1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581343 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14

« · 2311253 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Modano: kul möta ett lag som alltid slipper utvisning ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Möter hellre Djurgården än Malmö i kvalet dels närmare resor och sämre lag även om de sprattlar lite i slutet på säsongen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
kom igen ^dicken" häng 1-2
...börja nog brännas🔥..om Mif loosar..1pinne bakom
lär sviida om dif..kommer passera sen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Ska vi ha chans att undvika kval bör Malmö inte ta poäng nu. Tror knappast dom går poänglös i tre matcher i rad. Får dom t.ex en poäng räcker det med en vinst till för att vi ska vara borta.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sitter här med minimalt hopp att vi vinner dessa 3 matcher och att Määlmooe och Skansen bara lyckas plocka 1 vinst var. (Eller ja, Skansen kan max få 2 vinster)

Då kommer vi ligga på 13:e plats.. Men som sagt, har inte så mycket hopp för de kommer bara skada mig mentalt.

Vinner vi dessa 3 matcher får vi 9 poäng. d.vs då kommer vi ut med 65 poäng.

Om Määlmoeee förlorar skåne derbyt och mot Lule så har dem 64 poäng.

Om Skansen bara vinner 1 av deras resterande matcher ( 2 om Maalmoe vinner över dem ikväll) Så kommer dem ligga på 63 poäng.

Grabbarna måste bara se till att faktiskt vilja spela hockey så har vi en chans på dessa matcher som vi ska spela.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
1-1 kan vara bra, men ingen mer än en poäng till malmö
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Andersson: Söderberg kvitterar.. 1-1.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
1-1...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
jå1: vi vinner ju 3 raka
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Väldigt lite känslor, beror det på det spända läget? hoppas på en grisig avslutningen
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Bragd-Birger: Du kan utöka till de fem senaste kvalen och att vi åkte ut 3 ggr. Den fjärde hoppade Peo Larsson av efter kräftgång under säsongen och ersattes av ny tränare, den femte sparkades Perra och ersattes av ny tränare...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Labban: Grabben väger 3 siffrigt som anfallare, om de inte finns någon tung person bakåt då äre fan kört.

Mälmoes försvar kan fan ha vars värre än vårat där i den sekvensen, herregud. Köttbullen åkte ju bara rakt framåt och ingen back försökte stoppa honom.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
jå1: Det tråkiga i kråksången är ju att vi måste vinna våra matcher....
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Andersson: Japp, vi går inte förbi bara för att dom förlorar 😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
bar mofftak: Ja de har blivit mer eller mindre utspelade senaste tiden men vinner ändå. Bättre med Malmö som inte har momentum just nu..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Labban: är nog i läget bättre att hoppas på DIF seger , sen förlorar dom sina två sista . Malmö torskar derby , eller derbyn , sen är vi förbi . Frågor på det ?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Livsfarligt att ge snoppeN yta
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
roger_sundsvall: Small-Dick nitar dit den..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Olle: Vi vill inte möta DIF för de har ett fungerande spel på bortaplan. De kan backa hem och kontra in mål på ingenting...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
dicken
0-1 dif
Låst ämne



Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sputnik: har svårt att bestämma mig. Jag tror inte det är Malmö vi mötte sist som vi skulle möta i kvalet för sedan vår match mot dom så har dom ju spelar upp sig rejält. Å andra sidan har vi haft lite enklare för dom.

DIF spelar ju med mycket energi men dom har ju problem. Som konstaterat i dagens match så har dom vadå 1 PP-mål på 10 matcher? Sån statistik kan vara viktig i ett kval. Å andra sidan lär vi ju inte få några pp mot dom så det kanske inte spelar någon roll? 😅
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sputnik: Har Elitserien (ja så heter den) någonsin haft så många onödiga plastlag? IKO, Växjö Kommun IF och Örebro? Vad fan är det? Tre lag som snubblade sig upp och saknar allt vad tradition heter. Lägg till det vederstyggelsen Leksand och LHC.

Rögle däremot kan jag ta alla dagar i veckan.

En ganska menlös debatt inser jag, men när jag reflekterar över varför jag tycker så här är det för att man antingen känner olust inför dessa (Växjö, Leksand) eller känner absolut ingenting och är helt oberörd (Örebro, IKO)

Det var bättre förr… och det var fan inte bra då heller 😂😂
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Greven: tror Timrå kommer ha väldigt små chanser mot något av lagen.
Djurgården är ett helt annat lag än första halvan. Nu har ju tränarbyte som bekant oftast ingen effekt, men ungefär i samband med att fagervall kom in hände något. Och Malmö har ju tagit sig samman hyfsat också.

Vi får väl se hur det slutar. Åker vi ur kan vi konstatera att det enda laget som inte bytte tränare hade otur.
Och att Timrå i dom 4 senaste kvalen åkt ur 3 ggr. Den fjärde tog vi in en ny tränare innan kvalet.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sputnik: Det viktigaste nu är att vi blir kvar i SHL och att Växjö INTE tar guldet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
hockeyärnice: Jag tar Malmö alla dar i veckan. Okej att det är längre resor men vi har haft lättare för dem under säsongen och är trubbiga mellanåt.
Djurgården känns läbbiga och en Sörensen som får göra vad han vill utan åtgärd från domarna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Skulle Malmö hamna på kvalplats nu efter 51-52 omgångar kan jag tänka det är lite moraliskt knäckande. Inte innehaft kvalplats på hela säsongen förrän typ omgång 52. Vilket misslyckande, vilken besvikelse...
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Frågan är vilket lag av Malmö och Djurgården som blir skitnödigast i ett kval? Spelmässigt så känns Djurgården farligare men frågan är inte om pressen blir störst på Djurgården i ett kval ändå och gör dom ett par procent sämre..Men man vill inte möta Söderlund, sörensen, hovet samt zebrorna.. Fan vad man hatar skiten vi är inne i nu
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Malmö tränaren står i båset och klappar o försöker få igång grabbarna... Fan vad jag hatar våran tränartrojka
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Avstängningar är alltid bra!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
fbk o rögle väntar på slutspel
...hoppas dom är lojja mot oss
bästa är väl..dif vinst..sen loosar dom resten
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Jadu: Jag har tyckt att Malmö ska vinna kvällens match då vi får större chans att ta 13e platsen. Men nu slog det mig, möter man inte hellre Malmö i ett kval än Djurgården? Känns som vi har lite mentalt övertag på Malmö? Så kanske ändra mig! Vet inte hur man ska tänka denna match
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Vad är bäst för oss ikväll? 2 poäng för surgården och en avstängd sörensen och söderberg?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
JanneH: Yes, korta byten med en enda uppgift. Fröken Sörensen skall inte våga sig in i Timrås zon.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sputnik: Ja han kan hålla i klubban med ena handen och åka runt och proppa folk
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Lite Didde.

"Ett slagskott på handen i tredje perioden i matchen mot Leksand bröt tummen.

Operation krävdes och säsongen är nu över för backen, om läkarna får rätt i sin prognos.

– Läkarna har sagt det, sedan får vi se hur det går. Det är svårt att sia om. Jag ska ha gipset ett tag till här, sedan får man se hur snabbt det går att få upp rörligheten och styrkan, men läkarna har sagt att det är säsongen, säger Strömberg."

Bara att tejpa fast klubban i handsken och ut och proppa motståndare i kvalet då..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
falconuggla: Ja eftersom man vägrar och byta ledare eller värva spelare så kan man väl stärka upp med en mental coach plus nån eller några scouter men eftersom detta är klubben för inbördes beundran där Status Quo ska råda i all evighet, så gör man inte det heller.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Dubbeld: På tal om inställning, finns det någon som jobbar inom föreningen med mental coachning? Håller med i det du säger, bör finnas betydligt mycket mer jävlar anamma och kamp för att återgälda bla. misstag under match.

Om det inte finns mental coach i dagsläget känns det som att det inte vore helt fel att ta in inför eventuellt kval. Istället för detta återkommande snacket att byta tränare. Har spelarna bara rätt inställning mentalt och kämpar för varandra i varenda byte där ute på isen så tror jag att Freddan som tränare inte är så jävla dumt. Han har ju fått upp oss 2 gånger till SHL. Handlar överhängade om inställning, när Timrå spelar sin bästa hockey och alla jobbar för varandra så spelar dom JÄVLIGT bra!!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Sputnik: Walli kämpar han, förstår inte varför andra inte gör detsamma; Sen har vi ju närkamperna som inte ens existerar längre. Vad hände med tacklingarna? Stressa motståndarna när dem har puck? Nu gjorde vi ju det i slutminutrarna av sista perioden och man såg att det hade effekt. Lulebackarna blev jävligt stressade när vi jaga puck och markerade (Något vi inte gjorde i dem andra perioderna.)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Dubbeld: Nu får ju Walli inte jättemycket speltid, men han lackade till rejält på bänken efter han missade sitt friläge och det var väl ett under att klubban höll som han behandlade den..
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Har fan kollat om höjdpunkterna från matchen åtminstonde 20 gånger nu och jag kan fan inte förstå varför inga av våra andra spelare tände till som Sheriffen gjorde.

Står för ett misstag som blev mål bakåt; Ilskan ser man direkt när han ser ut att vara påväg att drämma klubban i isen. Skippa fram till övertid, från eget bås så sätter han fart, får puck och skickar in den i mål.

Ingen diss mot Sheriffen nu, MEN om en grabb från HA kan göra upp efter ett misstag så bör fan våra SHL meriterade spelare kunna göra detsamma.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Från artikel i Expressen med DIFs sprotchef:
"Stoppel, 53, har jobbat i Djurgården i olika roller i drygt 30 år. Han erkänner att budgeten spräckts med alla nyförvärv – men säger att klubbens framtid inte satts på spel.

– Är det något vi är duktiga på så är det att hålla ekonomin. Det är klart att det har kostat mycket pengar, men inte så mycket mer än den budget vi har, säger han.

En degradering vore dock en ekonomisk jättesmäll. Det centrala avtalet, där tv-pengar är den stora biten, ger klubbarna runt 40 miljoner kronor per år. I hockeyallsvenskan handlar det jämförelsevis om småsmulor."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Knylan: Jag tycker ändå att man kan var ödmjuk inför valet (och betydelsen) av att byta tränare när så många andra lag gör just detta. Just i år är det malmö, DIF, Färjestad…några fler?

Vad är din förklaring/teori till att nubben inte bytt tränare denna säsong? En något ledande fråga men för att få in något med substans i mellan dom två lägren ”vi måste sparka Freddan IGÅR” och ”vi kan inte veta om det skulle bli bättre så därför gör vi ingenting”.

Förresten. Att konstatera att Timrå är bästa nykomling sedan bla bla bla, det är ju fullständigt irrelevant. Vi ska ha två lag bakom oss när säsongen summeras, har vi inte det så sitter vi i skiten. Då spelar det faktiskt ingen roll hur det såg ut för 2-3 år sedan och vad en nykomling presterade då. Vi kan ju stoltsera med den meriten när vi möter HV71 i hissen och langar över 40-50 mkr i tv-pengar till dom då.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Knylan: Avgå alla?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Har skön känsla, tömt mig på engagemanget och klubbkänslorna. Nästintill apatisk.

Med den inställning ser jag fram emot avslutningen kring kvalplatserna. Med facit i hand har det väl aldrig varit så här spännande i mannaminne? Eller ja spännande och spännande.. Men mycket kan hända och efter varje match ändras förutsättningar drastiskt. I slutändan kan Malmö inte behöva ta en poäng till för att undvika kval, samtidigt som timrå kan klara sig undan med 1 vinst och 2 torsk (ot givetvis). Rafflande!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Nä nu ska man strax jobba efter 13 dagars sportlovledighet så nu får man lägga fokus på annat också
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Knylan: Så det är öht inte möjligt att göra nån förändring som leder till det bättre? Jag har hela tiden hävdat att laget, spelarna, nog fått anses duga. Där är jag med dig, oerhört sällsynt att nån/några enstaka spelare får nån större inverkan. Kostar oftast mer än det smakar. Och vi kan ju inte byta ut hela laget.

Därför tycker jag krutet tidigt skulle lagts på förändringar i tränarstaben. Av orsaker som rabblats här i oändlighet, till stor del av mig så jag drar det inte en gång till. Det hade garanterat inte inneburit en Hallelujah-förändring men medans tid var hade sannolikheten att vi tagit små, små steg i rätt riktning inte varit obetydlig. Steg som omräknat i poäng idag kan ha inneburit, säg, 3-8 poäng mer än vad vi står på idag. Tror jag
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
Smetovish: Man får väl vara lite pragmatisk då! Låt oss hoppas på Malmöseger (då är DIF bortspelade och kommer att få kvala) och sedan kukar Malmö ur totales mot Rögle x2 och Luleå(ej omöjligt).

Sedan står vi för en stabil insats hemma mot FBK(4-2), tar årets mest lyckosamma vinst borta mot densamma där vi torskar skotten med 39-16 men vinner med 3-1 och möter ett RBK som redan vunnit serien (tack vare sina två segrar mot MIF) och ställer ut sju 09:or och sin tredjekeeper på isen. En beige och tacklingsfri tillställning där vi segrar med 2-0. BOOM

odds på det? ca 3748484947068479468874w664 ggr pengarna
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2022-03-14
mikenomad: Grov sarkasm, ska sägas. En syrlig kommentar till den mer eller mindre allmänrådande bilden att ett utbyte av individer i och runt laget bidragit till ett bättre sportsligt resultat.

Det går absolut inte att utesluta, men det är inte särskilt troligt historiskt sett. Därav min mättnad över Sparka Freddan-narrativet, eller att det är att ”nöja sig” om man förhåller sig annorlunda till läget som råder än att lägga all skuld på några få individer.
Låst ämne

« · 2311253 · »