1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581449 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21

« · 2241494 Till forumet


Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Utifrån hur klubben valt att hinta om det på sociala medier så finns det väl inga andra slutsatser att dra än att Oliver Johansson OCH Didrik Strömberg kommer till spel imorgon? Oerhört glädjande isåfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: Stog ju att Strömberg är borta till november.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Vilka förväntningar vissa verkar ha på Strömberg som inte spelat hockey sedan i April. Det finns en stor risk att han kommer vara väldigt rostig...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Villervalla: Finns det någon annan information än det som förmedlades i den här artikeln från 10/10? Där och då var han borträknad för resterande del av oktober, men mycket kan (och har) hänt sedan dess.

Vi får se, men jag väljer att läsa mellan raderna fram tills det att motsatsen är bevisad.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: Skulle inte bli förvånad om dom inte är med dock, det här med känsla och timing är väl inte klubbens största styrkor.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
bar mofftak: Givetvis, men det går inte att underskatta det fokusskifte det skulle innebära inför matchen. Inte minst skulle det innebära en andningspaus i gråtorkestern här inne.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: Hehe det är inte jättemuntra miner bland Timråfolk på Twitter heller..
Där brukar det kanske vara lite mer nyanserat, men även där har topplocket gått..

Tror också att Didde kan komma bli en bra injektion faktiskt. Ny energi och lär va spelsugen då han stått vid sidan.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Någon som har kollat på Södertälje någonting? Deras Brett Pollock verkar ju göra succé poängmässigt. Någon sån spelare bör vi väl ha råd att sno i alla fall, från gärdsgårdsserien.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: Idag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: har du några källor? Hittar varken på Twitter eller FB...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Villervalla: Iofs så är ju artikeln den är länkad till från den 10/10 men tyder ju på ST inte fått någon ny information. Iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: Får vi se Laleggia som forward isf tro?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Knylan: En annan då som inte hinner med att titta på sociala medier: vad skriver dom och hur hintar dom?

För övrigt, och för att lägga mig i diskussionen, har folk en alldeles för skev bild över hur lätt det är att avsluta en anställning i Sverige. "Skeppa honom" och avsluta med "honom". Det ÄR ju inte riktigt så enkelt, faktiskt. Ett avslutat avtal bygger ju på en ömsesidig överenskommelse. Är spelaren inte sugen att avsluta kan arbetsgivaren (klubben) inte göra något annat än att gå en låååång process till mötes. Man kan välja att frysa ut spelaren, men det är ju ingen garanti att löneposten försvinner snabbt för det. Den andra vägen lär innefatta en hel del samverkan med spelarfacket och ingen quik fix med andra ord.

Så med det sagt: sluta att hoppas på en massa förstärkningar (och då har jag gett faan i att kommentera ekonomin i klubben). Det är inte så enkelt att bara bestämma sig över en kaffe att han inte får vara kvar och så tar vi in honom i stället. Tyvärr.

Nått nyförvärv antar jag att vi ser relativt snart. Men inte så mycket mer än det faktiskt. Vi lär få dras med mer eller mindre samma lag genom hela säsongen. Det blir - och har alltid varit - en fråga om att vara bäst i fyra matcher av de sju avslutande matcherna.

Det som fukkar upp hela vår tillvaro är ju Nubbens rubbade syn på laget. Hade han gett faan i att prata om play in hade folk inte gått bananas på det här sättet. Hade han haft en mer realistisk målbild hade vi suttit mer lungt i båten. Faktiskt. Och dagens läge hade inte varit lika kaosartat.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Nisse på Mon or: Nä, jag syftar egentligen enbart på det sätt man använder Didde och OJ i kommunikationen inför morgondagen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Kerstin_k: Vet du hur kontrakten är utformade? Brukar finnas klausuler och likande så man kan bryta kontraktet. Inte så att det är enkelt att göra i en handvändning, men möjligt är det absolut. Som jag ser det skulle det vara välkommet. Vi har en alldeles för stor och trubbig trupp i dagsläget.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Kerstin_k: håller med Timrå kommer få inrikta sig på kval spel och det är inte förvånande så slutar det för nykomlingar. Play in är ett helt orealistiskt mål oavsätt hur man värvar. Systemet är uppbyggt på att skydda befintliga shl lag. Tror helt ärligt inte heller timrå kan etablera sig på allvar i shl man är för liten klubb med för små ekonomiska resurser. Har Leksand problem med dubbelt så stora resurser från publik och sponsorer så kommer Timrå få mycket stora problem. Vi hade kanske tur med corona eller så hade vi klarat ett kval vem vet. Men det krävs en hel del för att på riktigt etablera sig i shl. Vi har minst 6000 i publik per match 2000 personer mer gör en hel del på ekonomin vi har en jäkla massa företag som bidrar.

Sedan behöver systemet göras om med cmore pengar det ska vara sport som avgör inte hur stor kassa man har. Svensk hockey är på ner gång och det är till stor del pga att det handlar om för mycket pengar idag.

Det är utländska topp spelare lagen värvar som spets till stor del och konkererar ut svenska spelare och juniorer.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Kerstin_k: har folk, bara för att Nubben pratat om play in, haft de förhoppningarna? Mina förhoppningar har gällt sämst 12a, för att slippa kval. Det känns orealistiskt det också, just nu i.a.f.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Nisse på Mon or: Ärligt har väl folk förhoppningen att vi ska stå upp bättre och inte vara klappsämst. Det tycker jag är fullkomligt realistiskt. Att snacka placeringar i detta läge blir bara akademiskt. Vi behöver ett bättre spel just nu så det inte känns som att vi tar poäng enbart när motståndarna har en dålig dag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hockeyleksing: Samtidigt tycker jag det är.riktigt uppfriskande med ett lag som Oskarshamn och vad de lyckas med än så länge. Det visar ändå att man kan lyckas med mindre resurser. Även om de aldrig kommer vinna SM guld. Dock kan jag känna att om Timrå kommer klara sig kvar så lär det finnas bättre ekonomiska förutsättningar än vad Oskars har just nu.

Får ändå inte glömma bort att det finns mycket supporttrar i Sundsvall och fler företag som lär vilja vara med om Timrå blir mer framgångsrika..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: håller med Oskarshamn har gjort det riktigt bra men skulle ändå säga att det är en tidsfråga innan dom åker ur. Top lagen med bättre ekonomi polokar deras bästa spelare till nästa år och dom får börja om. Funkar ett tag men det kommer för eller snarare att ta stopp. Shl handlar inte enbart om pengarna men det är en stor del kolla bara vilka som vunnit senaste 20åren inte är det dom fattiga klubbarna direkt.

Jag tycker Svensk hockey gör bort sig lite när man ska ha en super bra högsta liga det konkurerar ut juniorerna och många lag som gjort det bra rent sportsligt. Cmore pengarna är en stor del i det hela.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
nectis: Hört att hans brorsa Alaska Pollock är jäkligt go thihi }:)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Hockeyleksing: Nu är det ju som så att upptagningsområdet för Timrå är betydligt större än Timrå kommun, drygt 140 000 invånare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Villervalla: Gameday igen då.. Linköping hemma, borde kunna lugga dom på nån poäng. Vore trevligt om liket kunde sprattla till lite allafall. Och man kommer ju sitta och se matchen i vanlig ordning. Det vore förbannat skönt om vi kunde visa nån form av hockey.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 💀☠️🥃
Ge oss frid å vinn 🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Lite stats inför kvällens drabbning:
-Cloetta HC är SHLs målsnålaste lag framåt
-LHC har ett svagt pp på 9% och ett jämnsvagt PK med oss. Genom detta levererar de ligans sämsta ST% på 80 (snitt är 100, vi ligger på 108)
-De har hiitlls fått mest tid(effektivt) i PP i ligan, men de har även fått lira fjärde mest PK.
- I spel 5-5 har de både en högre räddningsprocent och skotteffektivitet (PDO 98 vs. 94)

Summa summarum hoppas jag på jäkligt petiga domare som blåser på varenda alibihakning och kvasitripping på isen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Håkkybåkky: En vild gissning är att deras PP-statistik kommer att vara något förbättrad efter kvällens match.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Bragd-Birger: Hörru BB du stjälper mitt tama försök att ingjuta mod inför kvällen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Håkkybåkky: Nu kör vi över Cluben ikväll! Full fart framåt från start. Alla till ladan! Tro på det här!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Zäta75: Verkar inte nämnts, men Oliver Johansson kliver in i hetluften ikväll. 💪
Kanske föds fram en ny hjälte ikväll. 😊
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: riktigt bra signal mot övriga underpresterande forwards
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Propagandus: Bara därför så bänkar dom Hartmann ^^
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Propagandus: Ja bara det höjjde pulsen lite hos en annan faktiskt. Hoppas på "succe" och en hubgrig och "kaxig" Johansson som tar för sig.
Oliver, Scenen är din! 💪
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Otto1: Frågan är om Alvarez verkligen är skadad eller utanför truppen?🤔
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Bara jag som skulle vilja ha en spelare som Pikkarainen i Timrå igen? En riktig powerforward!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Otto1: hahaha precis
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Puckat: tänkte också på det. Inte många matcher med från start på honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Utan kontrakt som det verkar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Puckat: Kan ju vara skadad, känns som att så kass han varit i inledningen är han inte. Visst att jag inte förväntar mig stordåd i produktion, men nått känns inte hundra med han när han är så blek arbetsmässigt..

Är det så illa att han är kass utan anledning så kommer det brytas tror jag..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Jag ska ha kvar hoppet om att överleva och ha en möjlighet att etablera klubben i shl tills att vi får svaret från Wedin. Kan man inte kraftsamla det som behövs för hans signatur, kanske för 4-5 år så blir det nog tufft. Vi måste få hem nån/några egna topp spelare om det ska vara möjligt. Det skulle vara precis det som behövs för att vända det som ser natt svart ut. KÄMPA HEM WEDIN!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Gorkyman: En kompis till Hanzl kanske ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Gorkyman: Får han chansen i NHL någonsin ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Gorkyman: Kanske kan tänka sig avrunda karriären i Sverige
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Sputnik: Han är väl drabbad av Timråsyndromet som verkar göra alla spelare sämre än vad de egentligen är. Alvarez var bäst i Frölunda förra året i 5-5 spelet sett till poängproduktion, så totalt usel kan han omöjligt hunnit bli sedan dess. Visst att omgivningen inte är den bästa i Timrå, men han har ju ändå spelat med Hanzl och Rattie här.

Nä, jag skyller fortfarande på att det är tränarnas fel som inte lyckas få ut spelarnas kapacitet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Heisenberg: Nu jävlar! Önskar att spelarna tänker att de nu har kniven på strupen och spelar för sin överlevnad. Gå in i varje närkamp som om det gäller ditt liv. Vore jag tränare skulle jag ingjuta det i spelarna iaf.

Det går inte att betona vikten av denna match. En vinst och vi har häng och positivt momentum. En förlust och vi är nära att bli avhängda.

Kämpa Timrå IK tro på det här!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Av spelarna vi har att tillgå, så tycker jag att man för en gång skull har valt att formera laget bra
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Lite omstuvningat i laget, OJ går in med Hanzel och Rattie.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Puckat: Ett litet M E N bara, Walli är värd en plats..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Skvallret om att man letar sig efter en ny målvakt och inte är nöjd med Rajj kan man väl ta stendöd på iaf.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Att OJ var så pass välbyggd ändå 183/83 , trodde jag inte , han såg inte så stor ut men men Kul att han får chansen , lika bra att spela honom med dom bästa
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Puckat: Äntligen! Utifrån mina preferenser är det enda jag vill ändra i den uppställningen ett skifte på Olofsson mot Walli.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Linköpings HC 2021-10-21
Tycker dock det är tragiskt att det tar så oerhört lång tid för ledarna att göra de ändringar i laget som så många (alla) sett och efterfrågat hur länge som helst.

Fy fan vad jag hoppas detta slår väl ut så Freddan & co kan få perspektiv och visa någon utveckling på den fronten.
Låst ämne

« · 2241494