hockeyärnice: Jobbar vi in en topp 6 plats och får möta typ Färjestad så har vi ju hyffsat korta resor plus fullsatta läktare i minst 2 matcher. Det skulle kunna vara guld värt för ekonomin!
Även om det iofs sportsligt innebär att vi har potential att dlå ut Frölunda så kanske bättre med dom även om det blir längre resor.
{9829}: Jag menar det jag skriver, var väl mest den sekvensen jag reagerade på, när dom blev inbytt direkt efter att ha varit nedpressad. Ja 3:e linan hade tufft i egen zon med. Antingen såg jag helt fel då eller så är det ett coachmisstag om något.
Synct: Svensson har sina begränsningar, men viktig på att få stopp på anfallen och på spelare runt sargen, även buffla framför mål. Min synpunkt på det hela.
Craig Schira är fortsatt uppskriven på skadelistan. Broc Little finns inte med i truppen på grund av personliga skäl. Christoffer Ehn kommer inte till spel i dagens match. Fabian Wagner har kallats in.
Andersson: Eftersom det just nu som jag förstår handlar om att möta FBK eller Frölunda om vi hamnar på 6:e plats så är det väl närmre till Karlstad än till Göteborg?
Fast jag minns inte upplägget i SHL nuförtiden. Hur lyder rankingen som bestämmer vilka som möts?
Här slår man som exilare i förskingringen glad i hågen på fyran för att se matchen efter att ha läst en massa här om att de ska visa Timrå idag, men de verkar ju visa bottenmötet Malmö-Brynäs?
Även om det iofs sportsligt innebär att vi har potential att dlå ut Frölunda så kanske bättre med dom även om det blir längre resor.