1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26

« · 2270120 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Propagandus: Tystnaden känns inte bra ang, skadorna. Vi har verkligen inte råd att tappa någon av Svensson eller Hartman.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Otto1: ja vi får hålla alla jävla tummar vi har för att både Hartmann och Svensson är tillbaka snabbt från de skador som uppstod igår. Med lite tur så är det ingen hjärnskakning på Hartmann men att Svensson utgår efter ett skott på benet låter inte bra. Nåja snart vet vi väl
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Peacedog: P.R. sorteras väl in i samma påse som typ Wikegård, Hasse Backe. Tvärsäkra, har svar på allt och har aldrig fel.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Skada på Svensson var verkligen det som inte fick ske denna säsong..vem som helst hellre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
SMÅLAND: Kolla den här nattsuddaren igår. :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
lungan: Lär komma efter att dom har undersökt Hartmann och Svensson skulle jag gissa på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Otto1: kan tycka att det är dags för en ny uppdaterad redogörelse för samtliga av Timrås skadade spelare nu från klubben.

Samt ett utlåtande kring detta för att förstå hur tankarna går kring att ta in nya spelare eller inte?

Transparens pratades det om från föreningens sida i början av säsongen, känns som det inte riktigt efterlevs så som det borde.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Det är korrekt, en fraktur på bröstbenet. Rehab på några veckor enligt hemsidan, det har gått 4 nu.

Didde ska enligt hemsidan bli borta december ut, får se om nya besked kommer snart där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Tonymontana: var det inte fraktur på bröstbenet eller dylikt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Är Albin Carlsson skadad eller? Inte hört något om han på länge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
söder över: Jo alltså missförstå mig inte Svensson är en klippa, sheriff och mer därtill. Men ytterst vanskligt att ha en backsida som är så oerhört beroende av en spelare, dessutom den back som var tänkt som max en 7:e back i början.
Skulle gärna se ytterligare en stabil lite fysisk back in så tror jag att Bohm får bli 7:e back framöver istället.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
luffaren:

Grattis till segern igår, ytterst välförtjänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Hassan: 3 st på andra sidan också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
JonteD: Synd att Leksand har hunnit vinna så många matcher. Är lite orimligt att hoppas på att de ska trilla ner under sista strecket. Skadeglädjen är den sanna glädjen men nog förtjänar både iko och lif att åka ur efter säsongen 19/20.

Grattis till vinsten!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
söder över: JAJA vi vann o de ska vi va nöjda över men hoppas inte att skägget är svårt skadad!!! Iallafall God fortsättning alla glada timråiter!!!🎄🎄🎄🎄
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
kulltorp: Rajaniemi är klart, helt utan minsta frågetecken starkare på första puckarna än JJ…

JJ missar en del på skott man tycker han borde ta…

Minns en del handledare från backar som han inte letar rätt på…

Men med backar som inte tar undan returerna (som alla Timrås) så blir det inte alltid bättre bara för att Rajan är bättre på första pucken…

Med ett starkt försvar som sopar rent (pinsamt nog känns småkronorna stadigare än oss) så är Raja en dröm…

Jag är kluven men eftersom jag tycker JJ gjort 3 klart sämre matcher på slutet så tycker jag det är rimligt att Raja får tre matcher att visa upp sig och ta kampen…

Sedan får backjävlarna vakna och anpassa sig och vara hetare på returerna så man utnyttjar fördelarna med Rajan…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Zäta75: Stavningskontroll goes wrong
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Skön seger med bitter eftersmak....skit om sheriffen har fått en allvarlig skada...
..men visst känns det som om man hittat hyggligt rätt i kedjorna nu...till slut?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
PontusPilatus: Imorgon har vi svaret om Per!
Innan dess ligg vi lågt!👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
PontusPilatus: Aj aj, vi har inte många backar kvar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
kulltorp: Rajaniemi inte mäki...

Tycker själv han är bättre än Johansson. Han lär få fortsätta stå så länge han gör det bra. Jag hoppas det iaf.

Illa om Svensson har ett fotledsbrott. Hoppas verkligen inte. Katastrof isf.

Riktigt underhållande Sverige-Ryssland i JVM. Jag önskar att det var liten rink i Sverige också. Händer mycket mer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Rip Kirby: Vi har koll vi, jag och Jonas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Hassan: Mailade Jonas Torines och han svarade precis som du skriver: lånade säsongskort. Alldeles säkert är det ju så. Jag är nöjd med det svaret. 👍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26 Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Befarat fotledsbrott på Svensson... Vi får hålla tummarna för att röntgenplåtarna visar något annat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Rip Kirby: Var nog bara de där två leksingarna som fick TV-tid där. Jag gissar på lånade säsongskort. Var själv där med säsongskortet i högsta hugg. Det var koll på det så ingen slapp in utan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Skönt med en seger! Oväntat trots att Leksand inte är i toppform, vilket syntes.
Trots att Rajamäki gjorde en bra match så är han väldigt fladdrig i sin spelstil. Hm, vet inte vad jag tycker om honom egentligen.

Annars var vi väl i stort tillbaka till ett bra spel över hela banan. Men Leksand var inte bra idag ska gudarna veta. Mycket slarv och pucktapp.

Hoppas grabbarna får lite självförtroende av detta och kan få igång en vinststreak på ngr matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Modano: Gäller att vara en envis åsna mot Leksand. Jag vill att MoDo ska lära sig att grisa.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Som hockeytörstande hockeysupporter utan säsongskort står det väl skrivet i stjärnorna när man kan gå på hockey igen. När man i detta läget på TV ser random löst folk med Leksandsutstyrsel på sittplats gör ju att man funderar ganska mycket på hur prioriteringen egentligen går till? Biljetter endast för de som innehar säsongskort har det väl hetat? Fine so far, men leksingar med säsongskort, tillåt mig att tvivla?

Gör om gör rätt, Timrå IK?!?!?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: isf ska jag inte belasta knätofsarna för Svenssons frånvaro.

Han hade en jävulsk täckning i andra perioden så logiken kanske är tydligare där.

Vid ett av Timrås mål klipper han en Leksandsspelare ordentligt när denne försöker vända spel.

När sedan Vesterlund gör sitt mål försöker knätofsen skicka ett budskap till Svensson genom att trycka till honom ordentligt när han stoppar puck i zonen hos knätofsarna…

Där tar han sig själv ur spel och till slut är det det valet som ger Vesterlund oceaner av yta när han gör sitt mål.

Per Svensson kommer vara saknad på en nivå sällan skådad sett till helheten med vad han och hans spelstil innebär.

Lugn trygg stor stark lagom elak alltid sportslig…

Man ser hur viktig fysiken är sådana här matcher ändå.

Hartmann och Lodin körde dyngan ur många knätofsarna med intensivt och aggressivt forecheckande…

Kanske att Lodin tacklade mer och Hartman jobbade mer med klubba men det psykade ordentligt. Lodin blev en måltavla.
Så länge Lodin lär sig att styra känslorna tydligt för egen del så kommer han kunna utnyttja sånt här rikligt framöver!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
mikenomad: Men det var väl själve f... Då ska man just jubla över en fin Viktoria och så läser man här att sheriffen är trasig. Lyckan är svekfull, över på en hal sekund.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
mikenomad: Ja det där vaga Finneryktet får gärna visa sig stämma till att börja med..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Är Svensson borta så är det panikvärvarläge de luxe
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
UbbeNils: Yes men att vi behöver sätta all förtröstan på Svenssons närvaro på backsidan är rätt illavarslande..
Backförvärv måste in, helst igår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Hahl Bundy 2.0: Domarna är lättkränkta, så enkelt är det. Timashov hos oss åkte ut 2 min för att han sa ”Vakna nu” till Sören Persson.

Domarna ska förbli fridlysta i svensk hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
UbbeNils: Tycker även att E. Anderssons monsterinsats i BP som leder fram till Blommans mål är värt att lyfta på kalotten för.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Zäta75:

Yes, finns ingen anledning att peta Rattie från hans position i PP. Överlag kanske man inte ska köra både Åberg och Rattie i samma PP. Blir en rightskytt för mycket. Möjligtvis då att man tar upp Åberg på blå som back.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Zäta75: Tycker skottstatistiken blir lite missvisande, 5-13 i sista perioden, Per S skadad i andra och Leksand tryckte på med allt vad dom hade för att reducera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Hahl Bundy 2.0: Anser att Rattie bör spela till vänster igen i pp där Åberg spelar nu. Han har gjort de flesta av sina mål därifrån och kom lite bort i denna match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Charliejfz: Tackom å goder fortsättning!🙏🥰
Tack för att ni knep en pinne ifrån Diff ikväll 😀
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Riktigt kul med vinst i kväll. Och mot Lekis och allt.
Hoppas bara Sebbe och Sheriffen kommer tillbaka snabbt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
UbbeNils: Center och stabil back in så tror jag du är nått på spåren. 😉
Back måste nog in oavsett för vi är välsigt tunna där. Försvinner dessutom Svensson en tid framöver är goda råd dyra..

"Backgiganten Per Svensson som varit en av lagets främsta spelare hittills den här säsongen klev av redan i andra perioden och spelade därefter inte mer.

– Han fick ett skott på sig. Vi kommer kika på honom i morgon och göra en röntgen, säger Christian Johansson"
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Hahl Bundy 2.0: Man får inte hånle, då blir domaren ledsen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Missade 1:a perioden. Ser matchen igen i efterhand. Kan nån tala om för mig varför Lodin fick 2+2... abuse var den den andra 2:an? Man ser att han skrattar o åker direkt ut i båset utan att säga ett ord. Slår lite lätt med klubban eller föser pucken mot sargen... domarna måste verkligen söka utvisningar på Timrå. Det är ju bevisat nu...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Fixar dom med rätt spelare i pp femmorna och rätt målis
så är jag inte ett dugg orolig! Helt övertygad om att det lag som finns på papperet nu, klarar detta galant. Hittar vi även rätt i presspelet så kan det bli en rolig vår.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Sputnik: Effektiviteten och en lysande Rajaniemi gör att vi vinner idag. Vi förlorar skotten klart 20-33.

Fortsätt som idag med samma lag mot Malmö så finns det bra vinstchanser.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Olle: Gläds åt vinsten men tror det är kört tyvärr. Men väl i ett kval tror jag vi har goda chanser mot DIF. 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Olle: Nä, det är helt obegripligt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Villervalla: Det bara måste ju vara så för att man håller på och valsar in ante till att bli headcoach då eller? Kan inte tänka mig varför man skulle ha det upplägget annars.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2021-12-26
Villervalla:

Är ju galet i så fall om dom inte kan samarbeta.
Låst ämne

« · 2270120 · »