1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582038 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30

« · 2622086 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
mattias - 74: Timrå IK presterade idag klart godkänt, frånsett spelet i power play. Men ni gör ju heller inga mål i den spelformen, så det är väl ingen egentlig ursäkt.. 😊😉
Att Leksand tillslut vinner beror mycket på att ni har en skållhet målskytt i Lucas Elvenes. Han var den enskilt störste skillnaden idag.

Gott Nytt År själv!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Nieminen: Tycker att Sampo Rantaa är bäst i Modo. Så kylig på straffen då han dribblar och stannar på nära håll och fintar bort målvakten med en snabb sidledsrörelse lägger upp en backhand. Det önskar jag att våra spelare kunde ha självförtroende att göra också. Vet ju att de kan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: Spelar ju ingen roll vad som hoppar ur käften på dig, du har ju fel varje gång.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Nieminen: Boyce och er sopa nr 40 har gjort lika många mål. Säger ju allt.......
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
RunarUp:

Ni faller med flaggan i topp, vi är bra just nu men jag tycker inte vi imponerar speciellt idag

Hade kunnat gå hursomhelst idag. Vi hade lite tur

Önskar er ett gott nytt år och väl mött 2024.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: Och då ligger ändå Lassi före båda era målisar, säger ju allt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: Ser inte att de vunnit något så de måste höra till dina trakter ;-)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Costanza: linjedomarna är trillingar säger Lindberg. Måste vara från dina trakter :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: det ska vara melodifestivalen där. Inte hockey!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Zäta75: Mittbenan ser ut att vara arbetslös och ha slut på idéer..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Costanza: ove du är sämst precis som toffeln :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: Riktigt uselt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Zäta75: haha ja mätt o nöjd. Lassi i målet står på 81%. Riktigt uselt. Biteline gillar inte Walli som inte gillar Biteline-13e forward ikväll. Division 1-klass då isen måste spolas om inför tredje perioden. Värdelös arena.....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
RunarUp: Karlin står i tv nu och är nöjd och ser mätt ut...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Jobbig förlust idag.
Men imponerad av nivån i forumet efter matchen.
Övervägande konstruktiva kommentarer gör mig ändå lite mindre deppig än normalt efter en torsk.

Nu kommer ett nytt år med nya möjligheter. Nu kör vi!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
thorwald: Lyytinen är bland de enda som kan rensa undan rejält och även orka följa med upp i anfallen. Vår bästa back helt klart. Synd att han är borta sålänge nu, behöver ersättas som när vi fick in Juolevi med ett kortare kontrakt. Behöver inte kosta så mycket. Kapanen jobbar på detta nu har jag hört.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
erathoo: ja där också..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrå behöver några rejälare backar som kan stå upp på blå och kan följa med snabba och skickliga spelare som Lang, Elvenes etc idag t.ex. Men hela laget behöver bli bättre på att jobba hem. Såg likadant ut mot Örebro där vi ligger lågt i banan. Tanken är väl att vi ska städa undan i slottet och att det löser sig ändå. Tyvärr tycker jag inte riktigt det löser sig då vi istället sölar med puck och inte riktigt har något bra sätt att spela oss ur zon. Måste kännas som allmänhetens åkning för motståndarna när de enkelt får glida in i offensiv zon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrågogogo: Hoppas på kryss så ingen kommer för nära oss poängmässigt...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Såja 2-2 med 30 sek kvar och tyst i fjollröven. Rättvist då Örebro är bättre laget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Jnttik: helt rätt, men lite beror det nog på att två av våra tuffaste killar är långtidsskadade... Timrå är ju iofs snällast framför motståndarmålet också.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Sputnik: jag tycker inte om att gnälla, men Timrå lever på att dom har individuellt skickliga spelare! Men lyckas inte dom då finns det inga linjer i spelet! Även om man har en dålig dag så måste man ha någon sorts grund att falla tillbaka på! Det är för mycket som går på chans!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Finns inte ett lag i shl som är så snäll framför eget mål som timrå..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Modoliderna förlorar ju alltid när foppatoffeln är på plats med leder nu. Toffeln borde fixa Biteline till dövik om det håller i sig men exfrugan tog väl alla pengar. Hoppas Bromé gör 3 i sista.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
empa11: Just det där med uppspelsfas är nånting som vi var rätt dåliga på förra säsongen med ärligt talat. Något som jag inte tyckt Ante lyckats få till på sina 2 säsonger riktigt.

Han är bra på att sätta en defensiv struktur utan puck,
men den offensiva/kreativa aspekten lämnar en del att önska ibland.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
ante kommer va kvar tiden ut
ingen back in
kapanen håller hårt i 💲
han får öppna börsen nästa säsong
hur gör han med Eronen??= snubben är usel
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Bragd-Birger: Meeen det stämmer ju inte, Eronen är ju landslagsback!1!1!1!1
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Karlsson74: Vår motståndare i kvällens match är sämre i PP
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Olle: Så vad händer nu då tror ni? Ante lär väl få vara kvar säsongen ut...eller? Om det är sant att det inte dras jämnt i truppen pga Ante och att Kapanen bedömer att vi därför inte får ut det vi kan av våra stjärnor så kanske han tar ett tufft beslut redan nu som vissa har spekulerat i? (läs ST). Men vem ska då egentligen stå i båset?

Tar vi in någon mer back? (helst riktigt bra sådan) Trots ekonomin och att Didde är tillbaka om 4 veckor ca. Vi måste gå tufft på de backar vi har annars och skaderisken kommer att bli väldigt hög. En till backskada i detta läge skulle vara förödande.

Frågorna är många. Snart kommer svaren. Vi kan iaf fira nyår som 6:a. Det är okej trots allt. Men vi måste bli bättre 2024 för att behålla denna placering och klättra.

Lyytinen hade verkligen behövts ikväll. Nu får vi vänta på dig i 8-9 v till. Du är saknad Joonas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Rico01: Jo alltså nu gjorde ju inte ens Leksand nått mål i PP, så jag har svårt att se hur vi förlorade matchen just där.

Sen visst att Ante ropar efter mer PP till oss. Men med tanke på hur kassa vi var i PP när vi väl fick några innan så är det ju skitsamma att vi inte fick några i 3:e.

Njae, min skeptisism angående att Ante inte får förlängt börjar mer och mer landa i att det nog känns rätt.

Sargad backsida i all ära, men vi får inte ut potentialen av vår fruktade offensiv, fruktlösa i PP och oförmågan att toppa med de alla bästa etc.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Timrå är så jävla uddlösa i PP.
Vi måste ha ett PP som går till världshistorien som det mest uddlösa..iaf i shl i modern itid
Varje gång Timrå lyckats få ett PP tänker man neej. 2 min som vi kommer vara helt helt ofarliga...
Ett mysterium att tränarna fått ut så lite ur just denna spelform med tanke på att man sas sitta på bland den bästa forwardsuppsättningen i hela shl.. plus att man av olika anledningar skulle vara så samspelta . Av detta har vi inte sett mycket trots att över halva säsongen är spelad..
Jag är skeptisk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
låg nivå att skylla på domarn
vi är för uddlösa framåt,thats it
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
jens_88: Cehlarik krockar med egen spelare i egen zon. Vi har pucken på försvarsblå. Domaren blåser av och tekningen blir utanför vår blå? Varför inte i Leksands zon där Cehlarik lagt sig ner och lipa? Kan en regelbokskunnig förklara det?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Bragd-Birger: Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av Rindell, lite avis är jag faktist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Rico01: Haha illa att man inte ska kunna ge en känga till en dålig domarnivå utan att bli jämförd med någon som skyller en förlust på en felaktig hakning, typ.

Skrev förvisso uttryckligen att Leksand inte var oförtjänt av vinsten i denna jämna match.

Men jag vet att det finns en fäbless hos oss vissa Timråiter att inte se några andra omständigheter än att hänga allt och alla inom det egna laget efter förlust 😉 Ska inte nämna något mer om domarna, de gjorde det toppen i tredje och matchstraffet var klockrent!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Sur förlust, men ändå ett fall framåt. Ett helt annat motstånd än Malmö, Örebro och Skellet, men vi gör en bättre insats och spelar jämnt. Med ett annat PP (patetiskt idag) och lite mer skärpa såväl offensivt som defensivt hade vi vunnit.

Eronen är hemsk idag. Kapanens största misstag så här långt, tyvärr också ett kostsamt sådant. Att han har högst lön bland backarna är ett skämt - och att han har kontrakt över nästa säsong också ett annat.

Jaja. Bara att bryta ihop och jobba på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
empa11: Jag hoppas du inser att du börjar låta som en viss onämnbar person i ett annat lags bok med ett nick som anspelar på en skjuten president... som vi brukar håna när han skyller förluster på domare. =P
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
rabon: jo men de sticker i ögonen att Hrivik ligger och snurrar som Neymar trotts förmodad ryggskada.
Sen att Cehlarik bara lägger sig ned på isen och spelar död för att få avblåsning.
Det blandat med att de släpper liknande situationer åt andra hållet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Kerstin_k: Mycket kompetent tagning!

Det jag stör mig mest på i vårt eget spel är den fullkomliga naiviteten i de få PP vi får. Vi har varit dåliga i PP säsonger innan, men sällan så här jävla likgiltiga och nonchalanta. Sen finns mycket att önska av uppspelsfasen, och passfokus. Ser ibland stressat och direkt oinspirerat ut.

Och för att knyta säcken gällande domarna: Man kan ha åsikter om vad vi kan förbättra, men även kräva en vettig jävla nivå någon jävla gång. Något vi kan påverka själv är vårt eget spel, resten ska vi fan kunna lita på sköter sig som sig bör. Det gjorde det inte idag, då har man rätt att vara förbannad över det med.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Töm och glöm. Finns endel att jobba på men stundtals såg det rätt bra ut. Positivt också att JJ gjorde ännu en bra match. Vi har två bra målvakter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Nu glömmer vi 2023! Välkommen 2024! Formen går upp och ner. Timrå är alltid bäst när det drar ihop sig! Fler friska backar! Nåt nyförvärv och sen går vi för guldet!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
empa11: Jämn match som hade kunnat sluta hur som helst, precis som du skriver. Även om domaren inte är den enskilt största anledningen så är det ganska frustrerande när dom så konsekvent slutar att ta utvisningar i tredje.

Största skillnaden idag tyckte jag var uppspelen. Leksand har väldigt uppstyrda uppspel och ingångar. Det har inte Timrå. I Timrå är det lite mer "lös-det-as-you-go". Det medförde att Leksand enklare fick in pucken och kunde etablera tryck.

Tyckte också att pucken och Timrå IK hade en beef idag. Den studsade, hoppade och for år alla håll utom där Timrå var. 1-1 tillkom på grund av en hoppande puck. Men så kan det så klart vara ibland.

Om nu Ante varit med och tagit fram föreningens play book hoppas jag att man korrläser den ordentligt och stryker kapitlen "chanspassa på offensiv blå", "slå en backhandflipp bakom ryggen" och "släng alla puckar på chans in mot slottet".
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Min analys är att laget ”hackar fram”. Vi är inte usla men inte heller jättebra. NÅGONTING i detta lagbygge kuggar inte i till 100%. Ante K får inte ut max av truppen.
Ofta känns det som att vi spelar med lite handbroms i. Exakt vad som fallerar är svårt att säga men jag ser inte riktigt glädjen i laget.
Vi har oerhört svårt att ta kommando på hemmaplan. Vissa forwardsstjärnor har svårt att komma upp i nivå. Backsidan tycker jag ändå krigar på trots kort om folk.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
roger_sundsvall: hamnar vi på plats 5 blir jag jävligt överraskad. 7a känns mer rimligt just nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
G- på insatsen idag, tycker faktiskt att man över 60 minuter gör det bättre än mot SAIK men möter starkare motstånd.

Vi behöver få ut mer i PP och någon får ta sig ett snack med Eronen som jag tycker gräver sig djupare och djupare ner i ett hål i år.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
HV mål direkt mot VH...
Vi spel så jävla uddlöst..
Ja ä så less å se oss spel...
Nä dags att vakna annars kom rase i vår..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
plats 5-7 hamnar vi på
nya tag nästa år
alla kan se- att vi i år har totalt underpresterat
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
empa11: Avgå A...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
Dubbeld: +1

I typ alla matcher vi förlorar gnäller folk på att domaren gjorde si och så, andra laget filmar osv. Tror alla supportrar oavsett lag anser att domaren är mot dem. ?

Timrås matcher ser likadana ut, man släpper in ett mål i första och behöver direkt jaga kvittering.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Leksands IF 2023-12-30
empa11: Modos låt inför match låter B.

Då andas Timrås låt Timrå hej från 1971 mera tradition å klass
Låst ämne

« · 2622086 · »