1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581754 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - LHC 2005-12-01

632000 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Med hans brister så är jag nog tvungen att säga nej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
El Maco: Jag föredrar budgetlösningar som är jämndåliga hela säsongen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Du frågar inte efter min åsikt men för min del vill jag inte se Norrena i Timråtröja. Jättehög lön men sämst när det gäller.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
NR_9: Nu var frågan inte om du kunde förändra Norrena och hans temperament, utan mer ja eller nej, skulle du vilja se Norrena (med alla hans fel och förtjänster) i TIK:s kasse?
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Jag har inget imot om en målvakt spelar små fult, men det ska vara lite heder i det i alla fall, man slår inte nån i ansiktet med skaftet som han har gjort. jag skulle gärna ha Norrena i Timrås kasse om han slutar skapa skit som han sen låter andra ta hand om. För Norrena är genom mig elitseriens bästa målvakt, mycket för att han stoppar puckarna men också för att han är en offensiv målvakt. han är utanför kassen ofta och han gör inte många misstag när han är ute och åker.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
htikare: Alla "fysiska" spelare spelar efter sin förmåga, och utnyttjar regelboken till bristningsgränsen. En naturlag mer eller mindre.
Pihl har blivit bättre på att spela rent tycker jag. Där han tidigare sög in motståndaren med hjälp av armarna (eller ska man kalla det ramarna), har han idag börjat tackla mera rakt på kropp.
Anpassning är homo sapiens framträdande kännetecken i jämförelse med andra arter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
NR_9: För att ställa frågan på sin spets: Du gillar inte målvakter som spelar fult men som drar sig undan när det hettar till. Du påstår att Norrena är en sådan typ av målvakt. En rak fråga: Skulle du vilja se Norrena i TIK-kassen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Jag såg många matcher på modotiden o då sög han fast dom länge.. länge mot sargen eftersom man tillät fasthållning i ganska hög grad.
Jag har sedan dess precis som du säkert gjort sett honom i många matcher
o spelstilen sitter i..

Jag håller dock med dig i att jag menar inte att han är ful i allmänhet utan
endast fasthållningsgrejen som jag är glad överhuvudtaget att man fösöker
stävja eftersom man inte vill se på Nästanbrottning som det varit i många år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Gör vi också, vi har två stycken bra andramålisar varav ingen av dem är agresiv på något sätt. De är inte ens små ful och jag skriker fortfarande efter en rysk mirakel spelare, det måste finnas någon som vill till ett rött lag i sverige.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
NR_9: OK, då vet jag dina kriterier för vilken sorts målvakter du kan tänka dig att gilla. Hoppas ni hittar någon snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
htikare: Fel. Problemet är att andra spelare kan åka och hålla i en kvart utan att det syns. När Pihl tar i syns det direkt och så åker han ut. Han är för den skull inte ful i spelstilen (vilket var den egentliga diskussionen).
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Om man ska älska en målvakt som spelar små fult så skulle jag nog vilja se att han inte gömde sig varje gång det hetter till, utan att han är lika kaxig då också, då skulle jag nog kunna gilla honom som målvakt vart han än stog.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
NR_9: Norrena är småful ja, därför älskar vi honom. Precis som ni skulle göra om han spelade i Timrå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Phil har levt många säsonger på sina starka bläckfiskarmar som
han hållit fast motståndarna med.. så var det också på modotiden.. men nu
skall ju toleransen mot fasthållning hållas lägre o då märks det för en spelare som Phil!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Kevin O Shea: Jag anser att LHC fulaste spelare är Norrena, han slåss med den där klubban och gör bara skit, sen när det hettar till hos honom då flyr han eller får stryk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Dream Team: Per Ledin en annan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Andreas Jämtin är väl ett exempel på en sådan spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Kevin O Shea: Opolerad, ja. Ful? Vet inte. Han är tuff, försöker stå upp. Mest kanske för att han inte har så många andra kvalitéer i ärlighetens namn.

En ful spelare per min definition är en spelare (som tidigare sagts) pysslar med diverse tjuvnyp och påhopp bakom domarens rygg.
Gemensamt för dessa är att de oftast är älskade av det egna lagets supportrar och samtidigt hatade av motståndarnas...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Att en spelare som ligger högt upp i utvisningsligan är en "ful" spelare, stämmer inte alltid till 100% precis som du säger.
Till exempel så hävdar jag att Christoffer Norgren är LHC´s fulaste spelare, trots att han inte ligger högst i den interna utvisningsligan.
Nu har jag inte sett Torkki allt för många matcher, men Norgren har jag sett ett flertal gånger i möten med Timrå - och han upplever jag som en mycker opolerad och ful spelare. Så din tes stämmer väl i detta fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Kickan: Nu var ju frågan, för de som förstod, huruvida han spelade fult eller inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Kickan: Han håller väl ungefär samma hastighet som Tommy Sjödin - som Christer Jonasson så fyndigt (enda gången han sagt något vettigt?) sa förra säsongen - Mannen som tuggar tuggummi snabbare än han åker skridsko.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: ...och dessutom åker han skridskor långsammare än Kristina Lugn pratar, vilket kan bidra till att han beter sig regelvidrigt då han inte hänger med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
NR_9: Utan att lägga någon värdering i uttalandet i sig eller på något sätt försvara hans uttalande, men "spela fult" kan innebära många saker.

Det är inte alltid de fulaste spelarna hamnar i syndabåset.
Ibland handlar det om fula tjuvnyp eller efterslängar man gör när domaren inte ser.
Pihl, som enl. listan är "värst" i LHC får många utvisningar mot sig bara för att han är huvudet längre än många av sina motspelare. Jag tycker ärligt och uppriktigt inte att han är "ful" i sin spelstil. Tuff, ja. Men ful, näe...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Är bara tvungen att skriva det här. Jag är väl som man brukar säga långsur, fast jag kallar det rättvis.

Är det någon med större logiskt tänkande som kan berätta för mig hur i hela världen Torkki kan säga att Timrå spelar fult? När han och två stycken till från LHC är med i fulaste spelare topp listan, varav Timrå har en och han är placerad på tionde plats.

Jag vill bara säga att det är dumt att klaga på någon om man inte är bättre själv.

10-listan fulaste spelare.

1. Ross Lupaschuck Mora 104 min

2. Marco Tuokko Mora 99 min

3. Andreas Pihl LHC 88 min

4. Sami Torkki LHC 82 min

5. Marcus Kristoffersson DIF 74 min

6. Per Ledin FBK 65 min

7. Joel Lundqvist Frölunda 65 min

8. Mikko Luoma LHC 63 min

9. Jimmie Ölvestad DIF 60 min

10. Sanny Lindström Timrå 57 min
Kommentera


Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Laken: Man får rysningar när man tänker på hur Norrena flyttade ner sin hand en decimeter på klubbskaftet för att ha en vass hård del att slå i huvudet på Robert Carlsson samtidigt som han klockrent huger till med skaftet tittar rakt fram o försöker se oberörd ut...

Vilken filmande obehaglig typ Norrena är!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
ernie eagle: Magnus Johansson är nog den sista spelare jag trodde skulle göra något sådant. Vem var det han slog, i vilken matchsituation?
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
ernie eagle: Inte för att jag begriper vad du egentligen vill ha sagt, men vem menar du har snackat skit om Timrå? Eller är det så att Timrå inte får kritiseras ur någon aspekt alls?
Ta det lite lugnt med dina påhopp på spelare och ledare. Timrå är inte vare sig bättre eller sämre än någon annan förening (inkl LHC) i de flesta avseenden. Du framstår enbart som barnsligt enögd med den där typen av inlägg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
dunderklumpen: Ursäkta mig? Du menar väl ändå Anders Huss. Micke Lind har inte vunnit något guld med Brynäs!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Håller med dig. vad vore Timrå utan näringsliv? jo typ som björklöven eller nåt liknade.

Linköping har förvisso mer cash än Timrå, men vi har lyckats bättre än dom hittils. Men det är så i dagens elit idrott är det money talks. Om det inte vore money talks vore inte Timrå i elitserien. exempel, vi lyckades värva micke lind när han precis hade tagit SM-guld men Brynäs....etc. Anledningen varför Linköping är ett hatobjekt är nog avundsjukan på deras näringsliv som ställer upp för dom 100%. Vi kanske skall vara mer avundsjuk på Färjestad som har är ett mindre samhälle än Sundsvall men har ett bätte hokki lag..

30+ strax!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Man får satsa hur mycket pengar man vill på att bygga upp ett lag för uppnå sina visioner. Man får bygga slott och herresäten till arenor i mina ögon och teckna feta sponsorkontrakt i mångmiljonklassen osv.

Vad hela handlar om är ATTITYD! Man spottar för i h-e inte etablissemanget i ansiktet, man sparkar inte på dem som redan ligger, man skall tamejfan rätta sig in i led och agera ödmjukt. Vara djävulskt tacksam för att man överhuvudtaget spelar i Elitserien och inte snacka skit om Timrå - kulturens vagga! För då tar det hus i h-e.

Och framförallt inte acceptera grova våldshandlingar från sina egna spelare på motståndarna när man grinar likt kärringar och självömkande barn i kvällspressen så fort man får en liten tjuvsmäll. Som man bäddar får man ligga.

Jag hoppas att du är på det klara med att det Magnus Johansson gjorde sig skyldig till igår utan påföljd igår förmodligen med största sannolikhet renderar i ett långt fängelsestraff ute på de öppna gatorna i samhället. Att slå en försvarslös individ med tillhygge i ansiktet är bland det fegaste man kan göra!

Men Roger Melin som passivt tittar på och med en axelryckning avfärdar allt som det egna laget gör och Johansson kanske även slår sina familjemedlemmar eller är de lika inkonsekventa där? Förmodligen JA!

Det förstummar mig. Lill-Kenta stängde åtminstone av Nils Ekman från fortsatt spel i kvartsfinalerna mot Frölunda för några år sedan efter Ekmans brutala pååkning av Henrik Lundqvist då Johansson var verksam i Djurgården.

Den dagen Roger Melin stänger av en egen spelare lovar jag personligen applådera den handlingskraften och skicka honom en blomsterkvast med Euroflorist. Men risken för ett sådant scenario är nog obefintligt. För Roger Melin har inget samvete.

I honom verkar det bara finnas en grogrund till hat. Och det är fasansfullt att se. All min respekt för Melin är totalt bortblåst.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Laken: Det köper jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Sitter kvar sedan slutspelet.
Roger Melin är den tränare jag ogillar mest i elitserien.
Fredrik Norrena är den spelare jag ogillar mest i elitserien.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Smokey: Ohhh.... "The heart-broken hero".

Så, näringslivet och alla supportrar ska lägga sig platt för svansen? Tjena.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Larionov: Sorry. Men det bemötande jag fått vid "tidigare" besök i Stångebro är under all kritik. Jag skulle kunna skriva spaltmeter om detta. Därför är Linköping det hockeyobjekt jag allra mest önskar åt skogen i elitserien. Möjligt att det går att förändra med tiden. Men jag har tolkningsföreträde. Klara ögon? Upp my ass! Hoppas näringslivet sviker Er. Den "svansen" du skriver om förtjänar inte bättre.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
JimmyH: Roger Melin dålig förlorare?

Ja kanske det. Till skillnad mot Lill-Kenta då, som innan match öser beröm över LHC:s insats mot Frölunda, och förklarar (om än i förtäckta ordalag) att det vore en BRAGD att ö.h.t. ta poäng mot LHC etc etc.

Bara för att sedan (som vanligt) skylla förlusten på domaren... En utvisning som tydligen inte var berättigad. Tittar man sedan på matchen och Lindh's insats i stort konstaterar man att det var nog inte där TIK förlorade matchen i alla fall. Eller för att förtydliga, det var skumma utvisningar åt bägge håll. TIK hade, precis som LHC, sina chanser att avgöra pga tveksamma utvisningar. Skillnaden var att TIK inte utnyttjade dessa, medan LHC tog sig samman till slut.

Fattar inte varför LHC är ett sådant hatobjekt för somliga. Vi har lyckats bra med lagbygget, vi har ett näringsliv som ställer upp, vi har fått en ny fin hall, vi sticker ut hakan. Visst har vi en liten svans som tyvärr svärtar ner ryktet ibland, men ser man på det med någorlunda klara ögon är det inte värre än någon annan stans. Och det är ganska orättvist att döma hela föreningen efter dessa.

Är det kungliga avundsjukan som regerar så hårt? Jantelagen?
Eller vill alla att hockeysverige ska vara statiskt? Samma lag i topp jämt? Ingen omsättning på ES-lagen? Inga överraskningar? I så fall är det väl bara för LHC, TIK, MIK m.fl. att självmant begära sig ner till allsvenskan igen.

Lyft blicken lite nu...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
JimmyH: Hoppas att vi möter Melingänget i kvartsfinal!!!
Tändvätskan är ju redan appliceradtt
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
JimmyH: Jag skall inte skriva vad jag tycker om Roger Melin. Blev censurerad tidigare och mitt omdöme lämpar sig definitivt inte i tryck.

För en gång skull är jag överens med Knylan: Mot klöbben finns det bara en sak att säga: HAT!

Varför kommentera inte Homer Simpson det brutala övergreppet Magnus Johansson gör sig skyldig till då han slashar en liggande Timråspelare med klubban i ansiktet?

Nej just för att han är vad jag utbrast igår efter matchen till dig och Olle.
Om denna människa nån enda jävla gång kunde vara konsekvent och lägga band på sig själv och sina uttalanden.

Svärmorsdröm? Jo pyttsan! Den mannen drivs av mörka demoniska krafter och är kapabel till precis vad fan som helst.

Hela staden Linköping är en cancersvulst! Nolaskogsarna framstår ju som ljus i förhållande till östgötapacket!

Inte ofta jag "fuckar" åt motståndarna men i fallet LHC kan man inget annat göra!

UT UR ELITSERIEN! INGEN VILL HA ER DÄR BORTSETT NI SJÄLVA DÅ!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Nu har faktiskt Roger Melin för en gång skull rätt i sin kritik till Manderville. Det är nämligen "sheriffen" som startar upp det hela på ett ganska synligt sätt om man säger så. Han delar ut en kyss till målvakten, men framförallt vevar han med klubban på Torkki i mittzon (pucken inte ens i närheten). Det var det Melin menade. Så därför har han rätt som sagt. Efter vevningen blev det givetvis stökigt värre (med all rätt)

Att hata Cluben är numera en livsstil i alla fall.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
LingaN: Kul att kunna titta pa bilder, eftersom man inte kan ga pa hockey medans man ar i thailand. c(:
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
LingaN: Är ju inte så konstigt du...Samma männsikor (typ) samma spelare ..eller ja...iallafalll Timråspelare... samma färger...*L*....Samma arena...:)

Hur som ....tycker du gör det bra iallafall..
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Ann: Det är verkligen svårt att variera sig från match till match. Bilderna blir ungefär likadana känns det som.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
LingaN: Knylan la länk om det inatt....Jättebra bilder...Duktig du är...:)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01

Om inte någon har sagt det redan så finns det nu bilder från matchen på www.tikare.se´s galleri.

Har även länk

Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
JimmyH: "kunde knäcka Norrena" ska det stå...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
RödVit: Helt klart sant och lite dit jag ville komma, Roger Melin är en utmärkt tränare och ledare men en usel förlorare och det är helt klart så att han ännu inte släppt förlusten i kvartsfinalen för 2 år sedan och att Manderville kncäka Norrena och avgöra den sista matchen.

Nu såg han sin chans att söka någon slags revansch mot Manderville men det är snarare så att det slår tillbaka på honom själv.

Men man får ett visst hat i sig i stridens hetta då Torkki bara får en extra tvåa för givet matchstraffsbeteende.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
jZo: måste rätta mig själv där :) "anvundsjuk" = avundsjuk :]
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
JimmyH: Inget att bry sig i.
Bara för att Mandeville råkade köra på Norrena.
Dom är bara långsura kärringar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Barbarossa: mmm, true! han är bara anvundsjuk för att han inte har Manderville för sig själv ;)
Ändå fegt av Torkki att ge sig på Mandy när han sitter ner på isen, fy å skam!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2005-12-01
Jag ogillar Linköping HC i allmänhet och Melin samt Norrena i synnerhet!
Kommentera

632000 · »