1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581723 inlägg · 6215 ämnen

Timrå IK - Modo 2007-01-06

« · 810493 Till forumet


Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
2-0 Sanny
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
JIIIPIIE!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
RocknRolf2: Noshörningen, måste du väl mena. Jaja, grattis till SM-guldet...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Ja, vissa här har ju tippat att vi skall lyfta oss denna gång och endast torska med 1-5. Så det här målet är väl logiskt...nu är det mao slut på det roliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Rynoooooooooo
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Ja! Flodhästen igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
mikenomad: Rrrryyyyynoooo!!!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Oj, där gjorde vi visst mål. Överraskande men roligt. Jaha, då är det bara att förbereda sig på raset då.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Jappellijapp!!! :-D
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Poffa: Nej, jag ser självklart inget, men killen som refererar gör väl förhoppningsvis det. Det är väl den matchbilden som får gälla för oss radiolyssnare.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Lyssnar du på webradion så ser du ju ingenting. Men nu börjar raset. Grattis till vinsten.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Poffa: Man ser väl det man vill se, kanske. Vem vet.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Ja, då var radioreferatet felaktigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Päpä, äntligen!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Poffa: Ja, radioreferatet beskrev händelsen helt annorlunda, trots att det var en beskrivning av samma situation. Märkligt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Om du sett matchen så hade du förstått varför. Timråspelaren var i alla fall fram och bad om ursäkt.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
scim: Varför ligger Karol Krizan och sprattlar på isen trots att ingen spelare har varit i närheten av honom?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
scim: Varför skriker publiken i Övik så fort en spelare ramlar?

Jo det hör till spelet. :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team:

Varför skrek publiken när en Timråspelare försökte tackla Skröder, missade tacklingen och åkte rakt in i sargen?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
hellge: Ja, dubbelposteringar är väl i stort sett det enda ni lyckats bidra med hela den här dagen. Varför skulle du överraska, menar jag?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Idag ska ni få pisk småbrorsor. Jag gör en dubblepostning och piskar upp stämningen lite, fågelskrälle! En song till er kycklingar, mesa och örnar:

Jag ska be att få ställa upp med en visa om en örn,
som var gammal och utsliten, impotent och väder biten.
Hönsen klagade och gnällde för han dem ej tillfredsställde.
Dom skrev på en petition: Ge vår örn förtidspension!
Vi vill ha en örn med sting!
Den vi har han är ju ding, saknar lust och energi,saknar allt vi är förtjusta i.
Skaffa oss en ny bemanning, annars fixar vi äggstanning.
Se nu till att det sätts fart, ty vi blir desperata snart.
Gammelörnen fick nog och for
dit där inga hönor bor..


Heja MoDo!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Helg Ernest: och både Robban och Sanny tycks vara med (enl Swehockey). En Hunk? Mer ungdom - det gillar jag!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
mikenomad: Vi vinner med 8-1 över banjosarna
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: Det är antagligen ett utslag av väldigt lokal humor.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Dream Team: De växer nog på sig. Har fått den uppfattningen att de tagit åt sig av lektionerna och börjat med Timråhockey. De försöker i alla fall spela typiskt Timråspel även om de inte alltid lyckas.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Bragd-Birger: På tal om just detta så verkar det i vanlig ordning råda en stor brist på kreativitet och egentänkande hos vår lillebror. Eller ja, hos vissa av de som skriver därinne iaf.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Bragd-Birger: Kan lugna dig med att mina magvibbar antyder allt annat än poängchans för TIK, det om något brukar vara ett gott tecken...(hmmm...blir ju lite paradoxalt det här. Jag blir glad för att jag har förlustkänning eftersom jag tror att det kan innebära att chanserna till poäng ökar..)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Oroväckande bra känsla inför eftermiddagen. Magen vibbar: segerchans.
Bara därför blir det väl en riktig djupdykning, med två kassar av Krizan i spel 5-5.
Hursom, jag vill se en väl genomförd match med hög intensitet. Rejält backspel och en ny bra insats av Backlund, sen är jag nöjd. Räcker det till poäng blir jag än gladare. Modo ska alltid, alltid hållas kort.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
r8n: Mange hade problem med magmuskeln redan i november, enligt min källa.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
r8n: Immodium så har du rätt, Vi tar ALLA i slutspelet sedan.....;-)

FORZA TIK............alltid, alltid............
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Friman SR: Han spydde väl så att han sträckte en magmuskel?
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Teodorlit: PERSSON, Sören
Linje 1: ÅSTRÖM, Erik
Linje 2: SONDELL, Per

Samma trupp som sist... enligt hemsidan.... Jag begriper inte hur Magnus Nilsson's magsjuka kan bli en magmuskelskada, men det är väl så det är den här försäsongen...;-) Vi tar "all skit" nu mens vi ändå håller på och sedan tar vi alla i slutspelet, så det så...

FORZA TIK............alltid, alltid.............
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Jen: För att inte chansa för mycket så lär det bestämmas under värmningen huruvida det blir med den saken.
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
På "Kenta snackar" står det samma trupp som sist. Är Sanny med då och ingen Robban...

Hmm...I morgon hjälper vi grabbarna från sidan som en extra utespelare!!
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
actionleif: Måndagsexemplar! Den personen sitter/står förmodligen och sjunger: "Jag blir så gud förbannad opå apparata, på automata, på hele daata..."

För egen del är jag väldans nöjd. Det enda som kan vara problem är väl en lätt värk i handleden men det brukar ge sig efter ca 15 glas...;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Mats Edström: känner du igen dig ?

www.bestofblocket.se/bilder/blocket_428.jpg
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Helg Ernest: Kanske får skaffa en mask så han ser ut som SvampBob fyrkant? :)
Neh nu ska jag sluta skräpa ner i den här tråden...
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Tycho: Han får skaffa sk. styrmask
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
mok: Duckar man för skotten så tar man juh inget. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Poffa: 11-1 trodde jag bara funkade mot Frölunda och Salo :)
Kommentera

Sv: Timrå IK - Modo 2007-01-06
Bragd-Birger: MODO har redan bestämt sig för att hjälpa de behövande och kommer förlora stort i morgon. 11-1 till Timrå.
Kommentera

Timrå IK - Modo 2007-01-06
Härligt med derby igen. Kan tänkas att det är mungipor i högläge i modolägret. Inte nog med att man har en säker trea att inkassera, deras ödmjuka fans får ytterligare skäl att diskutera det lag som egentligen engagerar dom mest.

Tufft blir det. Kollar man på tabellen ser man att det är elitseriens suveräner man ställs mot. Timrås obeskrivligt usla två månader har gjort att vi nu är akterseglade med inte tre, fyra eller fem - utan hela sju pinnar.
Dessutom har Modo som bekant alltid haft lätt för Timrå. Tänk '8-1'.
Allt bättre än samma siffror får därför ses som en seger, inte bara för oss utan för ishockeyn som helhet. Ingen sport mår bra av allt för stora skillnader mellan topp- och bottenlag.

Förutom att vi sportsligt ligger eoner efter, har Timrå mycket att lära av Örnsköldsviks hockeytokiga - nej fanatiska! - befolkning. Minns hur det var förr i tiden, innan Swedbank. Folk tältade i tusental utanför arenan redan i augusti för att, om möjligt, lyckas få något av sina fjorton fingrar på en matchbiljett. Köerna utanför en matchdag kunde ibland sträcka sig ända ner till Härnösand. Fruktansvärda scener utspelade sig när desperata människor klättrade på och över varandra, bara för att få se en skymt av den helgade plats där deras så älskade sport utspelade sig.

Eller nåt. Men jag ska inte sticka under stolen med att jag är lite avis över deras fina publiksiffror. Oavsett vilken kategori dessa 2800-extra-per-match tillhör, blir det pengar. Och med lite tur kanske fler än 4000 ångermanlänningar upptäcker tjusningen med själva sporten, och också bestämmer sig för att följa laget fler än enbart denna säsong. I så fall blir man sannolikt att räkna med ordentligt, för ett antal år framöver.

Men nu är nu. Och i nuet ser det ut som en svettig uppgift för vårt kära Timrå. Ska seriesuveränerna - och våra ohotade övermän - lyckas kvittera lagens poängfördelning?
Förmodligen. Men så fan om vi ska vika ner oss. Jag vill se attityd. Smärta. Varenda jävla spelare ska kunna gå av isen med höjt huvud, oavsett resultat. Man är inte speciellt bra just nu, och det må vara a hard fucking fact of life - likväl: stolthet. Det är det allt handlar om. För spelare, för supportrarna.
Kommentera

« · 810493