1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - LHC 2008-12-28

1103944 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Johan Anderssons stolpskott 3 minuter från slutet i ordinarie tid var värt ett bättre öde. Skillnaden mellan 1 och 3 poäng=ett stolpskott.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Bigthelin: Det gjorde han även förra matchen..till mig *L* Han är en av de få spelare som även tackar supportrar på sittplats.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Mackelito: Håller med ang Skogs. Hoppas verkligen att dennes form är på uppåtgående! För tycker han var riktigt bra mot Skellefteå senast, sen idag tycker jag bitvis han visar kvaliteer som tidigare lyst med sin frånvaro.

Vore oerhört viktigt inför det som komma skall om Skogs formkurva kunde springa iväg ytterligare några procent, då kan det bli bra det här!

I övrigt tycker jag Backe, Bagarn och Pärsinen höjde sig över övriga!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Mackelito: Allt blir inte klarare bara för att man spaltar upp och numrerar. Funderar särskilt över de båda 3:orna under stycket "Bättre på".
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: ...men varför spelade han Oscar i spel 4 mot 3?
Det är kanske kvällens största gåta.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Noteringar efter dagens match

1. Väldigt slarvigt och tafatt spel av Timrå inga passningar sitter, tråkigt att se.

2. Förstår själv inte vad det är för mening att spela Styf överallt , PP BP och en av de som hade mest istid tyckte jag de såg ut som , han får verkligen börja hårt direkt , jag tycker inte det är rätt , och han slarvar med pucken flera gånger..

3. Kul för Tomas att för en gångs skull våga gå upp och fick då göra mål precis efter att han slarvat vid blå i PP ville ha pucken direkt av Backe och åkte sedan ända in på mål för ebn gångs skull

4. Linköping är idag ett bättre lag på alla punkter förutom vissa stunder i 3e

5. Vet att många sagt det , men men , hynning är för jävla lat, inte bra om han vill till LHC efter säsongen

6 LUSTIGT att se Jämtin sitta och tjura på bänken, hängandes över sargen med handskarna i ansiktet Ångrar klubbbyte kanske??

Bättre på
1. Tar bort alla i Mittzon och det som går igenom tar man bort med kropppen
Icke att Tik gör det, inte en enda vågar nudda en LHC spelare

2. Effektivitet i anfallszon , fick igång rörelse i 5-5 och PP och var dessutom väldigt bra i BP
Timrå : NEJ, lvet ej om det var en blandning av Paraply och Belastnings uppställning men inte fan var det bra

3. ALLT
TIK - NEJ

3.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: Jag tar bästa platsen. Det är en gammal regel. Puss, hej.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Vem är det som bestämmer vart du sitter i soffan då? För det är väl hemma hos dig du ska se film? Hemma ska man alltid bestämma, alltid;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Blizzard: Skulle tro att det blir så också. Frågan är när. Pyörälä bör ju också kunna hitta på mer under en match.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Blizzard: Pyöräla och Pyöräle ska givetvis vara Pyörälä ;)

lincoln: Precis måste ju vara värt ett test kan ju bli två kanon kedjor :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: Fint så mannen, fint så. Men........äh, det blir filmkväll nu så jag måste försvinna.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Blizzard: Håller med. Tenkrat och Pärsinen har kört fast lite grann på varsitt håll. Testa och kastbyt en match eller två!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Blir inte mycket för Pärssinen frammåt heller.
Hade gärna sett
Pärssinen-Wandell-Pyöräle och Hynning-Boog-Tenkrat.

Pärssinen och Pyöräla hittar varandra riktigt bra och alla kommer vell ihåg Hynning och Tenkrat från förra året mot MoDo....
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Det var för att vi gav bort initiativet genom att agera alldeles för passivt över hela banan. Hade vi haft ambitionen att spela annorlunda från start så hade jag inte behövt kritisera för då är jag övertygad om att vi skulle ha haft en större chans till tre poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: Trots att Wandell inte gör någon bra match hade jag ändå satt in honom istället för Hynning där i sudden. Helt klart. Men Challe hade ju tydligen ett annat upplägg där.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: Jo men i det här fallet tycker jag ändå att LHC började matchen bra och satte liksom prägel på den. Mycket tack vara att vissa av våra backar drällde och höll på att ställa till det både en och två gånger i början.

Idag mötte vi ett riktigt bra lag redan från start. Men i sista perren gick dom lite på knäna.

Antar att du inte lagt fram denna "kritik" om det blivit tre pinnar efter hur sista perren såg ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Nu glömde jag ju en sak då'rå!

Det är klart att det inte är typ strunt samma vem som styr i ett pp eller skulle du föredra Axelsson som pointman?
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Alla såg väl att LHC var väldigt taggade, som sagt Backe kanon även om målet går att ta det som Aalto gjorde.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Jo fast då spelar ju de också "hemmahockey"...

Tempot och farten var det väl som sagt inget fel på, men jag skulle vilja att det var vi som drog upp det lite mer emellanåt för det har vi kapacitet till och det oavsett motstånd. Anpassa sig efter motsåndet skriver du, men varför inte låta motståndarna anpassa sig till oss då? Idag så var det ju inget snack om att vi dansade efter deras pipa under de två inledande perioderna.

Isen är alltid dålig, alltid. Det har Suppe sagt;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Bigthelin: En yngre kille i keps som åkte med Alnöbussen, fina var de,
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: När vi möter lag som LHC, VF och FBK på bortaplan brukar vi kunna sno med oss alla eller ett par poäng efter ett smart spel, inte minst mot LHC ;)

När vi går ut och tokkör och spelar lite på chans och inte får någon utdelning mot dessa lag brukar vi allt som oftast förlora. Men jag tycker ändå att det var bra fart och tempo under större delen av matchen.

Vem som styr och vart pucken hamnar och befinner sig känns ju lite marginellt i mina ögon. Tanken är ju att Tenkrat eller Lehtonen ska avsluta. Tyvärr gick det ju för det första alldeles för sakta. Man ville mycket men det var liksom ingen som riktigt vågade. Det låste sig helt enkelt och isen verkade inte direkt hålla världsklass idag.

– Jag är mycket nöjd med hela lagets insats. En så här bra hockey vill jag att vi spelar varje kväll, sade LHC-tränaren Slavomir Lener.

Jag håller som sagt med honom. LHC var riktigt bra idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Helt ok match och Backlund visar att han är en av seriens bästa målvakt, vilken utveckling han haft, tänker främst på benparaderna som är i Lunkan klass och Styfs resolyta spel det är skillanden mot tidigare. syns att backsidan sviktar ännu men det kan bli bra ändå om Lehotnen fick lite mer speltid som fler än jag har noterat, sen kanske det var lite fart i anfallet men Pääjärvi saknades lite men sin rivighet. Annars var domar starndarden mycket bra "Kuben" visade OS klass men Ahlström som jag dissat tidigre var ok han missade bara 2 offsider som jag ser det från 20 raden. starkt av domare Anderssson att snacka med spelarna istället för att ta till 2 och 10 som har kunnat delats ut för snack. Gott Nytt År!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Skarin: Jaså det gjorde han? Ja men det får som sagt inte bli fel i ett sånt avgörande läge. Jag ser heller inte nån anledning till varför Lehtonen inte ska kunna spela i åtminstone 1.30 min av ett pp. Att man sen matchar fyra leftare och låter Tenkrat styra i första formationen är mindre bra.

Jag skriver ju att man inte kan trumma på i 60 min så som man gjorde i tredje, men att man skulle ha haft ett högre utgångsläget av laget från start hade varit att föredra. Alla vet att LHC är grymt skickliga och framförallt när man får ha mycket puck och under de två första perioderna så tillät TIK dem att ha alldeles för mycket av den varan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Ambroo: Challe erkände ju att matchningen blev fel på övertiden. Men det får inte bli fel, den saken är säker. Dåligt.
Sedan undrar jag ännu en gång varför inte Lehtonen klarar av att spela mer än ca 30 sekunder i pp. Tänker främst på övertiden och spel 4 mot 3. Han kan ju inte ha blivit trött p.g.a tempot direkt då det gick alldeles för sakta från samtliga (isen såg ut att vara dålig iofs). Men han kanske inte är fri från sin influensa än och därav är konditionen sådär.....eller nåt. Märkligt det här så som jag ser det.

Hur som helst var detta en mycket bra match där jag tycker LHC svarar för en mycket bra insats. Vi kom liksom inte till alls under långa stunder. I tredje perioden är det ju en otrolig kämpaglöd från våran sida och det är ju bara för synd att det inte blev någon utdelning. Isens gigant, Johan Andersson, var ju en cm från att bli matchhjälte. Vilken match han gör!

Riktigt skönt för Skogs att få sätta dit den också, äntligen. I övrigt hade han väl det lite svårt kanske.

Väldigt synd att vi inte fick med oss fler poäng i en mycket bra hockeymatch. Alla måste ju ha sett att LHC gör en kanonmatch för idag mötte vi verkligen ett bra lag, Ambroo. Sedan hade väl inte Wandell en av sina bättre dagar vilket ju visar hur viktig han är för detta lag framåt sett.
Men att trumma på som i sista perioden i 60 min är ju näst intill omöjligt, sedan måste man ju ibland anpassa spelet efter motståndarna också och efter hur matchen ser ut. Det var kamp och ställningskrig där ett tag, det håller jag med om.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
lincoln: Svesse har ju iaf kontrakt nästa säsong och jag gillar han, jobbar sliter och snart lossnar det nog på riktigt för honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Har en otäck känsla av att det kommer att stå mellan fyra lag efter 54 omgångar. Det ligger liksom i luften att vi inte krånglar oss ur den brygga vi har försatt oss själva i.

Det här laget verkar inte riktigt ha förmågan att samla sig fler matcher i rad. Jag är otroligt skraj för att spela livsviktiga matcher. Man har visat i matcherna mot DIF och SSK att det inte finns någon botten i laget, dvs att man kan vara ruggigt värdelösa och ointresserade i de allra viktigaste matcherna. Det är en hemsk egenskap med årets lag.

Jag är också oroad över hur svårt man har att få till ett snabtt pucktempo i pp. Fattas det i teknik? Många passningar också i spelet som inte sitter på bladet etc etc.

På den positiva sidan ligger att vi har bra spetsspelare som kan blixtra till och slå alla lag. Vi kan nog bli obehagliga för vem som helst i en kvart, om man nu skulle lyckas krångla sig dit. Vore kul om det lossnade för Björn, Oscar, Anton också. Om inte kan jag inte se att de ska spela kvar nästa år. De har i princip inte presterat något på hela säsongen
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Jag vet inte om nån har skrivit det här tidigare, men kan nån förklara för mig varför man ställer upp och spelar ett sånt lågt styrspel i två perioder mot elitseriens kanske långsammaste backuppsättning? Visst är LHC bra, fast varför bjuda på mer is än vad de förtjänar?

Hade man valt att kliva på från start och checkat med två gubbar som i tredje så hade det här förmodligen gått vägen. Ok att man inte kan trumma på i 60 min, men att spela avvaktande i 40 mot det motståndet är som att skjuta sig själv i foten. Faktum är att samtliga lag som jag har sett möta LHC högt upp i banan har vunnit på det i längden.

Sen kan man ju även ställa sig frågande till coachingen under övertiden. Det kan aldrig vara en fördel att spela med fyra leftare när man har alternativ, varav en är iskalle Sundh, under ett pp...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Rooster23:
Hur fan kan man starta en sudden med Oscar Sund, han har ju inte haft ett rätt på hela säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
fighter: Ja vi kunde ju tagit 0 av 6 poäng efter uppehållet som Skellefteå, Brynäs och Modo har.

Ser med skräckblandad förtjusning och ångest fram emot Timrå-MoDo i början av Januari.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Rooster23: 22:a Januari har vi Bruunäs...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
lincoln: ja nu måste vi hänga på, lagen 1-6 har nu en ganska tydlig lucka till 7:an BIF och ännu mer till 9:an Timrå (som är 8P ifrån 6:an) Fan vad det hade suttit fint med en 3poängare idag......TÅGET GÅR
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Bigthelin: Närrå det kunde varit värre,vi tog en pinne mot lhc det ska man inte skämmas för,att vi nu ligger under strecket igen är ju inte roligt
det är bara att knyta nävarna nu och kriga på bare,och vi har ju en match tillgodo ochså men jag räknar inte poäng innan man tagit dom,men chansen finns ju att vi tar 3pinnar den matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Bigthelin: Ja 4 av 6 pinnar mot två serieledare är ju rätt OK faktiskt. Bara man sedan tar minst tre poäng i de två följande matcherna.

Vill också påminna om att under uppehållet så var glapet i tabellen nedanför Brynäs. Nu är det ovanför Brynäs. Det svänger snabbt även i mitten av tabellen. När har vi Brynäs nästa gång? Vill möta dem under JVM. De verkar släppa in en hel del mål nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
lincoln: Så är det, det är den enda tendensen so far, att serien håller på att delas på hälften.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
erathoo: Det är fullständigt sanslöst. Tidigare år har man lite slött snackat om att serien behöver ca 15 omg för att "sätta" sig....i år är den inte inärheten av att "sätta" sig efter 34-35 omg. Sanningen är att den inte kommer att göra det heller, det kommer vara så här till sista omgången vilket innebär att kvalseriekandidaterna än så länge är om inte 12 så åtminstone 6-7 st.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
mikenomad: Vill till att vi överträffar oss själva i Göteborg och att man kan ta sig samman och slå Rögle. Annars kan vi vara sist om två omgångar...

Tåget går nu - Tabellen spricker upp ovanför BIF. Ska vi slippa strid på kniven om Kvalserieplats så måste vi rada upp en segersvit nu. 7:an till 12:an håller på att hängas av och VF, HV och FBK parkerar stadigare och stadigare i toppen.

Vi gör en halvkass match idag, men det var kul att se att man lyfte sig i tredje och gick för seger!

Powerplay....hu...läskigt vedervärdigt. Katastrofalt dåligt och stillastående
Boxplay.... hu... läskigt vedervärdigt. Katastrofalt dåligt och stillastående
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Tungt att vara utanför slutspel igen. denna match hade ju kunnat gått vägen. men samtidigt så... att spela 1-1 mot de nuvarande serieledarna är inte sååååå illa pinkat när man tänker efter.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
mikenomad: jo, helt sjukt tokigt jämnt, SAIK serieledare före Jul, förlorat 2 matcher nu, då är man helt plötsligt 6:a! :-P
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
MB: Du har inte reflekterat över tabellens utseende i år? Det är SJUKT jämnt, skiljer 16 poäng mellan 1:an och 12:an! Alla slår alla när som helst, så enkelt är det. Seger resp förlustsviterna är påfallande få inräknat samtliga lag. Tror det är närmare förklaringen än den oförmåga du beskriver.

Dock reserverar jag mig lite, TIK har i år gjort ett antal helt obegripliga plattmatcher (DIF, SSK, FBK t.ex), dessa har inte varit snygga.
Kvällens match tillhör inte den kategorin.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Snoop:

Med det menar du väl 3:e perioden?? Dom 2 första var ju bedrövlig
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Snoop: Fan vad du var positiv då! Roligt att höra! Vi tar dom!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
MB:

Karln är så j-la tjurig i sitt tänkade!! Kolla på spelet i bp bara!! Ställer upp som 4 st b-pojkar och viftar med klubborna. Alla andra lag stressar puckföraren men int TIK!!! Får spelare som Hlinka, Persson mfl full kontroll på pucken i pp så ringer det till slut precis som idag!! Titta på LHC:s bp!! Fan, tikarna hinner ju knappt röra pucken innan dom har en spelare på sig!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
mikenomad: Det jag menar är att laget inte kan använda positiv energi i rätt riktning, komma med en svår borta match med seger i ryggen och bara köra på, borde ju ha lyft laget nåt enormt, men inte i år inte. Det har ju varit så åtskilliga gånger i år.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
1pinne man får väl varahalvnöjd,nu slår vi väl fröl och förlorar mot rögle.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Rooster23: Finns endå inga lätta matcher i ES så de är bara köra på och Timrås spel är endå riktigt bra så de kommer gå bra både i GBG och i Ängelholm.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
ja sedan en svår match i Scandinavium
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Rooster23: Däremot är vi under strecket igen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
Viktigt läge nu. Frölunda och Rögle borta de nästa två omgångarna. Sedan MoDo hemma. Usch. Redan kramp i magen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
MB: Fast jag är inte så säker på att jag håller med om att oavgjort mot LHC är att slarva bort ett läge....
Kommentera

Sv: Timrå IK - LHC 2008-12-28
mikenomad: Nä iofs, men vi TAR ALDRIG chansen i år och skaffar oss nåt övertag på lagen under oss, slarvar iväg lägena.
Kommentera

1103944 · »