1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23

791270 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
andyo:
Och jag är redan framme.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
actionleif: Haha okey som vanligt alltså. Jo lyxig var den allt ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
andyo: Vilken lyxig insiderinfo!

Han har nog klargjort för de flesta här inne annars att han skulle upp
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
tk75: Jag vet inte om han skrivit det här på forumet redan: Men jag har inside-information om att Sjöstedt just i detta ögonblick är påväg upp till Luleå med 3-4 stycken andra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
friskan:

Skicka länken så ska jag kolla igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Jen: okej tack det blir vår 4 raka seger hemma då :P
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
tk75:
Jag och min arbetskompis kommer att vara där.
Iklädda varsin röd tröja!!! Bland en massa Nordbor...
Hoppas bara Timrå vinner...Men jag bär min tröja stolt ändå!
Tyvärr var det nog ingen fullstpr buss som gick upp..Om någon mindre är på väg vet jag inte.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
friskan: måste bara fråga kommer dety nåra fans från till luleå i morgon ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten:

Men lilla du.............inte var det Sloan som du påstår. Titta igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten: Såg matchen två gånger på tv, han har bra puckbehandling osv. Gjorde en hyfsad insats, inget kanon men inte helkass heller. Ska man jämföra spelare på samma villkor så var ju vissa andra totalt urusla.

ST kan inte hockey. Pinsamma betyg, framförallt på en sån som Koskinen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2:

Hur kan du tycka att Hedström gjorde det bra???

Det är ett hån att både han o Kalle K fick en 3:A i betyg i dagens ST.

Hedström får alltid 2 p extra på grund av sitt namn.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Janken: Ryktet går på byn ..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
actionleif:
Är det ditt önsketänkande eller har du hört nåt??

Jag har hört att Machulda har nån slags "provperiod"... Och om det är så så torde det inte förlängas eftersom man har ju inte kunnat bedöma honom...

Undrar om Jason Krog är nöjd med att spela AHL åt Wolfs??
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Ambroo: Dagens hetaste: Machulda bort, in med en Kanadick under 25 år.. Väldigt fin statistik
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Ambroo: Stavfelet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Teamreux: Det säger jag ingenting om, men nu var det så att man försökte med just det, att stänga mittxon alltså...i pp.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: Styf och Koskinen tror inte jag finns med i 07-08 laguppställning.
Skall va då om Styf gör en Sjödin och rycker upp sig markant.
Annars vete f..n

Fotnot: Sjödin = Timråsonen tillika älst i es med sina 42 år spelandes i Brynäs

1983-1984 Timrå Division 1 24 4 4 8 12
1984-1985 Timrå Division 1 23 8 11 19 14
1985-1986 Timrå Division 1 32 13 12 25 40
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Ambroo: tack för det.

Annars håller jag med dig, det såg ängsligt ut i slutet, och Koskinens misstag gjorde pricken över i:t.

Såg matchen igen och Styf är inte så hemskt dålig som vissa vill göra gällande. Visst, ingen vidare match idag, men överlag håller han ändå. Han har inte haft nån katastrofsäsong och gjort flera riktigt bra matcher (där han bland annat avgjort mot Frölunda och Mora borta. Kom dessutom ihåg att samtliga i hela laget var grymma i nästan 20 omgångar.

mer noterat: Regin är ju hur bra som helst.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
friskan:

vad menar du med det??? Om det var bilden i aftonbladet så var inte det warg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Här är det glatt minsann!

Huga!

Jag går o lägger mig i stället!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Laken: Tack Luleå!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
+++++ - Peter Regin
++++ - Johan Andersson
+++ - Johan Backlund
++ - Riku Hahl
+ - Oscar Sundh

Skulle vara roligt att höra Lill-Kentas motivering till VARFÖR inte Moe fick spela? Är det trots allt så att det är viktigare vilket namn man har på ryggen än vad man presterar på isen...?

Jonte slö och oengagerad idag.

Trots allt två poäng och SEGER var viktigt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Ambroo: Stänga mittzonen i spelet 5 mot 5 är ju nödvändigt. Nu rasar backarna ned för långt och forwards styrspel funkar inte vilket gör att motståndarna får ytor och nöjlighet att komma med fart genom mittzon och då blir vi över, Styf och Koskinen framför allt.

Stängs mittzonen som vi gjort tidigare i år så bromsas motståndarnas fart upp och de får antingen ragga puck, börja om och börja om eller slå chanspuckar.

Sen hävdar jag fortfarande att soppatorsk är en anledning till att vi tappar ledningen.
Före alla skador så stängde vi matcherna i ledning det orkar vi inte riktigt nu....

Vem i domarkåren utvärderar sina "proffsdomare"???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Teamreux: Det såg väl ut som vanligt när det gäller domarstandarden?

Soppatork sista 10? Njae, snarare smög det sig in en falsk trygghet/oro från BIF-matchen. Vi hade både ett och två pp:n, men slog av på takten och bevakade istället för att gå för fyran. Man behvöer knappast stänga mittzon när man är i överläge...

Moe på bänken är ett skämt när man ser vilken form/kunskap vissa besitter i dagsläget.

Resten känns självklart i det du skriver...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: ja straff var det. Sen måste jag tyvärr säga att domarens insats inte var värd en proffsdomares. Ständiga fasthållnigar vid tekningar. Jag trodde de nya reglerna skulle tillämpas men som vanligt så dalar det ju längre säsongen lider.

Sedan är det ju inte konstigt att vi tappar ledningen - soppatorsk efter ca 10 min i 3:e.

Vad beror det på då? Ja flera faktorer men här kommer några enligt mig:
De lag vi mött nu på slutet har alla kört på 4 femmor eller 3 treor med fyra ytterforwardspar.
Coachning av laget - sliter enormt hårt på vissa spelare i box och powerplay. Rullar konsekvent på 3 femmor där vissa får får dra ett enormt lass. De orkar inte hålla mittzonen stängd som de gjorde innan.

Koskinen ser seg och matchotränad ut.

Avsaknaden av Robban, Timo & Nyllet syns verkligen i defensiven.

Avsaknaden av Warg syns i offensiven och defensiven- Att hålla i pucken och styra i framför allt PP.

2 spelare+Moe på bänken som inte används som den avlastning de borde vara.

Laine måste nog komma in i tempo och spelidé lite bättre, framför allt i styrspelet - ser lite lätt ut - han måste få några fler matcher på sig...

Värvningen av Machulda är fortfarande en gåta tills han bevisat motsatsen.
Var han skadad redan när han kom....

MEN VI LEDER SERIEN ÄN OCH INGA NYA SKADOR ÄN....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: Nu passar du iaf in här och du skulle förmodligen även ha en stående inbjudan i klacken...
Kommentera


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
73Sjöbba: ge mig själigt med pröjs först. ungefär motsvarande vad Machulda tjänar.

Fanzin: ja, du har en poäng. Men man vill ju inte att publiken ska få samma pöbelkaraktär som dem där upp i den där backhoppsorten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten:
Och det kommer från en som inte ser skillnad på Warg och Sloan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Svagt att tappa 3-1 sista 10 men med tanke på skadeläget är jag Grymt imponerad av årets TIK, Känns som om Andersson och Regin visat att dom vill och skall få mer speltid framöver.
Forza TIMRÅ!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: Varför tror du Modos publik buar för det lilla minsta?. Det mest pinsamma att höra från folk som står i klack är ju när de säger
- Nej det där var helt korrekt dömt sluta bua. Hallå, varför buar man egentligen? Jo för att påverka domaren bland annat, fast när det redan är dömt så kan det ju inte ändras. Men det är ju skillnad att stå i klack och sitta på sittplats, man blir liksom lite mer öppen i klacken. Sen att alkoholen kan göra att man buar åt det mesta är en helt annan sak :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Känns ändå som man är nöjd med 2p, för matchen var jämn, LHC hade några riktigt bra lägen vid strul framför egen kassen i början av 3dje. Koskinen och styf känns som säkerhetsrisker speciell då KK. Är nog hans sista säsong i TIK med tanke på hans skadebenägenhet.
Andersson,Regin ,Hahl, sund och Nilsson riktigt bra idag, även Kokko bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
RocknRolf2: Du kanske ska snöra på dig grillorna och visa vart skåpet ska stå.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten: ja nog var det straff allt. Klacken borde gnälla på Koskinen istället.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten: Det var inte pinsamt bara vid straffen... Man kan inte skrika så fort en hemmaspelare faller och man kan heller inte stå och gapa skjut i parti och minut när man har en motspelare mindre än en halvmeter framför sig eller när man är i sarghörnet och snurrar...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten: Visst var det så men som klack måste man visa sitt missnöje hur solklar en situation än är :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Talangscouten:

Straffen var solklar, klacken får skaffa glasögon så det inte blir pinsamt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Ge f-n att såga "virus" efter varje match, gå på den riktiga matchen live i stället!

Topp 4: Backlund(akilleshäl straffar), Sundh, Regin, Andersson.

Resten: stort minus!

Hedström gled genom hela matchen, pinsam match, okej man kan inte vara på topp jämt. Men man kan faktiskt kämpa. Har han varit o besökt psykologen igen? Han blir from som ett lamm efter varje gång.

Domarns nivå är skrattretande, i början tog han inget, i slutet allt. I o för sig är det ovanligt. Det brukar vara tvärtom.

Låt Moe spela!!!

Åldern ska inte ha någon betydelse.

Underbart skönt med två poäng i alla fall!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
andyo: Visst var han bra, synd bara att han missade hakningen/trippingen innan LHCs kvittering
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Fy fan vad äckligt dålig vissa var idag och då kan man knappast komma och säga att dessa lider av för mycket speltid... Att ställa över Moe är tamejfan ett hån när endel agerar som idag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
andyo: Håller med när domaren är bra glömmer man honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Det mest pinsamma är den sk hockeyklacken som borde gå en kurs i hockeykunskap. Hur fan kan man stå och skrika åt en domare som är lika konsekvent dålig åt båda håll? Straffen var ju solklar då Koskinen står på egen blå med betongfötter. ......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Bäst på planen var varken Johan Andersson eller den där LHC-spelarn som blev vald till matchens lirare - Det var utan tvekan domare Marcus Vinnerborg. Klockrent dömt hela matchen.

Ja menar det är ju stake honom eftersom han vågar att t.ex. blåsa straff åt LHC när de i flera sekvenser före straffen borde ha knåpat ihop minst 6 utvisningsminuter men som han valde att inte blåsa för - ÄVEN om hela hallen buade, och även om hans till synes väldigt kloka huvud insåg att han gjorde fel. Grymt Vinnerborg!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Synd på poängtappet i slutet av 3:e. Otroligt synd. Men vilken delikatess vi serverades 22 sekunder in i förlängningen. Garanterat en highlight som kommer finnas med i nästa "Best of Timrå" ;)

Andersson var grym i dag. Underbart mål i 5 mot 3. Men synd som fan att vi inte orkade stänga igen matchen i 3:e.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
El Maco: Moe ska spela mera, ser åtminstone en back han åker åttor runt, utan att använda klubban dessutom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23

Låt nu Virus vila till nästa tv-match. Finns andra bekymmer...

Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Är de nån som ser matchen? HAr K.K. det tungt? Varför får inte Moe fortsätta spela?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Bra i alla fall med två pinnar....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
Fan vad less jag blir
Kommentera

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2006-11-23
JÄVLA SATAN!!!!!!!
Kommentera

791270 · »