GurraG: Det kan jag inte hålla med om alls faktiskt. Jag tycker vi gör en minst lika bra match som Luleå hittills, med den skillnaden att vi skjuter i ribban medan motståndarna gör mål genom att fösa pucken via målvaktens klubba och egen skridsko och in igen via klubban, och genom lösa puckar som fladdrar in i krysset. Det här är ingen normal match. Trots resultatet känns det oerhört mycket bättre nu än efter matchen mot Rögle. Herregud, vi är ju livsfarliga framåt i dag.
Bragd-Birger: Ett tydligt bevis på att målvakters vidskepelser är helt avgörande för om det går bra för dem eller inte. Svedberg blev stressad av sin egen försening. Han var inte först ut på isen och när han kom fram till sargdörren på väg ut så fick han inte stanna och göra sin pre-game grej på grund av att spelarna redan hade börjat åka in på isen. Det såg väldigt dråpligt ut att Svedberg tvärstannade mitt i introt och skulle göra alla sina grejer innan, bara för att bli avbruten och utputtad på isen.
Herminator: ingen sparkrörelse, Svedberg stöter ju ut pucken på luleåspelaren och flyttar sig därefter så att pucken går in i mål. Låt Brattström stå 3-4 matcher nu och ge grabben en chans. Må ha sagt tidigare att Svedberg är solklar etta men såna här insatser måste man bestraffa.
Bragd-Birger: Om det finns någon jordiskrttvisa kommer Luleå att ha 18 skott i ribban och ut på torsdag, medan Timrå gör mål genom att Luleåbacken nyser i egen zon och sparkar in pucken. Det här är nog det värsta jag sett.
Bäst i kväll? Till och med c-morekommentatorn har gett upp. Alla ser att Luleå firar mål men hon upplyser oss tv-tittare att Luleå minsann fick med sig en utvisning. Avdelningen ”intresseklubben”.
Visste redan från början att det här skulle gå åt helvete för Svedberg. Hela hans pre-game ritual blev avbruten av att han var försenad. Tre fullständigt odugliga insatser så här långt.