1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580617 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköping 2008-02-14

984213 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
fighter: Det måste vara suveränt dricka du fått tag på!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Jag är lite full men jag känner på mig att TIMRÅIK vinner mot hv71 imorn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Hälge: Jag såg inte om han satt ombytt, men han värmde väl före match så det borde han ha gjort.

Och då kan man ju kanske tycka att han kunde ha fått chansen i stället för den otroligt darrige Moe men det blev fem backar i stället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Mackelito: Visst var Sebastian Erixon med i truppen i gårdagens match ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Hur jävla illla är det att tappa 2-0 mot LHC , jäkligt dåligt och tråkigt ,
NU ÄR VI 7a EFTER DIF , jag bryter ihop.
kolla listan ......

Det finns väldigt många frågetecken kring Timrå och Charles Berglund väntar med att ta ut laget till matchdagen. Långtidsskadade spelare som till exempel Jonathan Hedström, Timo Pärssinen, Fredrik Hynning, Kalle Koskinen och Sebastian Erixon saknas fortfarande och varken Mika Pyörälä eller Robert Carlsson spelade sist. Dessutom fick Erik Andersson kliva av i den senaste matchen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
nord: "jag vet varför vi förlora idag" ska det vell inte heller stå i st-web textningen, eller ? ska vell vara något "men vi förlora endå*
"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Är det någon som har bra bilder på Tenkrat från igår?. Hellst större än dom från ST. Eller bilder på Tenkrat i Timrå tröjan från andra matcher går bra också.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Det måste blivit sent för ST:s webbtv-redaktion igår. Nog var Tenkrat bra, men att skriva att han gjorde fem mål är väl att ta i en smula... (se textningen i inslaget).
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Bragd-Birger: ja tamefan .. amen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Bragd-Birger: Amen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Bragd-Birger: Amen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Gårdagen var fruktansvärt bitter. Jag blev helt knäckt, trots att jag laddat upp för en trolig förlust hela dagen, och trots att jag i den tredje perioden var helt övertygad om att skiten skulle spricka. Likväl: fruktansvärt när det väl gjorde det.

Att sedan gå in här och läsa är enbart deprimerande. Fattar inte vad som har hänt. Förr i världen togs en sån här förlust - med de förutsättningar/matchbild som rådde - med stor smärta riktad mot den grymma värld som låter oss gå igenom dessa prövningar. Nu är det ett jävla gnäll på styrelser, Challe, Backlund, Nubben...you name it. Och sedan protesterar folk när man påstår att FBK-fieringen inom timråleden börjar anta löjliga proportioner.

Jaja. Jag lider helvetiska kval just nu och stålsätter mig givetvis inför morgondagen. Allt annat än en fet-torsk är en skänk från ovan. Jag ber till hockeygudarna om att gjuta liv i vår sargade trupp. Håll modet uppe. Gör allt ni kan och låt inte förlusterna knäcka er. Ge fan i att gå in här och läsa allt dravel vi supportrar skriver i vår missriktade oförmåga att handskas med livets vedermödor. Kämpa. Överlev och behåll hoppet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
DJ Hemp:
Vi kan i alafall klara kontraktet iår! för något slutspel blir det inte!!
sorry men inse fakta nu.
ala lag under oss verkar ha en formtop när hade Timrå sin formtopp senast! aldrig haftnågon, så inse nu allvaret!! TIK måste kriga för att undvika kvalet!
Vi vinner inte många matcher till i år!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tvåtallar: Självklart hade det varit en skräll. Därför känns det extra tungt då det var så nära. Kommer bli betydligt svårare på lördag då jag nästan kan lova att spelare som Pelle G, Martin T, David P och Johan D kommer vara tillbaka för HV. Minst tre iaf. Så är det ju alltid.

Styrningen för Tenkrat var ju på en svår fladderpuck. Inte så lätt. Men det var synd. Synd också att han inte gjorde mål efter 30 sekunder. Han fick upp pucken bra men Stana gör en fantom. Fantastiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Värsta besvikelsen har lagt sig. Och man måste ändå säga att seger igår
hade varit en liten skräll. Om man tänker på förutsättnigarna. Nu spelade Timrå smart och höll på att greja de igår Det bevisar att de finns styrka i laget. Och spelet fungerade ju riktigt bra. Tenkrat är en otorligt stark spelare. Spelar många snabba puckar diagonalt framför mål. Men ingen är där. När han själv får en liknande passnig styr han ofta över. Tror Pyörälä eller Hynnig tillsammans med Hahl Kommer att bli en perfekt omgivnig för Tenkrat nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
superfalle: Det var ju inte första gången publiksiffran var under 5 heller. Brukar inte vara så mkt mer heller då det är folk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: nej med tanke på att det var 4700 i går så låter det konstigt..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Snoop: Fullsatt i Timrå? Kan jag väl aldrig tänka mig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
så förbannat otur...men måste ge en eloge till tenkrat, han kliver fram när vi behöver det som mest, han visade vilken världsspelare han är igår..tyvärr räckte det inte..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
bisterfinnen: jag säger som Plura, tack för supporten! Det är tungt nu....men det är bara att hänga i, kan ju inte lägga sig ner och dö.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Modano: "Ja verkar bara vara inavel här som du.Typiskt norrland inte våga öppna käften och kräva nåt av en Sryrelse. Tänk om man skulle sitta så som AIK BAJEN DJURGÅDS fans och bara se sin klubb skötas av DÅRAR då skulle det bli uppror nä här är allt så bra bra bra. VAKNA viken idiot som helst ser att raset har börjat när inte Nubben fick förstärka laget. Vadå skylla på pengar bara skitsnack bygga viktigare än laget man bara skrattar.Inget bra lag mindre PUBLIK SÅ KLART !!"


Nu argumenterade inte jag mot din åsikt i sak. Det var snarare det sätt du framförde den på samt till vilka du framförde den som jag argumenterade imot. Du kan ju på allvar inte förvänta dig att få ett vettigt svar på ditt första inlägg efter gårdagens match? Finns ju ingen här inne som sitter i styrelsen eller är engagerad i laget på ett djupare plan. Skärpning!

Skulle också uppskatta om du gav fan i att anklaga mig som person då jag inte har gjort något som helst för att förtjäna det. Klarar du inte av att ta en förlust behöver du inte ta ut det på personer som bemöter ditt onyanserade inlägg med fullgoda argument. Okej?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
nixXz: Erik Andersson...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Fick vi nåra fler skador igår?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tjalle: Snart brister det väl en smittkoppsepedemi också......suck.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Verkar som att det blir fullsatt nästa hemmamatch, alltid något.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: .....just nu känns det som om man vill prova lite knark....har just sett klart reprisen på PPV eftersom jag inte kunde kolla direkt

.....tomt....känns....det....

Trodde iofs att det skulle bli svårt eftersom LHC nog skulle vara rejält peppade efter förlusten i förrgår (varför får vi alltid möta lag som förlorat senast? nu blire likadant på lördag eftersom HV fick däng idag), men hoppet tändes med Tenkrats två mål...dock lyser det igenom igen, detta med eget spel....vi kan för sjutton bara spela när det står 0-0 känns det som, vi kan inte spela i ledning, då slutar vi åka skridskor och bara kollar in vad motståndaren håller på med, vi kan inte spela i underläge, då kontrar motståndarna sönder oss eftersom vi har så svårt att lirka upp försvaret. Vet inte hur man ska tänka, för om man ser till spelet så ägde ju LHC matchen under större delen av andra o tredje perioden, så rättvist kanske...man som alla andra säger..sättet vi förlorade på, trodde nog att vi skulle klara 1 poäng om inte LHC kvitterade före 15:e minuten, och det gjorde de ju inte , men det höll inte iallafall :-(

....nåja , behövde bara lufta tankarna lite......

och skrika lite..... AAAAAAAAARRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHH!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
bisterfinnen: and when the going gets even tougher:
the toughest get a gong gong!

Skulle fan inte vilja vinna SM i hokky som Timrå spelar just nu!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Får man käka knark?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: Ja då var det mej de letade efter. Ringer dem imorrn och sedan åker jag självmant in till dem. Lugnt och harmoniskt.

Följer du med?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Jag tyckte jag såg ett par vitrockar förut...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
bisterfinnen: Allt jag kan säga är väl könsord just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: Jag mår inte bra. Men undra hur läkarteamet mår just nu.

Vill ju inte på något sätt skylla allt på dem, men lite iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo:

Ni har då en fördjävvla otur. Tappar matchen, fler skador. När ska detta sluta?

Ni som fortsätter att kämpa och vara hoppfulla ska ha en fet eloge. When the going gets tough, the tough gets going.

When the going gets tougher, the tough go get Uno Gordon!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Skarin: Challe?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Ambroo: Tjalle har källor han.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tjalle: Vart hittar du den infon?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tjalle: Härligt. Då kan vi väl räkna bort honom alltså. Undra hur länge.

Ska man må så här?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Och nu står det klart att det är knät på Erik Andersson som havererade. Sicke skämt den här säsongen utvecklats till.

Även om det inte är aktuellt ännu så har jag en fråga: Finns det någon gräns där ett lag kan hävda Force Majure pga för många skadade spelare? Jag spelar själv på elitnivå i en annan sport och där krävs det ex ett visst antal läkarintyg.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Lite folk på en match som gäller en del - märkligt efter 2 veckors uppehåll.
Borde ha varit övr 5000 i alla fall...
För lite folk i laget - soppatorsk i 3:e på många spelare tack vare för många boxplay i 2:a.

Det såg lite rostigt ut

För många förlorade tekningar

Rönnmark - inte bra. Släppte många interference - solklara...

Tror att det passar bättre med bortamatcher så att man slipper föra matcherna för det klarar vi inte riktigt av med så många tongivande spelare borta. För få som kan hålla i pucken det där lilla x-tra.
Juniorerna OK - men det håller inte i längden...
Tenkrat - outstanding men för ensam...

Bra match för att få gång laget - Det blir bättre framöver - helt säkert.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Repeter: Håller med om att Tenkrat ar planens spelare om man följer kommentatorerna på sr.se. Riktigt skoj han som fått så mycke kritik i denna GB den sista tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tycho: Ja du har rätt men med tanke på våra skador så orkar vi inte hela matchen ut. De håller inte att ha så mycke folk borta hela tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
General_Moisio: Oj... hur ska jag göra det här utan att skirva en novell...

Tycker dagens match visar bra tendenser, bra fart och bra kämpaanda så länge vi orkade, sen kan man man vinna matcher och spela verkligen skit.
Den fruktansvärt jobbiga känslan efter matchen beror på att jag tycker de var värda poäng, men framöver känns det bättre när den värsta besvikelsen lagt sig att de hade bra initiativ istället för att ha spelat skit.

Kan de fortsätta som idag och orka hela matchen kommer poängen komma... Det måste jag tro!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
General_Moisio: Antar att han menar att bra spel inte nödvändigtvis betyder vinst och tvärtom. Slump, studspuckar och skitmål inverkar också...

F.ö. var Tenkrat isens gigant idag
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Tycho: FÖRKLARA GÄRNA!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
JanT: jag skiter högaktningsfullt i vad ni brynäsare tände 2001
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Knylan: Mata spelarna med denna video istället (Borland gjorde förresten en hyllningslåt(Silent Air) till Ian Curtis)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Gladh: Aska?! Vad pratar du om? Med 10 pinnar ner till träsket har det väl inte ens tagit eld...

Vi Brynäsare tände elden redan vårvintern 2001, i dagsläget finns det inte mycket aska kvar att resa sig ur...........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Knylan: Jag fyller på med denna låt.

Länk.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
Gladh: Jag hoppas innerligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköping 2008-02-14
General_Moisio: MEN vinst är inte alltid = bra och förlust = dåligt...
Kommentera

984213 · »