1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

1460031 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
RocknRolf2: så där ja, nu fick du till en klockren analys, du fick med en analys av dina egna prestationer oxå. Härligt att höra, kämpa vidare nu på söndagar.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe: Jag är nyfiken på var de personliga påhoppen är mer än Modanos "tant" snack?

Jag hittar inga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
RocknRolf2: Tack för de två senaste. Slapp man skriva nåt själv.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
spud: Hört talas om att killen har 3-årskontrakt? Etablerad... Ptja, han är en journeyman och ska erbjudas kontrakt därefter. Inte ett kontrakt som tryggar honom minst 4-5 mille (?).  
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

diffe: Jag skrollar men ser inga påhopp på person. Vart? 

Hagos: 

+ Kämpar ( fast det gör jag också när jag spelar innebandy med polare på söndagkvällarna). Inte på minus i +/-.

- Patetisk offensiv, svag i närkamper, överskattad defensiv, svag i avgörande situationer, speldum, uselt skott, svaga passningar, medioker tekare osv. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle: Själv så är jag mest uttråkad!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle:eller män som har brist på vett i samtal..
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
spud: håller med.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
spud: Jag tror de är i brist på vettiga samtalsämnen
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

RocknRolf2: Ja att han underpresterar på isen det vet väl alla, jag kan också dela ut kritik mot spelare.

Tycker inte att han uppfyller de förväntningar man har på honom, men det kommer påhopp som gäller person, inte hockeyspelaren. Det är inte första gången det görs det på detta forum. Det är den kritiken jag menar, sen undrar jag hur det hjälper han, oss att konstant dela ut kängor. Gör som Jimmy, + - hur och varför, det skulle intressera mig.

Om du inte fattar kan du alltid skrolla!!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Dream Team: Förstår inte att ni hängt upp er på Hagos så mkt. Han var en etablerad ES spelare när ni värvade honom. 150k är tyvärr inte särskillt mycket pengar för en etablerad spelare i ligan. 

Ni har en spelarbudget på ca 40msek, eller hur? Hur många spelare avlönar ni? 18-20? Räkna ut vad varje spelare kostar i snitt,  det är ju förstås inkl soc avg skatter och försäkringar. Men snittet lär väl hamna en bit över 100k i månaden iaf.

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
RocknRolf2: Sett till hur mycket pengar klubben investerat i honom känns det bara på sin plats att dela ut kritik. En kritik som varit ganska lågmäld såhär långt som jag ser det.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

diffe: Vari ligger mottbingen och påhoppen? Gränser? Vad passerar gränsen då menar du? Jag har inte sett något som inte relaterar till Hagos prestationer som idrottsman. Och vad den avser har vi ju följande fakta: 

1. Hagos underpresterar på isen. 

2. Hagos har ett bra och långt kontrakt. 

1+2 = Dåligt för Timrå IK. 

"Timrå är ett dåligt lag och det är inte bara Hagos fel" säger du. No shit!!

Hagos är en spelare man trott mycket på (annars aldrig ett sånt kontrakt) och därför förtjänar han också hård kritik. Men skulle det på något vis ändå vara synd om honom (varför i helvete det skulle vara det?!) så får han åtgärda det själv. På isen. 

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Modano: Vet du vad du snackar om? Vet du vad vi snackar om?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Kongo: ja jag glömde det, fan oxå! Kanske kan bubbla det?!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe:
Du glömde argumentet "spela bättre själv då".
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe: Men lär dig tanta ska tåla höra att hon hör hemma i syslöjden punkt slut. RocknRolf har så rätt en av alla jävla piss värvningar av dår linkan.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

RocknRolf2: Men du rock roffe! Om du mår så jävla dåligt av att Hagos är en usel spelare så kan jag ge dig tips på riktigt bra psykoteraputer. 

Men att sitta framför en skärm å spy galla, dag ut å dag in, personliga påhopp mm. Det är fan inte ok! Det är ett forum där man ska kunna uttrycka vad man känner men det finns gränser.

Om du träffar han på gatan har du sån stake att du säger det rätt ut, hur jävla dålig hockeyspelare han är? Ha det som riktmärke om du vill uttrycka dig.

Eller ska Timrås supportrar kliva ner i sandlådan och bete sig som LHC´s supportrar men rock roffe i täten.?

Har det slagit dig att Timrå är för dagen ett ganska dåligt hockeylag rent spelmässigt, har det slagit dig att enskillda spelare som Hagos t ex, blir aningen sämre i detta nu? Eller vilken spelar som helst, för det finns ett gäng spelare som underpresterar. 

Sen finns det väl moderatorer även på detta forum som, kanske ska sätta ribban för vad som är ok?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle:bakåt alltså
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
RocknRolf2:ja var de inte ifjol han va inne på hela ett mål i spel 5 mot fem under säsong 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

diffe: Det är inte Hagos fel att någon inkompetent nolla skrev ett dyrt treårskontrakt med honom, så långt har du rätt... MEN: det är Hagos fel att han är ett usel jävla hockeyspelare som inte i närheten förtjänar det han får i pröjs. Alltså det är väl helt jävla självklart att lönen påverkar våra omdömen, eller tror du jargongen hade varit densamma om Murley om han hade haft Hedström-pröjs? 

Defensiva spel? Ja ojoj så grymt imponerande!! På sin höjd sträcker han sig till medelmåttig. 

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle: Jag får så fin hy.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
spud: Yepp . Just bara för att jag gillar förnedringen . De jag undrar är varför du alltid gör de gratis ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
superfalle: Istället gör du det för 10% av den summan.. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Per HApps: Självklart . Jag skulle stå på alla fyra naken på. Stan varje arbetsdag för dom pengarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe:
Fick jag chansen att tjäna 150.000 i månaden under tre år skulle jag åxå ta den.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe: Exakt så! Precis det jag skrivit hela tiden!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
diffe: Skäms, var väl fel ord? Det gör man väl hela tiden i år som Timråit? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÖstrandsNisse: Mm . Fast just nu känns de mer som att
De bör komma in mer folk . Inte mindre . Tidigare lämnade spelare har ju inte direkt ersatts med något bättre om man uttrycker sej försiktigt . Apropå de . Vem ersätter våran stora hjälte högström ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Laken: Skäms på er, jävla mobbare!! Visst Hagos är inte den skarpaste spelaren i Timrå, men nån måtta för det väl ändå var med kritiken. Han är inte en offensiv spelare, men titta på hans defensiva spel.

Varför ska man klanka ner på han angående hans kotrakt? Är ni helt dum eller?

Han vore väl en idiot om han inte tog chansen till det kontraktet!

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Mackelito: Jag ser inga fel i att släppa honom pronto. Hans speltyp har vi redan så det räcker och blir över. Även om Nubben inte skulle hitta någon ersättare ser jag inte det som någon större fara. Faktiskt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: Mitt tidigare inlägg var ett skämt. Men ska jag vara ärlig så har ju förstås Yared med sin agent förhandlat med TIK för att få ett så bra kontrakt som möjligt, inget konstigt med det men att säga att han bara helt plötsligt blev erbjuden detta kontrakt är fel, det är helt o hållet Yared/Agentens förtjänst att han fick ett så bra kontrakt.

Att vår dåvarande sportchef gick med på de kraven är förstås tjänstefel. Så i slutändan är det är bådas fel, punkt slut :)

En sak till, jag tror inte att Nubben försöker få bort honom nu, det finns för få spelare på marknaden och vi har redan tunn trupp. Efter säsongen däremot kan jag tänka mig att det kan bli en sån deal.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Mackelito: Det var en j-a snack om Hagos kontrakt,alla som är inne på HS hade skrivit på ett sådant med det kunnande han hade så är det nog elitseriens bästa vad gäller kontrakt skrivna av TIMRÅ IK....Slut.Nu ser vi framåt mot kvalserien!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Jensen_12: "vadå inte yareds fel? Det var ju för fan han som valde att skriva på kontraktet!!1!"

Vem hade tackat nej till 150 000/mån i 3 år? Hade du gjort det om en arbetsgivare erbjöd dig det? Men du går kanske i skolan fortfarande?

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
sargad: Jorå. Han slog en passning framför eget mål igår som gjorde att man åldrades 10 år på 2 sekunder....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: Så Alexander Larsson var tillbaka, visst har han varit borta ett antal matcher? Visst har han varit borta under en stor del av den senare looserstreaken?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
ÖstrandsNisse: Underbart! Och sådär härligt unisont, präktigt och öststatskt, liksom.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

ÖstrandsNisse: Vårat ess briljerar oxå.........

www.youtube.com/watch?v=qTfKTKGyJIs

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Modos förstafemma briljerar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Mackelito: Ja, hur man kan signa en spelare i 3 år som inte fått förnyat kontrakt i förra klubben får en att rycka på ögonbrynen några 100 gånger, minst. Går ju inte att bortförklara och skylla på dålig scouting heller. Taskig fingertoppskänsla från sportchef helt enkelt, och inte så lite heller. Stinker surballe om hela soppan tyvärr. 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: Nja, det är väl ganska fel.

Min känsla är

Linkan - " Tjenare Yared, ser att du är utan klubb, sugen på Timrå igen?"

Agent/Hagos - " Hejhej, ja, vad kul med lite elitserieintresse, eftersom du är ny på jobbet förstår jag att du hittat mig på Eliteprospects, för övrigt så vill jag gärna spela för er"

Linkan - " Spännande, nu är det ju så att vi har spräckt spelarbudgeten så det återstår bara 150 000 per månad vad kan du tänka dig i lön?"

Yared - " Jo precis, 150 i månaden är väl okej måste jag erkänna. Man tager vad man haver, heheh"

Linkan - " Perfekt, då är det bara det här med kontraktslängden, hur ser du på den?"

Yared - " Jo jag har ju haft oturen att aldrig fått stanna någon längre tid i en klubb, uppenbarligen har de inte sett mina fördelar som snö-uppsamlare. Därför tycker jag 3 år är rimligt"

Linkan - "Ja men visst, jag har ju aldrig sett dig spela men jag litar på dig, så vi säger 3 år!"

Yared o Linkan tackar varandra och säger  på återseende... 
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Lemmy: Det fanns fler som inte rymdes inom Lakens lista. Timo Pärssinen var mycket bra t.ex.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: Jonte var mycket bra igår.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Jensen_12: precis, han borde gjort en Lander o sagt: "Näää jag behöver inte så mycket pengar, lägg dom på Pavel Brendl istället...."
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Laken: vadå inte yareds fel? Det var ju för fan han som valde att skriva på kontraktet!!1!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Berglund: Ääääh jag försökte ju bara skapa lite debatt. Ni högg ju lite grann men inte tillräckligt. Trodde alla skulle be mig dra åt h-e och stänga av mig ha ha
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
dr-nix: Ja men det är ju precis det jag säger. I det här läget har han inte tillräcklig rutin. Men med Tommy vid sin sida nu så måste ju Ante vara vår långsiktiga lösning på tränarsidan nästa säsong.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Timrå Icon: Tycker jag är väldigt tidigt att säga. Jag tror mer spelet och dom bättre linjerna är en effekt av fler träningar med Ante jag...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19
Timrå Icon Driver du med mig, jag trodde du skojade. Killen har kommit in i jävligt dåligt läge. Att bedöma honom på det sätt du gör är väldigt orättvist. Är han redo idag att själv utan en rutinerad kollega vid sida leda ett elitserielag, den frågan kan jag inte svara på men jag skulle inte bli förvånad om han blir kvar i A-laget om det går bra på slutet av den här säsongen (dvs. att man klarar sig kvar)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2012-01-19

Det räcker med kritik mot Hagos nu (han spelade ju inte ens...)!

J-vla mobbing beteende!

Dessutom är det I N T E Yareds fel att han fick ett 3-års kontrakt med hög lön, det är snarare Linkan som ska beskyllas för detta.

Skärpning!

Kommentera

1460031 · »