Labban: Egentligen skulle jag ju inte skriva mer här på ett tag, det blir för deppigt. Alla har rätt och alla har fel. Något är fel och något måste göras. Ganska mycket måste göras. Spelarna vet inte vad de ska göra på isen, det ser vem som helst. Men det funkar inte heller att göra rent hus och byta ut höften av laget med tränare och tro att det funkar. Sannolikt skulle vi ha bytt tränare inför säsongen, men det gjorde vi inte. Jag tänker på Giffarnas säsong. Fan, så man svurit ända fram till för en månad sen och nu har de plötsligt chans att gå upp, tack vare att de vågade byta ut ett system som inte fungerade och inte var anpassat till de material de har. Hade strukturen varit bättre hade vi slagit både Djurgården och Linköping. Jag vidhåller att vi fortfarande har chansen att vara före båda dessa lag och kanske även Brynäs om vi gör de ändringar som behöver göras, plus en frisk Didrik och en eller par spelare med fart. Om de nuvarande tränarna klarar av att göra den förändringen? Tveksamt. Å andra sidan ska vi inte bli ett Modo heller med en ny tränare i månaden. Jag har i vart fall inte gett upp än.
Labban: Jag kan ha förståelse för effekten man vill åt men det är nog snarare helt fel tillfälle för något dylikt när vi precis har en säsong helt utan publik bakom oss. Mejla de ansvariga med synpunkter istället men gå på matcherna i normal utsträckning :)
Woody Jokinen: Fast betänk då att Freddan Co. är högst obenägna göra förändringar. Bara att shuffla om linorna tror jag kan höja lägstanivån rejält och sant ge oss mer spets. Sen bonus om det förstärks på några platser men om man inte för det bästa av materialet är det svårt att motivera att vi ska vara i SHL.
Woody Jokinen: Låt Laleggia leka med Hanzl och Rattie och in med en till back med lite storlek, en som är lite elak. Det är enligt mig den bästa lösningen på kort sikt.
Sputnik: jomen Sundsvall/Timrå borde ha underlag för samma förutsättningar..men...med risk att få hela Medelpad på mig..Folket där är bra tröga och Sosse styrda..Jantelagen har ett krafttag om befolkningen..och det vet alla som kommer därifrån..! Tyvärr så är det ett handikapp.
{9386}: Vad har partifärg med Timrås ledning att göra? Samtliga norrlandslag i SHL kommer från kommuner där sossarna styr. Jag vet inte hur mycket det har med saken att göra faktiskt.
Olli Hahl: Haha så jävla pinsamt, fel att hålla tyst och stå för sitt beslut. Har det vara Frölunda hade man inte sagt ett knyst. Hur kan man godkänna ett mål för att sedan ångra sig och dessutom gå ut i media med det? Det kan väl bara hända mot en klubb i serien, skänker inte så mycket trovärdighet i deras arbete, nötter.
Olli Hahl: skulle gärna vilja ha en förklaring på Frölundas tilldömda mål också men det klart. SHL har väl inte stake nog att kritisera en sådan betydelsefull klubb. Ursäkta språket men det är jävla pajasfasoner detta. Är inte keepern i målgården så räknas denne som en utespelare.
Era spelare verkar inte ha så mycket fart under rören. Ett tips byt ut trötta spelare som Olofsson och Liljewall och toppa med dom som har lite speed annars tror jag det blir tufft för er
Brodda13: Det öppnar även en möjlighet för målvakter att söka kontakt med täckande spelare för att få en goaltender interference utanför målgården, det blir väldigt svårt att iom detta uttalande att fria detta. Situationsrummet måste bli mycket mer konsekventa eller skrotas, just nu håller dom absolut lägsta möjliga klass.
Ja vi had behövt Schedin till dä sjunkande skeppe!!🥴 Men men vi få hitt ett par andra spetsar 👌 Själv minns ja båten förr till Vasa… Dä fanns dä mycke rysk spets i hytterna 😅