1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03

« · 2002181 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Hassan: T T skrev det redan tidigt i morse, i trådstarten. Det var en söndagsmatine. En sån där snäll, barnvänlig tillställning där ingen blir arg eller gör någon annan illa. Där man är snäll mot sina motståndare så de inte blir ledsna när de ska åka hela vägen hem igen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Andersson: Ja det här var en menlös match det. Kändes som att det var 3x20 av ingenting. Det började som aldrig. Det var som att det inte ens var match. Vad var det för nånting?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik:

Allt handlar inte om tränare i vårt fall.

Det började med ny vd, sedan Sundlöv och hellkvist.

Sedan har nog hela organisationen landat och förstått vad vi behöver göra för att komma tillbaka. Alla måste jobba stenhårt och sluta tycka synd om sig själva för att man inte lirar i shl längre.

Men visst en bra tränare är en viktig parameter, och jag skulle inte byta hellkvist mot någon i ha eller shl.

Men någon här inne tyckte ju freddan var bättre då han tagit er till shl en gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Precis så är det. Hellkvist är skillnaden i Modo. Han har en tydlig spelidé som han konsekvent lär ut och styr laget mot.
De som inte passar in(Wernblom) får gå. Det är All in. Helt perfekt enligt mig.
Hos oss saknas allt av ovan nämnda.
Hade Modo haft Freddan som tränare hade de haft samma problem som oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Clay.2: hann inte skriva klart .
Timrå har en kanonkedja när den fungerar och sedan ingenting ..det har väl alla sett
.Ända sen den här serien började
Och en bra målvakt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Clay.2: Vi får väl använda kassakistan vi har å värv... nä just ja
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
MorganaLefaey: Ni som har fått en sån tydlig förvandling borde väl förstå innebörden av en kompetent tränare? Ni har haft ett par riktiga hundår i HA. In kom Hellkvist förra säsongen och satte en ny prägel och satte krav, och en tydlig spelidé. Ni har sedan förra året gått från klarhet till klarhet.
Att vårat spel kommer bli bättre tvivlar jag skarpt på. Vi vann orättvist i början och nu har lagen lärt sig vårt spel när vi möts igen. Görs inget kan vi glömma topp 5 ens.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
är de över nu?vad blev de?
somnade till real housewives
missa ja nåt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Modano: Hahhahahahahahahaha, du har skrikit på inavel dygnet runt, sen vill du ha in Uffe Dahlen, vän med Nubben och 54:ans pappa såklart, din jävla hycklare, dåre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Som Östers IF....
Störtdök i Fotbollsallsvenskan till Div 1 på 2 säsonger..
OM inget görs nu blir det fritt fall....!!!!
In med en ny röst nu som tar över huvudansvaret!
Freddan fick oss ur SHL...
Nu rasar vi....!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Modano: Kan nog bli mer problematiskt. Dahléns pappa. Svågerpolitik gånger 3....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Modano: den sämsta match jag sett hemma på minst 20 år bottom is nodd
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
SMÅLAND: söndag ingen hit inte matchtröjorn heller hade de inte torka hemmastället
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: In med Uffe Dahlen NUNUNU TACK !!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Sådan tur ni har då da att poängen inte räknas utifrån 5 mot 5.

Självklart är det inte så bra att ha problem 5 mot 5. Men jag tar för givet att ni kommer liga på övre delen när serien är slut.
Kvarstår problematiken några matcher till så bli det väl lån eller förvärv (Får ni låna fler?). Alt att Freddan får går, som ni verkar hoppas på. Men då måste det väl komma klagomål från spelarna. För ni har en hel del poäng att tappa innan det faktiskt blir panik.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
mikenomad: ...och tyvärr kan det komma att se ut så framöver också dessvärre...😈!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
bisterfinnen: Nej idiot har jag aldrig sagt. Dock så har han varit jättestolt i media att han aldrig sparkar nån tränare, då sparkar han alla spelare före.
Så idiot? Nej..
Stolt? Nått så fruktansvärt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
kulltorp: Det finns inget försvar med att stryka någon i laget medhårs nu , att backspelet inte fungerar tillsammans med forwards syns påtagligt , det finns snart ingen tanke över hur man göra ett uppspel .
Spelar 1 dåligt i en kedja så fungerar den inte men nu spelar 2 dåligt i kedjan och 2 backar dåligt .
Vi ser att viljan finns hos spelarna men vad spelar det för roll ..
Största bristerna finns hos backarna .
Ingen kan lösa dessa brister under denna säsong .
Ett helt fel ihopsatt lag är detta .
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Timrå IK f.n...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Vi får väl se vad som händer. Nubben är ingen idiot.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
bisterfinnen: Nej jag går inte på den längre. Vi är botten 3 i spel 5 mot 5. Finns inga andra utvägar än att kicka Freddan. Inget kommer förändras. Men sen snackar vi om Timrå, föreningen utan krav. Så Freddan får fortsätta lalla bort denna säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Ni får använda uppehållet till att reboota. Ni ligger ju trots allt poängmässigt bra med fortfarande.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Dundee: Du säger precis allt jag sagt härinne. Men Nubben är så helig så man får bara skit mot sig om man yttrar sig om att Nubbens tid är förbi. Jag är givetvis tacksam för allt Nubben gjort. Tyvärr har Modano lite rätt över "inavlet" i Timrå. Backlund, Nubben mfl. Vi skulle nog behöva en ny sportslig ledning som kan se på framtiden med nya ögon. Givetvis skall vi se tillbaks på konkurshotet som va men det kan inte ligga oss i fatet i 20 år framöver heller. Satsning behöver inte betyda att man äventyrar ekonomin, bara man gör den på ett effektivt sätt.
Nubben är TIMRÅ just nu och vi behöver nytänk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Heisenberg: Ja men de kändes ju aldrig riktigt farligt heller tyvärr
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Andersson: Ja, givetvis hade vi några få lägen. Jag överdrev för att understryka att det är för för dåligt oavsett.
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
AIK ändrar lite på ledarsidan ......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
kulltorp: Jo det håller jag med om. Det kommer lyfta med en ny röst som kan se styrkorna i nuvarande trupp och sätta ett spel efter förutsättningarna. Vad är vårt DNA i dagsläget, vilken hockey vill vi stå för. Total impotent intetsägande ishockey Timrå levererar just nu. Finns ingen fart, ingen energi.

Jag ser ärligt talat ingen annan utväg än att Freddan skall gå. Men tom en soffexpert som sa ju att Nubben inte skulle förlänga med Freddan när ryktet började dyka upp och Nubben sa till tidningarna att han hoppades på Freddan. Det pekar tillbaks på Nubben också. Nubben vill styra och ställa överallt och tror inte att han skulle klara av en karaktär som Hellkvist i Modo tex, hur mycket jag än vill se en liknande tränare som ställer lite krav.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
kulltorp: Jag skrev när ni åkte ur shl inför iår då, att man skulle anställt en ny sportchef. Dels för att Nubben ej gjorde dom åtgärder som behövdes för att ni skulle ha bra förutsättningar till att klara kvalet. Man såg under hela säsongen att ni behövde förstärka på backsidan men inte mycket hände där. Nubben har gjort otroligt mycket för Timrå i det positiva tecknet, med allt har ju sitt slut. Blivit lite som med Modo alla gamla rävar är heliga.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Heisenberg: Nåja 2-3 farliga lägen hade vi väl ? Nån i stolpen ....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Problemet är inte spelarna, det är Freddan. Och det är ju Nubbens fel såklart. Men jag tycker Nubben i övrigt värvat ganska bra.
Men med pellejöns bakom spakarna så spelar det ingen roll...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Laken: Senaste 10-tal åren har Timrås o Giffarnas uppgångar och svackor följt varandra. I år känns det som ledning och tränarteam också följer samma mönster. T ex så tog både Timrå och GIF in assisterande som hyllades för sina meriter. Nu verkar det som båda har/hade någpn som helst positiv inpack.

Ubbe väntade för länge. Agera i tid Nubben.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Laken: Saxar från JFK i Modoboken och det är grejer jag själv reagerar på och håller med om. Saker som pekar tillbaks på Freddan och ingen annan.

"Kikade sista minuterna på Timrå idag. De har verkligen problem med uppspel och spelvändningar. Vi ett tillfälle stod alla tre forwards stilla på blålinjen och backen fick spela på stillastående spelare som skarvade ned pucken.

Dahlén verkar ha en stående order att stå och vänta på blå. Jag förstår inte. Han är en duktig pucktransportör, men får liksom aldrig möjligheten att komma med fart. Det är Lundin som ska bära upp pucken och sedan droppa på Dahlén."

Ni får ta det som ni vill med att jag slänger upp vad en Modoit säger. Tycker ändå det är konstruktiv kritik och från opartiska ögon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Vi kommer ALDRIG med fart i våra anfall... Allt stannar upp och vi fastnar som bäst i mittzon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Nä, nu har även jag kommit till övertygelsen om att Freddan inte är rätt man att leda detta Timrå! Började tvivla på honom förra säsongen med hans minst sagt märkliga målvaktsval, oförmåga att "sätta försvarsspelet" etc. Försökte intala mig själv att han kanske tar lärdom av fjolårssäsongen och får igång "the big red machine" igen likt säsongen vi gick upp. Men tycker att vi har haft tillräckligt med tålamod nu, han har fått tillräckligt med chanser! Att han får gå är väl dock höst osannolikt... Omfördela tränarrollerna och ge Ante större ansvar eller nåt, inte vet jag. Hopplöst känns det!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Timråit H-sand: Schhh! Kritisera inte Nubben. Du kommer få på dig att du är belackare och dylikt... Han är passé vare sig folk vill ta in eller inte. Javisst han har ett brett kontaktnät men varför visar han inte det då? Topp 4 i spelarbudget och det får se ut såhär?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Den 15 tänkte jag ta med mig hela bilen full till Västervik!!
Festa hela dan....
Först hockey kl 18 och Sveriges livsviktiga EM-Kval möte mot Rumänien borta kl 20:45...
Men.....hockeyglädjen känns så långt borta i detta uddlösa lag!!!
Skärpning nu!!!
10 dagar har ni på er att FINNA FELEN i spelet!!
Att bli ett vinnande lag IGEN!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
2677 i fredags...
2655 idag...
Det minskar för match....
Dahlén sökte efter glädjen i Timrå IK!!
Den glädjen börjar sakta att försvinna...
Poängskörden minskar för varje match...
Något MÅSTE hända nu och inte sen..
När det är försent!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
jyrki: Ja efter en koll i tabellen...
Ikväll möts..
Tingsryd-Karlskoga
Västerås-Mora
Modo-Södertälje
Lag som jagar oss och kan utöka försprånget uppåt....
Fy fan!!!
Och Kristanstad vann idag...
De jagar oss...
Vi kan inte göra mål 5-5....
Och inte i PP...
AIK borta den 13 november....
Västervik borta den 15 november...
Som det känns nu kammar vi noll dessa matcher!
Tyvärr!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Timråit H-sand: Ja, lyssnar man på Podden med Nubben så verkar Freddan sitta hur säkert som helst vad som än händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Sputnik: Att han inte ska kunna avsätta en tränare Nubben!
Verkar vara en jävla massa prestige det! Trams!
Han måste väl för faan på ren svenska se hur jävla illa det ser ut o hur spelarna underpresterar o verkar sakna glädjen!😈
Och med Freddans agerande kan det ju inte annat bli...
Agera eller också packa ihop tillsammans med Freddan...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
JonteD: Nubben svälj din enorma stolthet. Kicka Freddan nu, innan vi tappar säsongen och framförallt publiken. Det här spelet vi visat upp kan vara ett av de tråkigaste sen vi åkte ner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
DubbelNisse: Nä inte lugn nu e råttet mågat även för en gammal gubbe som jag så här arg o ledsen hajag inte varit sen en kompis stupade i Bosnien nu jävlar måste den där jävla dåren Backlund göra nått åt freddan!!!!!!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
SMÅLAND: Att han inte skäms(tränarn)! Bryt hans
kontrakt o låt han åka spark till nolaskogs! Tack för mig Har vi inte en genuin tränare innan julen så sjunker vi till AIK: nivå.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Ikväll rinn gravölen och Explorern lätt...
Vi hade samma tendens förra säsongen i SHL..
Vi sjönk som ett skepp på slagsida i tabellen!
Är vi på väg att göra det igen!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
Hahaha. Om man är hockeyspelare så bör man gilla att spela hockey, nu verkar ingen i detta lag uppfylla det kriteriet. Men nog minst lika illa är spelsystemet, fattar inte hur Ante kan acceptera dumpapuckisargen taktiken. Extremt tråkigt att se och ineffektivt. Nä, dags att börja rannsaka sig, alla!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
SMÅLAND: Vi ägde inte ett skit i denna match. 38-15 i skott men 0-15 i farliga skott. Usch, man skäms. Vilken jävla svacka(?).
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
JonteD: Man måste missbruka någon drog å det grövsta om man ska hålla på något idrottslag från Medelpad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
R
A
S
E
T
Börjar nu!!!!
Så jävla uddlöst...
Vi äger matchen....
Vi snurrar runt runt runt i Karlskronas försvarzon...
Vi skjuter men tar inga returer...
Gillet släpper returer....
Vi är inte där....
Karlskrona har inte många lägen...
Men sätter alla....
Ikväll skäms jag...
Men i början vann vi våra matcher pga PP...
Vi hade 36%....
Ikväll hade vi 28%....
3 PP utan mål idag...
% minskar....
Och så mål i baken i PP...
Ja nu blir det ett uppehåll på 10 dagar till den 13 november!
Något MÅSTE under denna tid hända i detta lag...
5 poäng på de senaste 6 matcherna...
Och Brattström 3 mål på 15 skott!!!
80%!!!
38-15 i skott och 0-3....
Bedrövligt!!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Karlskrona HK 2019-11-03
JonteD: Lugn. bara 7.11.58.22.23 får spela mycket så spelar det ingen roll hur matcherna går.
Låst ämne

« · 2002181 · »