner inte något särskilt agg mot Nubbis. Nu när han gått ner i tid ordentligt och därmed även i lön så fattar man att värvningarna inte är något som han ensammen jobbar med.

Ja han får stå för dem och ta ansvar för hur de levererar och kostar...

Jag tycker ändå att nubben gott kan bytas ut till nästa säsong då jag gillar nytt blod och nya idéer...
Våran styrelse får väl ända se till att föreningens värderingar runt spelsätt mm skall speglas i värvningarna...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: Haha. Du är säkert en skön snubbe på alla sätt, så jag stannar där. Vi säger så!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Bragd-Birger: Du verkar ha haft höga förväntningar, blivit besviken och söker en enkel förklaring. Mycket de senaste åren har handlat om etablerad kompetens ut, och bedömd kommande kompetens in.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Bragd-Birger: jag har varit rätt nubbetolerant sen han kom tillbaka från frölunda. Och släppt den där fittiga dubbelspelsvärvningen av Hahl till och med.

Men jag tror att det går att göra en nystart i föreningen även på sporten. Om vi ska komma någonstans. Den nye, unge Nubben som just slutat spela och träna Timrå tror jag jobbade brett och scoutade bäst. Det kan finnas en annan yngre person därute som brinner för det här och vill visa det på hög nivå. Erfarenhet är jätteviktigt och om Nubben får en mer tillbakadragen roll från sin utsiktspunkt på Hotell Kramm åtminstone inledningsvis gör det inte. Men kanske en ny lagbyggare? Det finns möjligheter att överträffa det vi sett de senaste åren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: Nu bygger jag ju inte min nubben-bedömning på en säsong, så din fråga är lite eljest. Jag konstaterar bara att SAMTLIGA lagbyggen efter Lill-Kenta-epoken varit dysfunktionella. Årets säsong följer bara mönstret och utgör inget 'nu är måttet rågat!!!1'-moment för mig. Det hade jag för flera säsonger sen.

Hoppas som faen att han går till Örebro. Både för hans och Timrås skull.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
T T: Bara att hoppas in med NY TÄNK FÖRHELVETE
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: bra om AIK och TAIF slår av på takten, vi har ju båda kvar att möta...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Sen måste man också mitt i allt vara realist. Det är ingen självklarhet att vi ens har ett lag på banan med tanke på att vi nästan var i konkurs. Så ur det perspektivet måste man ju ändå vara tacksam att vi ens har ett lag. Mycket som man skriver är ju i frustration när man ser alla andra "Soplag" som kommer före oss.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: Jo absolut men det är ju lite moment 22 över det där. Utan en atraktiv produkt kommer inte folket och utan folket har man inte råd att satsa på en bra trupp. Så nånstans ligger det ju att med små medel bygga en slagkraftigt lag och där tycker jag Nubben har lite att bevisa för att få va kvar, men det är ju min åsikt och jag respekterar att du ser på ett annat sätt. Sen så förstår jag att han fått kämpa mer än en del andra sportchefer, i allafall de senaste 2 säsongerna när vi varit på ruinens brand. Så det är därför jag tycker man skall ge Nubben en ärlig chans den kommande säsongen när han får ge full fokus på lagbygge och inget annat.
Kommentera


Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
El Maco: 100 pers i Gärde i kväll också? Svårt läge att bli avhängda tidigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
El Maco: Synd. Lär bli mer av detta, att AIK och TAIF riktar in sig på fortsättningen på bekostnad av resultaten i resterande del av HA.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Bobbarna levererar som väntat, det vill säga inte alls. AIK torskar mot Mora vilket är mer av en besvikelse.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Och med tanke på antalet som går på matcherna ger det ett underlag för kanske ett mittenlag i HA. Det hänger ihop. Ska bli skönt när det vänder uppåt igen. Det kan vara runt hörnet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Bragd-Birger: Min bild är att han är väldigt kompetent och att utfallet av hans arbete varit inom ramen för det förväntade de senaste åren. Vad anser du är ett godkänt resultat den här säsongen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Nubben verkar sugen på SHL igen. Sägs ha varit i Örebro på intervju.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: ursäkta men Senaste resultat är nog att ta i. Tålamod säger du? Om man ser det krast skall Timrå ik vara glada att det ens kommer folk på hemmamatcherna. Hur många säsonger har vi knappt vunnit en hemmamatch liksom. Visst vi hardcorefans stannar kvar, men det ser ju inte lovande ut när publiken minskar säsong efter säsong. Fast det är inte konstigt när vi blir ett medelmåttagäng säsong efter säsong(tom med Allsvenska mått mätt). Jag vill gärna att Nubben skall lyckas, men skall vi vara ett vinnargäng som skall upp i SHL i framtiden så går det inte att gulligulla med någon. Det måste presteras på alla positioner i föreningen, även att vi har krass budget och inte kan satsa stenhårt på organisationen. Vi är knappast de enda med kass ekonomi, men varför lyckas många andra med sämre ekonomi. Sen kan man också undra hur Nubben ändå tänkt med sin topp 5 placering i år?
Nä han har lite att bevisa nästa säsong. Minst playoff säger jag, annars är det finito för hans del.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: Mmm. Och jag tycker Nubben är jätteolämpad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Bragd-Birger: Tålamodet hos vissa verkar inte vara större än det senaste resultatet. Det handlar om att ha den som är bäst lämpad att bygga framtidens TIK (Nubben eller någon annan). Tålamod är sekundärt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Tålamodet med Nubben verkar oändligt. Han hade ett par fantastiska säsonger med Lill-Kenta som parhäst för snart 10 år sen. Därefter har han en obruten rad havererade lagbyggen på sitt CV. Såväl med rekordhög budget (Frölunda) som mer snål (Timrå). Om vi haft samma tålamod med spelare hade vi fortfarande haft Jonte Hedström i förstafemman och DeRouville i kassen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Det blev inte fem raka. Bara fyra. Det är helt okej när man tar ett steg tillbaka. Mitt i racet än. Bygger vi en ny svit är vi med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Jag rättar mig själv angående Iilahti hann hann bara släppa in 2 mål innan han lämnade för skadan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Johan J: Hehe precis vad jag skrev i mitt inlägg. Man kunde ju varit SSK:are. Sen får du ett halvt rätt för lilahti, Han släppte in 4 puckar innan han klev ut skadad. Jag såg matchen och kan säga att om SSK inte kan bättre än såhär så kommer de inte ens komma till kvalserien via playoff. Iilahti var stabil men SSK blev helt överkörda och 6-0 var i underkant. Iilahti hann rädda en 2-3 frilägen plus många andra bra chanser innan skadan satte stop.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Jämtlandsfil: Som jag nämnt förut så ser jag med spänning på hur nästa säsongs lagbygge kommer se ut. Speciellt nu när Nubben kan jobba med full fokus ist för som senaste säsongerna nästan haft kniven mot strupen och vi inte ens vetat om vi kommit att ha vårt kära Timrå kvar när säsongen startar.nästa säsong tycker jag vi kan bedöma Nubbens kompetens lite mer rättvist. Samtidigt som han inte nu kan skylla på spelarbudget då det finns andra lag med lika/sämre budget som lyckats bättre med de små medel som finns.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Förlust mot Pantern på hemmaplan. Mycket talar väl för att tåget för kval uppåt gick ikväll. Men det hade kunnat vara värre. Timråbekantingen (!) Iilahti vaktade Södertäljes kasse och släppte sex puckar bakom sig när man blev nollade på bortaplan mot Västervik.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo:
Sant det.
Och i det här läget tycker jag faktiskt Tikkinen/Lindhagen ut, Lander/Sirén (ex.vis) in på heltid.

Save money, låt pengarna gå till en starkare trupp till nästa säsong, låt mecaracet bli en ev. bonus i år. Vi ska ändå inte upp i SHL 16/17.

Långsiktigt var ordet..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
söder över: Det känns så hopplöst att vara Timråit. Vem minns känslan Att få att vara med i toppen av en serie och kännas smått oövervinnerliga. Att ha spelare som är med någorlunda i poängligan och kämpar. Att vara fruktade av motståndarna. Jag menar få spö av pantertanter på HEMMAPLAN!!! Men allt är ju relativt, man kunde ju också varit SSK:are och blivit förnedrade i div 1 av "bonngänget" Västervik...aja livet som Timråit kanske inte är så farligt trots allt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Kongo: true!

Jag tror på detta med. (På lång sikt.)

Drömmen vore dock att det fanns utrymme för 1 värvning såhär års...

Det skulle understryka för publiken och laget vart föreningen vill...

Det krävs dock planering eftersom jag fattar och inte heller vill se några panikchansningar på värvarfronten...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Stor besvikelse. Man hoppas på det bästa, men det är bara att konstatera att TIK är ett lag som i nuläget håller en mittennivå på undre halvan. Slår man inte bottenkollegor på hemmaplan lär det heller inte lyfta.

Produktionen framåt är fortsatt problematisk. Kolla poängskörden för spelarna som vi tvingas(?) matcha i PP. Tror mycket sitter där, dvs bristen på offensiv kompetens hos spelarna.

Jag tror inte på att sparka RF eller Nubben. Jag tror att de besitter en bra kompetens och att TIK:s strategi sakta men säkert kommer att ge resultat på sikt.

Jobba, jobba och dra ditt strå till stacken!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
sargad: jag vann faktiskt 271kr på kvällens match...

Så jag antar att du har rätt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Sputnik: Den här torsken kan inte förvåna någon som följt Timrå senaste 5-6 åren. Helt logiskt. Synd bara nu när Häst verkar ha slut på havre. Enligt logiken blir det dessutom högst 2-3 pinnar över nästa 4-5 matcher. Jag blir gärna överraskad dock.
Nåväl, kontraktet ska ju vara biff ändå och det var långt från givet för 5-6 omg sedan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
söder över: Förlåt alla vänner, men jag valde bort Tik idag då jag kände på mig att det skulle bli plattmatch idag och då dom oftast vinner när jag inte tittar. Såg Västervik köra över Södertälje med 6-0 i Allettan istället. Dom blir riktigt giftiga om dom tar sig till kvalserien. Hoppas att Timrå kniper någon av Joakim Thelin eller dan Pettersson därifrån till nästa säsong bara så är jag nöjd. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Åter igen ser man hur laget är åt helvete felbyggt med små rädda veka jävla spelare och så har idioten nubben byggt laget de senaste 7-8 åren. Nu måste ändå dåren bort allt förtroende från sponsorer o supportrar är borta förutom från några få inavel som lever kvar i en dvala 15 år tillbaka. FY FAN
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Tack o hej till Tikkinen o Lindhagen då. Släpp några till också och spara några kronor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
PissMatch!

Man skulle ha suttit och letat resor till Thailand isst ikväll...


Skoj för Mattsson med en udda måls torsk när man släpper in en flärp från Röd...

Skoj för publiken att gå hem med skammen igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
söder över:
The Asplöven syndrome.
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Timrå IK - IK Pantern 1-2
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Den ända nivån som är konsekvent med Sandahl är att han är lika jävla kass varje gång!

Sedan har jag inga problem med att se bristerna i Timrå IKs spel som ger denna torsk!
Kommentera

Sv: Timrå IK - IK Pantern 2016-02-06
Det måste finnas domare i div 1 än denna Sandahl...


Pinsamt dålig ordning med honom på isen!
Kommentera

1726239 · »