1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581219 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28

668012 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Laken: Varför har man inte en juniorfemma med Ogge, Moe, Lindström etc. som får träna med A-laget och vara med och konkurera om platserna.I dag skulle man ha bänkat Altoo och Gahn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Ser på hockeyligan.se att Leksand värvat den tjeckiske landslagsforwarden Jaroslav Kalla från Kladno.

Ser han till att Leksand tar 12 poäng mot Mora och Djurgården så att Timrå når slutspel?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Baker: Den var rolig och underhållande. Den var spännande, Leksand hade en bra klack med sig med 3(?) fulla bussar, jag fick bra bilder från matchen, det var en stor klackmatch som Timrå kammade hem och den var rolig och underhållande. Jag tyckte man verkligen fick valuta för pengarna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
LingaN: "Det här måste nog vara bästa matchen denna säsong", jag antar att du skämtar...
Jag är jävligt glad för 3p men matchen var nog bland det sämsta i år, krampaktigare spel får man leta efter. Mycket av problemet skyller jag på backspelet, där är det inte många som håller elitserieklass. Man kan inte slå en enkel passning på ett par meter utan att pucken hamnar framför eller bakom sin medspelare. Slutligen håller jag med Teamreux om att backsidan skulle behöva förstärkas, men det kan man nog glömma.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bolivar: Det här måste nog vara bästa matchen denna säsong. Så skön och så rolig! Vilka vann klackmatchen då? Timrå såklart. Leksand hade tre bussar fulla. Jag fick bra bilder från matchen så de ploppar säkert upp på galleriet snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Spelarbetyg:

+++++ - Marko Jantunen
++++ - Adam Svoboda
+++ - Magnus Nilsson
++ - Kent Manderville
+ - Peter Regin

Även Carl-Johan Johansson svarade för en bra och stabil match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
iggy: Tack!
In med fler juniorer i Timrå också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Laken: här är en länk för dig, intressant läsning - för alla andra HS för den delen också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bragd-Birger: Läs länken! (Om du inte redan gjort det?)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28

Bragd-Birger: Men alltså, att köra in i kaklet är det ju vi som gör(Luleå). Vi har ju t.o.m. anställt han som fällde yttrandet från början. :-)

Grattis till segern idag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
hovhas: Fast Nubben säger att det inte blir nåra fler nyförvärv så skulle i allafall jag önska att det kom in en back till. Svedberg & C j har det så tungt nu att man blir mörkrädd.

Tror att TIK är ett bättre bortalag just nu...

Nubben borde signa Jantunen och Svoboda för ett par år framåt.

Skönt med en vinst även om vi föll ihop mentalt från mitten på 2:a perioden.

Nya tag mot Modo - en poäng där får ses som ett bra resultat, 3 poäng skulle vara otroligt bra...

Jag säger bara Leksandsklacken - verkligen strongt gjort i det läge dom är.
Bra jobbat av våran klack idag också naturligtvis...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Pucken: noterat att det bara var spelare från den (enligt en del HS:are ) " skraltliga" och tunna ursprungliga truppen som producerade idag.
REGIN, CJ, LINDSTRÖM, NIELSEN, STYF !! klart att vitamininjektionerna Jatunen, Rosa spelade en roll + Svoboda ! Djurgårdens kosmetiskt fina trupp håller på att krackelera och får missa sitt första slutspel på 20 år. Hur många kompositklubbor gick sönder idag ?? Håller på med tabellen men det tar tid. Crippe sköt hårdast i hela Timrå med en vanligt träklubba, mera såna bra och billiga spelare i drift. SKÖN SEGER och klirr i kassan ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Idag var C-J Johansson bättre än Aalto, vilket säger en del... Aalto som gjorde nästan allt rätt mot Södertälje, gjorde nästan allt fel idag. Jag tyckte att Jantunen, Manderville, Rosa och M Nilsson var bra i stöten i dag. Övriga verkade lite lama. Svoboda är kung! Spiringen såg otäck ut, Regin repade sig dock snabbare än jag trodde. Försvarsspelet suger ordentligt bitvis. Vet inte om jag såg nån coaching att tala om idag. Det känns ändå rätt OK inför kommande matcher. Kul klack LIF hade, de hoppade upp och ner i takt hela matchen samtidigt som de sjöng. Helt klart skojjigare klack än modos!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
RocknRolf2: Håller med om Svoboda,men vi måste även försöka behålla Jantunen han var kung på isen idag.Rosa blir väl för dyr,men han är ju också kanon.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Jävligt skön seger. Tack gode gud för Svoboda, som vad det verkar återigen tar hem matchen när kvitteringen hänger i luften. Som jag var inne på tidigare - motståndet spelar ingen roll, sista fem minuterna i en timråmatch är alltid spännande.

Fuck att Brynäs fortsätter sin absurda jävla abnormitet till svit. Fattar dom inte att dom är kassa? Hoppas att dom får tillbaka alla sina spelare snart och återgår till ett normalt brynäsläge as we know them.

Djurgården verkar i a f ha vett att få en svacka. Bara att tacka och ta emot. Först ut och snacka i tidningarna om att 'vi räds inget lag i slutspelet, vi är ett av seriens bästa lag' och därefter torska två raka, med 0-10 i röva. Stabilt! Se och lär, Brynäs.

Med en modest utdelning mot Mora (6/12 pinnar) hade det sett jävligt mycket bättre ut nu. Men, men. Bara att köra in i kaklet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
RocknRolf2: Ja, jag är nog böjd att hålla med dig. Det vore bra att ha honom även nästa säsong. När han spelar som han gjorde i dag är han otroligt bra, låt oss hoppas att han håller sig på den här nivån resten av säsongen nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Visst, Svoboda är säkert dyr, men det är det värt! Målvakten är lagets viktigaste spelare och det är svårt att hitta bra målisar
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Skriv 2-årskontrakt med Svoboda! Han har lätt potential att bli en ny Kapanen. Ett mycket bra förstemålis-alternativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Kerstin_k: Håller med om publikens insats. Javisst, det var en nagelbitare men så här dött får det ju inte vara på en lördag då vi dessutom leder matchen. Leksandsfansen imponerade verkligen. Tänk er att få ihop en så pass stor klack då man ligger där dom ligger i tabellen. Leksingarna har Sveriges bästa fans utan tvekan!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Skön seger igen. Nog för att man misstänkte att siffrorna skulle vara större än 2-1 efter första perioden. 2:a och 3:e var väl inte vidare bra från Timrå. Bland annat hade man ett 5 minuter långt powerplay som man inte uträttade något på.

Kedjan med Rosa, Regin och Jantunen känns helt rätt. Kreativ och offensiv! Rosa pangade även på ett stenhårt skott i stolpen. Förra matchen ett assist, i dag en stolpträff, nästa match ett mål? Jag hoppas. Jantunen är en otroligt kylig och duktig spelare, han skapar ytor åt sina medspelare. Rolig att se i dag.

Svoboda blev vår matchvinnare i dag. Två riktigt vassa plockhandsräddningar i slutet av matchen räddade segern åt Timrå i dag. Pris som matchens bästa fick han också. Tackade publiken genom att dansa för dom. Otroligt snyggt och roligt. Kan även meddela att han stal Anja Pärssons "målgest" och gjorde den tio gånger snyggare än vad hon någonsin kommer att göra! Han bjöd verkligen på sig själv efter matchen, bjöd till och med på en moonwalk :) Han var grym i dag.

Publiken var desto sämre. Klacken var bra, ni kämpade på. Men sittplats... hualigen... Otroligt dött. Jag kämpade och kämpade men lyckades inte få med mig vidare många på min sektion. Där är det förövrigt nästan alltid dött. Tråkigt när det var två så pass bra klackar i hallen.

Skönt med seger, otroligt skönt! Spelet i sig var väl si så där, jag bryr mig inte nu heller. Det blev tre poäng och resultaten i övrigt gick Timrås väg. Skön lördag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Dream Team: Tack, ser bra ut
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
gollas: FBK gjorde just 1-0 i Gävle, gott för oss det med!

15.020 - 1 EQFBK19. NORDSTRÖM, Peter 
 (10. PRESTBERG, Pelle)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
gollas: SSK har 1-0 på DIF, hejja Tälje"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
gollas: Dagens lineup:

Timrå IK
 
 
 1. SVOBODA, Adam 
 Goalkeepers39. OKSA, Mika 

 1st Line36. STYF, Pär52. JOHANSSON, Carl-johan 
 24. NILSSON, Magnus79. WARG, Fredrik12. CARLSSON, Robert 

 2nd Line6. STRÅLMAN, Anton7. SVEDBERG, Johan 
 16. HALLIN, Per15. NIELSEN, Frans28. MANDERVILLE, Kent 

 3rd Line38. AALTO, Teemu8. LINDSTRÖM, Sanny 
 19. ROSA, Pavel13. REGIN, Peter90. JANTUNEN, Marko 

 4th Line47. STRÖM, Peter21. HANSSON, Mats 
 11. SLOAN, Blake17. GAHN, Kristian26. WENNERBERG, Mattias
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Spelar Regin mellan Rosa och Janntonen, nån som vet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Dream Team: Tackar så mycket!

Heja Timrå!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
NR_9: Regin, ass. C-J!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Dream Team: vem gjorde andra målet och vem hjälpte till?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
RocknRolf2: Leksandförsvaret verkar vara på tå igen. Ödmjukhet nu Timrå, ge inte bort den här fina starten!

K A M P!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
dr-nix: Får vi ÄNTLIGEN njuta av en målrik match kanske?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
2-0, effektivt idag hittills!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Dream Team: Sanny Lindström
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Dream Team: Sanny, ass. Nielsen/Styf, härligt!

KÄMPA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
RocknRolf2: Nice! Målskytt?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
RocknRolf2: Åh, SKÖNT!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bra start igen! 1-0
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bragd-Birger: bra analys kring speliden. håller med dig i det stora hela, men en viktig skillnad mot årets upplaga och tidigare mer framgångsrika är att de faktiskt hade givna stjärnor eller nyckelspelare.

CJ i första backpar i dag igen ?!! han får på tok för mycket speltid! hans dåliga passningsspel sänker tempot för hela laget.

Annars så har äntligen Robban flyttats från Gahn-Sloan. Mycket bra, tycker Robban har visat bra form på slutet
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bragd-Birger: Mycket text och tankar, jag menar att man kan åka mycket stridskor i anfallen och man måste spela tight i egna o mitt zonen. Detta lag verkar inte ha den kraften och helst självförtroende att ta upp 0-1, 0-2 lägen ganska lätt som man gjorde under "Krykovtiden", det viktigaste måste ändå vara att man ger järnet över hela planen och ett plus ifall VI kan vara den 6 utespelare ! Distrikets förväntningar på klubben slutsspelavancemang sätter en hårt press och flytet har aldrig riktigt infunnits sig..ja jäklar vad man kan teorisera om detta....JAJA FORZA TIMRÅ allihopa, sätter hela min expekt pott på vinst idag !!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Bragd-Birger: Håller med! I dag vill jag se ett Timrå som tar tag i matchen från första nedsläpp, ett Timrå som visar att man inget har att göra med bottenstriden. Ett Timrå som vågar vinna! Kämpa Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
iggy: Känner, precis som inför moramatchen, en viss osäkerhet. Ett kämpande, framåtsträvande Timrå skulle givetvis med stor sannolikhet ta en komfortabel trea. Ett ängsligt, 'misstagsminimerande' Timrå däremot...nja, det kan gå hur som helst.
Räknar man bort faktorer såsom sämre spelartrupp och dåligt självförtroende är det ändå något kvar på minuskontot. Något som får årets Timrå att bli jävligt ängsligt mot sämre (jämndåliga) lag.

Tendenserna syntes redan under fjolårssäsongen. Kan fortfarande bli förbannad när jag tänker på kvartsfinalserien mot Djurgården. De fyra första matcherna var helt feldisponerade. Istället för att ta tag i den taktpinne som Djurgårdarna var inställda på att ge upp redan före nedsläpp följde man planen 'håll tätt, gör inga misstag, säkra bakåt'.
En taktik som passade Djurgården så uppenbart bra att man vann 75% av de matcher man genomförde på detta sätt.
Med kniven mot strupen släppte så spärrarna. Man tog initiativet, låg på hårdare och, minsann - vann 2/3.

Tycker att detta tänkande fått för stor plats även i årets Timrå. Lyckosamt till viss del - vi har ju väldigt fin statistik över antal insläppta mål - men också förlamande. Jag tror inte att hela förklaringen i Timrås patetiska målskytte ligger hos spelarna. Faktiskt inte. Snarare i vilken strategi dom förväntas följa, och på det sätt denna strategi fått dom att axla det ansvar dom också förväntas ta.

Timrå spelar jämnt mot alla lag. Oavsett om det är Leksand eller HV man möter så blir det en uddamålsseger/-förlust. Detta berättar någonting.
För mig berättar det bl a att det är lika lätt att spela sitt spel mot HV som det är svårt att göra det mot Leksand. Varför? Återigen, kvartsfinalsyndromet: rädslan för att ta tag i taktpinnen.

Att vinna matcher med 4-1 och ibland förlora med det dubbla har varit kännetecknande för Timrå under de senaste 3 säsongerna. Säsonger då laget varit ytterst framgångsrikt, spelare blommat ut och motståndare spelat sämre än de rimligen borde. Storförlusterna har, faktiskt, till stor del varit ett sundhetstecken. Man har vågat, men misslyckats. Trots det fortsätter man våga, tro på det man gör och då kommer också vind i seglet.

Mora är, som många påpekat, ett lag som spelar exakt så som Timrå gjorde tidigare. Visst är man ojämna och brakar igenom med jämna mellanrum, men: man går fan så mycket bättre än ett ohyggligt jämnpresterande Timrå. Och framförallt - man tackar och tar emot så fort man möter just Timrå.

Den största möjligheten att nå slutspel ligger i tabellen. Avståndet neråt är rimligtvis så stort att även en försiktig general som Kenta torde ha hyfsad puls. Kvar är alltså nio matcher, där det enda på spel är: slutspel eller inte?
Fan vad härligt det vore om detta resulterade i ett 'nu kör vi pöjkar, av med hängslena så ger vi det vårt bästa försök'. Ett offensivt Timrå. Ett Timrå som verkligen vill ha huvudrollen, styra matcherna och försöka jaga ner motståndarna.

För så här är det: Timrå saknar spetskompetens. Timrå saknar naturliga målskyttar. Visst. Men. Timrå har något ingen annan spelartrupp har: ett helt lag med kompetenta hockeyarbetare. Det finns få, om något, annat lag som tar Timrå på kraft. Genom att skrota direktivet 'säkra hemåt!' till förmån för 'stå aldrig, aldrig, ALDRIG stilla - åk som djävulen själv!' tror jag detta lag skulle få ett helt annat ansikte.
Och, inte minst viktigt: jag tror spelarna skulle tycka att det var jävligt mycket roligare. För att inte tala om oss supportrar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Kerstin_k: Grabbarna kommer mobilisera ALLT för en tre poängare idag och hoppas att Jantunens ord ekar i omklädningsrummet: det viktiga är inte på vilket sätt man vinner utan att man gör det. KRIGA, STRIDA med tallhjärtat - se vad Sundsvall hockey lyckades med igår, slå Rögle med 3-5 borta efter "usel" inledning med 2-0 efter drygt 2 minuter och när första var klar stod 2-3. Kör med bortaliret hemma istället, tror inte nån kommer klaga ifall vi vinner "fult" förutom Laken som inte vill att "sitt" lag Timrå ska gå till slutspel för att ge klubben en näsbränna...Mitt bidrag till HS är att försöka peppa, det är roligare så ;-) Vi är TIMRÅ och vi ger aldrig upp ! Hur mår ni alla Timråiter, HSare, ÄR NI PÅ TÅ ? kommer ni skrika era hesa i EM ? Visst vinner vi ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Kerstin_k: Tack,men vi tar dom iallafall!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
bejan: Nej, den går inte på säsongskortet. Tyvärr. Se länk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Friman SR: Nu TAR vi dom!!Allt annat än tre poäng är väl tjänstefel:-).
Eftersom jag finns i Kiruna undrar jag om matcen går på säsongskortet? Nån som vet?Que?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
Nä nu tar vi oss samman och håller varandra i händerna och sjunger "TIMRÅ IK är dom BÄSTA".... Sen, focus knätofsar....

Tutilurchef: LAHTI, Robert
Linus1: TAKULA, Leo
Linus2: CARLSSON, Tony

Firma Jantunen/Rosa är inte så glada över debuten och debaclet sist... De kommer att visa var väl investerade pengar ramlar...

Sen Kurre Lundmark, ge den räkeln ingen luft nu heller... Vad han en säger så har han ju fel så varför ska vi låta honom lyckas just idag...? Ba så lixom...

Vad faan, hade vi ett bogeyteam så hade vi det, vi möter dom ALDRIG mer denna säsong, inte ens i SM-finalen. Nästa säsong då är lixom vi deras bogeyteam, så det så... basta........

FORZA TIK........alltid, alltid............
Kommentera


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28

Har skrivit en liten hockeykrönika om matchen i morgon om vad jag tror och tänker.

rs.pettsson.org/index.php?page=news&nid=20060127235931

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
arf:

Ja och jag räknar med att Leksand vinner eftersom jag åker med i supporterbussen! Lär dock bli massa gravöl på vägen hem är jag rädd för :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28

Resten av vintern kommer vi få kämpa.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2006-01-28
nu j-vlar ta vi dom imorgon
Kommentera

668012 · »