1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582259 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21

« · 2242734 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Kerstin_k: Det där är ju HELT jävla sinnes.....vad för skev världsbild har de eg? Man tappar allt förtroende för Nubben nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
covfefe: Ja det har jag varit inne på. Oskarshamn har dessutom sparkat både sportchef och Tränare på vägen.
Inte för att jag menar Nubben helt plötsligt skall lämna skutan. Däremot bevisar det att ibland måste i allafall tränare röra på sig om det inte funkar..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Modano: "– Vi sitter dagligen och funderar på om vi ska göra förändringar i spelet och sådana saker, men är det något jag lärt mig sedan vi åkte ur senast så är det att ha tålamod, för då tappade vi det"

Avd: Vaaaaaa?!

Om förra sejouren var nån sorts definition av tappat tålamod lär vi få vänta jävulskt länge på nån sorts ändring i år...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Det är så man måste arbeta i en elitförening. Man kan inte vara bästa vän med alla som sportchef. Man är deras arbetsgivare. Duger det inte så får man gå. Tänker tillbaka på försäsongen efter vi åkte ut senast. Oskarshamn var då nya i ligan, tappade Kentää och fick en helt oerfaren sportchef (sett till nivån, som sedan även fick avgå). Den sportchefen i Oskarshamn värvade väl Tobias Lindberg från Nordamerika då? De såg redan på försäsongen att han ej dög och han fick lämna utan att ha spelat en match.

Tänker man på det så var nog Oskarshamn mer moget för högstaligan då än vad vi är nu.

Vår ledning vågar inte agera alls som det verkar! Vad vår ledning gör? Stoppar huvudet i sanden och hoppas att det löser sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Det är lugnt bara köra Andersson Boyce Olofsson mera de ska ju vara kultbärare nästa år ledande 1a i Allsvenskan när de snålat sig ur igen. Freddan Ante på livstid får ej röras eller hur Nubben man ska vara snäll med kompisar det går före ALLT Supportrar sponsorer mm
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
covfefe: jamen vi fortsätter ju stödja laget väl och betalar dyrt för att se dessa jönsar..Not!!! Inte en krona till detta skitbygge. Avgå Nubben, avgå för i helvete Ante och Freddan..!!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Woody: Linköping hade enligt uppgift 7-8 juniorer på plan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: Att Per Svensson står på fler mål än flertalet av våra forwards bevisar i min bok att Nubben misslyckats med forwardsvygget kapitalt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Titta Nubben, så här resonerar en potentiell bottenkollega i SHL. Ja det är i den ligan vi spelar nu. Men i Timrå är allt så förbannat låst och svårt. Laget är "satt" och vi har det vi har. Det är nätt och jämnt det går att sära på formationer och från det till att byta ut spelare mot andra, nä huvva! Det går inte!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Jag skulle vilja se en journalist fråga Freddan varför Laleggia spelar kvar på backen. En treåring ser ju för guds skull att hans defensiv förlorar matcher på egen hand. Någon som blir brydd om demontaktikern inte ens tänkt tanken att flytta upp honom på forwardsplats trots att det är vida känt att han kan användas på båda positionerna?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Labban: med 3-4 spelare som håller shl klass När man spelar i just shl, ja då kommer kvalet sluta 0-4 i matcher. Anmärkningsvärt svagt lagbygge. Svagare än sist? Kanske. Och med jävla mähä ledare så orkar man inte se skiten längre
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle: LaLeggia passar inte som back men han är en av få spelare i laget med speed och skills. Att bänka honom vore idiotiskt. Vi har ett brett lag,men för dålig bredd.. Största felet är att vi inte värvade tillräcklig spets utan skrev kontrakt med mängder av på förhand mediokra spelare som var rena chansningar.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Pano : Hanzl, Rattie, Hartmann, Svensson och målvakterna. Dom håller SHL-klass. Backvärvningarna har misslyckats, samt Alvarez, Liljegren, Andersson och vi tog med alldeles för många halvdana spelare upp från HA. Tyvärr har vi låst fast oss med dom nu. Varför har man Liljewall som två assist på 11 matcher eller Andersson 0 poäng på 11 matcher i laget? Lundin o Lööke var är dom? Lundin har iofs producerat en del men osynlig senaste tiden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Johan J: tycker han varit varken eller. Menar att ingen värvning känns lyckad, överhuvudtaget. Tycker cmore sammanfattade det bra, felbyggt och saknar speed. För att inte tala om leifbys artikel. Så sanslöst klockren
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Pano : Rajaniemi kan inte lastas. Tycker att han har varit bra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle: värvningarna har misslyckats på samtliga nyförvärv vill jag påstå. Och de är nubben som är ansvarig för det. Som andra redan sagt, Svensson är den som håller shl klass. Sen finns de inget. Och sen inget. Timrå är som Malmö i CL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Woody: vi verkar se helt olika bilder av Timrå. Bättre än Brynäs, Linköping och djurgården? Inte en chans. Tabellen ljuger inte och den kommer fortsätta berätta sanningen om det här laget, vi har inte otur med domarna eller ribbträffar, vi är så här dåliga. Jag skulle säga att laget inte är bättre än sin svagaste länk och när LaLeggia drar den där fullkomligt idiotiska passningen mellan benen på motståndaren istället för att spela enkelt, när han gör den där juniortabben IGEN som leder till 2-0 LHC, då är Timrå precis så där jävla dåliga som LaLeggia är. I ett hälsosamt lag med bred trupp borde han sitta på läktaren efter en sån där grej men det går inte för han är allt vi har. Precis så dåliga är Timrå just nu. Och det kanske är logiskt och oundvikligt, att en nykomling dras med sån här skit, men det förändrar inte faktumet att vi åker ur denna säsong. IGEN.

Det går inte att kliva upp i SHL med en sån här struktur och ekonomi, det börjar bli smärtsamt uppenbart.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Vulgata: Ja det har du fan rätt i, my bad, haha.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Synct: nej men vi bytte ju t.ex. Printz mot Westerlund förra gången vi slogs i finrummet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Vulgata: Det här är inte NHL.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Slänger ut en fundering: skulle det vara möjligt att byta Alvarez mot Malmös Deschanou, båda har börjat trevande och kanske liknande löneposter.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
I all bitterhet och depp sitter jag och funderar på om/hur kommunikationen ifrån fans kommer fram till klubben. Vet vi om det finns någon kommunikationskanal ifrån supporterhåll?

Med tanke på att det är typ lynchningsstämning över hur laget presterar så vore det nog bra om det luftades lite känslor ifrån supporterklubb eller så som samlar in lite. Det räcker liksom med att ta ett axplock av inläggen för att samla den gemensamma känslan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Leifby skriver lite…
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle: En lite kommentar mäktar jag med. Jo. Timrå har varit en stor besvikelse så långt den här säsongen. Det är sant. Men i kväll var vi bättre än Linköping. Solklart. Vi är också bättre än Djurgården, och fan vet om vi inte är bättre än Brynäs också. Mellan oss och de tre är det åtminstone inte oceaner som det är jämfört med oss och Frölunda och Skellefteå. Någon spets till skulle vi behöva för att kunna avgöra de här jämna matcherna snabbare. Och en spelklar stabil back, vilket vi ju redan har. Jag må vara besviken och för det egna hälsans skull har jag sänkt förväntningarna, men en supporter är en supporter, även i motvind. Jag brukar få energi av att glida in här efter match. Det får jag inte nu. Pannbenet på spelarna är oerhört mycket än på supportrarna, så mycket kan vi konstatera.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Pano : nä jag vet också det men man kan ju hoppas allafall, så hävla le hans jävla ursäkter hela tiden … jag skäms att vara timråit idag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Tiken: han kommer inte avgå och kommer ej bli sparkad. Vi kommer va avhängda innan didrik kommer och ev nyförvärv. Timrå ik är inget lag som börjar rada upp treor och tar ikapp 12-14 poäng bara sådär.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hoppas Freddan lämnar sin uppsägning på lördagkväll.
In med en ny tränare och börja förbereda för att vinna bäst av 7 så vi håller oss kvar.
Tack och hej säsongen 2021/2022
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
2018/19 tog vi 44 poäng i grundserien på 52 matcher.. Känns som denna lär bli 25 poäng om inte något händer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Synct: Gillar Rattie. Levererar mål och poäng och visar ett engagemang som man sällan ser hos en import ändå. Den som firar mest när vi gör mål
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
snushane: vann 1p...förlora 2p
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
roger_sundsvall: vann vi eller hur gick det.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: ja men där är jag med dig, jag tror inte för en sekund att vi blir långvariga i SHL med nubben som sportchef och vi blir definitivt kortvariga med freddan som coach. Jag har alltid gillat nubben och jag har för tillfället ett ont öga till Lander men kommer ibland på mig själv med att tänka ”HUR kunde nubben missa att landa Lander?” Jag vet så klart inte hur snacket gick men det hade varit intressant att veta vad man erbjöd Lander (om man ens la ett kontraktion bordet?) och vad man erbjöd Hanzl/Rattie. Inte för att dom varit dåliga, tvärtom.

Nä det måste hända något snart. Timrå IK är ett stort skämt i SHL, Cmore pratar om Timrå som hinder på motståndarnas hinderbana, inte som likvärdiga motståndare. Det är ett sånt jäkla underbetyg att acceptera att kliva upp en serie och inte ens kunna skapa ett lag som kan vara med och tävla mot motståndarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
freddan..måste va jobbigt att inte räcka till
han mår nog inge bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: ja frågan är om de räcker att ha timråhjärta när de blir fel gång på gång. Dock sitter nubben säkert oavsett vad..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
roger_sundsvall: Freddan får lämna självmant isåf, Nubben har väl sagt att han aldrig kommer sparka en tränare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
vem får lämna först?
barry smith?
freddan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Scoobydoo: Det går nog, men de måste tänka om helt tror jag. Att sära på LaLeggia/Zajac tog alldeles för lång tid och verkar vara symptomatiskt med Freddan vid rodret. Börja på ett nytt papper och kika på minst tre nyförvärv. Man kan inte jobba i gamla spår när det ser ut såhär, ett helt nytt omtag krävs.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Olle: Nä han måste avtackas oavsett. Det måste in nytt, friskt blod i den här föreningen. Vi kommer aldrig längre än till att vara SHL:s tappatvåleniduschen-lag annars
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
tjobba: Jag tror inte Olofsson platsar i Sundsvall, så det kan vi glömma
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
mikenomad: Ja fast det paradoxala kan ju vara det att han är en ganska bra sportchef i allsvenskan? Där ett handslag och löfte om snöskottning (vet att det var linkan) räcker ganska långt? Så åker vi ur igen i år så kanske han klarar sig rätt bra? Däremot räcker han inte till för högsta ligan, det stod han ju mer eller mindre och erkände själv i paus i Scandinavium sist.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: helt overkligt trubbigt lagbygge med total avsaknad av fart och struktur, nånstans har de gått fel. Igen. Väldigt fel. Avsaknaden av pondus hos freddan, ante och molinder smittar av sig på exakt alla spelare. Ohyggligt svagt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
olofsson..lööke..lundin..?
va dom med idag?
tycker de fortfarande de är skumt..
att t.ex bohm..erixon mfl är så dåliga ..plötsligt
har dom inge förtroende för freddan?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Han önskar spelare, fansen önskar att det är han som försvinner. Det kommer ju aldrig gå å undvika kval som de ser ut just nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Kan meddela till dig som inte har fb att på Timrås sida där tycker man inte ny målvakt vore fel. Tydligen är det våra målvakter som är orsaken till att backarna spelar så ängsligt och vi har i nuläget 2 andramålvakter. Det här hade man ju kunnat köpa om det nu vore så men framförallt Rajja har ju för fan sett till så att siffrorna inte blivit alltför genanta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Freddan önskar forward/center med fart och kvalite. Det naiva i en hoppas fortfarande på Wedda. Men bara glömma, sån tur har man inte som Timråit..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Måste vara så att Freddan bänkar Walli så Modo får de vill låna han ser ut så i båset som han jobbar åt Modo få Timrå åka ur
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
jå1: Känns som Freddan är ärlig här. Konstigt vore annars med tanke på Rajjans insatser. Vet inte vart Madhawk får sin info ifrån..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Säga vad man vill om våra dyraste spelare Rattie och Hanzl, men dom två levererar poäng som dem är betald för att göra, ganska imponerande ändå när det sett så dåligt ut.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: håller med..
lär nog..dröja ett tag till
15-20 omgångar ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Pano : – Nej, vi letar ingen målvakt. Det kan jag dementera. Det är ju det som har varit bäst, vårt målvaktsspel, säger Andersson bestämt.
Låst ämne

« · 2242734 · »