1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577898 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21

2243299 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
jå1: Haha uppenbart detta är en Lövensnubbe med nytt acc som vill bli av med Possler. Den lätta går vi inte på, men dom kan få Liljegren helt gratis av oss istället..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Ja vi had behövt Schedin till dä sjunkande skeppe!!🥴
Men men vi få hitt ett par andra spetsar 👌
Själv minns ja båten förr till Vasa…
Dä fanns dä mycke rysk spets i hytterna 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Brodda13: Det öppnar även en möjlighet för målvakter att söka kontakt med täckande spelare för att få en goaltender interference utanför målgården, det blir väldigt svårt att iom detta uttalande att fria detta. Situationsrummet måste bli mycket mer konsekventa eller skrotas, just nu håller dom absolut lägsta möjliga klass.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle Liss: Bra tips, vi har inte märkt det. Vi har inte läst att Nubben vill ha in spelare med fart heller
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Era spelare verkar inte ha så mycket fart under rören. Ett tips byt ut trötta spelare som Olofsson och Liljewall och toppa med dom som har lite speed annars tror jag det blir tufft för er
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
erathoo: Det gjorde man inte , men det var ju Frölunda ...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hahl Bundy 2.0: helt sjukt, men dom pudlade inte på Frölundas mål? Hur förklarade man att det blev godkänt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hahl Bundy 2.0: skulle gärna vilja ha en förklaring på Frölundas tilldömda mål också men det klart. SHL har väl inte stake nog att kritisera en sådan betydelsefull klubb. Ursäkta språket men det är jävla pajasfasoner detta. Är inte keepern i målgården så räknas denne som en utespelare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hahl Bundy 2.0: Haha så jävla pinsamt, fel att hålla tyst och stå för sitt beslut. Har det vara Frölunda hade man inte sagt ett knyst. Hur kan man godkänna ett mål för att sedan ångra sig och dessutom gå ut i media med det? Det kan väl bara hända mot en klubb i serien, skänker inte så mycket trovärdighet i deras arbete, nötter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Nej... Vi fick en pinne oförtjänt igår! Hata SHL!

SHL pudlar – Timrås mål skulle ha underkänts

www.aftonbladet.se/a/jam4vw
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
jå1: Nästa hejar väl förmodligen på Almtuna… inte riktigt lika illa kanske.

Om det nu inte blir di blåe då för han är ju född i Lund.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Rallarn: Allsvensk . Några skrällar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Andersson: Är det hockey idag?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle Liss: Löven torska ju ändå ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Ni skulle behöva en Possler i laget. Era spelare ser rädda ut
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
snushane: Vad har partifärg med Timrås ledning att göra? Samtliga norrlandslag i SHL kommer från kommuner där sossarna styr. Jag vet inte hur mycket det har med saken att göra faktiskt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: jomen Sundsvall/Timrå borde ha underlag för samma förutsättningar..men...med risk att få hela Medelpad på mig..Folket där är bra tröga och Sosse styrda..Jantelagen har ett krafttag om befolkningen..och det vet alla som kommer därifrån..! Tyvärr så är det ett handikapp.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
covfefe: Domarkåren och SHL har tagit det här till en ny nivå, man motarbetar oss även utanför rinken och efter matchen...humor på hög nivå!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Woody: Låt Laleggia leka med Hanzl och Rattie och in med en till back med lite storlek, en som är lite elak. Det är enligt mig den bästa lösningen på kort sikt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Woody: Fast betänk då att Freddan Co. är högst obenägna göra förändringar. Bara att shuffla om linorna tror jag kan höja lägstanivån rejält och sant ge oss mer spets. Sen bonus om det förstärks på några platser men om man inte för det bästa av materialet är det svårt att motivera att vi ska vara i SHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: Jag kan ha förståelse för effekten man vill åt men det är nog snarare helt fel tillfälle för något dylikt när vi precis har en säsong helt utan publik bakom oss. Mejla de ansvariga med synpunkter istället men gå på matcherna i normal utsträckning :)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: Egentligen skulle jag ju inte skriva mer här på ett tag, det blir för deppigt. Alla har rätt och alla har fel. Något är fel och något måste göras. Ganska mycket måste göras. Spelarna vet inte vad de ska göra på isen, det ser vem som helst. Men det funkar inte heller att göra rent hus och byta ut höften av laget med tränare och tro att det funkar. Sannolikt skulle vi ha bytt tränare inför säsongen, men det gjorde vi inte. Jag tänker på Giffarnas säsong. Fan, så man svurit ända fram till för en månad sen och nu har de plötsligt chans att gå upp, tack vare att de vågade byta ut ett system som inte fungerade och inte var anpassat till de material de har. Hade strukturen varit bättre hade vi slagit både Djurgården och Linköping. Jag vidhåller att vi fortfarande har chansen att vara före båda dessa lag och kanske även Brynäs om vi gör de ändringar som behöver göras, plus en frisk Didrik och en eller par spelare med fart. Om de nuvarande tränarna klarar av att göra den förändringen? Tveksamt. Å andra sidan ska vi inte bli ett Modo heller med en ny tränare i månaden. Jag har i vart fall inte gett upp än.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: det handlar om kanske en eller två matcher. Risken är ju annars det blir lite halvmysigt i hallen och tränarna och nubben kan fortsätta som inget har hänt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
covfefe: Vi fick väl det med oss retroaktivt med tanke på domarmisstagen som skett innan dess..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: Njae bojkott kommer inte leda nånstans mer än att sätta klubben mer i skiten. Tycker vi går på matcherna och gör vårt! och hoppas Nubben sitter maniskt vid faxen just nu och jobbar arslet av sig för att vända på det här..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
ionloo: Ibland är det bra att visa sitt missnöje genom bojkott för att påskynda en förändring, tror nu är ett sånt läge.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
SHL pudlar angående målet vi fick godkänt efter videobedömning.

”I detta fall anses det faktum att anfallaren hoppar in i målvakten utgöra att graden av kraft blir för stor för att målet ska godkännas. Detta även om anfallaren är fokuserad på pucken och inte med avsikt kör in i målvakten. Dessutom ser man över träffbilden och i detta fall sker träffen mot målvaktens huvud. Målet skulle därmed ha underkänts. Korrekt domslut hade varit mindre straffet illegal check to the head och ej mål”
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Alla andra lag i botten gör ju något iallafall, men timrå sitter bara å väntar på bättre tider känns de som. Nån spelare måste ju finnas som kan göra skillnad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Ingen vad jag hört om de senaste. Finns ju youtube……

Nä det är tragiskt att det är som det är. Vi gör exakt samma fel denna gång som förra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Spock: Nej Rattie har jag goa vibbar över. Känns som han brinner för det här! Tycker dessutom han varit mer synlig och delaktig i spelet överlag de senaste matcherna, men vi är tyvärr ruskigt beroende av Hanzl, Rattie och viss mån Hartmann i det offensiva tyvärr.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Alla sitter säkert hos Nubben. Vi ändrar ingenting. Tålamod så står vi nog där med guldet till våren…
Låst ämne


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Brodda13:
Vet inte vems extrakonto det här är, men att påstå att utlänningarna ser helt oengagerade ut på isen är lätt att motbevisa.

Det är enbart Zajac jag inte enkelt hittar i det här klippet. De övriga ser engagerade ut vid ett flertal tillfällen. I synnerhet Rattie.

www.shl.se/play/video/Timra_IK_Linkoping_HC-137267?provider=staylive&autoplay=1

Edit: Morten Madsen hittade jag inte heller enkelt. Dock fortfarande majoritet för de engagerade utlänningarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
snushane: Både Rögle och Växjö har väl dock rätt fett stält tack vare externa finansiärer etc..
Men håller med om att de har rätt ledare på rätt plats för det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
ionloo: Personligen har jag en bit över 60 mil enkel. Jag åker garanterat inte upp förrän dom förmedlar åtgärder
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: En obekväm sanning. Det skrivs och ondas över att arenan knappt är halvfull och att marginalåskådaren sviker då produkten på isen inte är underhållande nog. Tänker mig att vi som hänger här är ett par snäpp ovan denna nämnda marginalåskådare i engagemang. Precis inget blir ju bättre av att vi stannar hemma eller?

#mittsäckgäng
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
snushane: de ser ju helt oengagerade ut på isen så det är nog inte en sådan pjåkig tanke du bär på där.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Det värsta som kan hända nu är att man snackar om tålamod och att man mot bottenlaget LHC tar kliv när man tar en poäng. Jag ville tro på ledningen och spelarna. Jag gav dem en chans. Men tycker att ca 20 matcher inkl försäsong räcker för att se att det måste både stuvas om i laget och förstärkas utifrån. Tålamodet är slut iaf från min sida. Agerar man inte inom närmaste månaden kommer åtminstone jag inte besöka ladan mer denna säsong. Har inte lust att se ännu en säsong sölas bort bara för att alla ska vara kompisar och att laget och ledningen är gjuten i sten.

Presterar man inte ska man få veta det oavsett om man är ledare eller spelare, det tjänar alla på.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Tiken: mitt sjätte sinne säg mig att utlänningarna inte är så imponerande av varken Freddan och Ante..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: OM Timrå ska vara ett SHL lag behövs det mycket mera..titta på Rögle? Eller Växjö...rätt folk på rätt plats..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Jag tror inte att Nubbens uttalanden ska tolkas så bokstavligt.
Rytter var ju exempelvis in och härjade en del om Nubbens taffliga uttalande kring NHL-lån.

Nubbens uttalande inför värvningsstoppet stämde ju inte heller. Att han där uttalade sig så tvärsäkert anser jag var onödigt för det blir omöjligt att ta honom annat än på orden.

Men i de andra lägena bör det rimligen tolkas mer ur ett bildligt uttalande. Tillsammans med en viss mängd företagsledarjargong.
Det handlar mer om att påverka vi uttalandena än att de ska vara rätt igenom sanningsenliga.

En annan sak men ändå relaterat. Tycker Nubbens sämsta medieinsats är i fimpens resa förra gången vi var i SHL. Framstår i dåligt dager.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Charliejfz: Bra förslag men vår klubbledning väljer nog att inte göra någonting alls vad det verkar. De funderar och pratar med varandra istället för att agera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Håller med. Det borde man redan ha sett efter att man utvärderat förra säsongen vi var i SHL, för det såg ju exakt likadant ut då som nu?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Tiken: Tror nog han lär va rätt omtyckt som person, annars hade aldrig så många hängt på tåget upp till SHL.
Just det sociala och bygga grupper är väl Freddans styrka, men i min bok så drar hans taktiska (o)kunskaper, med att sätta kedjeformationer, matchcoachning och allt det innebär ner helheten i coachande..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
En fundering, är spelarna nöjd med Fredde? Någon som har någon inside hur de låter inom laget?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
snushane: Nu tror ju vissa här att jag och andra efterlyser klockslag för offentlig arkebusering av spelare o dyl. Men se det gör jag inte. Allt jag önskar är att bl.a. slippa läsa uttalanden om att orsaken till förra sejourens debacle var brist på tålamod så nu ska man minsann ha det.

T å å å å å l a *znaaaaaark* m o o o o o o od.

"Öh?!?" "Va??" "Är vi redan tillbaka i HA? Jag slumrade visst till lite...."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bristedt kom från college ligan exempelvis.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Tänkte på värvningar... Borde väl gå att hitta spelare i AHL eller collegeligan. Om ni hittar två spelare i collegeligan som har ambitioner att nå NHL så blir de inte dyra och de har ofta höga ambitioner.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Word Birger!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: jag har av den åsikten att med andra tränare och taktik. Ihopsättning av laget. Rätt formationer så skulle det här se annorlunda ut. Så här kassa ska vi inte behöva vara. Det är nåt som är infekterat i laget. Läste i ST, Freddan var tydlig med att det var bra harmoni i laget och att vi måste ha tålamod. Det där eviga tålamodet. Sen vet jag inte hur mycket det ligger i att tränarna bara kör taktiken på svenska. Det måste ju kännas småsurt och övergivet att som utlänning inte ska få känna samma samhörighet med övriga. Och där måste väl den där barnsliga tillsättningen av Molinder gå in och styra upp. Han är väl nån form av bollplank och psykolog..hahaha..det är ju så patetiskt att man skäms.! Vilka stollar. Lill Ante skröt så förbannat över sitt försvar innan serien drog igång. Han är ett skämt till tränare. Tröttare människa finns knappt.
Allt handlar om förtroende för ledarna. Det biten tror jag lyser med sin frånvaro i dagens Timrå.
Låst ämne

2243299 · »