1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580184 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

1488572 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
sargad: Vi måste få dit ett lag i alla fall, annars blir vi nog diskade.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
superfalle: Man ur huse till Karlskoga, vi kan fortfarande fixa kontraktet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Smokey: Nä, precis. Det heter ju hän.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
superfalle: Han? Vet du något vi andra inte vet?;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
är de nån som löst mysteriet med timråiten än ? vem är han 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Magnus Rövarn : Jag köper dej som fondanalytiker! Du gjorde rätt, (feträtt!) med Jonte, jag ger dej en chans till med Molinder!

Honom ska vi ha! (Hade gärna skrivit det med stora bokstäver, men då hamnar man i dåligt sällskap!)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
tiktikarn: 2-6 snart slut. Hejdå Sundsvall, hoppas Gnarp blir passande uppgift. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
tiktikarn: 2-5 nyss
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

fredriko74: Vad står det i matchen?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Sundsvall kommer att få möta Gnarp, Ånge mm nästa år. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Hahl Bundy: hur ska vi nu få iväg karln då :] bjud ut han till Div 1 laget sundsvall i byte emot oscar!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Jag respekterar din åsikt. Men den här killen har gjort en hyfsad säsong sen han blev senior i Modo. Han fick lämna Modo eftersom han inte dög. Han gick till LHC där han inte gjort nånting. Nu kom han till oss o han imponerar inte på nån av oss o då har vi haft en högst urusel säsong.

Visst han blev skadad men han var inte bra innan. En bra försäsong borde han ha haft nångång i sin karriär i Modo o LHC bla. Vad är det som säger att han ska lyckas just nu hos oss nästa år?

Du kan ha rätt. Du kan ha fel. Precis som jag...men jag är inte alls nöjd med värvningen. Lindqvist har ju varit klasser bättre tex.

Vi får väl se. Han har ju kontrakt....tyvärr...i mina ögon då'rå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Halvskadad klubbyte etc må vara förklaringar. Om det fanns nåt att förklara. T.ex hur en bra hockeyspelare plötsligt blev mellan dålig och medioker. I Molinders fall existerar inget "plötsligt" eller "blev" i det här sammanhanget, han har aldrig varit mer än max medioker. Oftast dålig och ibland usel. Nämn säsongen, matchen eller åtminstone matchsekvensen som du grundar ditt oförtrutliga hopp till den här killen på.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
3-1 Karlskrona luktar derby Ånge Kovland med sprängda grindar i gärde ......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Hahl Bundy: Klart att det är min åsikt ;-) Men du kan ju inte på fullt allvar mena att Molinder gjort sig själv rättvisa denna säsong? Klubbyte halvvägs in i säsongen och småskadad titt som tätt. Jag vill ge honom en hel försäsong med en bra uppbyggnad innan jag ger upp hoppet på Andreas.

Det måste bara finnas mer att ta av. Inbilla mig inte nåt annat.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Hahl Bundy: Hans åsikter är ju fakta. Har du inte lärt dig det än?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Situationen är densamma? Är det din åsikt då för nåt annat kan det inte vara?
Molinder platsar ju inte inte ens i gårdagens Timrå. Jonte hade som sagt revansch att fordra...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Haha...ja stå på dig då, tjurskalle! Men en viss skillnad på nämnda herrar är det väl ändå? T.ex. den att Hedström faktiskt hade anledning att prata om revansch. I hans fall fanns ju en karriär med rätt stora framgångar att se tillbaka på och pratet om upprättelse hade substans. I Molinders fall finns..........ingenting. En beige, menlös karriär som senior där han i olika es-lag kämpat för att öht få istid. Som sagt, revansch på vaddå?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

mikenomad: Underbart att situationen är densamma som med Hedström kring Molinder. Det är Nubben/Jag mot resten av världen. Skulle garva läppen av mig om han gör fetsuccé nästa säsong. Jag njuuuter.

Men i sedvanlig ordning vidhåller jag min ståndpunkt allt för att reta gallfeber på etablissemanget.

Puss i ljumskarna!

Edit: Hör inre röster och Pratarns stämma: Aaaaaaaaandreeeeeeeeaaaaaaaas MooooooLinder!!! Pang Pang Pang.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
T T: Va faan . Ska man inte få se timos avskedsföreställning
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Kerstin_k: Det är ingen tv-sändning från Karlskoga på fredag. Mejlbomba Viasat!!1
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Kerstin_k: Dom är opålitliga dom där repriserna. Sen är det så också att Viasat bara har två timmar för varje repris vilket då medför att man klipper bort allt överflödigt för att bara få plats med själva matchen. Perioderna går väldigt snabbt. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Så du vill ha kvar spelare som Röymark, Hagos o Bagarn(Var inte karriären över för honom?) 

Men inte Hedman?

Intressant. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Knylan: stör mig lite på att det stod att reprisen skulle starta 17.30 och när man slår på då är man i slutminut av 2:a.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
För den som missat det så har vi kommit 15 minuter in i andra perioden på Viasat Hockey just nu. För oss som har viaplay så är det att klicka på Avangard - Traktor som gäller. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
I vilken match sa Tommy det där med "gör de så många mål, och vi gör så många, ja då får vi 3 poäng"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Magnus Rövarn : Självklart ska Timrå IK åka ner dit och göra sitt yttersta. Självklart har Karlskogas fans rätt att tacka av sina spelare. Självklart är föreningen Timrå större än vad spelare vill och inte vill. Timrå IK ska föregå med gott exempel och jag hoppas verkligen att spelarna åker ner för att vinna matchen, trots allt.

Jag orerade bara kring det faktum att matchen är totalt meningslös för Timrå IK. Vilket medför att spelarna säkerligen INTE är speciellt sugen på att åka ner dit.

Men hur det än är med den saken så kommer jag iaf till 95% chans att sitta och titta på den där helt jävla betydelselösa matchen :)

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
mikenomad: känns som han borde hunnit plocka fram den där "revanschen2 ett antal gånger nu och det hade ju inte vart fel i ks, nej Molinder är kass.

Hedman kan man inte dissa han är bra :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Snälla..vad ser du hos Molinder? Revanch att erfordra? Ja det är sedan många år tillbaka isf, jag kan inte dra mig till minnes att han presterat nåt nämvärt på seniornivå öht. Det faktum att han är norrlänning är i sammanhanget hyfsat ovidkommande om du frågar mig. Ett plus naturligtvis i de fall egenskaperna i övrigt är attraktiva men så är ju inte fallet här.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Timrå Icon: Hedman stannar det har han själv sagt. Dessutom har han kontrakt.

Modo kan fetglömma honom.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Timrå Icon: Jag har gått med mysribba hela dan.

Fy sjutton vad skönt det känns!

Torp o grabbarna verkar fira som om dom vunnit ett guld o den karln kan nog jämföra känslan! Tror nästan att sånt här är skönare för dom. En hel förening, ett helt landskaps hockeylags framtid, står på spel o dom ska bära bördan. Fatta vilken känsla för grabbarna när dom lyckas.

Stanna Torp Du är en hjälte!

Bremberg kan få stanna ett år oxå.
Backhands flippen till 2-2 måste vara en av de vackraste passningarna i Timrås historia.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

hubbenorlen: Japp håller med! Hedman borde vara kvar men MoDo lär ju vilja ha hem honom.

Molinder klarar vi oss utan.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Berglund: hedman ska vara kvar! Molinder och röymark ska bort från den där listan, enligt min mening.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Magnus Rövarn : Oscar Hedman? Han har ju tillochmed kontrakt. Jag förstår inte varför du dissar han så hårt? I ditt inlägg för några veckor sen ville du han skulle lämmna också trots kontraktet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

RocknRolf2: Hatten av broder. Ett stort bekännande av dig. Nu njuuuuter vi.

En stomme att bygga vidare kring:

Lundström

Torp

Robinson

Murley

Hallin

Hedström

Larsson

Önerud

Lindquist

Hagos (höjde sig i kvalet och har kontrakt)

Bagarn

Friberg

Dahlroth

Röymark

Fleury

Molinder (revansch att erfodra och en norrlänning)

Spelare som bör lämna:

Ridderwall

Ahlqvist

Mihalik

Bremberg

Gnagarn

Motin

Granath

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Tydligen så gick Rögle upp. Ja de har väl gjort det bra och bla bla och kanske lyckas de göra en bra ES-säsong och bli hypade osv. Men det har fan ingen betydelse om lagen heter Rögle, Växjö, AIK, Örebro eller vilka det nu är som har några bra år däruppe: kom tillbaka när ni har spelat 13 raka säsonger i ES, då kan vi börja snacka.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Först och främst: Jaaaaaaaaa!  Helvete vad skönt! En klump som funnits i magen sedan typ omgång 5 är upplöst och borta med vinden. Så med det sagt så vill jag säga: Alltså HELVETE vad skönt… I det här läget känns det som att allt bara kan - och kommer – bli bättre: Vi har gjort oss av med den s k sportchefen vi hade, vi har ny klubbchef med nya perspektiv och idéer, vi har flera kompetenta personer på väg upp i egna organisationen och därtill möjlighet att plocka in någon utifrån som är allt som inte Perra var. Sedan tror jag att flera spelare i den befintliga truppen kommer att växa till nästa säsong, och inte minst av den här framgången. Kort sagt så vädrar jag morgonluft. Timrå IK har varit nere och vänt, men vi kommer, som ALLTID, tillbaka.

Kvalet var ju sjukt nervöst och spännande, men det blev ändå inte den där direkta kniven-mot-strupen-dramatiken i någon match och det är jag sjukt tacksam för. Vi gick upp i topp direkt och sedan var aldrig platsen hotad. Visst, jag lackade också när vi slarvade bort poäng mot Örebro, men med facit i hand så var det ett bra resultat, klart där så hade det knappast varit fullsatt igår, och den lappen borde rimligtvis innebära att vi gör ett plusresultat på detta.

Innan kvalet så hade jag aldrig vågat drömma om något liknande det som skedde, men jag tyckte ändå att Timrå hade en rimlig chans. Jag trodde absolut inte att vi skulle gå plus mot DIF, men det allsvenska motståndet såg överkomligt ut; Rögle och Bofors räknade jag bort helt (…), och jag hade lite på känn att Örebro inte skulle vara ett nytt Växjö. Sedan Leksand då, tja Leksand är ju Leksand, när det väl kommer till kritan så vinner inte Leksand de avgörande matcherna. Känslan var i alla fall att faller vi så gör vi det mer på eget grepp än de andra lagens förmåga…. Men alltså helvete vilken kval-kross. Stor eloge till samtliga inblandade, karaktär var ordet.

Men ska man dissekera lite mer så är ju tveklöst framgången ett resultat av att flera nyckelspelare lyckades höja sin nivå flera snäpp, och av dessa så tycker jag den viktigaste av dem alla, Lundström, höjde sig allra mest.  Han var inte helt fläckfri men på det stora hela mycket bra och hade många avgörande räddningar varav några igår t ex. Annars då? Bremberg… Herregud, kan ingen klippa ihop ett youtube med hans passningar? Den igår var nog snyggast av alla, sanslöst! Murley var bra rakt igenom och att vinna kvalseriens poängliga tyder på – just det – karaktär och att man är bra/bäst när det gäller. Thorp var ju klasser bättre och börjar påminna en del om Sanny Lindström. Behåll honom. Lindqvist också var klart vassare än vad jag hade trott och producerade även bra, behåll honom med. Jaja bla bla, en stor eloge till samtliga. Kvalserien var en lagseger och en klubbseger och alla i och runt föreningen förtjänar att ta åt sig av äran.

Själv så hade jag förmånen att få ta del av segern mot DIF på plats i Hovet. Det var länge sedan jag stod i klacken senast och det var ett trevligt återseende, en del gamla profiler skådades men även väldigt många nya ansikten vilket ju både är trevligt och som flera redan varit inne på absolut nödvändigt för att klacken ska vara slagkraftig även framöver. Det var i alla fall riktigt kul att se gäng runt myndig ålder (?) hålla låda längst mot sargen. Fortsätt så! 1-3 målet var för övrigt ett av de skönaste jubel någonsin (uppe på samma nivå som Peltomaas 4-4 mot LIF, Åkerbloms i sudden mot Luleå osv), och i kaoset sekunderna efter så flög både jag och min mobil iväg på stolryggarna, mobilen överlevde och jag fick några blåmärken, men jag hade kunnat slå ihjäl mig där for all i care, det hade ändå varit värt det. 

Helvete, helvete, helvete vad skönt!

 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Kerstin_k: Jag och Patte Wickman drog ett resonemang kring det där igår kväll. Men hur f-n skulle de se ut om Timrå IK lämnade W.O? Har inte Karlskogafansen rätt att också få se sina favoriter en sista gång innan sommarlov?

Tänk Näringslivet som i sådana fall skulle gå miste om möjligheten att få exponera sina produkter på prime time.

Nej detta är inget skämt. Tiderna då allt var gratis är förlegat. Nu är det big buisness kring allt i stort sett.

TIMRÅ IK skall visa att vi är en proffsig förening med en enorm jävla stolthet. Med högtburna huvuden och raka ryggar skall vi åka ner till Värmlandsskogarna och med solidaritet och värdighet tacka Karlskoga BIK för ett värdigt motstånd och sträcka ut våra händer.

Ödmjukhet är en dygd. Idag, imorgon och i evighet.

Se och lär av Djurgården och IFSH gott folk. Man vinner inget på att ha näsjäveln i zenit.

VI ÄR Timrå IK - VI GER ALDRIG UPP!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Kerstin_k: Inte trots utan kanske på grund av?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Knylan: Dom lär ju säääkert vara motiverad att åka ner till Karlskoga och spela en totalt jävla oviktig match.

Tycker synd om dom. Timrå borde få dispens att lämna WO trots "fullt" lag.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Knylan: Bara de tar med och bjuder grabbarna i Bofors också
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Hahl Bundy: Jag kan unna spelarna att få lira en match med rikliga mängder alkohol i blodet. Det vore intressant ur studiesyfte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Knylan: Ja då.....Fullt lag får vi nog ihop... Ha ha fattaru?
Fullt lag... Va? Va?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

"Första ölen nere".

Jonathan Hedström på twitter, 12.05. Får vi ens ihop fullt lag på fredag?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Inte dåligt, Simmalugnt:

Man byter ut Djurgården (snittade 7783 i ES) mot Rögle (snittar mer än 4355 i KS), och sänker då årets ES-snitt 6393 till bortanför de 4876 som jag fann slumpvis för säsongen 99/00.

Påminn mig att jag ska låta Ros deklarera åt mig iår, hans matematik känns kreativ.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Mappe: Ros fortsätter att tjura som en treåring. "

Publiksnittet 11-12 i ES var det högsta någonsin. Publiksnittet 12-13 kan bli det lägsta någonsin."

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Vad tror ni att Perra kände igår hemma i värmland? Enorm lycka av att Timrå IK klarade sig eller djup hjärtesorg av att Färjestad åkte ut.

Här kommer en film med de sista minutrarna av matchen samt firandet efteråt.


Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Mappe:

Jag med men jag skulle nog säga åreN....

I går bekände han i ett svagt ögonblick att han ÄLSKAR Brynäs.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03
Simmalugnt: Jag har under det senaste året utvecklat ett starkt hat mot den fete, äcklige jävulen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2012 - 04 - 03

Föga förvånande så gratulerar bittermandeln Ros bara Rögle på Twitter.

Redigerad kommentar

Kommentera

1488572 · »