1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25

« · 1998447 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: Nä..jag orkar inte..och du förstår säkert varför.
När vår tränare måste sätta in Berglund som center i förstalinan...så kan man kasta in första handsken...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Lystring gruppen! Förstår att alla besvikna! Men lyssna på dessa rader och bevisa att det är Timrå i vått och torrt!
🎵vi följer vårt röda lag.
Från Umeå till Solna stad.
Där vägen kan kännas lång.
Så har vi vår sång.
Vi följer vårt lag, vi följer vårt laaaag.
I med en och motgång, vi följer vårt laaaag.🎵
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp: marginalerna är små. Alla chanser har ett värde. Om man vill ta till vara på de chanser man får måste man vara 100% förberedd på att ta dem. Här skiljer sig lagidrott från sporter där man är ensamt ansvarig. En dålig insats från en skidåkare skylls inte på en lagledare efter en säsong. Kontentan av mitt resonemang är att det är spelarna som måste ta ansvar på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp:

Kan ni gå in i vår bok och hämta tillbaka er ultras supporter. Vi klarar oss utan honom där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: Nu pratar jag om saker som hänt under vår livstid.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Gecko: Somna om eller utveckla
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Zambonin: vilken sorglig bunt timråfans som hägrar här inne. Två torskar i rad, tvåa i tabellen. Världen går under. Man brukar prata om att det är evig lidelse att vara timråsupporter men ni visar ju bara att ni har det alldeles för jävla bra. Två torskar och världen går under. Torka tårarna nu och beter er som vuxna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Synct: Ja var väll under bron mot arenan som jag förstår det. Men ändå pinsamt att hålla på sådär, antar att det har att göra med spelaren i Kristianstad stod och hetsa mot några ungdomar vid tumultet där i slutsignalen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet:

Vad jag vet har han varit med och spelat upp både Malmö och Rögle, men det kanske inte räknad.

Eller har du inte koll?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp: du får nog ge dig ut i verkligheten och studera hur det går till utanför rinken. Jag värdesätter dina kunskaper på vad som händer på isen men om man vill va en vinnare så måste man vara det 24/7.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: det är tammefan otroligt att en modoit ska behöva komma in och berätta hur det ligger till! Att han dessutom har rätt i varje jävla ord han skriver är inget annat än en bedrövelse för oss timrå fans.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: Hjärtat...ni har en 1000ggr bättre tränare än oss. Jag har ju sagt det från start.
Kör inte ner det i halsen oss mer...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Tonymontana: Så jävla pinsamt, kan man börja porta snorungar från matcherna? det lär väl inte vara så svårt att luska ut vilka det handlar om, lär väl vara samma idioter som hetsar på matcher och hotar egna supportrar känns det som. Skämmer ut sig inför hela hockeysverige.

Jag såg nu att det inte var vid arenan, men det förvånar mig inte om det är samma sorts "supportrar" ändå, som tycker det är riktigt ballt att leka ultras.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet:Som man säger...in your dreams...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Sputnik: Tack!! Jag instämmer!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Gecko: Käften gamen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Ja vad säger man?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Pinus sylvestri: Nä dä går ikke kombinera...
Giffs å Timrå...Fotboll å Hockey...
Dä blir kaos.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Gecko: Dom får slicka såren och komma igen va.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: Allt är inte tränarnas fel. Får grabbarna bara festa lite ikväll eller imorgon på krogen är det snart glömt och de tar nya tag!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
T T: Tydligen spelar Oskarshamn fotboll också. Förklarar varför de förlorar så stort. Det går inte att kombinera fotboll och hockey på elitnivå längre.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Pinus sylvestri: Vilket långt inlägg! Att det gnälls här inne efter förlust mot Kristianstad ser jag som ett friskhetstecken.
Att jämföra sig mot storlag och sen rycka på axlarna för att sedan vara nöjd att man är med och deltar kommer inte föra föreningen framåt. Man blir ju jävligt glad när man ser supportrar här inne som visar missnöje och vill mer.
Man måste sticka ut hakan, ha höga ambitioner och våga, det skördar framgång. Kolla på Rögle.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Slår på teven vid hemkomst och inser att det finns hemmasupportrar som har det värre i kväll. 0-9 skojar man inte bort.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: jag har varit ytterst kritisk mot freddan tidigare. Är det fortfarande. Han har ändå spelat upp en klubb i SHL och er coach har inte åstadkommit ett skit. Är det inte så här att i övik får man bra betalt eftersom sponsorerna är lika lojala som frikyrkan och det finns noll sportslig konkurrens men kravnivån är låååååångt under nivån som gäller för att ta sig till SHL? Ni har fantastiska spelare som år in och år ut lyfter lön och sen drar vidare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Det som gör mig mest konfunderad är inte förlusten i sig utan hur vi kan vara spelmässigt sämre än KRISTIANSTAD - hemma...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet:

Samma tränare som spelade ut er ur shl och stöd för tidernas skräll när ett litet skitlag avancerade till shl för första gången.

Resultatet av avancemanget enligt många här var ju pga en stark grupp och ledare som hampus, ek, Gallo mfl och sefan Dahlén som spets.

Men visst sitt och var nöjd med freddan du, jag är glad så länge han är upptagen på annat håll så han inte kan komma till modo.

Ps jobbar freddans fortfarande på att sätta försvarsspelet? Han har ju bara haft ett par säsonger på sig nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp: om bara Modano lärde sig använda punkt och komma lite mer skulle han få betydligt mer medhåll av mig... för vad det nu är värt en sån här skit kväll då vi vaknade på allvar och insåg att detta bara är ett luftslott
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
För att dra oss tillbaka en tid. Skrivet av RunarUp

"
Timrå IK > Sv: AIK - Timrå IK 2017-01-07
#1788812 · RunarUp 18x20-logogrm.jpg · 2017-01-07 23:03
Återigen måste jag erkänna att jag blir konfunderad när läser inläggen på den här sidan.
Hade jag inte vetat vilken lagsida jag var på hade man kunnat tro det rörde sig om säg Barcelona, Bayern München, PSG, Real Madrid eller valfritt ängagäng i den storleksordningen.
Men detta är fuckin Timrå IK om jag inte missuppfattat detta helt. Jag kan för mitt liv inte förstå vilka förväntningar och krav en del ställer på det här laget.
Pratade precis med sonen som var på Hovet idag. Enligt honom var vi bättre än AIK och förtjänade att vinna. Kan vi begära så mycket mer?
Ska vi, utan en handfull av våra allra bästa spelare, spela ut AIK på bortaplan? Förväntar man sig det ska man nog överväga att byta favoritlag.
Ta nåt av ovanstående gäng så kan man leva sitt supporterliv i ett sött sockervaddsmoln där känslosvängningarna stannar vid någon enstaka poängförlust per säsong. Så jävla könlöst om ni frågar mig.

Var tacksamma att hjärtat slår för något som fortfarande har fler likheter med ett idrottslag än ett storföretag. Där varje seger, varje poäng skänker glädje och en stolthet för att hålla på detta vackra lag. Inte ett lag där segrar är självklarheter och bara en poängförlust kan ställa till någon form av känsloyttring. Hur kul kan det vara?

Gläds åt segrarna, sörj förlusterna. Men gör det senare med lite värdighet. Spelarna förlorar inte för att förolämpa vare sig mig eller dig. Ibland går saker åt helvete även om man vill bestiga berg eller spränga murar. Det vet alla som idrottat själva. Det som varit så enkelt och självklart blir det svåraste i världen. Men lika plötsligt som varannan femmeterspassning sitter på skridskon kan allt falla på plats igen. Är det inte det som är en stor del av charmen med idrott? Hur intressant hade detta varit om allt varit logiskt, förutsägbart och möjligt att vetenskapligt kunna räkna ut vad som ska hända?
Jag tror inte många av oss hade engagerat oss i denna känslomässiga bergodalbana år efter år då.

Två poäng borta mot AIK!?
Hmm, could have been worse, could have been raining.

Alltid rött, alltid rätt!
"


Är Freddan inte världens bästa coach? Mycket möjligt att han inte är det. Men vad finns det för alternativ precis just nu?

Jag hade gärna sett att Ante fick ta över huvudtränarrollen. Men det kanske är bättre att göra från Maj 2020 så han kan få bygga försäsongen som han vill.


Nubbe bör kunna få sitta kvar i mina ögon. Då han trots allt lyckas med många värvningar. Men om någon tycker att han bör avgå. Kom då med ett förslag på när och vem han ska bytas ut mot. Det är mycket lätt att säga att någon är sämst. Det svåra är att säga vem som är bättre.

Jämför för all del med alla möjliga lag, men vi bör också ha i åtanke hur deras förutsättningar ser ut. MODO har harvat i Allsvenskan ett bra tag nu, de har haft en i stort intakt trupp från förra säsongen och ligger trots det fortfarande efter Timrå. Det är klart att det kan ändras, det enda rimliga kravet är att MODO borde vinna serien sett till förutsättningarna, en top fem plats för MODO är ett fiasko. De har aldrig haft ett så dukat bord som denna allsvenskasäsongen.

Men BJÖRKLÖVEN DÅ!?! 111111

De spelade mer nyligen i division ett än Elitserien. Någon gång måste Norrlands största stad kunna få ihop ett elitlag på herrsidan. Det är ett under att de lyckats vara så dåliga som de har varit i 20 år.

"
Gläds åt segrarna, sörj förlusterna. Men gör det senare med lite värdighet."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Rytter: -2 mot nykomlingen i en match, skåningen har förbättrat laget buhu buhu. Eran jävla målvaktstränare har spelat upp oss i SHL redan och du tjafsar om skåningens ”träningskultur”, Björklund har blivit bättre och bla bla bla. Jag repeterar: Er MÅLVAKTSTRÄNARE har spelat upp oss i SHL. Det är klart, såna talanger kan man bara få fram om man har en sjuhelvetes plantskola 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Fågelholken.
Montana.
Fred Astaire.
Shoot em all!!!!
Nä ett par glas Explorer å Lönnå på Grammofonen å plock fram Barbara under sängen å ett par blåa lyckopiller...
Imorgon ä en annan da...!
Töm å glöm!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet: Kan lova att du hade legat i topp på kritiska kommentarer om du valt att sett matcherna. 😉
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet:

Skåningen har iaf gjort laget bättre och bättre, fixade vår bästa säsong i ha i fjol, och tror han slår det i år. Gjort om hela träningskulturen så tidigare långsamma spelare som Björklund har nu bra fart, orken verkar bättre också. Laget ser snabbt och starkt ut.

Är väldigt nöjd med vår tränare, kul om du är nöjd med er tränare också och inte vill byta.

Vi får väl se efter säsong om björn eller freddan lyckats bäst.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet: Har du missat alla hemmamatcher eller alla inklusive bortamatcherna? I så fall så är inte denna match mått nytt. Vi har haft svårt att få till ett fungerande spel oavsett motstånd. Vi har levt på en ruskig effektivitet. Inte en hemmamatch har vi gått ut från start och tagit tag i det. Snarare blivit tillbakapressade oavsett motstånd. Både Modo och Västerås spelade ut oss första 10 min i vår hemmaborg. Mot Västerås hade vi sånt sjukt flyt. Förlorade skotten med 31-21 men stod som segrare med 5-2.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Pucken: Tippa fel på 15 pers.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Inte för att kasta bensindunkar på brasan men en ( 1 ) gång under säsongen har vi gjort 5 mål samma match . Annars mestadels 2 eller 3 .....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet:

Fast du måste ju ändå tycka att avsaknad av spel och att skapa mål i 5 mot 5 är besvärande. Att vara -2 på hemmaplan mot en nykomling är ju inte ok.

Eller räknar du att ni ska hålla 35+% i pp resten av säsongen?

Jag tror ni snarast måste få igång 5 mot 5 för pp siffrorna kommer sjunka ner mot 25% över säsong.

Wahlgren är en gåta, shl spelare på försäsong men när det blir tuffare och serien drar igång försvinner han. Ni som undrade hur fan vi kunde släppa honom och tyckte att ni hittat en stjärna, förstår ni nu kommentarerna från vårt håll angående wahlgren och att det inte är en förlust för oss.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Hockeyoraklet: Har jag sagt något om det? Jublade du själv över förlängningen av Freddan? Jag jublade för då slapp vi se han i Övik!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Tikarn97: Vi är väldigt långt ner i statistiken över gjorde mål i 5 mot 5. I dagsläget ser jag inget som kommer ändra på det tyvärr. Vi kommer ingen vart och lagen håller oss på utkant hela tiden. Vi har levt på ett ruskigt effektivt PP och även varit effektiva de mål vi gjort i 5 mot 5.
Vi var utspelade mot Västerås hemma senaste hemmamatchen och blir utmanövrerade mot Kristianstad.
Uppspeln från backar är apkassa och vi har svårt att komma ur samlat med fart, väl när vi får tryck i anfallszon så har vi ofta svårt att etablera tryck och komma till farliga lägen, grabbarna är inte beredda att ta skiten in framför mål.

Detta intetsägande spel drar inte folk till arenan i framtiden och vi har inte heller kunnat diktera matcher.
Vart är farten och frenesin som vi är så kända för? Hemmaspelet man uppvisat hittils(förutom mot Modo) är så sjukt fritt från underhållning.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
roger_sundsvall: Ta det med Kulltorp mfl timjååit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Gäsp: har han lyckats sämre än skåningen ni har som coach? Gå och lägg dig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Nacka TIKare: Då lär du få vänta. Den här matchen gav vi bort på grund av passivt spel efter vi tog ledningen.
2 vackra skott i stolpen räknas icke.
Pang på, jobba lika hårt som skåningarna.
Då hade det möjligen blivit poäng.
Desperationen kom, men alldeles för sent..
Ledsen grabben..
Det bara fanns inte i laget ikväll. 8-/
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
fel forum modoit
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
JonteD: Hartmann tog Löökes plats senaste matchen ett tag, men det var väl alldeles för galet tänkt tänkte väl Freddan, och visar på total handlingsförlamning idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp: jag har valt att inte se en enda timråmatch i år. Första gången på...15 år. Det ger ändå viss nyans att läsa kommentarerna här inne och sen kolla på tabellen. Det kommer svängningar under säsongernas gång. Avsaknaden av spel i 5-5 kan lika gärna vara bortglömd om 10 omgångar. Vi har, på förhand, högre rankade lag bakom oss som just nu radar upp förkrossande segrar. Dom är fortfarande bakom oss och kan lika gärna ha glömt dessa segrar om 10 omgångar när DOM torskar mot Kristianstad, eller vilket jävla lag vi just torskade mot.

Det är inte ett hundrameterslopp detta, det är ett maraton. Vi hade svårt för Troja för några säsonger sedan också, var är dom nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Sputnik: Att förlänga freddan är det sämsta Timrå kunde göra. Det slutar sällan bra med att förlänga en tränare som var med laget och åkte ur.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
kulltorp: Just de dom flesta tränarna vaskar om i kjedorna när inget funkar o vips så dunkar man dit en puck jag håller med dig 100%!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Lugn och fin nu, 13 matcher spelade, 39 matcher minst kvar att spela, övertygad att det vänder, det är små marginaler, hade Dahlén suttit sitt läge i 1:a och vi hade gått från perioden med en tvåmålsledning hade det här resultatet inte inträffat, tyvärr gör de två mål på 9 skott i de två avslutande perioderna, hockey är ibland en skitsport och kan samtidigt vara det bästa som finns, nu var det vi som förlorade idag, ikväll spelade vi som ett gäng blöta katter, men sådana här matcher kommer någon gång förr eller senare, det är ju samtidigt bättre att vi får en liten dipp nu inledningsvis än efter jul, detta kommer grabbarna att vända, helt övertygad! Nu glömmer vi matchen och blickar framåt på söndag, tre poäng ska bärgas hem i NHK! Det kommer vara ett annat Timrå vi kommer att få se på söndag, det lovar jag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Modano: En av få ggr jag håller med dig Modano. Det daltas för mycket just nu med vissa spelare.
Varför vaskas det inte om när förstafemman inte funkar???
Mm mm mm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Sputnik: Att Nubben valde den enkla vägen att förlänga med Freddan när vi åkte ur är så frustrerande just nu. Minns tongångarna från många här inne och just nu ser vi ut att få rätt. Men Nubben är ju så stolt och sparkar ju minsann aldrig nån tränare så vi får väl ta en bortkastad säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Kristianstads IK 2019-10-25
Modano: Är bereds att hålla med dig. Vi måste vara den enda enda föreningen som haft en Sportchef sen dinosauriernas tid. Nubben jag är tacksam till allt du gjort men hockeyn utbecklas och nog börjar det bli dags att klubben tar nya steg mot framtiden och hittar ny sportchef framöver med nya ideer och tankar för framtiden. Ta med Freddan på köpet.
Låst ämne

« · 1998447 · »