1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582069 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2004-01-15

« · 372656 Till forumet


Timrå IK - Modo 2004-01-15
3-1 till Timrå IK.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
SMÅLAND: Det skulle väl vara roligare om Kapanen fick hålla nollan för sjunde gången så vi säger 3-0 istället för....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Robban:nej 2-0 blir det sista i tom bur av Manderville och första av Nordgren.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
1991: MoDo matchen i morgon, den blir den råaste, fulaste och med mest utvisningsminuter denna säsong.
Domaren tappar helt kontrollen, tyvärr hinner han ge ut några matchstraff.
Nolaskogsarna blir vansinning när de ligger under med 3-0 i andra.
Dessvärre lönar sig brott. så det är 3-3 vid full tid.
Men Hirch får stå på straffarna, eftersom Kapanen, blivet pååkt medvetet x antal gånger.

Som i Lillhammer har han svårt för Nolaskogsare. Så, tyvärr förlust.

( Måtte jag ha fel, Måtte jag ha fel, Måtte jag ha fel )
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Hoppas på ett jämnt, spännande och underhållande länsderby med mycket fart och många snygga mål (från Timrås håll förstås).

Timrå inleder starkt med 2 snabba mål och sätter tidigt Modo på plats.
Kapanen storspelar i kassen och blir kvällens matchhjälte.

Slutresultat 4-3 :
Målgörare TIK: Sanny, Hagos, Robban och Krykov.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Helg Ernest: Ja. hoppas som sagt att du har fel..men är det samma nivå på tipsen, som på bedömningen av nyförvärv, så är det ju ingen fara. Visst håller väl Manderville allsvensk klass??:-)
Bra värvning av Nubben, eller hur???
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
SwärdH: Nubben ? Vad har du fått det ifrån ?
Det är ju Kapanen med hjälp av hans bror som fått hit honom.
Har du missat det ?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Helg Ernest: Kent "telefonmannen" Norberg är en levande legend.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Skarin: Den var bra !
Kent "Postordermannen" Norberg ärt inte heller dålig.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Helg Ernest: "Nubben" betyder och har betytt mycket för Timrå IK.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Skarin:
Nubben, Han är kung !. Skvättningen är glömd :-), men visst blir det sämre förvärv ibland...

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
håckla: Prexis. Han/hon som skvätter på Nubben han/hon drar vi in i kallförrådet och...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
mike66:
skvätter på?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby och mike66: Vad tror ni om Ulf Dahlén som assisterande förbundskapten då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
JimmyH:
Tror att det är klockrent, en infasning av en ny förbundskapten
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
JimmyH: Det däringa tror jag bara är osanning. Dahlén ska spela i Timrå han. Jag tror inte ett dyft på att han ska kunna lyfta Tre Kronor tillsammans med Gummitrollet. Hoppas att han får sparken, alltså Dahlén innan han ens har hunnit påbörja sitt nya jobb. Det borde göra tjangsen större att få honom till Timrå som vaktmästare.

Krossa MoDo.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
JimmyH:
TIK i kväll

Målvakt: Kimmo Kapanen (Corey Hirsch).

Första femman: Pär Styf, Kalle Koskinen - Robert Carlsson, Valeri Krykov, Niklas Nordgren.

Andra femman: Tommi Rajamäki, Jan Nemecek - Per Hallin, Yared Hagos, Kent Manderville.

Tredje femman: Sanny Lindström, Mats Hansson - Fredrik Sundin, Kristian Gahn, Christian Sjögren.

Extraspelare: Johan Jonsson, Jesper Jäger, Christian Söderström, Markus Matthiasson.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Per HApps: Skönt att se att det inte var så allvarligt med Manderville som dom först befarade...Han är en viktig pusselbit i kväll......FORZA-TIMRÅ......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Per HApps: Kul att se att Kenta vågar testa lite nya grepp, kanske Crippe och Mattiasson "tänder" till av att få spendera tid på bänken
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla: Vart kan man läsa om honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
rokla: Inte en aning,men eftersom han verkar ska spela ikväll enligt Per HApps så får man väl hoppas att det är sant....För vi behöver honom verkligen!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla: Kanadicker brukar vara av segt virke behövs nog benbrott eller liknande för att se dom sitta på läktaren
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
rokla:
han får ju vila i hela fem dagar sedan innan det är match igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
rokla: Skulle tro det jag också....Vi får väl hoppas att grabbarna kniper det här idag nu....Vore ju förjävligt om vi skulle torska mot ett skadedraddat MoDo.....Men jag är optemistisk som vanligt jag och säger 3-1.....FORZA-TIMRÅ.......
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Helg Ernest: Tror du har missuppfattat Timrå IK:s organisation. Det är Nubben som är sportchef och ytterst ansvarig för alla värvningar. Självklart använder han sej av sitt kontaktnät för att hitta lämpliga spelare.
Enligt dej, så är det hela tiden andra som skaffat spelare till Timrå, men ändå är det Nubben du klankar ner på, när det inte går så bra. Lite konstig logik tycker jag.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla:
Mandarinen kommer nog att testas på värmningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
SwärdH: Ikväll bli de nog trångt på läktarna kan jag tänka mej...
Bra drag på i klacken o full fart på isen...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Per HApps: Asså....Men det är ju skönt att höra att han är ifrom för det iallfall....Förhoppnings vis så kommer han till spel också.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla: Hur illa ä de me Mandreville då?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
heart: Vet inte exakt men han vered väl till knät rätt så hyffsat.....Det är bara vänta och se om han är med ikväll....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla: Okej, man är mest orolig om han blir borta en längre tid... Man vet ju inte hur allvarlig skadan är... Vem tar hans plats isf?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
SwärdH: Så här är det: Bra värvningar tar andra hand om, dom dåliga Nubben. Hav det i åtanke så blir det lättare att förstå hur HE:s världsbild är konstruerad.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Bragd-Birger: Du har nog gjort många bragder iditt liv sov en stund så gör du en till.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Bragd-Birger: Exactemente. Bit i den världsbilden, den som kan.
Inte säker på att du blir förstådd här, ironi biter inte på den unga generationen.

Timrå rockar alltid fetast!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Jaha,,dagen D är kommen,

Matchen slutar 1-3

1:a 1-0 Per Hallin
2:a 1-1 Kärring j*eln
2:a 1-2 Magnus Gästrin
3-e öppen kasse Kärring j*eln


Tack och gonatt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: Men nu tror jag du har druckit för mycket grogg...Vad har vi sagt om det där med att vara posetiv och så....Jag tippar tvärt emot dej jag och säger stenklara 3-1 till TIK.........
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby:
Det där vill jag iaf inte vara med om att se... åker och slår några bollar istället. Var det Sps Open det hette? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: Jag håller med du jag! Jag neggar också Werner gör 3 med skallen o 1 med röva!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
rådbjer: Nu tror jag det har brunit...Är det bara MoDoiter på den här sidann...Ska det vara på det här viset så går jag hem.....
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
jalla: Nej det har inte brunit :)
Men jag neggar jämt. Vinner man blir man oförskämt lycklig, förlorar man kan man ta det med en axelryckning o säga: vad var det jag sa!
Oftast blir jag lycklig :))
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Captain Crash:
Yep.. SpS open,,vill du vara med :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby:
En tävling är alltid en tävling.. frågan är om jag platsar. Vad blir hcp-gränsen.. neråt alltså..? :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
rådbjer: Ja så kan man ju också göra...Men det är fel!!!=)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Captain Crash:
Tja beror väll på banan, måste ju ha gröntkort iaf *s*

Klart du platsar.. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby:
Nu tänkte jag mest åt andra hållet... :)
Hur som helst så är det en kanon idé! Lite arbete med det så blir det nog hur kul och bra som helst. Obligatoriskt spel i matchtröja?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: hmm jag är *ny* här o då lite fundersam på vem denna *kärring j-el* är!! *L* //Cina
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Captain Crash:
Självklart i matchtröja, om vi inte blir avkastad av banan dvs.

messescina:

Magnus Wernblom...
Välkommen till gemenskapen *s*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
matsby: tackar o bockar så mkt.*L*
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Skadeläget i Modo en deras site!!

Skadeläget i MODO Hockey är på väg att ljusna. I kvällens länsderby mot Timrå i Sydkraft Arena gör Magnus Wernblom comeback efter den
hjärnskakning han ådrog sig borta mot Färjestad på Trettondagen.
Vidare kan Peter Högardh och Magnus Hedlund, som skadades i Scandinavium i tisdags, spela i kväll. Högardh med ett specialskydd.

På skadelistan i dag i MODO finns backarna Lars Jansson (knä), Hans
Jonsson (mellahndsben), Kari Haakana (bruten handled) samt forwards Fredrik Warg (höft, comeback mot Brynäs borta på tisdag), Per Svartvadet
(bruten fotled) och Joakim lindström (axel), de två sistnämnda borta säsongen ut.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
Nu är det bara ca 500 ståplats kvar, jag hoppas att alla som skall ut i kväll, framförallt om man åker hockeybussarna, har köpt biljetter för de få som finns kvar när kassorna öppnar kommer nog att ta slut direkt!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2004-01-15
hur går det? Har vi någon värvning på gång?
Kommentera

« · 372656