"En sak till, Timrå har alltid varit, är och kommer alltid att vara mästarna på skitmål. Inte ett enda välförtjänt eller snyggt mål i afton. Tänk om LHC för en gångs skull skulle ha ens hälften av Timrås flax. Då hade vi fan vunnit varje match med 10-0."
"Egentligen så är Timrå ett riktigt skitlag, visst de har börjat serien bra och de har en bra förstakedja men resten av laget är fan dussinlirare. Bara att inse att vi har ett gäng högavlönade divor på isen i år."
Saxat ur White lions. Hmmmm.... hörde jag dålig förlorare eller...? *L*
Jag blev helt enkelt förbannad när jag läste ST för cirka fyra minuter sedan. Vart hittar han en 1:a i Moes betyg? Var gjorde han bort sig?
Okej, de var inne på båda baklängesmålen men på båda de målen så var det forwards som stod för misstagen. Det första så markerades inte Håkansson som kom i andra vågen och på det andra så fick inte Regin iväg pucken framför mål.
Men att ST är dålig på hockey var väl kanske ingen nyhet.
ernie eagle: Slog Moe massa icing i panik? Jag tror han slog en icing och det var menat som en passning som blev det blev ett missförstånd av. Jag tyckte nästan att det backparet var det som var minst pressat i den andra perioden.
JimmyH: Moe sålde sig lite lätt på första målet och kom lite fel i någon situation där han släppte till en LHC forward bakom sig till ett friläge. Annars var han helt ok där 2+ hade passat bättre än 1:a. Svedberg tyckte jag också var bra.
Tyckte problemen i andra mest berodde på att det dels var mycket kollektivt puckslarv kombinerat med att forwards inte fick fast deras puckförande spelare.
Men jag var mest nervös så här första livematchen för iår så jag kanske analyserar fel... :)
Tycho: Det är svårt att det där alltså, när han och Svedberg blir i numerärt underläge där på första målet, Moe försökte väl mest att täcka skott där. Det är fortfarande en forward som ska ha koll på Håkansson, hade han varit markerad hade chansen aldrig blivit av.
Backparet var ju inne på 1-0 framåt om nu någon vill anteckna det.
Trots att vi var tillbakapressade i den andra perioden så kom de inte särskilt ofta in framför mål utan jag tyckte att samtliga formationer lyckades styra ut dem i hörnen i väldigt stor utsträckning.
Red Rocker: Håller med dig, sjukt att ge Moe en 1:a i betyg, tycker han gjorde en bra match, krånglade inte till det utan spelade ett moget och stabilt backspel
JimmyH: Håller med. Ibland fick de komma lite för lätt in på mål kan jag tycka, ett par inspel från bakom förlängda blå vart ganska farliga. Men om jag tänker efter vart jag aldrig riktigt orolig...
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer
"Egentligen så är Timrå ett riktigt skitlag, visst de har börjat serien bra och de har en bra förstakedja men resten av laget är fan dussinlirare. Bara att inse att vi har ett gäng högavlönade divor på isen i år."
Saxat ur White lions. Hmmmm.... hörde jag dålig förlorare eller...? *L*