1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582211 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20

« · 599228 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Efter dagens match tycker jag alla i laget är värda en applåd. Att ge ett lag som Luleå på nöten på ett så kraft fullt sätt som idag är enormt.

De släpper bara igenom 5 skott i första och sedan 4 i andra och tredje.

Visst fick Oksa inte mycket att göra. Såna matcher är även de svåra. Han klara sig bra idag. Men som sagt en gång ingen gång han spelade i sett från mina ögon sin bästa match idag. Men vill se ytterliggare prov på detta.

Man ser även på spelarna att det inte litar lika mycket på Oksa som på de gjorde på Kapanen.
Tror att detta kan sätta lite käppar i hjulen då det känns som Timrå ibland backar hem lite för tidigt vissa gånger. Deras deffensiva tänkade hindrar ett bra anfallsspel.

Oksa fick nog aningen bättre självförtroende efter detta.

Frågan är bara vem står på Lördag Oksa som släppte in 3 sist mot Linköping eller Asplund som höll nollan emot dem de van med 4-2 4 målet i tom bur.
Vill se Asplund. Det är hans tur nu. Man ska sluta när man är på topp och det är Oksa.

Har en minimal inväning bara och det är skotten som våra backar skjuter, undantag Styf han Sköt som man ska skjuta idag, snacka om dröm träff. Jag fattar inte hur det kan vara så svårt att lyfta pucken ovan för isen. Många av Timrås skott går längs isen inte kostigt att vi inte gör så många mål. Men Leionen stod iofs upp lite idag och tog även två höga skott idag ett från bla Nilsson.

Denna match kommer ge grabbarna råg i ryggen och det var viktigt för nu kommer ett lungvikts möte. LHC Vi måste ta revanch.

Heja Timrå vi vinner med 4-2 på Lördag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Mr pesemist: skaffa snabbare uppkoppling
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Styfs skott var en rejäl styrning av en luleback
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Från mitt håll så tyckte jag det såg ut som att Styfs skott var en styrning, att den touchade någon spelare på vägen mot krysset. Brutalt hursomhelst.

orion: Vad har hänt? Du ville kramas bara för några veckor sen. Nu är det ett jävla grin på folk som har åsikter. Du tycker inte att Krykov är slut, kalas. Han ser pigg ut. Das boot som man säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
DJ Hell: Kan det vara så att dom gör samma grej, fast i varsin kedja...
och Robban i den tredje? Vem i den fjärde?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
tjobba:

Håller med om att Mandys intåg har förändrat läget i höst! Annat var det förra säsongen, då vissa storstjärnor fixade matcher på egen hand och Mandy kom bort. Men nu är behovet av Mandy större. Hoppas bara inte att Mandy och Sloan tar ut varandra på nåt sätt...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
65selander: Nej, jag bråkar på dom som bråkar på dom som gör jobbet på isen! Ge dom en chans!
Oksa, vilken nolla...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
DJ Hell: Mycket har vi "the sheriff from Alberta" att tacka framgångarna för. Han är en ledare, defenitivt.
När vi dessutom får in Sloan, som sägs ska vara en Mandervilletyp, ja då kommer det här bli riktigt bra. Måste säga, att jag är riktigt nöjd som det är just nu. Idag finner jag inget att klaga på. De som sett bleka ut på slutet, Kalle och Aalto, visade viss uppryckning idag. Aalto var värd att få sätta en idag!

Manderville vs. Norrena på Lördag, mums ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
orion: Är du ute på ett privat korståg? ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Och det här är inte Knylans självbiografi:

"Mannen kan vara slut för det. Och det är han. Slut. Slut. Slut."
Knylan @ Sundsvall 2005-10-08 17:19

Det handlar om Krykov!
fladderpuckar är vi allihop, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Jaji, hade äran att se bataljen på C+. Ett makalöst snyggt 2-0-mål! Ett riktigt Styft skott kan jag säga... Oh yeah, där fick man till en tvättäkta hegerforsare!

Forza TIK - fyra segrar och en oavgjord på de fem senaste - härlig vändning!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
kidcox:
Jag ger mig aldrig, han skall ersättas, thats it!!!!!!!
kidcox 2005-10-18 22:43

om Oksa...
fladderpuckar är vi allihop, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
tjobba: Håller helt med dig att Timrå gör en bra insats hela matchen igenom. Stabilt. Oksa gör mig oroad, ibland. Kul att se #16 i första kedjan han gör det mycket bättre än Peter Elshock. Manderville gör mycket bra, Robert Carlsson är ovärderlig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Kerstin_k: Släng ut Oksa, han är oduglig, och Krykov med...
kanske en gruppbiljett blir billigare för TIK, då sparar vi några tusenlappar som vi kan använda till en bra center och en målvakt som kan hålla nollan...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
kidcox: Man kan väl glädjas åt hans nolla trots att han "bara" räddade 13 skott, eller?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Bosco86: Han krockade med en Lule back direkt efter han avlåssat sin bössa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
matsb: Inte det minsta
Oksa var godkänd helt klart, han tog hela 13 skott ,prixis det han skall göra.
Bra försvars spel i tredje, man börjar äntligen känna i koskinen och kompani
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Hassebo: Den bjuder jag på, jävligt likt Hilbert i alla fall...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Redax 2:
Det är bara att gratulera Oksa till hans första nolla, han såg hur stabil ut som helst.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Hassebo: Bravo. Mera TKU till folket!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Herminator: Måste bara vara lite besserwisser o berätta att kommentaren "Hur faan hamna jag här då" (uttalat på Gnarpsmål) ,som ibland körs vid bortautvisning, sägs av en viss Jesper från ett visst band med "Kristet" i namnet. Inte Grebenö alltså... ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Ja jag kan bara fortsätta instämma i kvällens lovord...var en stund sen jag njöt så mycket av en hockey-upplevelse...stundtals riktigt brilliant spel

Jag vill också tacka publiken och klacken som förstärkte detta och det var ibland helt omöjligt att inte klappat med även om jag så skulle viljat...

Kvällen bjöd på många styrkebesked och fortsätter det så här så blir den här säsongen minst lika trevlig som dom tidigare....

Tack tack till alla som förgyllde min kväll i EOn arena denna kväll
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Som Timrå-supporter upplevde jag kvällens match som en dj-ligt positiv upplevelse, speciellt som jag hade förmånen att få sitta på läktaren ovanför Timrå´s planhalva i två perioder, och i detalj få studera Oksa´s genomförande av första nollan.
Trots en något yvig spelstil, där hans ambitioner att spela back lyste igenom, och med hjälp av stolp-gudinnan, klarade han biffen.
Styf's axel? Tja, belastar man med 300kp finns det goda odds att ådra sig en axelledsfluxation.
Koskinen spelade filosofiskt ikväll, som alltid.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Oksa såg mycket stabilare ut idag än sist mot Modo, kan kanske vara ett ämne ändå trots en halvklen start i ES
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Okeej braa ;>
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Brollan: antingen på svt.se eller aftonbladet.se. De två sidorna brukar kunna ladda upp matchbilder från samtliga matcher.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Brollan: Kommer inom kort på www.aftonbladet.se/
Om det inte blir nått på Sportnytt ,NUUU!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Vart kan man kolla på Målen ? ; >
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Fråga 8: vad hände egentligen med styfs axel? någon som vet?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
tjobba: Helt klart. Idag gjorde hela laget ett bra arbete. Backarna var väl samspelta och Oksa kändes trygg, roligt att han fick hålla nollan. Fortsätter han såhär så har vi ingen anledning att vara orolig. Kul att han fick briljera lite med klubban också. Magnus Nilsson gör sin bästa match också.. Crippe var en riktig playmaker idag, hände mkt kring honom, bland annat assisten till Robbans 1-0 mål. Robban kämpade på bra, Manderville var het som vanligt. Nielsens pass var fruktansvärt fint, synd att det inte resulterade i ett mål. Bästa matchen av hela laget.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
tjobba: Jag håller med dig angående Oksas egenskaper med klubban. Det ända man kan klandra honom för är att han inte provade med ett skott när det återstod endast sekunder av tredje och Luleå hade tom bur. Han har ju onekligen känslan och styrkan för att lyckas med nått sånt, synd att han inte provade. Skönt också att han fick hålla nollan, det var han värd efter all skit han har fått (ja, jag vet...13 skott är inte mycket, men det skiter jag i, en nolla är en nolla!).

I övrigt spelade vi stabilt i dag. Finns nog ingen som kan påstå att resultatet är orättvist, vi var mycket bättre än Luleå. Låt oss hoppas att den här stabiliteten håller i sig, då tror jag att det kan bli en spännande match på lördag. Onekligen!

Styfs mål... Ja, hua vilket skott. Vilka drömmar det kommer att bli i natt...

Tyckte faktiskt att Magnus Nilsson gör sin bästa match för året i dag. Man såg till honom mer än vanligt. Finns dock mer att ta av hos honom.
Peter Regin är en rolig lirare, hoppas att han fortsätter att utvecklas hos oss.
Aalto borde åtminstonde fått ett mål i dag, det var han värd.

Det är skönt med vinster! Heja Timrå!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Jag personligen tycker att Timrå genomförde sin bästa match för säsongen idag! Luleå bjöd inte på särskilt bra motstånd, men rakt igenom en 100%-ig arbetsinstats och stabilitet. Bäst hittils, och kan Timrå hålla sig på den här nivån, ja då kan vi mkt väl ha även Luleå,Brynäs och Modo bakom oss!

Jag har även börjat gilla Mika Oksa, på något sätt börjar jag känna mig trygg. 13 skott idag struntar jag i, han börjar se allt mer stabilare ut. Hans teknik med klubban bakom mål tycker jag är riktigt bra, lite Norrena över det. Idag gick han inte ut så där mycket som han gjorde mot Modo, känns som Mika faktiskt kan bli vår nye,finske kanonmålvakt.

LHC åkte dit så det stänkte om det idag, 6-2 och Norrena fick räddningsprocent på ca 70. Nu möter vi dom hemma på Lördag, känns som att vi har en hygglig chans att vara lag nummer två som slår LHC i år!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Satan så snyggt 2-0 var..gillar Ankans kommentar efter matchen "skjut inte så hårt Styf, det gör ju ont"
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
När möter Timrå MoDo hemma då ? ;) FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Herminator: Timrå förbi MoDo, menade jag. Vi kryper väl närmare och närmare, med dagens resultat. En pinne skiljer ju i nuläget, och vi är väl i vanlig ordning förbi Ö-vikarna inom kort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Dream Team: Å herre gud va härligt! Grattis Oksa, håller nollan! och fan va bra han är med klubban. +++++ ! Styf... asskönt!

FORZA TIMRÅ!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
rupert: Med näven knuten i byxfickan... *S*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Robban: Kanske varit på matchen...*L*..å smyghejat på TIK..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Dream Team: Eeeeh förbi vad i tabellen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Redax 2: Vart är Sune?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Redax 2:
Tja de säger väl något som jingeln vid motståndarutvisning med Grebenö;
Hur hamna jag här????
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Herminator: Det lär väl vara en tidsfråga när Timrå är förbi i tabellen, typ.

En mycket viktig seger på ännu en gång klassiskt kämpavis. Bara att gratulera Oksa som väl trots allt hade en rätt lugn afton och som kunde stänga igen tämligen problemfritt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
matsb: Bara att hoppas! Han har fått oförtjänt mycket skit!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Rooster23: Ja, så j-vla usel kan han ju inte ha varit. Vad säger Waldorf & gänget månntro..?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
mikaelkarlsson: Är några på HS som ångrar vad dom sagt om Oksa ikväll då ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
haha klacken skriver MIKA OKSA!!! då säger kommentatorn "Publiken skriker TIMRÅ TIMRÅ" haha ; D skönt att dom vann FORSA TIMRÅ !!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Herminator: Och Oksa fick hålla tätt, kul för honom (c:
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Brollan: Mycket kul. Viktigt att Oksa fick hålla nollan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
Herminator:Underbart Oksa
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2005-10-20
matsb: Men det är väl bara tur antar jag att de sk experterna härinne kommer fram till!
Yes, seger!!!!!
Kommentera

« · 599228 · »